English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Birger Meling
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Meling er svært god!

Grattis!

Hæ? Skal ikke du være rasende? Wink
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 08.02.2017 20:56    Post subject: Reply with quote

Næh,

Vi er ikke i nærheten av å konkurrere for tiden, da får det være greit!

En vinn, vinn, vinn situasjon slik jeg ser det.

Meling både ønsker og bør spille back, det får han i RBK, vi får penger til å hente den sentrale midtbanespilleren vi virkelig trenger. (Vi har allerede en fullgod erstatter på venstreback i Jeppe Moe) og RBK får en drivende god back som dere trenger.

Det er som det bør være!

Men tenk - hadde ikke han russeren Bob hentet gått i stykker hadde Meling aldri fått sjansen (tilfeldigheter er undervurdert)
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2017 21:05    Post subject: Reply with quote

Kjenner til det - var vel tilfeldigheter som gjorde at Jonas Svensson ble back hos oss også, når venstrevingen vår ikke var god nok der.

Sånt svir kanskje for de som har satset hardt på back hele karrieren og ser en indreløper gå foran dem som årets forsvarsspiller. Wink
Hulken
Rutinert

PostPosted: 08.02.2017 21:07    Post subject: Reply with quote

Må si dette er en strålende signering. Synes dog litt synd i Gersbach. Hadde virkelig håpet og trodd han skulle få sjansen å slå virkelig igjennom denne sesongen.

Uansett, velkommen til klubben Birger! RBK
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Boring. Gersbach er bedre men frykter han forsvinner i sommer.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.02.2017 21:49    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Flott signering isolert sett, men helt skivebom slik jeg ser det logistikkmessig.

Gersback burde satses på i år, er jo australsk landslagspiller og har kvaliteter som vi bør dyrke hardt. er brennsikker på at han ville blitt solgt for en kjempesum etterhvert, men nå er jeg ikke like sikker, MEN det er mulgiens verd å ha melling/Gers og selve for totalt 30m istede for 30m for Gers alene rent kvalitetsmessig om man ser på troppen. Kåre har nok kontroll.

Hadde dog trua på at han enten skulle omskoleres til HB eller satses på som anker siden han spilte mye der tidligere og har gode kvaliteter i den posisjonen, noe han har vist på ungdomslandslag.

Noen ganger handler det vel om å hente slike talenter når muligheten faktisk er der uavhengig av hvem en har fra før av. Så har sansen for det grepet klubben har gjort her.

Kan nesten håpe på at en prøver på det samme med Zekhnini som er på utgående kontrakt, gi gjerne en god videre-salgsavtale for å få slike handler i havn.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 21:58    Post subject: Reply with quote

Zekhnini har kontrakt ut 2018.

https://www.nrk.no/telema...1.13366848
Back to top
Per
Proff

PostPosted: 08.02.2017 22:02    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Kjenner til det - var vel tilfeldigheter som gjorde at Jonas Svensson ble back hos oss også, når venstrevingen vår ikke var god nok der.

Sånt svir kanskje for de som har satset hardt på back hele karrieren og ser en indreløper gå foran dem som årets forsvarsspiller. Wink

Husker ikke helt dette.. Hvem var venstrevingen som ble forsøkt på høyreback?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 22:06    Post subject: Reply with quote

Det er snakk om Skjelvik vil jeg anta Wink

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 22:11    Post subject: Reply with quote

Tobias Mikkelsen ble forsøkt på høyreback en liten stund

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 22:17    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen er det vel. Tenkte feil side jeg nå

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 22:25    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kan nesten garantere at dette ikke var det Birger ville. Hvis det ikke var tilfellet, tror jeg ikke han ville ha sagt til media at han blir i STB for noen dager siden. Virket litt småskuffa i intervjuet med RBK også.

Quote:
Kronisk dårlig fortsatt tydeligvis, når man er nødt til å vri armen til Hedersmannen og dytte han ut døra for sølvpenger fra BarteSatan ... bare for holde skipet flytende en liten stund til. Trengs åpenbart alvorlig IA trylling i år også. *folder hendene* *har han det fortsatt?*

Quote:
Dette lukter av at klubben har vært nødt til å selge av økonomiske årsaker, og at RBK til slutt var eneste alternativ. Ref. at det er Stabæk som tar kontakt med RBK.

Melings uttalelser i dag er omtrent "det føles rart å være her, men får gjøre det beste ut av det". For meg høres dette ut som om dette er en overgang mot hans vilje. Jeg hadde virkelig stusset om en nysignert Stabækspiller hadde uttalt seg på denne måten.

Kjedelig for Stabæk dette, men synes mest synd på Birger. Klønete å ikke få han utenlands.

Haha, de fornekter seg ikke sørfor.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2017 22:27    Post subject: Reply with quote

Per: Kan bekrefte det de andre sa, var Tobias Mikkelsen jeg refererte til. Smile
moa_moa
Junior

PostPosted: 08.02.2017 22:32    Post subject: Reply with quote

Først og fremst gratulerer med ny signering, men jeg skjønner ikke hva RBK skal med Meling. Dere har jo to venstrebacker fra før. Er han tiltenkt en rolle på høyreback ?
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 08.02.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Kjekt å ha vettu
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 08.02.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Tja vi har en friidrettsutøver og Gjærsbakk, men jeg hadde helst sett at vi hadde satset på sistnevnte på v.back og at Meling hadde spillt h.back.
dags
Veteran

PostPosted: 08.02.2017 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at mange overvurderer Gersbach og tilsvarende undervurderer Meling. Meling er sannsynligvis en av få spillere i Eliteserien som kan gå rett inn og forsterke førsteelleveren til Rosenborg. Jeg spår storspill, ny publikumsfavoritt og fast landslagsplass før sesongen er over.

Gersbach er et stort talent, men han har en lang vei å gå ennå. Hvis vi skal ha håp om å kvalifisere oss for Europa har jeg større tro på det med Meling på venstrebacken.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 09.02.2017 05:33    Post subject: Reply with quote

Meling og Gersbach kommer til å bli bedre fotballspillere av at Bruttern hentet Meling. Så får vi se hvem som vinner kampen om venstrebackplassen. Den som ikke gjør det, kan likevel komme til å spille, kanskje i en annen posisjon også.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 08:48    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Jeg mener at mange overvurderer Gersbach og tilsvarende undervurderer Meling. Meling er sannsynligvis en av få spillere i Eliteserien som kan gå rett inn og forsterke førsteelleveren til Rosenborg. Jeg spår storspill, ny publikumsfavoritt og fast landslagsplass før sesongen er over.

Gersbach er et stort talent, men han har en lang vei å gå ennå. Hvis vi skal ha håp om å kvalifisere oss for Europa har jeg større tro på det med Meling på venstrebacken.

Gersbach ble avkledd mot dumpekandidater i Eliteserien flere ganger i fjor. Klassisk eksempel på overvurdering pga. ung og rask.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 08:52    Post subject: Reply with quote

Men du ser at han har et veldig godt potensiale? Tror både han og Meling kommer til å vokse godt på konkurransen seg i mellom. Husk at Juventus vurderte å hente han i fjor.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 09:09    Post subject: Reply with quote

moa_moa wrote:
Først og fremst gratulerer med ny signering, men jeg skjønner ikke hva RBK skal med Meling. Dere har jo to venstrebacker fra før. Er han tiltenkt en rolle på høyreback ?

RBK har vært tydelige på at Jørgen skal være midtstopper, men Birger skal kjempe med Alex om venstrebacken
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 10:01    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
dags wrote:

Gersbach ble avkledd mot dumpekandidater i Eliteserien flere ganger i fjor. Klassisk eksempel på overvurdering pga. ung og rask.

Gersbach var ligaens beste VB i fjor. Bare ta Molde-kampen hjemme.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

Macha,
Det er veldig tydelig at KI og SIB ikke vurderer Gersbach til å være ligaens beste VB, selv etter at han spilte en god kamp.

Det er til og med tydelig at de ikke vurderer ham til å være den VB RBK kan stole på inn i Europa_cup spill i år. Det er så enkelt og derfor hentet man Meling. Takk og lov for det!

Skjønner ikke frustrasjonen som enkelte har. Det er jo tydelig at Skjelvik ikke skal spille back i år. Da var jo RBK også uten reserve på venstrebackposisjonen. Nå har de det. Gersbach er en god reserve og vil være en god kandidat til VB når Meling selges til utlandet.
Det tar ikke lang tid til det skjer.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.02.2017 10:54    Post subject: Reply with quote

God løsning dette! Minus det at Skjelvik skal spille (stopper).
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 09.02.2017 11:02    Post subject: Reply with quote

Vi har to svært gode venstrebacker Smile . Det er suverent. Nå gjenstår det å få det slik i alle posisjoner Smile . Fordi om man henter en god back så betyr jo ikke det at det ikke satses på Gers eller at trenerteamet mener han er for dårlig. Vi må ha så gode spillere som mulig i alle posisjoner. Vi er nå slik besatt på venstreback som vi helst bør være overalt på banen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 41, 42, 43  Next
Page 10 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb