View previous topic :: View next topic |
Hvem var RBKs beste mot Austria Wien? |
Adam Larsen Kwarasey |
|
2% |
[ 1 ] |
Jonas Svensson |
|
2% |
[ 1 ] |
Holmar Eyolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Tore Reginiussen |
|
2% |
[ 1 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
2% |
[ 1 ] |
Anders Konradsen |
|
20% |
[ 9 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
Matthias Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Christian Gytkjær |
|
4% |
[ 2 ] |
Elba Rashani |
|
62% |
[ 27 ] |
Alex Gersbach |
|
2% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 43 |
|
Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.08.2016 20:55 Post subject: |
|
|
Vi må få orden på psyken vår. Vi gjør feil vi aldri gjør ellers og det er ikke pga at A.W er så forbanna gode det er fordi vi er mentalt ute å kjøre. Derfor raknet det mot Apoel og derfor raknet det mot svenskene selv om vi slapp unna såvidt mot dem. I 1.omgang idag er det kun Rashani som presterer i nærheten av det han kan. Resten er faen ikke i nærheten.Dessverre er også Tore og Holmar ute av form så baklengsmålene kommer jo bare man poler i bakrom og løper fort. Skjelvik helt ute i begge kampene mot A.W.
Det betyr ikke at vi må bytte hele laget fordi hvis de presterer på maks er "1.laget" mer enn godt nok til å slå både Apoel og A.W. |
|
Back to top |
|
 |
KarlHeinz Junior
|
Posted: 25.08.2016 20:56 Post subject: |
|
|
Oppkast wrote: | Kåre har gjort en god jobb. Bjørnebye derimot... |
Om du definerer en god jobb med at laget er blitt vesentlig svakere siden EL kval i fjor, er jeg fullstendig enig  |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 25.08.2016 20:56 Post subject: |
|
|
Fullt fortjent tap, dessverre.
Laget har tatt mange steg siden i fjor. Dessverre er dette steg bakover.
Her trengs det endringer frem til neste sesong. Laget skriker etter kvalitet på flere plasser, ikke minst taktiske ferdigheter både på benk og banen.
Dersom ikke Gersch spiller back resten av sesongen skjønner jeg ingenting. Tilsvarende ønsker jeg å se Gudi på sentral midt. Ikke fordi jeg egentlig har så veldig trua på han, men slik jeg ser det er han den eneste i troppen som har potensiale til å ta en slik rolle på sikt. Dersom han viser seg uegnet må det hentes forsterkning i neste vindu.
Kjipt at sesongen mer eller mindre er over i august.
 |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 25.08.2016 20:58 Post subject: |
|
|
Børs:
ALK: 4
Svensson: 4
Reginiussen: 3
Eyolf: 4
Skjelvik: 2
Jensen: 5
Konradsen: 4
Midtsjø: 4
Helland: 2
Gytkjær: 5
Rashani: 5
Vilhjalmsson: 4
KÃ¥re:2 |
|
Back to top |
|
 |
tobyk Proff

Joined: 18 Mar 2015 Posts: 254 Location: Ute i distriktene.
|
Posted: 25.08.2016 20:59 Post subject: |
|
|
Hater å si det men.. Hoder må rulle. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
|
|
Utsunget og utspilt. Jeg kapitulerer. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
Tenk at vi fikk et bud på 10 mill for Skjelvik. 1 mill hadde jo vært grov økokrim. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:00 Post subject: |
|
|
HÃ¥per KÃ¥re sender et signal med bytte av Skjelvik rett eter tabben iallefall.
Innstillingen i andre omgang er sykt mye bedre enn i første, men nå ser vi hvor utrolig fatalt det er å ikke ha et anker som kan å spille anker og har ferdigheter til å balansere midtbanen.
Annan er garantert MYE bedre enn de vi har i dag, men nok messing om ham, han er ikke her og å hente ham til neste år er mongo. (best å bruke ord kåre forstår om han leser dette)
helt utrolig at Gjærsbakk ikke starter, må jo skyldes rusk i maskineriet, ellers har du rusk kåre.
Austria scorer på forsvarsfeil, noe som er mulig å luke unna, men da må vi ansette noen som kan jobbe med det (les Bjørn Hansen). Vi har slitt med det lenge nå og det er igjen helt mongo å ikke ha markering på 0-1 på Grunwald og å ha en back (personlig feil) som er rundingsbøye på 1-2.
swappa over til Hødd- Mjøndalen når det var spilt 80min, maktet ikke se mer.
Børs for mine sette 80min.
ALK: 4 kunne kanskje hatt en matchvinner redning, han har jo ingen. Jevnt nivå.
Jonas: 3 Bra kontroll defensivt, men er jo helt borte offensivt selv om det kom seg i andre omgang.
Eyolf: 2 får ikke mere når forsvarsfireren lekker som en sil.
Tore: 3 får litt mere for å vise vilje offensivt, men ellers sammew, begynner å bli treg.
Skjelvik: 0 tenkte stolpe, men idag var det som å spille uten back, og med kjegle. Aldri oppi press, rygger og rygger.
Konradsen: 4 Vilje som bare det, men er ikke noe anker.
Mike: 4 jobber masse og står på og river kjeft. Helt ok men ikke noe mere.
Villmann: 3 skaffer straffe
Rashani: 5 god, men litt het. fantastisk styrke i kroppen av vår mini-Klose
Gyt: 3 Straffesscoring = +1, bommer på to store sjangser, må bli bedre, dette holder ikke i Europa.
Mitsj: 4 Indirekte skyld i 0-1 selv om Atkins kunne latt det gå uten frispark da jeg mener han var på ballen og burde hatt frispark selv i forkant. Bra vilje!
Helland: 2 usynelig, synd med skade, har vi flere vinger?
KÃ¥re: 1
Ingen kommentar.
forferdelig å se pasningspillet i første omgang, skjønner ikke hva i !"!"¤ de driver med. null intensitet etter første 10-12 min og spiller på oss brudd på brudd. Austria Wien holder vell omtrendt samme nivå som Godset og hadde ikke tatt gull i TL, men i europa er de bedre enn oss fordi vi blir for defensive mentalt.
Nei håper virkelig dette = LÆRING hvis ikke kan de godt fylle inn et par navn på transferlista si.
Når dette er sagt, så viser dette hva "money Talks" betyr. Austria med knapt spiller igjen fra laget i fjor har blitt pumpet full av midler og kjøpt seg et helt nytt lag. Andre lag fra Moldova og mindre nasjoner gjør det samme. Lag som for 2-3 år siden knapt hadde forsvart en plass i OBOS har nå spillere som alene tjener like mye som hele 11'ern vår tilsammen.
Mener Reitan sa at det kosta mer enn det smakte å sponse RBK, på tide å stikke fingeren i jorda og innse at vi kommer ingen vei om vi ikke bruker litt penger.
Skullerud stilte spørsmål om hva vi kunne gjøre for å snu kampbilde fra benken " de har jo ingen"... Helt riktig, vi har NADA x-factor på benken og ingen med ekstremferdigheter som kan ha stor inflytelse på kampen.
Skulle gjerne hatt spissen til Austria, et beist som minner om Carew med bedre teknikk og avslutningsegenskaper.
Men vi ender vell opp med å erkjenne at troppen er for tynn å hente hjem Witry og Jo Sondre Aas......
Faen så pissed....
Edit: Enig med Jada om at vi må kjøre med Gudi sentralt resten av året nå og finne ut om det i heletatt er vits å satse på ham. I værste fall får han spilletid og vi kan kanskje få litt mere igjen når vi selger ham.-
Samme går for Stamnestrø også.
En trio av indreløpere Mike, Konradsen, Mitsjø kan fint bekle de to indreløperplassene og vikariere som anker når vi hviler vårt eventuelle nye anker. så kan vi heller håpe Hou kommer tibake og kan være i den rollen Stamnestrø har i år om han ikke er god nok. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 25.08.2016 21:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 25.08.2016 21:01 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | Jaja, liker egentlig ikke fotball uansett... |
Haha, ja! på tide å ta de obligatoriske par dagene fri fra nettaviser og rbkweb
Last edited by Jolern on 25.08.2016 21:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
|
|
KarlHeinz wrote: | Oppkast wrote: | Kåre har gjort en god jobb. Bjørnebye derimot... |
Om du definerer en god jobb med at laget er blitt vesentlig svakere siden EL kval i fjor, er jeg fullstendig enig  |
Vi har solgt unna et par ok spillere og erstattet de med dårligere spillere og vi er fortsatt overlegne her hjemme. Med skader i tillegg så blir det ikke noe lettere. Det er da Bjørnebye burde ha gjort jobben sin... |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
|
|
Det er ikke Skjelvik sin skyld at vi slipper inn de to målene. Mål nummer to hadde gått inn uansett om han hadde støtet eller stått. Når skuddet kommer på berøring nummer to etter rykket er det stort sett ingenting forsvarer kan gjøre uansett.
Skjelvik var sentral i å føre ballen oppover i banen i vår gode periode i andreomgang. Da Gersbach kom inn ble det bare støttepasninger bakover fra han. Skjelvik skulle ha spilt midtstopper etter 1-2. Wien viste at de ikke klarer å demre opp for midtstoppere som fører ball gjennom ledd. Det er ikke noe nytt at mannsmarkering av midtbanespillere i oppspillsfasen fører til at midtstoppere lett kan ta med seg ballen oppover i banen. Å ha Eyjolfson stående bak har ingen funksjon, selv om han spilte greit nok.
Vi viser uansett gang på gang at vi er elendig mentalt ute i Europa. Midtsjø drar på seg et idiotisk gult kort. Deretter følger Eyjolfson, Mike Jensen og Rashani opp med noen helt idiotiske taklinger. Det er mulig å skåre 3 mål på 20 minutter, men vanskelig når man ikke engang prøver å spille fotball. |
|
Back to top |
|
 |
tobyk Proff

Joined: 18 Mar 2015 Posts: 254 Location: Ute i distriktene.
|
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Tenk at vi fikk et bud på 10 mill for Skjelvik. 1 mill hadde jo vært grov økokrim. |
Tenk at han er tatt ut på landslaget.. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:02 Post subject: |
|
|
hendrix wrote: | Noen som klarer å finne ut hvor stort budsjett AW har i 2016? Er det så stor forskjell som spillet på banen er?
edit:
Fant det selv
24.496.697 € = 227 MNOK vs Rosenborg inntekter 2015 = 215 MNOK. Nogenlunde det samme...  |
Rbk har budsjett på rundt 150 mill |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.08.2016 21:03 Post subject: |
|
|
tobyk wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | Tenk at vi fikk et bud på 10 mill for Skjelvik. 1 mill hadde jo vært grov økokrim. |
Tenk at han er tatt ut på landslaget.. |
Høgmo er unnskyldt, han er psykisk utviklingshemmet. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 25.08.2016 21:03 Post subject: |
|
|
Dritt selvfølgelig, men vi er ikke gode nok i dag.
Føler laget er litt ute av form nå.
Uenig i at hoder må rulle, det er noe å bygge videre på, men samtidig må vi ha et par nye spillere.
Avslutningsvis må jeg si at Skjelvik på landslaget sier veldig mye om Høgmo som trener. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 25.08.2016 21:04 Post subject: |
|
|
Kåre er en junior. Sier det igjen. Få inn litt rutine, inn med Hamren. Kåre kan være assistent.
Forresten, hva har kommet ut av Halvard Thoresen-samarbeidet? |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:04 Post subject: |
|
|
Juch wrote: | Vi er jo tydeligvis hjemme og chatter på forum, begge to? Aldri i verden om jeg stoler på sommerens forumtroll #1. |
Eg har smarttelefon da smartsak
I kveld  _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:05 Post subject: |
|
|
Gjerne få inn noen med rutine, men Hamren vil jeg aldri se på Brakka mer. Verdens kjipeste fotball. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:06 Post subject: |
|
|
Veldig skuffet. Fjorårets Europa-spill var ikke mye å skryte av, men årets fasit er altså at vi ikke kommer til Europaligaen i det hele tatt.
Vi er litt for dårlig i mange posisjoner, men jeg mener vi sliter mest defensivt. Defensiv trygghet sprer seg fremover, men det gjør defensiv utrygghet også.
Med litt mer trygghet i laget og selvtillit hadde gjerne Konradsens tverrliggerskudd gått inn og Gyt hadde puttet på åpent mål...
Nå er altså Helland, de Lanlay og Bakenga skadet - nå er det lite offensivt igjen på benken etter hvert.
Skjelvik gjør dessverre en av sine svakeste forestillinger. De beste er Jensen og Rashani, men det er glimtvis.
Nei, ingen god dag for en RBK-supporter. Det sies at fotballkamper fort blir historie - det er ny kamp på søndag, men dette tror jeg kommer til å henge i en stund. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:06 Post subject: |
|
|
spællåtmæ wrote: | Kåre er en junior. Sier det igjen. Få inn litt rutine, inn med Hamren. Kåre kan være assistent.
Forresten, hva har kommet ut av Halvard Thoresen-samarbeidet? |
Tøv, gi han tid, hvor lang tid tok det eggen å få suksess i europa? Han hadde også en del mer erfaring enn Kåre. Så lenge vi er ett topplag i tippeligaen kan jeg gjerne gi kåre 5 år. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:08 Post subject: |
|
|
pingvin wrote: | Gjerne få inn noen med rutine, men Hamren vil jeg aldri se på Brakka mer. Verdens kjipeste fotball. |
Inn med en ledertype i forsvar så er vi langt på vei. Skaden på Hansen ble utslagsgivende for forsvarsspillet. Alt for nervøst og usikkert etter at han forsvant. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om man har jobbet med ting som posisjonering og kampplan i dagene før kampen?
Det er ikke nok å stille opp i 4-3-3 så er man automatisk Rosenborg. I Tippeligaen vinner vi kamper med gåfotball fordi vi har bedre spillere.
Hva er planen når vi mister ballen? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 25.08.2016 21:11 Post subject: |
|
|
"God nok dem vi har". Ventle. KÃ¥re er blind, SIB er blind. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 25.08.2016 21:13 Post subject: |
|
|
Jeg er så skuffa. Hadde så altfor høye forventninger.. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Piss.
Faen. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 25.08.2016 21:14 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | hendrix wrote: | Noen som klarer å finne ut hvor stort budsjett AW har i 2016? Er det så stor forskjell som spillet på banen er?
edit:
Fant det selv
24.496.697 € = 227 MNOK vs Rosenborg inntekter 2015 = 215 MNOK. Nogenlunde det samme...  |
Rbk har budsjett på rundt 150 mill |
Fordi man budsjetterer uten europa ja, uten at jeg kan detaljene om AW budsjett så er det ikke forskjellene store. |
|
Back to top |
|
 |
|