| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.03.2017 13:46 Post subject: |
|
|
| Spørs om vi er interessert i å bryte oss på en spiller som tjener 250 000 i uka på dagens kontrakt... |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.03.2017 13:50 Post subject: |
|
|
| Det er rimelig sykt hvilke kontrakter unge spillere sitter på, til og med de i akademiene. Andreas Christensen tjente vel rundt 10 mill i året som 17-18 åring i Chelsea akademiet. De fleste som får A-lagsskontrakt, i hvert fall i storklubbene, får vel som regel minst 10 000 pund i uka. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.03.2017 16:42 Post subject: |
|
|
| Spent på når en spiss dukker opp, og selvfølgelig enda mer spent på hvem det blir. Bare 1 måned til seriestart nå (og til vinduet stenger). |
|
| Back to top |
|
 |
Noffe Junior
|
Posted: 01.03.2017 17:44 Post subject: |
|
|
Samuel Armenteros gjør det godt som midtspiss i Nederland... svensk. Hans kontrakt går ut til sommeren.
En annen svenske er Sebastian Andersson. http://www.fotbollskanale...andersson/
Ingolstadts Lukas Hinterseer har kontrakt ut sommeren og er omtrent bare innbytter. Kanskje urealistisk. Svær spiss med landslagskamper for Østerrike. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 02.03.2017 17:34 Post subject: |
|
|
| Ronnie Schwartz burde vel være aktuell |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
Posted: 02.03.2017 21:28 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Ronnie Schwartz burde vel være aktuell |
Han er nok langt unna å spille i nærmeste framtid.
http://www.tipsbladet.dk/...i-maaneder _________________ Toppskårer'n anno aldri! |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.03.2017 20:37 Post subject: |
|
|
Liker dårlig dette at vi liksom er gode nok for CL nå.
http://www.adressa.no/n-m...1571b.html
Vi var sjanseløse med Gytkjær i fjor, og han var bedre enn de vi har nå! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 03.03.2017 20:41 Post subject: |
|
|
| Uten en forsterkning på spissplass, kan vi bare glømme CL. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.03.2017 20:44 Post subject: |
|
|
Helt klart! Kjeks-Bakenga på utgående kontrakt blir sett på som ving halvparten av tiden, Matti er for det meste vaksinert mot å score, Botheim er totalt uprøvd på nivået.
Jevtovic? Javel. Ikke overbevist om at han klarer å skape noe mot utenlandsk motstand.
Legg til at vi pga. kroniske skadeproblemer kommer til å ha masse forskjellige konstellasjoner på vingene, så ser dette fantastisk ut. Greit at RBK alltid har scoret mye fra midtbanen også, men
VI MÅ HA INN ET KLART FØRSTEVALG PÅ TOPP!!! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.03.2017 20:47 Post subject: |
|
|
| Kommer en ny spiss på plass. Det er helt sikkert. Får ikke lest saken, men ble det sagt som svar på et spørsmål? I så fall er det vanskelig å svare noe annet. Blir for dumt å benekte at vi kommer oss ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 03.03.2017 20:49 Post subject: |
|
|
| SwagOla wrote: | | Kommer en ny spiss på plass. Det er helt sikkert. Får ikke lest saken, men ble det sagt som svar på et spørsmål? I så fall er det vanskelig å svare noe annet. Blir for dumt å benekte at vi kommer oss ut. |
"Etter to svært aktive måneder på overgangsmarkedet med kjøp og salg, er Bruttern ikke i tvil om potensialet i dagens Rosenborg-utgave.
Han synes ikke at det er behov for noen ny spiss i dette overgangsvinduet." |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.03.2017 20:49 Post subject: |
|
|
Han sier forsåvidt at vi ikke trenger en ny benkespiss, men det jeg liker dårligst er akkurat dette:
| artikkelen wrote: | – Kan denne Rosenborg-utgaven få oss til gruppespillet i Champions League?
– Ja, det tror jeg. Vi er bedre forspent nå enn vi var i fjor, og da var vi marginer unna å komme dit, mener Bruttern. |
På spissplass er vi klart svekket så langt. Og vi var ikke gode nok i fjor. Ikke til EL-gruppespill engang. Med god margin. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.03.2017 20:57 Post subject: |
|
|
| Har jo snakket om ny spiss i så lang tid og så er det plutselig helomvending? Slett arbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 03.03.2017 21:22 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Og vi var ikke gode nok i fjor. Ikke til EL-gruppespill engang. Med god margin. |
Det kanskje mest irriterende jeg leser er at vi var 2 minutter fra EL i fjor. I praksis var vi faktisk det, men vi var jo ikke nærheten av kvaliteten som skal til, selv med heldig trekning. Vi var 2 minutter unna et ran, i EL hadde vi blitt spist opp mer enn vi ble året før da vi tok 2 poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 03.03.2017 21:28 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Har jo snakket om ny spiss i så lang tid og så er det plutselig helomvending? Slett arbeid. |
Sånn blir det når man baserer spillerlogistikken på "oi-caser". Spalvis ryker så vips er Bakenga god nok. Forsvaret var mer enn godt nok, men vips dukker Forren opp og vi bestemmer oss for å forsterke forsvaret og dropper i stedet spissplassen.
Når det er sagt så tror jeg fremdeles det kommer en spiss, men neppe i nærheten av det samme formatet som Spalvis, antagelig heller en breddespiller som skal gi Matti og Bakenga kamp om startplass. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.03.2017 21:56 Post subject: |
|
|
Jeg kjøper ikke uten videre denne helomvendinga. Flere i klubben som har med spillere og logistikk å gjøre har vært sjeldent bastante på at ny spiller skal inn.
Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er en omskriving av virkeligheten, eksempelvis at man har en slags deal rundt Spalvis i sommer, eller lignende.
All den tid Bakenga sees på som ving har vi to spisser i stallen; en "junior" og en OK allrounder i Elite-målestokk, og ingen av disse er i nærheten av CL-kvalitet uansett hvor gode forutsetningene er. Å påstå noe annet er enten galskap eller blank løgn.
Nei, jeg nekter å tro at planen er å kjøre med det vi har når ambisjonene er som de er uten en solid forsterkning i horisonten. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.03.2017 22:07 Post subject: |
|
|
Det kan jo være man sier at man har tro på de man har i tilfelle man ikke skulle finne noen da. Ingen grunn til å snakke ned de vi har. Tipper man fortsatt leter etter spiss så lenge vinduet er åpent, men at man ikke kjøper bare for å kjøpe, forsåvidt fornuftig da det kan dukke opp mye spennende til sommeren. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 03.03.2017 22:54 Post subject: |
|
|
| Eller rett og slett at de har en spiss klar, som bare ikke er klar til å bli presentert ennå. Mye i media og her på forumet som direkte eller indirekte tilsier at det kommer en spiss mot slutten av dette vinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.03.2017 23:03 Post subject: |
|
|
Hvis man mener stallen er like bra eller bedre enn i fjor uten at det signeres en skikkelig midtspiss nå, da er man ikke riktig navla.
Vi må ha Prica-format på det om ikke målsetningen om puljespill i Europa
er bare tomprat. Det koster å være kar, men man får ofte igjen for slike investeringer. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.03.2017 23:04 Post subject: |
|
|
| Er oppriktig redd for at klubben sier seg fornøyd med handlingen og slår seg til ro med Matti og Bakenga som eneste spisser. Det er krise og vi kommer til å få voldsomme problemer med å få ballen i mål når Bakenga blir skadet ett kvarter ut i årets serie. Matti og Botheim resten av året er krise. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 03.03.2017 23:08 Post subject: |
|
|
| Det var å krisemaksimere situasjonen, men ja, jeg er enig i at det trengs en spiss inn. Har lovt meg selv å ikke ha noen forhåpninger, men innerst inne tror jeg det kommer en solid forsterkning på topp i slutten av vinduet. Type 26. Mars eller noe i den duren.. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.03.2017 23:10 Post subject: |
|
|
Slik jeg har forstått overgangspolitikken til SIB så ser man hele tiden, kontinuerlig etter spillere, så da synes jeg det er rimelig pessimistisk å tro at man nå sitter å tvinner tommeltotter i starten av mars. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.03.2017 23:16 Post subject: |
|
|
De har vel sagt at vi er ferdighandlet tre ganger nå, men det kommer spillere inn uansett. Fint at det villedes litt i media. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.03.2017 23:57 Post subject: |
|
|
Det er jo en greie at vi har funnet noen fantastiske "oi-caser" som den menneskelige medisinballen. Spent på hvem vi skal hente som spiss nå som Haugesund ikke har en spiss som gjorde sånn nogenlunde ifjor (han stakk til Odds) og det mest sannsynlig ikke blir noe som helst av Spalvis (selv om alle sikkert håper at det blir en perma overgang istede). _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 04.03.2017 00:28 Post subject: |
|
|
Jeg er 100% sikker på at spiss får vi før/under CL-kvalikk.
MEN, veldig merkelig at han har nevnt og sagt endel ganger at vi skal ha inn en spiss for så å si at vi ikke nødvendigvis trenger en spiss. Det må vel være at de ikke ser en spiller som er gratis og som kan skyte oss til EL/CL
Har scoutet endel på spisser i Europa. Så ingen gode og interessante som er realistiske utifra SIBs kjøpspolitikk. Er ikke lett å hente en god spiss for lav pris. Jeg regner med det er det de sliter med akkurat nå.
Jeg mener Bakenga er god nok som spiss, men redd han blir skadet da vi ikke har noen andre som er gode nok til spissrollen. Vil også ha den gode spissen inn nå og ikke til sommervinduet fordi han skal få øve seg inn slik at samspillet sitter før CL-kvalikk. |
|
| Back to top |
|
 |
|