| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2017 00:41 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Må si det er rart at det ikke står i saken på RBK.no, for det har det gjort før (som ved Jevotic) |
Det stod da ikke noe i Jevtovic-artikkelen heller? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.02.2017 00:44 Post subject: |
|
|
Mikkelsen,
Hvordan kom du over denne spilleren? Det er litt av en tilfeldighet å snuble over en slik spiller, nøyaktig samtidig som Bjørnebye sansynligvis satt og forhandlet kontrakten hans.
En gratulasjon er vel på sin plass. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 03.02.2017 00:44 Post subject: |
|
|
Tror som andre sier at opsjon ikke ville gjort noen forskjell her. Dersom gutten imponerer vil nok Sporting uansett ha han tilbake, da velger han ikke å signere for oss selv om vi har en opsjon, når Sporting kan tilby 5 ganger høyere lønn.
Vi kan ikke signere han mot hans egen vilje selv med opsjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.02.2017 00:47 Post subject: |
|
|
Den kom ut av blå himmel. Krysser fingra for at han ikke blir en ny Bæsjmyr _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2017 00:47 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Vegard2711 wrote: | | Må si det er rart at det ikke står i saken på RBK.no, for det har det gjort før (som ved Jevotic) |
Det stod da ikke noe i Jevtovic-artikkelen heller? |
Var nok Rashani det sto på da. Tiden går fort  |
|
| Back to top |
|
 |
Keeperodd Junior
|
Posted: 03.02.2017 01:04 Post subject: |
|
|
| Folk er så vanvittig pessimistiske og negative. Hadde vært dårlig om Ronaldo signerte for RBK også virker det som. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.02.2017 01:07 Post subject: |
|
|
| Spørs om vi hadde fått opsjon eller ikke. Ronaldo begynner dessuten å dra på årene. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.02.2017 01:07 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: |
Nå handler det om få Spalvis til å føle seg hjemme  |
Er han singel? Om noen stiller opp og lar seg smelle på tjukken, så kanskje det blir kjøp og langtidskontrakt. Litt kjipt selvsagt om han skulle ødelegge kneet igjen eller blir en flopp, men... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2017 01:08 Post subject: |
|
|
Synd Juch er gift. Eneste dama her.
| Keeperodd wrote: | | Folk er så vanvittig pessimistiske og negative. Hadde vært dårlig om Ronaldo signerte for RBK også virker det som. |
Du, det er kanskje én eller to her som mener at han ikke ser så spennende ut. Folk flest er happy. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 03.02.2017 01:22 Post subject: |
|
|
| Bare å applaudere til RBK. Knall-lån! Synd det ikke er opsjon på Spalvis, håper han kan bøtte inn mål for oss framover og sørge for en høst med flomlys og dugg i gresset! |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.02.2017 01:25 Post subject: |
|
|
Vi har kanskje lånt en skadeforfulgt spiss i et år som kanskje er veldig god uten opsjon. Tja. Jeg skjønner ikke helt at klubben er overrasket over at vi kan hente spillere på den hyllen der egentlig. Vi er en av de største klubbene i norden. Vi burde kunne kjøpe slike spillere. Det er fint at vi for ett år har hentet en spiss som kanskje er god og som hvis skadefri kan spille seg i form til å returnere til Sporting i toppform.
Beklager at jeg ikke klarer å ta helt av. Blir spennende å se hvordan han klarer seg i år uansett da. Det styrker jo uansett laget for i år og det er jo supert  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.02.2017 01:30 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | Mikkelsen,
Hvordan kom du over denne spilleren? Det er litt av en tilfeldighet å snuble over en slik spiller, nøyaktig samtidig som Bjørnebye sansynligvis satt og forhandlet kontrakten hans.
En gratulasjon er vel på sin plass. |
Aner ikke når Bjørnebye satt og forhandlet, men bare ren klasse i research
Måten jeg søkte meg opp på var først og fremst se på spillere som har gjort det bra (toppscorere siden jeg lette etter spiss) i Allsvenskan og Superliga. Sjekket opp de som hadde gjort det bra og blitt solgt til utlandet, for så å se om de ikke har fått tillit i sine nye klubber. Fant da Lukas Spalvis. Tenkte; Han der ville passet inn perfekt i vårt system. God i feltet. Han er på rett sted til rett tid. 189 cm. Kjenner til skandinavisk fotball, og i tillegg ung. Var jo toppscoreren i Superliga, over Nicolai Jørgensen som var spissen til FCK. God spiss. Da jeg fant han og så på youtube vidoer tenkte jeg dette var en no-brainer dersom vi ikke hadde prøvd oss på han. Ingen spilte kamper på ett år for Sporting, og samtidig som han hadde "dominert" Superliga virket realistisk.
Dersom jeg skulle lett etter en høyreback nå, ville jeg måtte hatt en assist tabell for tidligere sesonger i Allsvenskan og Superligaen. Assist og ikke toppscorer her fordi man regner med at en høyreback er mest tiltenkt å tilføre laget med assister. Er selvfølgelig vanskeligere å finne høyreback med denne metoden enn spiss, siden man går nesten kun etter antall mål for spisser. Gamboa var f.eks. god selv om han ikke tilførte laget med målpoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.02.2017 01:41 Post subject: |
|
|
Om dette er den beste spissen vi kan få og lån var eneste måte å få ham på, skal jeg se gjennom fingrene mtp opsjon denne gangen.
I år er siste gang i overskuelig fremtid vi har realistisk mulighet til å kvalifisere oss til CL. Om vi må hente spillere på lån som vanligvis er utenfor vår rekkevidde for å komme dit - so be it. Vi må bygge lag over tid, men om vi skal ringe det gjeveste selskap, brenner det på dass. Da må laget være best mulig allerede om et halvår. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.02.2017 01:42 Post subject: |
|
|
Kan vi roe ned litt på bruken av "no-brainer"? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4104 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 03.02.2017 01:51 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Zorac wrote: | | Jeg hører han kun har seks mnd igjen av kontrakten etter endt lån hos oss. Stemmer dette? Høres noe merkelig ut. |
tranfermarket sier så, og de pleier å vite hva de skriver.
Da er jo dette en helt annen case. Da er det jo nskak om lån med potensiell bosman-overgang i enden - og visstnok billig i drift. Da kan det jo ende opp som en kjempedela. |
Høres meget fornuftig ut... Vi har en av Danmarks beste midtbanespillere i Mike som vil være her karrieren ut... Gjør vi en god jobb her har vi gull til en liten penge. Blir han en suksess er det bare å lage sang, sende damer, penger og karsk i hans retning for å overbevise. :p _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.02.2017 02:18 Post subject: |
|
|
For de som vil følge ham i sosiale medier.
Twitter
Instagram |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.02.2017 02:24 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Kan vi roe ned litt på bruken av "no-brainer"? |
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 03.02.2017 02:52 Post subject: |
|
|
Tror dette kan være en fantastisk signering, men kjedelig at det ikke er noen opsjon. Det er hvertfall det adressa melder. _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.02.2017 05:06 Post subject: |
|
|
| Rett og slett en no-brainer. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 03.02.2017 05:37 Post subject: |
|
|
Big brainer av SIB og brakkeboysa  _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 03.02.2017 06:08 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle Sporting låne han ut med en gunstig opsjon?
Hvorfor skulle han signere permanent her til en brøkdel av lønna han kan få (og allerede har)?
Hvis han her er god nok til å skyte oss inn i Europa, så vil det være et langt bedre regnestykke enn Gytkjærs ene sesong. Salgsgevinst eller ikke.
I tillegg har vi to spennende spisstalenter som trenger litt tid. Jeg er positiv til lån i denne posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 03.02.2017 06:30 Post subject: |
|
|
| Nobrainer! |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 03.02.2017 07:10 Post subject: |
|
|
Får vi denne karen i form til seriestart ser jeg toppskårerrekorder ryke. 2-beint, kjapp, teknisk ok og virker som en fysisk sterk og smart spiller ut i fra youtube. Jeg klarer ikke å se for meg at sporting vil selge han/han vil komme til oss om han har en halvveis god sesong.
edit: gleder meg til å lese om Spalvis forventninger og planer! |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 03.02.2017 07:16 Post subject: |
|
|
Synes dette ser meget spennende ut. Dette er spiller i en klasse vi neppe hadde fått om han ikke hadde vært skadet og må trenes litt opp igjen... Vi har unge lovende spillere i egen klubb som nå får ett år til å utvikle seg på før vi legger vår tunge bør (forventninger) på deres skuldre.  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 03.02.2017 07:56 Post subject: |
|
|
Snakker Spalvis dansk fra tiden i AaB?
La oss huske at hvert mål skal puttes. Han nådde ikke 20 mål i Danmark, så la oss ha realistiske forventinger til gutten.
Om han holder seg skadefri og kommer i form, vil han være avhengig av at gjengen rundt han setter han opp i gode situasjoner og mater han med gode baller.
Lykke til Lukas, måtte du bli en glimrende spiss og raskt integreres i gjengen. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
|