| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Number10 Veteran
|
Posted: 21.08.2016 19:35 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor denne mannen får mere spilletid en Stamnestrø!!!
Hvorfor hentet de Gudi??? Forbanna stallfyll! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 21.08.2016 19:37 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Utrolig defensiv spiller. Istedenfor å spille fremover så snurrer han og spiller tilbake. Konstant. |
Som vi ser gang på gang |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.08.2016 19:53 Post subject: |
|
|
| Makkverk wrote: | | Forferdelig destruktiv spiller som må bort A S A P. |
Mulig han kan brilliere på Odd eller noe, hør med Fagermo om de trenger en kreativ pasningslegger :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 21.08.2016 22:54 Post subject: |
|
|
Jeg syns Gudi klarte seg bra i dagens kamp. NÃ¥r kampbilde blir slik som i dag er han en bidragsyter.
God touch, gode pasninger og bedre å spille gjennom ledd enn feks Konradsen.
Mot gode lag har han ikke sjanse defensivt. Uansett, god mann å ha!  |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.08.2016 22:58 Post subject: |
|
|
Gudi er en interessant spillertype. Om han er et kommende førstevalg på midtbanen er jeg usikker på, men jeg er i hvertfall sikker på at den sentrale posisjonen er den han bør brukes i, heller enn som indreløper.
Dette er det jeg ser av styrker og svakheter:
+søker ballkontakt og gjør seg med det ofte spillbar, som gjør at medspillere ofte har et pasningsalternativ der.
+går langt ned og hjelper forsvarerne med å spille seg ut. Resultat: vi bygger opp bakfra og slår lite langt
+trygg og kald med ball
+Sikre pasninger
+/- Slår pasninger på fot. Det positive er at det er trygt og vi beholder ballen, men det kan være negativt når det bremser tempoet når medspillere må vente på ballen før de kan fortsette fremover
+/- Tar lite sjanser, som gjør at han kan bli litt lite offensiv
- litt treig
- duellsvak
- holder lenge på ball. Han kan f.eks smekke ballen ut til Helland eller Rashani tidligere når de ofte har mye rom
Så, for å prøve å oppsummere så mener jeg at Gudi er en type det er ganske trygt for oss å bruke. Når vi vil styre kampen og ha mye ball er han perfekt å bruke. I dag kom han inn for Midtsjø, som er en helt annen spillertype. Med Midtsjø får vi mer direkte spill og kanskje mer sting i angrep, men samtidig en som kan fade ut innimellom. Det blir et strategisk valg Kåre må gjøre fra gang til gang, om han ser for seg en mer direkte eller mer omstendelig tilnærming. Gudi sentralt tillater oss å spille med Mike og Konradsen som indreløpere, og det er nok de sterkeste indreløperne vi har.
Uansett, jeg håper å se mer av Gudi før jeg bestemmer meg for om han er god nok eller ikke. Om han kunne øvd litt på å kvitte seg med ballen kjappere og innimellom spilt mer fremoverrettet så kan det bli bra dette  |
|
| Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 21.08.2016 23:03 Post subject: |
|
|
| Den jobben Gudi gjør i Rosenborg kunne hvem som helst i Tippeligaen (!) ha gjort like godt om ikke bedre. Han spiller så innmari feigt at jeg får fnatt av å se på. Grunnen til at han feks treffer på flere pasninger enn Kondradsen er jo fordi Kondradsen iallefall prøver å være litt kreativ innimellom. Mot et så defensivt lag som Brann i dag hadde Gudi så mye tid at han rakk både tre og fire pirutetter før han kunne slå ballen. Med andre ord alle tiders mulighet til å vise frem et snev av kreativitet. I stedet velger han, nok en gang, å sentre ballen på tvers og bakover. Gang på gang... Tommel ned fra meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 22.08.2016 00:16 Post subject: |
|
|
| Herregud da. Mot et dyptliggende Brann er det ikke bare bare og slå en masse kreative pasninger hele tiden. Gudi har en ro og teknikk ingen andre på dette laget er i nærheten av, så gjelder det å prøve å utnytte det til fulle. Er det noe ecup har vist i år er det at laget mangler spillere med individuelle ferdigheter. Han har foreløpig bare fått et håndfull kamper sentralt. Om ikke SIB har tenkt å erstatte Selnæs er Gudi det beste alternativet, men da må folk gi han en sjanse. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2016 00:23 Post subject: |
|
|
Ingen som sier han skal gjøre det hele tiden, men av og til må det gå an å gjøre det.
Jeg er dessuten ikke enig i at han har en enestestående teknikk og ro på dette laget. Mange som har bedre nærteknikk, men ro, det har han. Problemet er at det er for mye, slik at det går for tregt.
Konradsen er fortsatt ganske langt foran Gudi som sentralt mener jeg, og han må ta ganske solide steg for å slå seg inn i førsteelleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.08.2016 00:25 Post subject: |
|
|
Han vil han vil men får det ikke til. Føler det er litt slik med Gudi. Han virker å ha bra overblikk, men når han skal slå den smarte pasningen så mangler det en del på utførelsen.
Han virker å tenke litt som Selnæs til tider, han oppfatter gode muligheter men i motsetning til Selnæs så klarer han ikke å treffe med pasningen.
Hadde han gjort det og tatt samme steg i duellspillet som vi så Selnæs gjorde så tror jeg han kan gjøre det veldig bra.
Som noen nevner her så har han nok blitt litt for defensiv i tankegangen, noe som nok muligens skyldes det at han i starten bommet på en del slike Selnæs pasninger. Nå prøver han ikke like mye på det og da ender det opp med enklere løsninger. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.08.2016 05:50 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å være brilliant mot dette Brannlaget. Mangler sikkert en del selvtillit til å slå gode pasninger fremover også. Må få tid på seg til å spille seg inn i rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 22.08.2016 07:28 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg pingvin! La han få tid i rollen, så vil det nok løse seg med de kreative pasningene. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.08.2016 07:46 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Han vil han vil men får det ikke til. Føler det er litt slik med Gudi. Han virker å ha bra overblikk, men når han skal slå den smarte pasningen så mangler det en del på utførelsen. |
Han slo da en pasning som endte i mål mot Sogndal. Husker at også Skammelsrud spilte mye på det trygge. Alle kan ikke spille på høyrisiko-muligheter som Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 22.08.2016 08:55 Post subject: |
|
|
| Libido oppsummerer dette perfekt |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.08.2016 09:37 Post subject: |
|
|
| Hvis man lykkes med å forbedre Gudis defensive svakheter, slik man gjorde med Selnæs (!), så er det potensial. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.08.2016 09:54 Post subject: |
|
|
| Jeg har vært skeptisk til Gudi inntil nå. Jeg synes han viser potensiale i den sentrale rollen på midten. Han bør være helt uaktuell som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 22.08.2016 10:58 Post subject: |
|
|
| Moody wrote: | | Den jobben Gudi gjør i Rosenborg kunne hvem som helst i Tippeligaen (!) ha gjort like godt om ikke bedre. Han spiller så innmari feigt at jeg får fnatt av å se på. Grunnen til at han feks treffer på flere pasninger enn Kondradsen er jo fordi Kondradsen iallefall prøver å være litt kreativ innimellom. Mot et så defensivt lag som Brann i dag hadde Gudi så mye tid at han rakk både tre og fire pirutetter før han kunne slå ballen. Med andre ord alle tiders mulighet til å vise frem et snev av kreativitet. I stedet velger han, nok en gang, å sentre ballen på tvers og bakover. Gang på gang... Tommel ned fra meg. |
jepp, kjempelett å slå 40 meter lissepasninger inn i et ikke-eksisterende bakrom.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 22.08.2016 11:45 Post subject: |
|
|
| Dude, det handler ikke om å slå bakromspasninger i et ikke-esisterende bakrom. Kreativitet kan være så mangt. Feks utfordre med ball, for så å slå en pasning, slik at man skaper ROM. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 22.08.2016 12:16 Post subject: |
|
|
Igjen så synes jeg Gudi får ufortjent mye pepper på feil tidspunkt. Har sett kampen i reprise, og han spilte en strålende match mot et elendig Brann-lag. Hvordan Gudi vil gjøre det sentralt mot bedre motstand gjenstår å se. Men som kantspiller og indreløper er han ikke god nok.
At enkelte her vurderer Konradsen til å være bedre sentralt stiller jeg meg spørrende til. Som ballsentral må man ha oversikt og kontroll på kula; der er Konradsen sjanseløs. Han er bedre defensivt enn Gudi, men ikke med stor nok margin til at det forsvarer klippekort sentralt.
Ser gjerne at man starter neste seriekamp med Gudi sentralt, Konradsen/Mike i indreløper-rolle og Midtsjø istedenfor Helland på kant. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 22.08.2016 13:10 Post subject: |
|
|
Visst de tenker mest på å hente inn feks trøndere/nordmenn, så kunne de heller ha hentet Gjermund Åsen. Han hadde gjort en mye bedre jobb en Gudi!
Rett og slett stallfyll. Og sikkert rimelig billig.
Stamnestrø har en meget bra pasningsfot, men synd han ikke tok sjansen da han fikk prøve seg sentralt.
Burde han heller ha fått flere sjanser, i stedet for trubadur Gudi? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
arigold Junior
|
Posted: 22.08.2016 14:04 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi kommer til å hylle Gudi til neste år, lik som Dølle så trenger han 1 år på å ta nivået.. synes han har gode basis ferdigheter... og hvis vi tenker 1 år tilbake så var vel alle enig om at Dølle var et bomkjøp, Nå er han vår beste ving |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 22.08.2016 14:06 Post subject: |
|
|
Tror ikke helt folk forstår hvor vanskelig det er å spille i den sentrale rollen. Det blir automatisk noen sikre og lite spennende valg/avleveringer, ellers vil vi pådra oss brudd mot gang på gang.
Jeg syns spillet i går fløt bra til tider selv om vi ikke kom til de helt store sjansene gang på gang.
Jeg er helt sikker på at Gudi er bedre enn feks Villmannen i denne rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.08.2016 22:44 Post subject: |
|
|
Tja, må si meg enig med de få som mener at Gudi får ufortjent mye pepper her. Synes han gjør en meget anstendig kamp igjen. Hver gang Konradsen spiller sentralt sitter jeg med hjertet i halsen og venter på neste feilpasning. La gå at Gudi er langt fra feilfri som sentral midtbane, men hvis jeg skulle tatt ut laget ville jeg valgt Gudi foran Konradsen av ti av ti ganger. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2016 23:26 Post subject: |
|
|
Lavere feilprosent med Thorarinsson sentralt, ja. Blir sånn sett litt det samme som med Annan i 4-3-3 etter at Tettey og Hamrén forsvant. Men aggressiviteten til Annan var naturligvis langt høyere.
Noterte meg forresten klassisk Winsnes-piruett i går, der han i likhet med opphavsmann snurret seg bakover i stedet for å storme forbi oppasseren som var på etterskudd. I slike situasjoner bør han ta sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 22.08.2016 23:54 Post subject: |
|
|
| Problemet med Konradsen er at han faktisk ikke besitter noen av de viktigste egenskapene man trenger for å spille sentralt på Rosenborg. Gudi har heller ikke alle disse, men han besitter noen, som god teknikk, ro med ball og trygg pasningsfot. Med Gudi sentralt kan vi styre kampen på en annen måte, samt senke tempoet uten å miste initiativet i kampen. Gudi er rett og slett mye bedre enn Konradsen i den sentrale rollen. Jeg er ikke sikker på at han er god nok til å bli førstevalg på lang sikt, men er faktisk villig til å gi han høsten på å overbevise meg (og Kåre...). |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.08.2016 12:57 Post subject: |
|
|
Mener Gudi har likheter med Selnæs`s førsteår. Så om gutten faktisk får tillitt, kan han spille seg varmere i denne ankerrollen. Han er mye bedre enn Konradsen noen gang kan bli som anker. Så stikkordet er som nevnt tillitt. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
|