| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.02.2017 22:51 Post subject: |
|
|
"Han er i veldig dårlig form, så vi vil betale mindre av lønna enn tidligere avtalt." _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.02.2017 22:54 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | I slutningen af januar oplyste Sporting, at de hadde annulleret lejekontrakten på grund af Spalvis´dårlige fysiske forfatningen. |
Det stemmer jo ikke. Lånet ble stoppet på grunn av at klubben ikke kunne låne mer enn 3 stk fra Sporting samtidig.
Edit: Eller..? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.02.2017 22:59 Post subject: |
|
|
Jo det var snakk om noen låneregler ja, men husker ikke detaljene helt heller og det er mulig at det hele ble dementert. Klart som blekk. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 07.02.2017 23:01 Post subject: |
|
|
@attach. Jeg faldt over artiklen, hvor bold.dk skriver:
Ifølge Sporting Lissabons hjemmeside skyldes annulleringen af aftalen, at Lukas Spalvis ikke var i den forventede fysiske forfatning, hvorfor Lissabon-klubben ønsker at være forsigtige med angriberen.
Jeg synes selv, at dette lyder som et meget merkeligt forløb, og derfor valgte jeg at skrive det her. Hvorfor skulle de afvise af denne grund, og så låner ud igen kort tid efter? Hvis du har set andre artikler, så kom gerne med link. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.02.2017 23:03 Post subject: |
|
|
| Dette virker som et tvilsomt prosjekt. Spilleren vil tidligst komme i form om noen mnd. Kan bli god til høstsesongen viss helsa holder..... |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.02.2017 23:08 Post subject: |
|
|
Noe skurrer jo fryktelig om det tar så lang tid å bli ferdig med den medisinske testen. Tar det så lang tid er han jo ikke tipp-topp og da er det bare å si hade på badet asap imo. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 07.02.2017 23:15 Post subject: |
|
|
| Noen dager fra eller til for å sikre at kneet holder har vel ikke så jævlig mye å si? Finner de at kroppen hans er i orden så har klubben skaffet seg en veldig god spiller på lån, mens finner medisinmennene ut at ting ikke helt er som det skal så får klubben lete videre. Verken enklere eller værre er det. At de bruker noen dager ekstra for å ta en endelig og riktig avgjørelse ser jeg heller som positivt. Heller det enn at klubben stresser, binder seg og ender opp med stengt overgangsvindu, en spiss i manko og en kjeks sendt i retur til Portugal. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.02.2017 23:24 Post subject: |
|
|
| Mulig de må trille kneet inn i sånn hjernescanner, da får de ikke tilgang til utstyret med en gang fordi det står andre foran i køa. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 07.02.2017 23:39 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | fra adressa, vedr. det tidligere leieoppholdet som strandet:
"Spalvis skal tidligere i januar ha vært på vei til et låneopphold til Belevenses, også i den portugisiske ligaen. Dette låneoppholdet strandet, og det hevdes det handlet om at klubben hadde fylt opp «lånekvoten» allerede."
SÃ¥ det var ikke pga. skade, gode nyheter! |
Edit: er dette 2mas har skrevet også: http://www.rbkweb.no/vis/12337
Edit 2: når jeg googler sitatet over, står det i denne artikkelen, men når man klikker inn på den er det endra til
| Quote: | | Spalvis skal tidligere i januar ha vært på vei til et låneopphold til Belenenses, også i den portugisiske ligaen. Dette låneoppholdet strandet, og det hevdes at årsaken til det var at Spalvis ikke var kampklar. |
|
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 07.02.2017 23:54 Post subject: |
|
|
Hvis Lukas Spalvis kommer gjennom nÃ¥løyet med kneet, men er i sÃ¥ dÃ¥rlig fysisk forfatning som det spekuleres i her, vil han automatisk bli fanget opp fra første dag pÃ¥ treningsfeltet. Spillerne er utstyrt med moderne teknologi som leser av botrtimot alt det de foretar seg pÃ¥ feltet.. (selv den minste fjert).😉
RBK er kjendt for å kjøre et drepende høyt tempo på sine treninger. Spillere som har kommet til RBK fra andre klubber selv midt i sesong, har uttalt at overgangen til RBK-treningene har vært brutal.
Er spilleren dårlig fysisk forfatning, slik bold.dk melder, tror jeg Kåre er den første som får vite det, og da er det bare å kjøpe en 100'kroners ryanair billett til portugal, å drite i resten liksom. No har vi fóra på' n i 4-5 daga. Dug'en itj, får'n bærra bagasjen sin ombord sjøl, og kjøp med seg en box cola te returreisa-for lompengan.
Men la oss ikke foregripe begivelseshetenes gang, å sage beina av stakkarn før han er ute av legrkontoret. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2017 00:20 Post subject: |
|
|
Til orientering:
På torsdag kom jeg først over lignende sak som den på bold.dk, altså at det var den fysiske forfatninga til Spalvis som stanset leieavtalen med Belenenses.
Da Adressa kom med (RBK) sin versjon, valgte jeg å endre i artikkelen min. Men nå begynner jeg å bli usikker på hva som er rett.
Samtidig er jeg usikker på hva kilden til Bold egentlig er. På den engelske utgaven av sporting.pt finner jeg bare svært kortfatta info ang. Belenenses-utleie og heving av avtalen, der ikke fysikk blir nevnt:
| Quote: | | Sporting Clube de Portugal – Futebol, SAD has reached an agreement with Os Belenenses Futebol, SAD for the reintegration of the player Lukas Spalvis, with the loan agreement for the player having been terminated. |
Saken på morsmål er like kort:
| Quote: | | A Sporting Clube de Portugal – Futebol, SAD informa que, por razões de prudência, acordou com a Os Belenenses Futebol, SAD a reintegração do jogador Lukas Spalvis, ficando sem efeito o contrato de empréstimo até ao final da presente época desportiva. |
Mulig at portugisisk media har fått mer uoffisiell info? |
|
| Back to top |
|
 |
pelvis Junior
|
Posted: 08.02.2017 01:33 Post subject: |
|
|
Ifølge Maisfutebol var det den lånende klubben, Belenenses, som ikke ville ha ham fordi han var i for dårlig form. Regelen om at en klubb ikke kan låne flere enn tre spillere fra en annen klubb gjelder samtidige lån og for ikke sesongen under ett.
Lukas Spalvis close to returning to Sporting
| Quote: | | It is the physical condition that underlies the decision. The Lithuanian did not arrive Restelo at 100 percent and this was only noticeable for the Belenenses over the past few days. |
OFFICIAL: Spalvis leaves Belenenses and returns to Sporting
| Quote: | The issue of the League's regulations was on the table due to the number of loans, but the agency's source told our paper that this was not the case.
The regulations are not entirely clear when they say that one club can lend only three players to another club. According to what has been explained to Maisfutebol, this applies to loans at the same time, and not to a total during the season. In that sense, before the return of John Palhinha to Alvalade, the Belenenses would only have Domingos Duarte and Oriel Rosell loaned by Sporting, and for this reason would also be able to loan Spalvis. |
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.02.2017 02:20 Post subject: |
|
|
| At Belenenses sier nei til et lån av Spalvis midt under sesongen på grunn av for dårlig form bør ikke påvirke oss. Vi har jo tross alt lenge igjen av oppkjøringen til å få han i den fysiske formen. Kneskaden er noe annet, om det er komplikasjoner der bør varsellampene gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.02.2017 09:26 Post subject: |
|
|
| Kanskje han egentlig er blitt fotballinvalid etter kneskadene og så er det ingen som tør å si det til han, så de driver og sender han rundt på låneoppdrag til forskjellige klubber i håp om at noen skal ta på seg ansvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 08.02.2017 11:58 Post subject: |
|
|
Syns dette begynner å høres ut som tynn suppe. Fyren er jo tydeligvis skadet, så skadet at en portugisisk klubb vi butde være bedre enn ikke vil ha han på lån. Skeptisk på dette pasientlånet, og håper på en god forklaring dersom han faktisk kommer. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 08.02.2017 12:27 Post subject: |
|
|
Hvis det ikke blir Spalvis er jeg spent på hvem det blir. Det har vært en gjennomgangsmelodi med SIB at vi kobles til en del solide spillere, men ender opp med spillere som svekker nivået.
Prøver oss på Sané (ligaen beste midtstopper), ender opp med Bjørdal. Prøver oss på en rekke interessante erstattere for Selnæs (Tsjekkeren og Adu) ender opp med omskolering. Prøver oss på Ekong, ender opp med 19-åring uten førstelagserfaring. Skal bli spennende å se om de har noen ess i ermet denne gangen eller om det blir Mos. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:29 Post subject: |
|
|
Belenenses er et lag på nedre halvdel av tabellen som åpenbart trenger en spiss nå, og ikke i sommer.
Rosenborg derimot, trenger en spiss til sommeren. Derfor kan vi ta oss råd til å se gjennom fingrene på han akkurat nå. Men det avhenger selvsagt av om legene tror at sommeren et realistisk perspektiv.
Så Belenenses tar et standpunkt fra ett annet ståsted (no pun intended) enn hva vi gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.02.2017 12:33 Post subject: |
|
|
Så ståa er annerledes i Belenenses enn hos oss, er det det du prøver å si? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 08.02.2017 12:40 Post subject: |
|
|
| Siden Meling nettopp ble presnetert så synes jeg det ser mørkt ut mhp Spalvis og den medisinske sjekken. Ville vært naturlig at begge ble presentert samtidig. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:43 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Så ståa er annerledes i Belenenses enn hos oss, er det det du prøver å si? |
Nei, nå står du fast. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.02.2017 12:44 Post subject: |
|
|
Fra mitt ståsted har jeg en annen forståelse enn deg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 08.02.2017 13:33 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Siden Meling nettopp ble presnetert så synes jeg det ser mørkt ut mhp Spalvis og den medisinske sjekken. Ville vært naturlig at begge ble presentert samtidig. |
Meling trener med laget i dag så var ikke mulig å holde lokk på det lengre. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 08.02.2017 13:37 Post subject: |
|
|
| Adressa wrote: | | Meling trener med RBK-erne onsdag, og vil bli presentert for pressen i ettermiddag. |
Så det er vel mulig at Spalvis også presenteres da. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 08.02.2017 13:46 Post subject: |
|
|
Vg:
Meling-kjøpet er Rosenborgs andre på en uke, etter lånet av spissen Lukas Spalvis fra Sporting. Trønderne har også solgt både backen Jonas Svensson og spissen Christian Gytkjær. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 08.02.2017 14:40 Post subject: |
|
|
| Håper både Meling og Spalvis er på den pressekonferansen |
|
| Back to top |