| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 30.08.2016 11:49 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Glemte å føre til "i moderne tid".  |
Etter 1537? |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 30.08.2016 12:31 Post subject: |
|
|
robbie:
Men det er vel naturlig å tenke på før og etter 1988. Det som slår meg når man snakker om moderne tid i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.08.2016 13:14 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Gyt burde selges fortest mulig. Scoret endel mål i denne sesongen pga. historisk dårlig TL-nivå. |
Folk sa det samme om Søderlund og ble så fryktelig forfjamset når erstatteren ikke bøttet inn mål fra første stund. Det samme skjer vel når vi selger Gytkjær. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.08.2016 13:43 Post subject: |
|
|
| Søderlund og Gyt er forskjellige type spillere. Når en RBK spiss ikke er god på hodet eller har duellstyrke, burde spilleren i hvertfall har fart. Gyt er kanskje bedre goalgetter enn det Søderlund var, men når RBK møter bedre motstandere i Europa får ikke Gyt mange sjaner. Han må skape de selv, og det klarer han dessverre ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.08.2016 13:56 Post subject: |
|
|
| Slett ikke utenkelig at Gytkjær forsvinner i januar.... |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.08.2016 14:04 Post subject: |
|
|
Toppscorere vil alltid skape interesse. Derfor burde vi ha hatt erstatteren klar allerede. Vi bør til enhver tid ha to kvalitetsspisser som scorer mål.
Når en selges har vi en i back up og henter en ny slik at vi alltid er i forkant. Det er vi ikke nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 30.08.2016 14:24 Post subject: |
|
|
Jeg vil påstå at Gytkjær er en bedre avslutter med hodet enn Søderlund. Nå mente du det sikkert ikke på den måten, men du nevnte duellstyrke i samme setning. I så måte forventer jeg at du snakker om hodespillet tatt i betraktning at Søderlund mer sannsynlig vinner duellen.
Gytkjær er kanskje ikke et oppspillspunkt på linje med Søderlund, men er det virkelig slik at vi trenger et oppspillspunkt? Vi har vinger i De Lanlay og Rashani som aldri har vært spesielt målfarlige. Konradsen har aldri vært mye involvert i målpoeng. Midtsjø går i lange perioder der han ikke vet hvordan han skal avslutte. Mike Jensen er veldig streaky når det kommer til involveringer foran mål. Helland er ute av form. Det er ikke veldig mange i Rosenborg-laget å legge opp til. For å ikke nevne at vi ikke har pasningsleggere dypt i banen til å ta i bruk et oppspillspunkt.
I Gytkjær har vi en hurtigere, mer teknisk spiss enn Søderlund. Sett bort fra den første Norrköping-kampen, har han vist at han kan være et solid oppspillspunkt, spesielt langs bakken. Finnes det noen grunn til at vi ikke kan bygge opp et angrepsspill rundt Gytkjær? Det krever kanskje mer tid å bygge opp relasjonene som kreves for å ta i bruk en spiss i kombinasjonsspill langs bakken fremfor i luften, men hvorfor skal dette være mer uoppnåelig enn ellers i banen?
I mine øyne er kanskje ikke Gytkjær spilleren som vinner oss kamper vi fortjener å tape, men han er den typen spiss som forsikrer seg at motstanderen ikke får poeng når vi fortjener å vinne. Og akkurat det tror jeg flere her inne undervurderer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 04.09.2016 03:07 Post subject: |
|
|
Jeg føler jeg er ganske ambivalent til om han skulle dra i vinter eller ikke, selv om han har puttet endel mål så har det vært fryktelig mye ifra straffe.
Resten av laget har kanskje ikke vært like gode til å skape sjanser som i fjor men jeg er usikker på om det er Gytkjær sin feil eller ikke.
Før i år var jeg nesten sikker på at det var hans feil men jeg begynner å bli litt sånn skeptisk til hvordan laget spiller sammen nå.
Så var det to 100% sjanser han sløste mot AW, de der var nesten utilgivelige. Hadde han i det miste truffet ballen å ikke tatt stupkråke så hadde det ihvertfall ikke sett så tullete ut.
Men jeg har sjelden sett noen bedre på å ta straffespark.
Spørsmålet er om det virkelig er så veldig høy verdi i akkurat det. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 04.09.2016 10:27 Post subject: |
|
|
16 seriemål, 19 totalt, hvor av 2 er straffescoring... Sjekke fakta kan være lurt.  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.09.2016 10:29 Post subject: |
|
|
| Bjorn har et meget anstrengt forhold til fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 04.09.2016 10:35 Post subject: |
|
|
Flere som klarer å lage seg et narrativ som passer sitt verdensbilde. Gytkjær har forøvrig 5 straffescoringer, men kun 2 i serie og cup. God straffetaker, uten tvil, men å hevde at han kun scorer på straffer er nå å ta veldig hardt i.
Muligheter for at jeg driter meg ut og leser feil, men jeg har bursdag i dag, så gir meg selv litt lov til å evt tråkke i salaten. Makan til å ha tunnelsyn. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.09.2016 10:50 Post subject: |
|
|
Grattis me dagen Largactyl  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.09.2016 17:21 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Gytkjær har forøvrig 5 straffescoringer, men kun 2 i serie og cup. |
To i serien, to i e-cup, en i treningskamp. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveits (ikke sveis) Junior
|
Posted: 04.09.2016 18:21 Post subject: |
|
|
| Tippeligaens beste spiss. Dessverre langt fra god nok i Europa. Akkurat som resten av laget. To nummer for stor i Tippeligaen. To nummer for små i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 04.09.2016 19:04 Post subject: |
|
|
Veldig behagelig å ha Gytskjær som straffetaker kontra fjoråret med Søderlund og Helland iallefall!
mener jeg leste at han ikke har bommet på en straffe på 9 år. Stemmer det?
Last edited by Jolern on 05.09.2016 14:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.09.2016 20:07 Post subject: |
|
|
| Jolern wrote: | Veldig behagelig å ha Gytskjær som straffetaker kontra fjoråret med Søderlund å Helland iallefall!
mener jeg leste at han ikke har bommet på en straffe på 9 år. Stemmer det? |
Vil faktisk påstå at han har internasjonal klasse, når det er snakk om straffe. Veldig, veldig bra. Kan ikke huske at vi har hatt noen som har vært så sikker som Gytkjær er. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 05.09.2016 10:21 Post subject: |
|
|
| Rune Tangen må vel være helt der oppe? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.09.2016 10:40 Post subject: |
|
|
Jeg husker perioden før Steffen Iversen kom tilbake sist. Bom på bom på bom, av Frode Johnsen og Vidar Riseth og hvem det nå var alle sammen. Slik jeg husker det bommet vi på 20 straffer på rad; det ble slik at et straffespark ikke fremsto som en god målsjanse. (Overdrevet, men med mange snev av sannhet.)
Og vips! Steffen Iversen. Treff, treff, treff.
Synes Gytkjær er bra, men skulle gjerne sett enda hardere skudd, og gjerne i flere høyder. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.09.2016 10:47 Post subject: |
|
|
Tja. Hvis jeg husker riktig var Steffen også lett oppskrytt som straffeskytter - god, men ikke noe unikum. Scoret på tre, bommet på en, og så videre. Gytkjær framstår jo som veldig trygg, må jeg si, tryggere enn som så.
Men som du sier - sammenlignet med katastrofesesongen før han kom var det som om straffemerkets egen Messias hadde trådt ned mellom oss. I den sesongen tror jeg jaggu uttellingen hadde vært bedre dersom spillerne trakk skjorta framfor øynene før de skjøt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.09.2016 13:03 Post subject: |
|
|
Vi hadde en god straffeskytter i Iversen, og har en god straffeskytter i Gytkjær. Det i mellom vil jeg helst bare glemme. Han har ikke internasjonalt nivå, men det er det heller ikke noen andre på laget som har.
Var veldig imot Gytkjær, for bare et halvt år siden. Nå mener jeg han er en av de bedre på laget vårt.
Synes generelt at det er skremmende hvor dårlig vi har vært i Europa mot middelmådige lag, og enda mer skremt når jeg ser på landslaget. Hva er det som har skjedd i Norge? Har generasjonen 20 - 30 i Norge spilt like mye fotball som i andre land, eller er det bare data? Ser at Danmark klarer seg bedre. FCK har imponert meg de siste ti årene, med klippekort på gruppespill i Europa. Hva er det de har gjort annerledes? Synes Gytkjær er et godt eksempel på dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.09.2016 13:52 Post subject: |
|
|
Var det ikke slik at Iversen var dønn sikker i den første perioden, men begynte å bomme litt mot slutten? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 05.09.2016 15:12 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det har blitt postet her før, men kom iallefall over en småfin scoring av lillebror Frederik Gytskjær som spiller for nyopprykkede Lyngby i dansk superliga. Han har til og med det sorte får, David Nielsen som hovedtrener.
Kanskje ikke umulig å forestille seg at han blir Haugesund-spiller en gang i fremtiden.
https://www.youtube.com/w...tt2y-_UdbQ
Last edited by Jolern on 05.09.2016 15:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 05.09.2016 15:23 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Var det ikke slik at Iversen var dønn sikker i den første perioden, men begynte å bomme litt mot slutten? |
Bomma på alt i 2012. Var meget stabil før det. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 10.09.2016 21:04 Post subject: |
|
|
| Vg hadde en interessant sak på fredag om den mest effektive spissen i tippeligaen de siste årene. Har selvfølgelig kastet blekka, men statistikken talte for seg selv. De siste års mest effektive spiss i tippeligaen sett opp mot antall scoringer pr minutt og effektivitet pr sjangse. I august var han opp i over 50% scoringer pr sjangse. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 11.09.2016 16:15 Post subject: |
|
|
Det kunne forsåvidt vært en diskusjon som kunne vært interessant å ha (en diskusjon jeg ikke har kompetanse til å delta i):
Gytkjær og Søder kommer antagelig til å ramle på noe rundt det samme antall scoringer (rundt 20). Der Gytkjær scorer på mange av sjansene og Søderlund bommer på frustrerende mange, så ender de likevel opp på tålelig samme antall scoringer. Hvilken spiss er da best?
Går det an å spekulere i at de tilhører hver sin "skole" av spisser, der Søder for eksempel posisjonerer seg oftere slik at han får avsluttet oftere, men derfor kanskje er i mer kronglete og vanskeligere situasjoner, mens Gytkjær beveger seg på en slik måte at de sjansene han får er enklere å sette, men oppstår sjeldnere? Nå brant jo Søder mange 100%-sjanser, men det har jo strengt tatt Gytkjær gjort en del av i det siste også, så jeg tror egentlig det er ganske jevnt der.
Jeg har verken fakta eller kompetanse til å ta diskusjonen, men er muligens enkelte med såpass fotballfaglig kompetanse her inne at de kunne opplyst meg?  |
|
| Back to top |
|
 |
|