| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.02.2017 13:45 Post subject: |
|
|
Fortsatt flere/mange plasser som burde forsterkes, men er overhode ikke med på tanken at sentral midt er "langt ned på lista". Vi har idag 0 sentrale midtbanespillere. Vi har ihvertfall nok vinger til å stille lag og nok spisser til å stille lag. Vi har kun indreløpere og backupspiss på sentral midt.
Og så lenge vi ikke får tak i en spillende midtstopper til å skjule svakehten på sentral midt så står vi utsatt til. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 09.02.2017 13:53 Post subject: |
|
|
| Det siste der er et viktig poeng. Vi har potensielt gått fra strålende pasningsføtter hos Selnæs og Strandberg til Konradsen og Skjelvik. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 09.02.2017 13:56 Post subject: |
|
|
Vi står ikke utsatt til akkurat nå 1972MD. Men til høsten når vi skal møte europeisk motstand så bør vi ha en midtbanesentral som går rett inn i ellveren.
I Eliteserien holder de midtbanespillerne vi har idag i massevis.
Jeg vil vente til sommeren med å hente registaen vår.
Han bør være knallgod. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.02.2017 13:59 Post subject: |
|
|
| Vanlig tankegang på brakka det. Men vinduet åpner ikke før vi allerede er inne i CL-kvalikken. Vi kan allerede ha røket eller skaffet oss et elendig utgangspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2017 14:00 Post subject: |
|
|
| KitWalker; Jeg ser den. Men en midtbanespiller vil trenge mest tid til å spille seg inn. Har jo sett spillere som har kommet til RBK og slitt i 3-4 mnd før de har slått til. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 09.02.2017 14:03 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Vi står ikke utsatt til akkurat nå 1972MD. Men til høsten når vi skal møte europeisk motstand så bør vi ha en midtbanesentral som går rett inn i ellveren.
I Eliteserien holder de midtbanespillerne vi har idag i massevis.
Jeg vil vente til sommeren med å hente registaen vår.
Han bør være knallgod. |
Ikke enig. En midtbanesentral trenger mer enn 1-2 uker på å bli en del av laget. Ikke minst for resten av laget blir det omstilling. Å hente en ny midtbanesentral i sommer blir et hasteprosjekt som il skape utrygghet på midtbanen når vi plutselig skal dytte bort Konradsen til fordel for en ny. Da blir det plutselig helt nye relasjoner og hvem av Konradsen og Midtsjø skal foretekkes? Da kan vi antagelig like godt vente til neste vinter, men da har vi skuslet bort enda en mulighet i Europa, for jeg kan ikke tenke meg at det blir europa med Konradsen. En ny midtstopper, som også trengs vil kanskje lettere gå rett inn og styrke laget med en gang uten å skape usikkerhet. Så der er jeg mer villig til å vente til someren. |
|
| Back to top |
|
 |
Gromsefant Junior
|
Posted: 09.02.2017 14:06 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Vanlig tankegang på brakka det. Men vinduet åpner ikke før vi allerede er inne i CL-kvalikken. Vi kan allerede ha røket eller skaffet oss et elendig utgangspunkt. |
Helt enig. Om vi skulle hanke oss gjennom kvalikk uten ny SM er det uansett en fordel at han er spillt inn i laget. Da har han god tid til dersom han hentes nå. _________________ Ta trikken for f**n |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 09.02.2017 14:09 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | . Vi har idag 0 sentrale midtbanespillere.l. |
Nå har vi NETTOPP handlet framtidens barista da? Lundemo er jo øremerket denne posisjonen, og fram til han er innkjørt og skadefri, fortsetter vi med mannen som var førstevalg på posisjonen i hele fjor. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.02.2017 14:30 Post subject: |
|
|
Jeg ble tipset om dette ryktet for noen dager siden men valgte å la være å poste her siden mitt andre rykte ble så dårlig mottatt. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 09.02.2017 14:30 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: |
Nå har vi NETTOPP handlet framtidens barista da? Lundemo er jo øremerket denne posisjonen, og fram til han er innkjørt og skadefri, fortsetter vi med mannen som var førstevalg på posisjonen i hele fjor. |
En framtidens mann for Dromedar der altså  |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 09.02.2017 14:47 Post subject: |
|
|
| Har ønsket VEH til RBK veldig lenge, håper dette går gjennom! |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 09.02.2017 14:55 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Jeg ble tipset om dette ryktet for noen dager siden men valgte å la være å poste her siden mitt andre rykte ble så dårlig mottatt. |
Tar du en Messi? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 09.02.2017 14:59 Post subject: |
|
|
Aristoteles skrev:
Sentral midtbanespiller er langt ned på listen min over posisjoner vi trenger å forsterke. To ordentlige spisser er langt viktigere. Midtbanen med Konradsen, Mike og Midtsjø holder mål. Matti, Skadebakenga på utgående kontrakt og muligens en skadeplaget Spalvis som kanskje er god er syltynt.
Dew skrev:
Vi har en midtbanesentral med hoppeslott-touch og høye skuldre. Han falt totalt gjennom internasjonalt, og har heller ikke overbevist i Eliteserien. Selnæs var laget klart beste spiller, og ville fortsatt vært det - han har vi aldri erstattet. Vi trenger en ballsikker sentral som kan spre ro og trygghet. Det er helt nødvendig om vi skal ta det neste steget. Man kan helt enkelt ikke avansere i Europa om man ikke evner å holde på ballen i mer enn tre trekk.
Jeg synes ikke han falt totalt igjennom internasjonalt. Det er ingen vidunderkur for ballsikkerheten å skaffe en sentral som er ballsikker. Det er 11 spillere på banen. Ja vi må evne å holde ballen i flere en 3 trekk men en ballsikker ankermann løser ikke det alene. Det gjorde heller ikke Selnæs. Vi sto foreksempel idiotisk høyt med indreløperne og vingene når vi skulle bygge opp bakfra noe som gjorde det svært vanskelig å spille seg ut. Backene gjorde heller ingen god jobb med å være spillbare. Det var også en kollektiv mangel på bevegelse som gjorde at det ble altfor lett å markere oss ut slik at det naturlig nok ble mange ballmiss. På tross av det var vi voldsomt nærme å kvalifisere oss så en krisemaksimering av at vi må ha en ballsentral ala Ole er ikke jeg enig i. Mye vi må forbedre, men det er etter min mening ikke det viktigste. Mer prekært er det hvem i huleste som skal score målene. Matti scorer dessverre ikke. Bakenga er dessverre et skademareritt og på utgående kontrakt. Spalvis er det vell ingen som vet hvilken tilstand er i, men han er muligens god nok hvis han er skadefri og det blir noe av. På midtbanen har vi flust av alternativer som kan steppe inn å gjøre en habil jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 09.02.2017 15:07 Post subject: |
|
|
| Eggen Hedenstad er høyreback, er han ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 15:10 Post subject: |
|
|
Høyreback ja, men er en veldig tofota spiller så han har tidligere også spilt på venstreback. Gjorde det når U21 tok bronse i Israel i 2013 siden Omar var på høyreback.
Solid spiller som nok kan erstatte Svensson veldig bra. Så vil man i tillegg ha en fjerde spiller som kan spille venstreback om det blir krise, da har man i hvert fall snart bra nok dekning på venstreback også  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2017 15:15 Post subject: |
|
|
| Spiller både venstre og høyre back. Har også fart. God spiller! |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 09.02.2017 15:23 Post subject: |
|
|
| Han var jo en av TLs beste backer før han dro til Tyskland. Desverre var han ofte skadet og derfor er jeg litt skeptisk om han fortsatt har det samme nivået. Noen her som har sett han i aksjon nylig? |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 09.02.2017 15:25 Post subject: |
|
|
| Kanonsignering om dette går i boks etter mitt skjønn. Er vel først og fremst høyreback, iallefall iflg transfermarkt. Hadde ikke han egntlig en ganske så god frisparkfot også?? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 15:57 Post subject: |
|
|
| varg88 wrote: | | Han var jo en av TLs beste backer før han dro til Tyskland. Desverre var han ofte skadet og derfor er jeg litt skeptisk om han fortsatt har det samme nivået. Noen her som har sett han i aksjon nylig? |
Har hatt litt skadeproblemer ja, men ikke vært så ille de siste par sesongene. 13/14 virker å ha vært sesongen han slet mest: http://www.transfermarkt....eler/73333
Var riktignok ute 10 kampdager forrige sesong, men halvparten av dem skyldes vel ett solid overtråkk vil jeg tro mtp hva det står.
Vi har jo Reitan, så om Hedenstad må stå over en kamp eller to i ny og ne så skal man nok klare det fint. Man får bare håpe at det ikke skjer når man spiller CL kvalik. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 16:05 Post subject: |
|
|
| DonRevie wrote: | | Kanonsignering om dette går i boks etter mitt skjønn. Er vel først og fremst høyreback, iallefall iflg transfermarkt. Hadde ikke han egntlig en ganske så god frisparkfot også?? |
Har en bra frisparkfot ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 09.02.2017 16:20 Post subject: |
|
|
Adressa melder at Hedenstad er på vei til trondheim nå!
Forventes å være klar innen kort tid.
Da har vi erstattet Jonas  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.02.2017 16:26 Post subject: |
|
|
| Strålende! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 16:28 Post subject: |
|
|
Solid erstatter for Svensson. Tror dette kan bli veldig bra, får bare håpe at han har ristet av seg de verste skadeproblemene.
Da får RBK sin andre Elverumsing i historien, og det er den første Elverumsingen som henter han til klubben  |
|
| Back to top |
|
 |
|