English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strategi for spillerkjøp
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjorn
Proff

PostPosted: 01.09.2016 14:50    Post subject: Reply with quote

Feil robbie, de beste stopperne kommer ifra Italia og øst-Europa.

Backer kan gjerne være fra Afrika/latin Amerika.

Vinger er en balanse, du må ha presisjon sammen med hurtighet, men latin Amerika er kanskje best her selv om jeg kanskje tør påstå at Nederland og omegn er spesialister på akkurat dette, kanskje til og med Frankrike. (Dølle er vel fransk også.)

Midtbane anker er som regel Spansk/sør-øst Europeisk.

Det finnes forskjellige typer spisser, men de mest effektive når de først får sjansen har alltid vært Europeere, ganske spredt hvor dem er ifra.
Alt fra Sør-Amerika til Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2016 14:58    Post subject: Reply with quote

Man kan jo ta med i betraktning at relativt gode europeiske spisser er gjennomspeidet, ettertraktet, og derved dyrere. Mens det på andre kontinenter er ganske store mengder spisser som antakelig er ganske gode, men kan hentes billigere.

Brasilianerne til APOEL og Austria var noget skarpere enn Gytkjær, for å si det sånn.
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 15:35    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:

Hvor er det jeg tar feil?
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 01.09.2016 16:02    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bjorn wrote:

Hvor er det jeg tar feil?

Du tar feil i at Afrikanere er de beste midtstopperne og spissene.
Det er beviselig og objektivt feil.

Haavarl, var de skarpere enn Dølle? Neppe. Smile
Det er heller at vi manglet alt en at de var så fryktelige gode.
Helland har vært fryktelig dårlig, Dølle skadet, Gytkjær har ikke vist seg særlig i Europa. Rashani gjorde det greit men han er ikke på nivå med Dølle.

Jeg ser gjerne at vi får en Brasiliansk ving, men jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skulle hente en ving derifra når vi ikke har scouting der og kan hente en nærmere, som kan være like god.
Men vi kan ikke hente "vrak-gods" ifra andre klubber (slik som Rashani) og forvente at de styrker oss.

Last edited by Bjorn on 01.09.2016 16:09; edited 1 time in total
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 16:09    Post subject: Reply with quote

Nå må du lære deg å lese.
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 01.09.2016 16:11    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nå må du lære deg å lese.

"For øvrig vil jeg legge til at Afrika er best om man leter etter en stopper, et defensivt midtbaneanker eller en sterk og rask spiss."

Dine ord.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 16:12    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
For øvrig vil jeg legge til at Afrika er best om man leter etter en stopper, et defensivt midtbaneanker eller en sterk og rask spiss. Skal man lete etter en teknisk og rask ving bør man heller se til Latin-Amerika. Indreløpere kommer som regel på løpende bånd i Trøndelag.

At Afrika er "best om man leter etter stopper, midtbaneanker eller spiss", betyr jo selvsagt ikke at Afrika produserer de beste stopperne, midtbaneankerne og spissene i verden.

På samme måte som at Rema er best om man vil ha billig mat. Men det betyr jo ikke at Rema har billigst mat.
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 01.09.2016 16:29    Post subject: Reply with quote

Det er mange Norske lag som henter afrikanske spillere, ingen av de laga gjør det bedre en oss. Hva får dem til å tro at afrikanske spillere skulle gjøre Rosenborg så mye bedre?
Såvidt jeg kan se så er det eneste disse laga får til er å redusere antallet supportere på stadion.
Logikken henger ikke med.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 16:53    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Det er mange Norske lag som henter afrikanske spillere, ingen av de laga gjør det bedre en oss. Hva får dem til å tro at afrikanske spillere skulle gjøre Rosenborg så mye bedre?

Jeg er en midtstopper, vennen min er Norgesmester i turn. Han kan dog ikke lære meg noe som helst om spendst på dødballer, siden jeg er en bedre midtstopper en ham Idea

- Trofast genius til evig tid

Last edited by Vollrik on 01.09.2016 17:07; edited 1 time in total
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 16:53    Post subject: Reply with quote

Reduserer antall supportere? Vennligst utdyp.
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 01.09.2016 17:29    Post subject: Reply with quote

Hvor burde RBK egentlig hentet keeper fra da, bjorn? Noe sier meg at du ikke setter pris på afrikanske gener i den posisjonen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 17:34    Post subject: Reply with quote

Denne mannen lever i en annen tid uansett CLkvart.

Bjorn wrote:
Ingen bryr seg om landslaget, halvparten av folka på landslaget er ikke Norske engang. Da vil nok ikke de som faktisk er Norske bry seg særlig om laget heller.
Mercenaries, you get what you pay for.
Heia Island, de legger ned innsats langt over "paygrade", mon tro hvorfor. :p

Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 17:55    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Såvidt jeg kan se så er det eneste disse laga får til er å redusere antallet supportere på stadion.

Snakker om? Folk vil ha kvalitet og underholdning. Ikke nødvendigvis lokale spillere. Har man ikke gode nok lokale spillere, så blir man nødt til å hente gode nok spillere utenfra. 2007 var det flest med utlendinger i ligaen, også det året det var flest tilskuere i TL.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 17:56    Post subject: Reply with quote

At Island hadde suksess på grunn av nordisk genetisk renhet, ikke trening, taktikk eller defensiv struktur, er nytt for meg, og en smule overraskende.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 18:00    Post subject: Reply with quote

Begynner man å se på verdensdeler i forhold til utvikling av ulike posisjoner så tror jeg man fort kommer til å gå seg vill, hvis man ikke allerede er på villspor.
At det finnes kultur for talent- og spillerutvikling og et større mangfold av og et stort antall spillere i enkelte nasjoner enn andre blir riktignok noe annet.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 18:10    Post subject: Reply with quote

Det var heller ikke poenget Hacken. Jeg skulle forklare at Afrika ikke er fult av dekadente villstyringer som ikke lar seg innordne i et system. Men at de historisk har produsert mange stoppere og defensive midtbanespillere. Debatten har gått på villspor etterpå. Spesielt av en debattant som itj vil ha brunt på steinkjersbunaden.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 01.09.2016 19:37    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Det finnes forskjellige typer spisser, men de mest effektive når de først får sjansen har alltid vært Europeere, ganske spredt hvor dem er ifra.
Alt fra Sør-Amerika til Norge.

Noen bør ta en alvorsprat med geografilæreren din.

Bjorn wrote:

Fallacies, fallacies!! Hvordan støtter de første to premissene konklusjonen?

Norges konge heter Harald, hunden min heter Harald, altså er hunden min konge av Norge.

Quote:

Nettopp.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 19:57    Post subject: Reply with quote

Hva slags hund har du Mustrum?
larsarus
Legende

PostPosted: 01.09.2016 20:04    Post subject: Reply with quote

Må nesten være kongepuddel?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 20:08    Post subject: Reply with quote

Jo, altså, fyller du opp et lag med lunkne leiesoldater vil det vises på mentaliteten og innsatsen i spillergruppa. Du ser jo i den tida vi lever i nå at opptil flere av spillerne på landslaget vurderer sterkt om de heller vil spille for f.eks Kosovo. Når man åpent går ut og forteller at man tviler på dette burde man ha gjort seg uaktuell for landslaget i all fremtid, synes jeg.

På samme måte mener jeg at om RBK-postulatene leves ut i fulle drag, dette med å gjøre hverandre gode og at summen av alle er større enn de enkelte bestanddelene sammenlagt, så er det ganske uforenlig med å shippe inn afrikanere med ett mål for øye: Utmerke seg så mye at det kommer telefoner fra Belgia eller Frankrike innen noen måneder. Vi hadde tre afrikanske spillere som var gjengangere på laget i 07-08. Disse kan du ikke kritisere uten at folk som er unnfanget på et SV-landsmøte kommer trekkende med argumentet om hvor briljant Traore var i diamanten mot Valencia. Ok, de leverte i Champions League og kvalikken dit fordi de var påskrudde og skulle legges merke til. I serien? Hvordan gikk det der? 5.plass to år på rad. Disse guttene var DØDEN for lagspillet. Rosenborg var direkte skrekkelige å se på og selv far sjøl fra Orkdal begynte å skippe turer til Lerkendal.

Man kan sikkert godt begynte å hente såkalte uslipte diamanter fra disse strøkene igjen, men da må man nesten velge mellom det og RBK-skolen mtp. Godfoten og postulatene, for kulturforskjellene gjør at disse folkene aldri vil forstå det skapte grann av hva dette går ut på.
robbie
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 20:16    Post subject: Reply with quote

At RBK skal ha lokal forankring og mange trøndere er noe alle bortsett fra Mikkelsen er enige om.

Resten er bare tøv. Det lages et scenario hvor alle leiesoldater er afrikanere mens alle stødige lagspillere er nord-europeere. Det er så kunnskapsløst som det går an.

Vi var ikke dårlige i 2007 og 2008 fordi vi hadde tre afrikanere. Vi var dårlige pga dårlig ledelse. Da hjalp det ikke at de tre spillerne var dårlig scoutet.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 20:23    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Man kan sikkert godt begynte å hente såkalte uslipte diamanter fra disse strøkene igjen, men da må man nesten velge mellom det og RBK-skolen mtp. Godfoten og postulatene, for kulturforskjellene gjør at disse folkene aldri vil forstå det skapte grann av hva dette går ut på.

Artig at vi er inne på Godfoten.

Der står det skrevet at en vinner snur på steiner når ting har gått feil for å deretter kunne prestere bedre, mens en taper bare bortforklarer og stikker av fra problemet.

Så kan man spørre seg om hvilken tilnærming en vinner har til problemene som Rosenborg har hatt rundt utenlandske spillere, og om laget som blei rundtspilt av en middelmådighet fra Østerrike kan kalles et vinnerlag av annet enn en katastrofalt dårlig liga Cool
Henri
Legende

PostPosted: 01.09.2016 20:25    Post subject: Reply with quote

Trøndere som Bakenga og Selnæs, som begge visstnok har sterke følelser for klubben, forlot oss så fort de fikk sjansen de også. Det er få spillere som velger å bli værende på Lerkendal dersom det kommer bedre lønnstilbud fra utlandet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.09.2016 20:29    Post subject: Reply with quote

Dagens runder fra Bjørn og Oppmannen gjør meg bare forbanna, orker ikke lese.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2016 20:35    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:

Her henger jeg ikke med. Det fremstår litt som Erasmus Montanus -logikk. Mener du at Nosa, Ujah, Friday, Kara, Badou, og andre afrikanske TL-profiler ikke ville hevet oss siden lagene de briljerte for er svakere enn oss?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 116, 117, 118  Next
Page 91 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb