| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 15.02.2017 21:41 Post subject: |
|
|
Kaster ut en teori her nå!! Kan Sporting ha lurt Spalvis til å tro at foten faktisk er bedre enn den er? At rekonvalenstiden er kortere enn den faktisk er?
Og at når vi tok alle disse testene og undersøkelsene på St.Olavs, så fant vi ut det som er vanlig i forbindelse med korsbånd skader og forklarer dette til spilleren som da ikke skjønner en dritt! Han blir forbannet og reiser tilslutt nedover til klubben for å få terminert kontrakten, å kommer så gratis oppover igjen!!!
Kraftig mye konspirasjons teori her, men hva tror dere? _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 15.02.2017 21:44 Post subject: |
|
|
| Tja, hvorfor ikke. Det er mye som man ikke vet noe om som man spekulere i. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 15.02.2017 21:47 Post subject: |
|
|
Det er uansett to ulike motivasjoner for klubbene når det gjelder å sjekke helsen til Spalvis. For Sportings del handler det om å få sjekket at han er "bra nok" til å kunne lånes ut. For RBKs del handler det om å begrense risiko. Da er det vel ikke helt utenkelig at en lege i Norge har en annen oppfatning enn det legen i Portugal har. Mye spekulasjoner, men det kan nok være en forklaring på hvorfor klubbene har ulik oppfatning av skaden _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.02.2017 21:58 Post subject: |
|
|
Skamløst trekker jeg frem denne.
Unnskyldningen er at jeg har fått bekreftet tiltro til at sportslig ledelse ikke opptrer som noen tusseladder i møte med mer kyniske ledere i klubber vi ikke er helt på nivå med på så mange vis.
Betryggende at i alle fall noen i sportslig ledelse nå vet hva kontraktene innebærer før de inngås.
| gisp! 7. februar wrote: | Det ville vel vært en god deal for Sporting om de fikk lurt en klubb til å ta deler av lønnskostnaden på Spalvis mens han allikevel ikke var i stand til annet enn å bare trene seg opp?
Hvis låneklubben i tillegg har en risiko i tilfelle ny skade, for eksempel å bli sittende med lønns- og behandlingskostnader ut året, så har Sporting fått redusert tapet sitt i den avtalen.
For tidlig å juble over det sportslig ledelse har fått til altså, men har full tiltro til at de lander en avtale som er gunstig for oss, herunder at spilleren faktisk er fullt spillbar i god tid før CL-kvalik i sommer.
Om ikke Spalvis så en på samme nivå. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
MaWaRo Junior
|
Posted: 16.02.2017 20:53 Post subject: |
|
|
| Personlig så forstår jeg ikke skepsissen mange har mot Spalvis, en klassespiller som for tiden er ute med en skade som kan og merk kan holde han ute tom april. Det vil si at han kan leke seg i to mnd i eliteserien før han funker oss inn i europa. Hva er egentlig risikoen med å hente han? Både SIB og KI er sitert på at han vil bli frisk men kanskje ikke til seriestart... |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.02.2017 22:01 Post subject: |
|
|
Jeg er også ganske positiv enda, selv om skaden selvfølgelig bekymrer. Tror nok de fleste er enige om at dette er en klassespiss, men problemet er at han har slitt med skader i lang tid og det er dermed ingen automatikk i at han blir i godt gammelt slag igjen i år. Så det er nok der skepsisen ligger _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2017 23:57 Post subject: |
|
|
| Hvordan pleier forresten slike kontraktsopsjoner å fungere? Antar at både Spalvis og Sporting må være enige dersom kontrakten skal forlenges sommeren 2018. Hvis alt er opp til Sporting, bør Spalvis skaffe seg ny agent, som noen påpekte forleden. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 17.02.2017 00:11 Post subject: |
|
|
| Dersom klubben har en klausul om kontraktforlengelse regner jeg med at det utelukkende er klubben som bestemmer om kontrakten skal forlenges eller ikke. Uansett om Spalvis vil eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.02.2017 09:12 Post subject: |
|
|
| Hvis klubben kan bestemme det uten at spilleren samtykker må det vel være brudd på noen ganske grunnleggende arbeidslivsregler? Eller at Spalvis har verdens verste agent. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 17.02.2017 09:19 Post subject: |
|
|
Er ikke det normale ved slike kjøpsopsjoner at spiller og ny klubb allerede har forhandlet ferdig den evt forlengede kontrakten også - slik at på en måte alt papirarbeidet er på plass for forlengelse/kjøp - og at det bare er opp til spilleren å vise seg tilliten verdig? _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 17.02.2017 10:28 Post subject: |
|
|
Ja, det blir jo nesten det samme som en (la oss si)5-års kontrakt der kontrakten er delt opp i to deler. Først to år for å se om spilleren er så god som de håpet han var. Er han det, forlenger de. Selv om spilleren ikke vil, fordi han allerede har godtatt det ved tidligere forhandlinger. Viser det seg at han ikke er god nok, kan de "avbryte" kontrakten etter de to årene og dermed slippe å betale lønn i 3 nye år for en spiller man ikke trenger.
Men dette er kun utifra min logikk og hva jeg har lest her og der iblant. Og FM.
SÃ¥ ingen sikkerhet at jeg har korrekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.02.2017 10:46 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner at jeg trenger en avklaring på dette nå snart. En eller annen vei. Det er frustrerende å ikke vite hvordan spissituasjonen ser ut når vi drar igang om en drøy måned. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 17.02.2017 11:07 Post subject: |
|
|
Denne litausiske nettavisen skriver at det er ingen tvil om at Lisboa-klubben vil betale for behandling, da de vil ha han i form igjen.
ps...google translate ca. oversetting
Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/sport...-24-756288
Last edited by SvennO on 17.02.2017 11:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 17.02.2017 11:07 Post subject: |
|
|
| standarn wrote: | | Ja, det blir jo nesten det samme som en (la oss si)5-års kontrakt der kontrakten er delt opp i to deler. Først to år for å se om spilleren er så god som de håpet han var. Er han det, forlenger de. Selv om spilleren ikke vil, fordi han allerede har godtatt det ved tidligere forhandlinger. Viser det seg at han ikke er god nok, kan de "avbryte" kontrakten etter de to årene og dermed slippe å betale lønn i 3 nye år for en spiller man ikke trenger. |
Er det sÃ¥nn "prøvekjøp" alá one call? 😜 _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 17.02.2017 16:52 Post subject: |
|
|
| Spalvis has left the building. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 17.02.2017 16:55 Post subject: |
|
|
| Kan du utdype den? Vet du noe? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.02.2017 17:12 Post subject: |
|
|
| Drit i sånne kryptiske meldinger a. Gå rett på sak isteden, sparer oss mye tid. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 17.02.2017 17:27 Post subject: |
|
|
| Har saumfart nett, twitter, face, NRK, veska til dama og alt annet. Ikke noe nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
Posted: 17.02.2017 17:31 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Har saumfart nett, twitter, face, NRK, veska til dama og alt annet. Ikke noe nytt. |
Slipp veska til dama di og les heller her:
http://www.t-a.no/sport/2...222662.ece _________________ Toppskårer'n anno aldri! |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 17.02.2017 17:32 Post subject: |
|
|
| Den artikkelen er tre dager gammel... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2017 18:59 Post subject: |
|
|
| Som spiller skulle jeg ha fått jævlig godt betalt for å inngå en sånn ensidig opsjonsavtale. Det er nok muligens ofte sånn i utlandet at arbeidsgiver bestemmer alt, men i Norge vil jeg tro at spiller og klubb sammen må være enige om å utløse opsjonen? |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 17.02.2017 19:37 Post subject: |
|
|
| Jeg har selvfølgelig ingen informasjon om dette. Ville bare være den første til å skrive setningen. |
|
| Back to top |
|
 |
MaWaRo Junior
|
Posted: 17.02.2017 23:54 Post subject: |
|
|
Kan lite om opsjoner o fotballverden, men mye om finansielle opsjoner og jeg vil anta at prinspippet er likt. Dvs den som holder(kjøper) opsjonen har en rett til å utøve den til et gitt tidspunkt, mens den som selger den har en plikt til å overholde avtalen.
Nå kan det hende at dette kun fungerer mellom klubber, men jeg er av den oppfatning av at kontraktene mellom klubb og spiller også er av samme art. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.02.2017 00:02 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Som spiller skulle jeg ha fått jævlig godt betalt for å inngå en sånn ensidig opsjonsavtale. Det er nok muligens ofte sånn i utlandet at arbeidsgiver bestemmer alt, men i Norge vil jeg tro at spiller og klubb sammen må være enige om å utløse opsjonen? |
Tja, er det så ille da? Ta Spalvis f.eks - 2 års kontrakt med opsjon på 2 år til. Innledningsvis får han 2 år i en Europeisk toppklubb med god lønn. Overbeviser han får han 2 år til. Overbeviser han ikke er han bosman etter 2 år og er fortsatt bare 24 år gammel. Det er kanskje bedre og tryggere å få en 4 års kontrakt med en gang, men dersom det ikke funker etter 2 år er det vel greit at man er mer attraktiv for andre klubber ved å være kontraktsløs. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.02.2017 00:08 Post subject: |
|
|
| Men hvis han spiller bra, hva tjener han på å ha bundet seg til en 2 års forlengning med bestemte betingelser? Han har jo alle kort på hånden selv uten denne opsjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
|