English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Austria Wien
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs beste mot Austria Wien?
Adam Larsen Kwarasey
2%
 2%  [ 1 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 1 ]
Holmar Eyolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
2%
 2%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
2%
 2%  [ 1 ]
Anders Konradsen
20%
 20%  [ 9 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
4%
 4%  [ 2 ]
Elba Rashani
62%
 62%  [ 27 ]
Alex Gersbach
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 43

Author Message
Jolern
Proff

PostPosted: 25.08.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Jol3 wrote:
Før dere maser om ny trener må man huske hva rosenborg var før Ingebrigtsen kom hit. Ikke bare på resultater men også spillerstil var helt på trynet.

Hvor er dette maset om ny trener? Med mulig unntak av senador har det vel ikke vært et eneste seriøst Kåre må gå-innlegg enda (anser ikke innlegg skrevet i affekt etter sure tap for å telle i en slik sammeheng)?

Et par innlegg her tidligere, sikkert skrevet i affekt. Men jeg lot meg rive med.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

Kan noen svare meg på om seedingen til CL-kvalik neste år gikk opp i røyk nå?
Supernils
Proff

PostPosted: 25.08.2016 21:52    Post subject: Reply with quote

Adressa:

- Det er forferdelig, vi hadde veldig lyst til å være med i Europa. Vi må prestere bedre, dette er noe av det dårligste vi har prestert på hjemmebane, slår Ingebritsen fast.

- MÃ¥ erkjenne at vi ikke er gode nok

- Det handler om erfaring fra slike kamper. Vi ser preget ut og det ser ut som vi føler på at dette er viktig, utdyper han.

Det er iallefell samme inntrykk som jeg sitter igjen med.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 25.08.2016 21:53    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Kan noen svare meg på om seedingen til CL-kvalik neste år gikk opp i røyk nå?

Asken etter den røyken har vel vært kald en stund nå.
Moody
Senior

PostPosted: 25.08.2016 21:55    Post subject: Reply with quote

Adam - 3

Svensson - 3
Reginussen - 3
Eyolf - 2
Skjevik - 2

Jensen - 3
Konradsen - 5
Midtsjø - 3

Helland -2
Gytkjær - 4
Rashani - 4

Villmanj - 4
Gersbach - 2
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Hoftun -1
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 21:58    Post subject: Reply with quote

Dette var tidenes nedtur,vil ta lang tid å komme seg etter denne.

80 lag i CL/EL,og ikke ett norsk lag, det bør ringe en kraftig bjelle for de overbetalte nissene i NFF,men de klynger seg vel fast til de abnorme lønningene sine og babler om et nytt spillestilsdokument.

Over til hva vi presterte og det var slette saker. Jeg er ikke der at hele laget må skiftes ut,selv om det nå er åpenbart at savnet av en sentral midtbanespiller og en spillende stopper er stort.
Det er også ganske tydelig at laget manglet den nødvendige selvtillit i kveld,der er jeg enig med Kåre etter kampen, det ble litt panisk i pasning- og klareringsspillet.

Men det som skuffer aller mest er manglende evne til å ta læring defensivt.
Den innsvingeren foran 1-0 målet har vi sett mange ganger før, halve AW laget på ballen før våre gutter. På defensiv dødball er regelen enkel, først mann og så ball. 2-0 målet var også en varslet katastrofe, vi så allerede i første at AW kontret massivt etter å ha klarert corner imot.

Vi makter ikke å ha en god defensiv oppstilling når vi selv har ball. Det går på en enkel tanke, hva skjer hvis vi mister ballen nå ? Det var mange flere eksempler på dette, typisk er feks når den ene stopperen går forbi pressledd,dvs en motspiller er bak ham og vår andre stopper ligger flere meter til siden for motspilleren. Ved balltap da er de igjennom og verken Eyolf eller ToreR har fart nok til å ta igjen motspiller.

vår manglende defensive oppstilling på egen corner ledet til 2-0,selv om Skjelvik ikke var bra da.

Hvis vi har en solid og gjennomarbeidet defensiv organisering så vil det også spre trygghet i pasningsspillet fordi konsekvensene ved feilpasninger og balltap blir mindre. Ved å minimere risiko så vil man også minimere antall balltap og feilpasninger fordi spillere med trygghet utfører bedre tekniske valg enn utrygge spillere.

Hvis ikke Kåre selv er god nok på dette så må han få tak i en assistent som kan dette til fingerspissene. Der mener jeg dessverre at Erik Hoftun ikke er dyktig nok. Det hjelper ikke å kunne teorien ,det gjelder å kunne trene på dette for så å utføre i praksis.
Dog hjelper det selvsagt ikke at i 9 av 10 TL kamper så er det ikke noe problem.

Nei, dette var en elendig kveld..
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 25.08.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Laget skriker etter en spillende midtstopper. Midtbanen ligger for høyt, og stopperne blir gående med ball.

Svensson og Midtsjø virker helt ute av det.

Gytkjær vant sitt første oppspill etter 82 min.

Skjelsvik slår bare langt. Ikke rart det går i dass.

Høstlaget RBK er ikke lenger det.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Adam - 3

Svensson - 2
Reginussen - 2
Eyolf - 2
Skjevik - 2

Jensen - 2
Konradsen - 5
Midtsjø - 3

Helland -2
Gytkjær - 3
Rashani - 5

Villmanj - 4
Gersbach - 2
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

ALK 5

Jonas 5
Holmar 2
Tore 3
Skjelvik 1

Mike 4
Konrad 4
Midtsj 3
(Vilhjamson 3)

Gytkjær 2
Rashani 6
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:13    Post subject: Reply with quote

Kåre er en hyggelig og jovial type men noe motivator kan han ikke være. Det er så trist at vi ryker pga høye skuldre som igjen fører til personlige feil.

Jeg syns vi har en god nok stall. Synd ikke Kåre får det beste frem i guttene når det gjelder som mest.

I ettertid burde vi startet med gutten fra down under og lille islendern burde kommet inn sentralt da Helland ble skadet. Uten at det ville gitt noen garantier men men.

Vi får prøve igjen neste år. Nå er det serie og cup som gjelder. Uten de to faste vingene våre..
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 25.08.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Kåre er riktig trener. Han trenger bare mer tid.. Og vi er ikke bedre per dags dato. Men det er vårt beste alternativ. Derfor blir dette en kjedelig diskusjon
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 25.08.2016 22:24    Post subject: Reply with quote

Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:27    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Kåre er riktig trener. Han trenger bare mer tid.. Og vi er ikke bedre per dags dato. Men det er vårt beste alternativ. Derfor blir dette en kjedelig diskusjon

Så lenge vi presterer i serie og cup er det vanskelig å argumenter for noe trenerbytte. Å finne en typisk 4-3-3 trener som er like flink eller flinkere er sikkert ikke vanskelig. Problemet er ikke hans jobb på feltet, det er i garderoben og taktik/laguttak. Derfor ønsker jeg meg en annen assistent enn Hoftun som kan utfylle Kåre bedre.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:30    Post subject: Reply with quote

Spillende stopper, helst med stort tempo, skriker dette laget etter.
Også en playmaker sentralt i banen.
Ikke minst, så trenger RBK en spiss (med tempo) som vinner dueller, kriger og som er ett klart oppspillspunkt. Gytkjær må være noe av det veikeste jeg har sett av en RBK-spiss! I Europa så er han en katastrofe å se på.
Frænk Fissolini
Junior

PostPosted: 25.08.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Dårlig gjennomført kamp, men dette har ingenting med KI og dårlig laguttak å gjøre. Vi er rett og slett ikke gode nok over to kamper. Det er bare å si som Perry; vi må opp på hesten igjen!!

Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 25.08.2016 22:42    Post subject: Reply with quote

Når RBK spiller i 4-3-3 mot 4-4-2 og gjør så mye balltap på midten og ikke kjemper om 2.baller (1.omg) så blir rommene store å kontre i og farten til midtstopperne våre håpløst avslørt.

Vi har ikke farten og Grytkjær kan gjerne score 5 mot Sogndal men det hjelper ikke når han brenner X antall sjanser i Europa.

RBK må vurdere målsetningene sine. Er det Europa som er målet eller TL med et sjanseeventyr i kvallik ?

Hurtighet må kjøpes. Rød klut på dette forumet men jeg sier det igjen: KJØP - KJØP - KJØP
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 22:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Mike oppsummerer egentlig greit. (Fritt etter) I fjor vinner vi ligaen og cupen, og spiller gruppespill i Europa League. Tilnærmet optimalt av hva man kan forvente. At man skal forvente spill i Europa hvert år, blir nesten litt for dumt. I år er ikke RBK gode nok for Europa. Over seks kamper har man ikke spilt godt i 90 minutter sammenhengende.

Det er ikke et lag i Norge som er i nærheten en gang av å være like gode som det Rosenborg er pdd. At vi bommer i sesong to på Europa er kjipt, men det er nok mange som mistet litt bakkekontakten etter fjorårssesongen er min mening.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 25.08.2016 23:16    Post subject: Reply with quote

Vil vel heller si at mange her har mye de er misfornøyd med, og mener at om problemer vi har påpekt over lengre tid hadde blitt tatt grep om så hadde vi glatt vært i CL eller EL nå. Det er ikke å miste bakkekontakten.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 25.08.2016 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi var uheldige med kampen idag, og egentlig burde vi fått større uttelling. Vi spilte ingen strålende kamp, misforstå meg rett. Men fotball er også tilfeldigheter og marginer. Gytkjær har tre sjanser. En fin lobb som keeperen dessverre redder, et forsøk på å skru ballen i lengste med utsiden av høyre foten og en kolossal mulighet kun få meter fra mål. Alle bommer han på. Konradsen har et distanseskudd som treffer stang ut. Det kan han ikke klandres for.
I tillegg kommer deres første mål på en dødball som de egentlig ikke skulle hatt. Midtsjø burde fått frispark i situasjonen før. Andremålet er hovedsaklig Skjelviks tabbe. Der blir han lurt trill rundt. Samtidig føler jeg at Andre Hansen ville tatt den. Eller er det bare ønsketenkning?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2016 23:39    Post subject: Reply with quote

Det skal dog sies at sentrallinja holdt en annen kvalitet i fjor. Sælnes med en spiss som bandt opp pluss vinger som luktet bakrom var mye av suksessoppskriften mot bedre lag enn Austria og APOEL. Trenere kan utføre magi, det har vi sett før, men jeg tror det faktum at vi cruiser inn til gull i en særdeles dårlig utgave av tippeligaen har vært en hvilepute i overgangsvinduene. Enkelte nøkkelspillere er ikke erstattet, mens andre er ute av form. Er det Europa som er målestokken, så er det også det det må bygges mot. Forskjellen mellom hjemlig og europeisk liga er så stor at vi må slutte å lure oss selv.
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.08.2016 23:52    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Jeg synes Mike oppsummerer egentlig greit. (Fritt etter) I fjor vinner vi ligaen og cupen, og spiller gruppespill i Europa League. Tilnærmet optimalt av hva man kan forvente. At man skal forvente spill i Europa hvert år, blir nesten litt for dumt. I år er ikke RBK gode nok for Europa. Over seks kamper har man ikke spilt godt i 90 minutter sammenhengende.

Det er ikke et lag i Norge som er i nærheten en gang av å være like gode som det Rosenborg er pdd. At vi bommer i sesong to på Europa er kjipt, men det er nok mange som mistet litt bakkekontakten etter fjorårssesongen er min mening.

Fint inlegg, men det må være lov å se på kampene her isolert sett også.

Klart vi har høye forventninger, men det skal vi jo også ha med de hårete målene klubben har satt.

Det som vises godt i disse kampene er som flere påpeker, at det lukter urutinert lang vei av oss. Det kan komme av mental forberedelse ansvar trenerapparatet, men også av at vi ikke har den tryggheten vi behøver. ser man f.eks mot apoel når det bare rakner fullstendig.

Mye av dette står på ankerposisjonen. Kornadsen gjør så godt han kan han og viser at han er en helsikes god fotballspiller, men han er ikke noe anker!

Hadde vi hatt en spiller som løste den rollen bedre hadde det skapt trygghet og mere stabilitet. Det skal ikke mere til en et halvt sekund betenkningstid på det her nivået før du er for seint ute enten i posisjonering eller i løsningsvalg. Det ole eksempelvis gjrø bedre er ikke bare pasningsfoten, det er også det at det går automatisk og han tok mange veldig riktige defenive valg "on the fly". Annan var en enda mere ekstrem versjon på akkurat det, bare for å nevne to andre vi har kjennskap til.

Nå er ikke dette et "alt var mye bedre før" innlegg, men poenget er at vi er utrolig sårbare uten den tryggheten og jeg mener at det er der sportslig ledelse har et ansvar de har neglisjert.

Med et skikkelig anker som er bedre i den rollen kommer stopperne og forsvaret til å se bedre ut også. Skyldes ikke bare skader, alder etc at de ser dårliger ut siden Anders ligger forran dem.

Ønsker at i starter et prosjekt i klubben siden den rollen er så utrolig viktig for å spille slik vi ønsker.

Dyrke frem yngre spillere til den rollen i større grad og intensivere scouting på interessante spillere.

Mye bedre å bruke 10-12 på et anker som løser rollen bra enn å¨bruke 3-4 over og over igjen eller omskolere folk som ikke er egnet.

Risikoinvesteringer kan gjøres i posisjoner som ikke gjør oss så sårbare. Anker er slik jeg ser det ankerpunktet i hele filosofien slik at indreløperne får trygghet og vingene slippes fri.

god natt folkens, there is always next year...
eksil
Veteran

PostPosted: 26.08.2016 00:15    Post subject: Reply with quote

Ser enkelte anklager Skjelvik og Svennson for å være elendige offensivt i dag.
Det som er elendig er KÃ¥res ide om at de skal holde igjen. Det ble ropt fra KÃ¥re, og det vistes tydelig at begge var usikre og ukomfortable.

Hva er det?

Det er jo et superviktig ledd i angrepsspillet vårt!

Det så tidvis veldig rart ut, Kåre gjør nok et merkelig strategisk valg.
EspN
Veteran

PostPosted: 26.08.2016 00:35    Post subject: Reply with quote

Det skjelvik presterer er jo direkte flaut.Han hører hjemme i obos ligaen.Vi trenger forsterkninger og det har jeg ment lenge at sælnes ikke blir erstattet er en stor tabbe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
Page 28 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb