| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 30.08.2016 16:45 Post subject: |
|
|
Noen som kjenner til hvilke videresalgsklausul vi har på Sælnes? Rykter om klubber byr 100 mill for han, lite sannsynlig han går i dette vinduet, men ikke usannsynlig at han går i vinter, og da mest sannsynlig noe høyere. Sier de nei til 100 mill nå, sier de mest sannsynlig ikke ja til det samme om 6 mnd. Om vi har en god klausul kan vel det tilføre litt ekstra midler til vintershoppingen?  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.08.2016 16:48 Post subject: |
|
|
RBKforumet har begynt å bli Erik Hoftun; Han var god mot oss, kjøp!
Vi burde hente inn kvalitet, ikke stallfyll. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 30.08.2016 16:54 Post subject: |
|
|
SÃ¥nn rent generellt:
Det kan jo også være at spillere som spiller godt mot oss, som tross alt skal være det beste laget i TL, er spillere som kan forsterke oss. Det kan til og med hende at folk rundt om har fulgt med en spiller i lengre tid...
Så det burde jo faktisk være mulig at man kan nevne eksempelvis Tippeliga-spillere uten at man får disse hodeløse "God mot oss...-postene" hver gang.
Et bedre alternativ er vel kanskje å begrunne hvorfor eller hvorfor ikke spilleren kunne vært aktuell for RBK. Eller i det minste komme med alternativer...
Det er litt for lett å si at en spiller er dårlig her inne i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 30.08.2016 19:37 Post subject: |
|
|
Hacken,
det er riktig.
Jeg er veldig trygg på at Mikkelsen ikke vet at alle fotballspillere har spilt i lavere divisjoner og for svakere lag, før de blir hentet til bedre klubber.
Dessuten er det slik at Mikkelsen har sett at alle spillerne som har spilt mot RBK i TL, ikke har de kvalitetene som RBK har bruk for.
Dette gjør at Mikkelsen nå sitter og undrer seg over at han i det hele tatt skriver i denne tråden. Det er jo meningsløst å skrive noe i en tråd som ikke har noen mening. Dermed må det være meningsløst å i det hele tatt lese Mikkelsens innlegg. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.08.2016 20:45 Post subject: |
|
|
| En andel av reklameinntektene på RBKweb bør gå i honorar til TomH og Gisp! så de kan skrive her hver dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.08.2016 23:02 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Jeg er veldig trygg på at Mikkelsen ikke vet at alle fotballspillere har spilt i lavere divisjoner og for svakere lag, før de blir hentet til bedre klubber. . |
Går litt fort her hehe. Man ser med engang unge spillere som har talent som blir snappet opp av store lag. Ikke nødvendigvis slik at gode unge spillere spiller alagsfotball for moderklubben.
Er enig i at man kan finne gode spillere i antatt dårligere lag enn det RBK er. Men jeg mener vi burde starte å snuse på spillere som Sander Berge, Martin Ødegård, og de store talentene. Pdd finner man ikke slike. Akkurat nå ser jeg ingen spillere som kan komme inn i RBK-laget som kan forsterke oss. Kanskje Troost-Ekong. Vi har vært ute i Europa og lært at vi mangler fart og teknikk. Det er slike vi burde være på utikk etter. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2016 15:25 Post subject: |
|
|
| Hvis VIF har sagt nei til det budet der så skjønner jeg hvorfor de gang på gang havner i økonomiske problemer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 31.08.2016 15:28 Post subject: |
|
|
Går vel til en tulleklubb i Belgia for et knippe millioner når det er halvår igjen av kontrakten tenker jeg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.08.2016 15:43 Post subject: |
|
|
| Tror de virkelig de kan få noe mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.08.2016 15:52 Post subject: |
|
|
Tipper det ringer i telefonen til Forren i kveld om Holmar reiser til Spania.. tja? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 31.08.2016 17:35 Post subject: |
|
|
| SIB sa vel at det var ingen konkrete bud, selv om Betis og muligens noen andre har vist interesse, tipper det ikke blir noen salg i dette vinduet, men blir fort en god del aktivitet i januar! |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 01.09.2016 12:31 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Tror de virkelig de kan få noe mer? |
Tror det er mer, fordi han er stammen i den nye satsningen og at Trøim har garantert økonomisk. Hadde VIF solgt nå, så ville det vært like dumt som å selge Sælnes før vi skulle i CL kvalifisering i år/eventuelt ikke forsterke oss med tilsvarende midler... |
|
| Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 01.09.2016 14:17 Post subject: |
|
|
I see what you did there...  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.09.2016 21:54 Post subject: |
|
|
Dette er for drøyt å quote på dagtid, men sent på kvelden har jeg permittert den ene av de to hjernecellene som styrer min kritiske sans, så ...
| iconbit wrote: | gisp!  |
| OrionPax wrote: | | Denne, gisp!, bør du skrive ut og spikre på døra til brakka og starta en reform som kunne få uante positive konsekvenser langt inn i fremtiden! |
| Mustrum Ridcully wrote: | Veldig bra gisp!, veldig bra.  |
| haavarl wrote: | | Oppfordrer deg til å legge ut denne som Min mening. |
| robbie wrote: | Gisp! som Sportsdirektør  |
| media wrote: | | Veldig bra innlegg, gisp! |
| robbie wrote: | | En andel av reklameinntektene på RBKweb bør gå i honorar til TomH og Gisp! så de kan skrive her hver dag. |
Takker for alle tilbakemeldinger, men må erkjenne at jeg, selv sent på kvelden, ikke synes det tar seg ut å spikre det opp på brakka.
Fordi det var ment å være et foruminnlegg for å lufte litt ut og er skrevet i halvsøvne, tror jeg det gagner debatten bedre å presentere det litt annerledes for debatten utenfor, men jeg tar hintet, haavarl.
Robbies siste forslag (skrive her hver dag) har jeg dessverre ikke tid til.
Hadde det latt seg kombinere med robbies første forslag så skulle det vel allikevel saktens ha gått  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 01.09.2016 22:24 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | TomH wrote: | | Jeg er veldig trygg på at Mikkelsen ikke vet at alle fotballspillere har spilt i lavere divisjoner og for svakere lag, før de blir hentet til bedre klubber. . |
Går litt fort her hehe. Man ser med engang unge spillere som har talent som blir snappet opp av store lag. Ikke nødvendigvis slik at gode unge spillere spiller alagsfotball for moderklubben.
Er enig i at man kan finne gode spillere i antatt dårligere lag enn det RBK er. Men jeg mener vi burde starte å snuse på spillere som Sander Berge, Martin Ødegård, og de store talentene. Pdd finner man ikke slike. Akkurat nå ser jeg ingen spillere som kan komme inn i RBK-laget som kan forsterke oss. Kanskje Troost-Ekong. Vi har vært ute i Europa og lært at vi mangler fart og teknikk. Det er slike vi burde være på utikk etter. |
Vi bør heller forsøke å skape og beholde slike talenter selv. Det er jo for jævli at Liverpool og Herenveen snapper våre lokale talenter foran nesa vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.09.2016 23:33 Post subject: |
|
|
Ja, og det er jeg enig i. Var en av få her inne som ønsket at Malec skulle dra. Han var visste seg å være elendig i mine øyne. Og jammen ble han også ditchet av RBK, etter at de hadde solgt Sørloth. Hadde gledet meg til å se han spille for RBK. For han ville passet godt inn i vårt 4-3-3 system.
Mange andre som mente her inne at Sørloth ble solgt dyrt, at han ikke passet inn i vårt system, at han ikke kom til å bli god nok osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 04.09.2016 03:13 Post subject: |
|
|
Jeg synes salget av Sørloth var helt jævlig, jeg tror det og mangel på en erstatter for Selnæs var noen av de største feila vi har gjort på lang tid.
Faktisk helt uforståelig for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 04.09.2016 04:56 Post subject: |
|
|
| tjommi wrote: | I see what you did there...  |
Du gjorde det altså? For meg ser det ut som om han mente det han skrev. Ikke var det spesielt ulogisk heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 04.09.2016 05:06 Post subject: |
|
|
Dere var nok nære en signering  |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.09.2016 10:36 Post subject: |
|
|
| Tja, dere var på god vei ned mot OBOS så det kunne fort skjedd. De fleste i TL vet at det er større sjanse for å oppnå utenlandsdrømmen etter et opphold i RBK enn etter et opphold i Vif. Kunne fort vært historien om enda en spiller som satte seg på bakbena til kontraktslengden ble skummelt kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 04.09.2016 11:43 Post subject: |
|
|
| Nei, det kunne ikke ha skjedd. Ser du virkelig for deg at vi selger vårt største talent til dere, når flere mye større klubber enn Rosenborg, vurderer han? Litt selvinnsikt er ok. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.09.2016 11:49 Post subject: |
|
|
| Som sagt, hvis spilleren hadde ønsket det pleier det ofte å gå slik. Dere var på vei til OBOS og har en shaky økonomi. Under de rette forhold kunne det gått, men sannsynlig sier jeg ikke at det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 04.09.2016 12:33 Post subject: |
|
|
Vi lå utsatt til en periode, men jeg var aldri bekymret egentlig. Til det er troppen for sterk. Det samme var nok Sander.
Nå er dere selvsagt ikke i nærheten av å hente våre beste. |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 04.09.2016 12:50 Post subject: |
|
|
Det er jo noe å være stolt av også! Det er de små gledene i livet som teller, er det ikke det de sier?  |
|
| Back to top |
|
 |
|