| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.09.2016 14:22 Post subject: |
|
|
Mini holdt seg bra, men i alle fall Jan Derek og Dagfinn Enerly var utsatt for skader. Heggem også, for den del. Det har nok noe med eksplosiv muskulatur å gjøre. Kanskje noe å hente forebyggingsmessig? Det finnes vel folk noe sted i verden som tåler mer enn tre spurter? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2016 23:18 Post subject: |
|
|
[Telemarksavisa] har grunn til å tro at Rosenborg ønsker å beholde angrepsspilleren utover utlånsperioden.
- Jeg har ikke hørt noe konkret, verken fra Rosenborg eller andre klubber. Men jeg har fått gode tilbakemeldinger her, og jeg trives godt. Jeg tenker ikke på noe annet enn å spille her og bidra på best mulig måte, sier Rashani, som står bokført med 10 starter og syv innhopp for Rosenborg i serien denne sesongen. Han har scoret tre mål.
- Året har så langt vært veldig bra. Jeg har fått mer og mer spilletid, og jeg har gjort det greit. Det har vært en god opplevelse, sier Rashani.
For øyeblikket er 23-åringen ute med en lyskeskade han pådro seg i bortekampen mot Molde 24. september. Telemarkingen håper han snart er tilbake på banen.
- Det dro skikkelig til i Moldekampen, og jeg måtte gi meg. Nå trener jeg alternativt, og gjør som fysioterapeuten sier. Jeg håper jeg er klar igjen etter landslagspausen, sier Rashani, som ikke frykter for at sesongen er over for hans del.
- Nei, det frykter jeg ikke. Jeg rekker innspurten. Jeg blir i alle fall klar til cupfinalen, gliser Rashani, som vet godt at Rosenborg må ta seg forbi Bodø/Glimt i semifinalen før en tur til Ullevaal blir en realitet.
(flere sitater) |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 08.10.2016 09:26 Post subject: |
|
|
| Her er jeg virkelig usikker. Prestasjonene har jo blitt mye bedre sjøl om han har til gode å bevise at han kan bidra konstant på høyt nivå. Men dessverre virker han ganske utsatt for skader og vi allrede har en ving som er laget av kjeks og en som mister store deler av neste sesong... Noen som vet hvor mye vi burde betale hvis vi vil gå for opsjonen? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.10.2016 11:15 Post subject: |
|
|
| Burde? Opsjonsprisen er jo allerede bestemt, ukjent hvor mye. Spørsmålet er om RBK evt. "tar en Malec", altså avslår opsjonen og prøver å forhandle ned prisen. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 08.10.2016 11:41 Post subject: |
|
|
Jeg aner ikke hva opsjonsprisen er, men jeg tipper den er "helt grei". Han er neppe veldig dyr tipper jeg (korriger meg gjerne om dere mener jeg tar feil). Han har vist et bra toppnivå og har bidratt godt etter hvert. Hvis han får spille mer så tipper jeg han kommer til å spille stabilt bra. Både de Lanlay og Helland kan fort bli solgt (eller skadet) og da trenger vi vinger.
Konklusjonen min: Kjøp _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.10.2016 12:13 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg surrer, men var det ikke snakk om rundt 4,5 mill eller mindre? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.10.2016 13:32 Post subject: |
|
|
| Kan da umulig være noe mer. Brøndby kjøpte han for 5,5 mill og han gjorde det jo ikke akkurat bra der. Burde ikke være noe særlig mer enn 3 mill i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 08.10.2016 14:29 Post subject: |
|
|
Beklager, 2mas, det er litt krevende å skrive på norsk og snakke på tysk samtidig
4,5 millioner er for mye etter min mening. Hvis det stemmer og RBK vil beholde han, håper jeg at de prøver å forhandle. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.10.2016 14:56 Post subject: |
|
|
| Det er 99% for at jeg blander tall og spillere her altså. Hva var opsjonen på Malec, var ikke den litt 'for høy' for en spiller med det potensialet? Mon tro hvor mye vi måtte punge ut for Riski, for en spiller som Rashani må vel koste litt mer enn ham. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.10.2016 21:34 Post subject: |
|
|
Han er ingen klar startmann og har ingen ekstremferdigheter som vi trenger, men er kun en typisk "grei back-up" som kan få noen kamper i løpet av sesongen, uten at det eventuelt hverken redder sesongen om han blir eller ødelegger sesongen om vi ikke kjøper ham.
Hvis Bakenga skal matches inn i en kantrolle, blir Rashani eventuelt fjerdevalg på ving neste sesong.
Ã… betale tre millioner eller mer for et mulig fjerdevalg, er langt fra edruelig.
Så har vi spillere som Solli, Helmersen ... som kanskje kunne fått et par minutter nå og da som fjerdevalg i stedet, til langt lavere lønnskostnad og med minst like høy eller høyere attraksjonsfaktor.
For all del: Rashani er en helt OK spiller.
Dessverre har han til dels vært skadeplaget i det drøye halvåret vi har lånt ham. Vi har ikke råd til å ha en "ikke-lokal" reserve-ving med over middels skaderisiko. Der kan vel det medisinske apparatet gi innspill.
Videresalgspotensial?
Hvis vi ikke trenger ham i førsteelleveren, så kan vi like gjerne la være å investere i ham.
En alternativ bruk av investeringsmidlene (yngre, med en eller annen ferdighet som er verdt noe) kunne like gjerne gi større mulighet for avkastning hvis "videresalgspotensial" eventuelt skulle komme på bordet som argument.
Et siste lille moment om Rashani er at han ikke har vist seg som en spesielt god avslutter. Litt "ego"-tendenser, i beste fall "tunnelsyn", i avslutningssituasjoner der han ikke har valgt smarteste alternativ.
Kanskje har han vært litt preget av at han "må prestere", og dermed har han prøvd litt ekstra å redde kvelden med scoring?
Ikke godt å si, men forventninger om å prestere må man leve med hver kamp i RBK.
Det vi trenger i RBK med dagens besetning er en ving som er veldig sterk på minst en, men helst flere av disse egenskapene, i prioritert rekkefølge:
1 - God hurtighet og teknikk med minimum to finter som gir evne til å med ball passere raske motspillere (referanse CL/EL-kvalik)
2 - Gode avslutningsferdigheter under press i boksen (på maks to touch)
3 - Ekstremt gode avslutningsferdigheter med føttene fra distanse er et nesten like godt alternativ
4 - Gode innlegg, gjerne med begge bein, så kan vi rotere vingene uten å være for forutsigbare på om de kan legge innlegg eller skyte. (Hvis vi hadde skaffet en spiss som var sterkere i boksen, ville innlegg blitt prioritert opp.)
5 - En hodesterk ving er ikke noen prioritet i seg selv, men med hele pygmé-avdelingen på banen (Svensson, Jensen, Midtsjø, de Lanlay) eventuelt en Helland som header som om hodet er et egg, så hadde hodestyrke vært et lite pluss for en ellers OK ving.
6 - En krysning av Viggo Sundmoen, Ståle Stensaas og Roar Strand, en taklende, innleggssterk, evighetsmaskin som løper raskt langs sida hele kampen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 08.10.2016 21:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 08.10.2016 21:43 Post subject: |
|
|
| Mener du Bakanga står foran Rashani på ving plass? Bakenga har skåret noen mål, forøvrig har han som ving vist seg svært begrenset. Det virker helt dødfødt å satse på Bakenga som ving, derimot har Rashani mye av det som trengs. Håper vi kjøper han og det er bra spiller for lite penger. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.10.2016 21:57 Post subject: |
|
|
Jeg ville hatt Bakenga som spiss og solgt Gytkjær til noen overrike kinesere, men får ikke alltid viljen min.
Jeg ser ikke bort fra at Bakenga vil bli forsøkt faset inn som ving og at han dermed, i trenernes bilde, er foran Rashani på ving neste år.
Med Bakenga som vingalternativ kan vi kanskje komme til å trene inn en formasjon der han trekker inn som ekstra spiss og venstreback Skjelvik ligger høyere som ving.
Forundres ikke om vi kjører en sånn formasjon mot svake TL-lag. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 08.10.2016 22:06 Post subject: |
|
|
Jeg må si meg enig i at jeg ikke har sett det store av Rashani den perioden han har vært her.
Det er begrenset hvor mange spillere vi har plass til i stallen, så vi må være selektive på hva vi tar inn. Jeg er sikker på at det finnes bedre spillere å få tak i til samme pris.
Jeg skulle ønske jeg så at han var verdt summen som står i opsjonsavtalen, som det ser ut til at mange her på forumet gjør.
Nå skal det riktignok kanskje tas høyde for at vi ikke har sett det beste av han enda. Han ble tross alt hentet til Brøndby for en grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 09.10.2016 09:46 Post subject: |
|
|
| Tror Rashani sitter inne med mer. Han er ung og tekninsk, kan spille på begge kantplassene og har en god innleggsfot. Både Helland og De lanlay er skadeplagede og med klubbens "norden først" strategi tror jeg det blir vanskelig å hente en bedre spiller med en lignende prislapp. Løpogkjøp! |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 09.10.2016 10:25 Post subject: |
|
|
Kan vi få opp en poll? Hvem vil beholde Rashani, hvem vil ikke? Evt alternativ som går for forbehold om pris? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 09.10.2016 10:46 Post subject: |
|
|
Problemet tror jeg at de som ikke vil hente Rashani ser for seg en storspiller med internasjonalt snitt som alternativ, mens realiteten sannsynligvis sier en eller annen middelmådig TL-spiller som vi skal lære å spille fotball.
Jeg stemmer definitivt ja til Rashani, sett at opsjonen ikke er hinsides. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.10.2016 13:24 Post subject: |
|
|
Jeg tror problemet er at de som vil kjøpe Rashani fullstendig har mistet troen på klubbens sportslige apparat og tenker at vi får bare ta det vi har.
Jeg stemmer for at vi i det minste sjekker markedet først og tar en vurdering på om det ikke er mulig å finne noen bedre. Helst på lista over middels TL-spiller. Det er omtrent der Rashani befinner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 09.10.2016 15:30 Post subject: |
|
|
| Elba kjenner spillergruppa og klubben og nivået i ligaen. Helland og YEDL kommer til å være førstevalg når sistnevnte er tilbake fra skade. Jeg tror det er lurt å ha Elba i backup både med tanke på vårsesongen og om en av de evt. skulle bli solgt. Med det sagt så er jo dette prisavhengig, men RBK burde kunne snappe ham opp for en slikk og ingenting, med tanke på hans status nå, samt at han heller ikke hever for høy lønn. Selvfølgelig skal klubben også ha oversikt i markedet over andre alternativer, og det til en hver tid. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 09.10.2016 18:56 Post subject: |
|
|
Løp og kjøp!
Rahani har knekt koden og vil bli beder og bedre.
Press prisen ned på oppsjonen!
Helland med flere sliter med skader og han vil få spille mye i RBK
Forhandlingskortene etter vårsesong og nytt skadeavbrekk nå, kunne ikke vært bedre.
Fysion til Rbk fikser han lett... _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 09.10.2016 20:50 Post subject: |
|
|
| Frykten er at vi ikke innfrir opsjonen, noen andre gjør det (Molde...grøss) og han blir en suksess. Da sitter vi med skjegget i postkassa og kjenner det røsker så det gjør vondt. Ja til Elba, dette har vi råd til uansett skjebne. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 10.10.2016 00:41 Post subject: |
|
|
Dersom prisen er grei, 2 - 3 millioner støtter jeg helt klart kjøp av Rashani. Liker veldig godt utviklingen hans og tror også han har mer å gå på. En av få spillere i stallen som har potensialle over "helt grei tippeligaspiller". Min stemme, kjøp dersom prisen er forsvarlig. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 10.10.2016 19:13 Post subject: |
|
|
| Brøndby solgte Semb Berge til Odd for 3 mio. NOK. Kan ikke forestille mig andet end at de selger Rashani billigere (de spiller ikke engang med kantspillere lengere). |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 11.10.2016 07:38 Post subject: |
|
|
| Bukowski wrote: | | Frykten er at vi ikke innfrir opsjonen, noen andre gjør det (Molde...grøss) og han blir en suksess. Da sitter vi med skjegget i postkassa og kjenner det røsker så det gjør vondt. Ja til Elba, dette har vi råd til uansett skjebne. |
Wow, du personifiserer faktisk stereotypen på kjøpsstrategien til Rosenborg, ref alle brukere på VGD.
Edit: Jeg var for å kjøpe, men den eminente skribent gisp! fikk meg som vanlig på bedre tanker. Vi KAN ha han, men vi MÅ ikke ha han.
Han blir ikke gitt bort for småpenger, og jeg tenker Brøndby også skjønner at om RBK ikke vil gi forlangende, er det en eller annen klubb som (kan bruke han som førstevalg som) gjør det.
Men den dagen vi begynner å kjøpe noen for å ikke risikere at han blir fin å ha på vingen til Molde, Godset eller Tromsø.. Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 11.10.2016 08:28 Post subject: |
|
|
| Jeg mener vi bør legge pengene på bordet. Rashani kan spille på begge kanter, og er en solid rotasjonsspiller. Får han fast kontrakt, tror jeg også han vil senke skuldrene å bli bedre, da jeg synes han han ofte prøver "for hardt" å imponere med fancy finter ol. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.10.2016 12:13 Post subject: |
|
|
| Rashani er utvilsomt verdt 2-4 mill for RBK, så for en slik pris bør han være en no-brainer. Kan spille på begge vingene og er allerede i høy TL-klasse men enda viktigere, han har forbedringspotensiale. Han har mye av det som kjennetegner en god, moderne ving på større arenaer enn TL, så hvis han greier å finne seg tilrette og får en god flyt i både kamp og trening så er han en type spiller RBK trenger hvis de skal ta steget ut fra kjedelige TL. Personlig er jeg veldig skeptisk til om han har personligheten til å oppnå nevneverdig fremgang, men på det aller verste får vi en godkjent+ stallspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
|