English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 159, 160, 161  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 18:51    Post subject: Reply with quote

Kun 9 dager til overgangsvinduet stenger. Er alle potensielle overganger skrinlagt da vi røyk mot APOEL? Er stille som i graven nå ang. rykter.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 21:32    Post subject: Reply with quote

15 mill for en spiller som faktisk har til gode å vise gode takter på toppnivå samt sesong etter sesong...
Det er jo galskap folkens!

5-7 millioner samt videresalgsklausuler er mye mer edruelig.

Når det er sagt så bør det skje noe på Brakka før kampene mot Austria mener nå jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 21:54    Post subject: Reply with quote

Frykter at det kommer inn en ny squadspiller på nivå med de vi har fra før. Blir svært overrasket om SIB trekker en storkanin ut av hatten.
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 22:33    Post subject: Reply with quote

Breaking news.... Ole Kristian Selnæs melder overgang fra Saint-Etienne til tidligere klubb Rosenborg, grunnet hjemlengsel...

Det er jo lov til å drømme..... Smile
tombur
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 22:41    Post subject: Reply with quote

http://www.aftenposten.no...5331_1.snd

Dette her må folka på Brakka følge nøye med på...
Bonzo
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 22:47    Post subject: Reply with quote

Berge igjen på vei til West Ham?
Back to top
everlong
Senior

PostPosted: 08.08.2016 23:08    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/tyskland/Tysk-avis-hevder-Skjelbred-blir-vraket-av-rasende-trener-795331_1.snd

Dette her må folka på Brakka følge nøye med på...

Skjelbred signerte nettopp en kontrakt som er verd 120 millioner over 4 år.
Da var den ballen lagt død. Takk for i dag.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.08.2016 23:35    Post subject: Reply with quote

Seriøst urolig over mangelen på logistikk-rykter.
Blir det Forren inn og pølsebua stengt for sommeren får jeg alvorlig vondt i vil-ikken min.
Bjorn
Proff

PostPosted: 09.08.2016 03:15    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Blir det Forren inn og pølsebua stengt for sommeren får jeg alvorlig vondt i vil-ikken min.

Hadde vært greit om det stoppet der, Forren har god nok pasningsfot til å sette i gang ifra midtstopper plass, blir mindre nødvendig med strøkne leveringer ifra sentral midtbane da.

Ser helst at vi får inn forsterkning på sentral midtbane også.
2 er bedre en 1.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.08.2016 23:56    Post subject: Reply with quote

Caller Hovland inn ved kval.
Pokie
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 00:50    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
Caller Hovland inn ved kval.

Du får uansett ikke rett på hele denne.

Overgangsvinduet stenger 17. August. Vi kan ikke "se an" hvordan det går i kvaliken, fordi den starter etter at overgangsvinduet stenger.

Om det kommer forsterkninger vil de være godkjent for spill i kvaliken, gitt at påmelding blir sendt i tide.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 01:56    Post subject: Reply with quote

Bare en tanke...

Om vi skal hente en stopper nå for å forsterke oss før Austriakampen, hvor sannsynelig er det at en stopper vil forsterke oss egentlig?

å spille stopper er i utgangspunktet veldig A4, men så kommer alt dette med relasjoner inn i bildet, og stopperplass er kanskje den mest sårbare plassen å skal ha noen rett inn i 11 før en viktig kamp uansett nivå er det ikke?

Hovland er i så måte spennende, men jeg tenker heller at før en sånn kamp må vi hente noe som kan bidra til å påvirke spillets gang, og en stoppe gjør ikke mye av det med mindre vi virkelig henter noen med fantastiske kvaliteter særlig i oppspillsfasen.

ser mere for meg en ny spiss, eller noen med andre ferdigheter enn de vi har i det offensive spillet.

Jeg forestiller meg at spiss/Ving er det eneste som vil reelt forsterke oss før Austria kampen (særlig den første), men om vi ser lengere så kan andre posisjoner være mere aktuelle.

En hurtig foptrapp ving som er dyktig på å komme rundt å få slått innlegg kontra våre innoverkanter er det jeg savner aller aller mest.

På sikt nytt anker med pasningsfot og en stopper som kan forsere ledd/slå gode baller.

Savner virkelig Jan Derek, Ole, bent, harald og steffen kjenner jeg når vi skal ut i europa :/ Erik kunne med fordel bidratt ute på banen han også :/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 01:57    Post subject: Reply with quote

Tror man må være en blind RBK-supporter for å ikke se at laget trenger en spillende stopper som nettopp Forren i det oppbyggende spillet.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 02:01    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Tror man må være en blind RBK-supporter for å ikke se at laget trenger en spillende stopper som nettopp Forren i det oppbyggende spillet.

helt enig.

Men jeg tror det jobbes med bedre alternativer enn Forren i den rollen, bare så det er sagt... Vi snakker ikke Prødl pris altså, men hakk opp fra Vegards nåværende nivå.

Hadde Forren funnet tilbake til det nivået som tok han til England så hadde han vært en utrolig bra forsterkning, så det er sagt også!
Back to top
Sjopols
Junior

PostPosted: 10.08.2016 08:51    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

ser mere for meg en ny spiss, eller noen med andre ferdigheter enn de vi har i det offensive spillet.

Jeg forestiller meg at spiss/Ving er det eneste som vil reelt forsterke oss før Austria kampen (særlig den første), men om vi ser lengere så kan andre posisjoner være mere aktuelle.

En hurtig foptrapp ving som er dyktig på å komme rundt å få slått innlegg kontra våre innoverkanter er det jeg savner aller aller mest.

Om planen i kommende bortekamper i Europa er å spille som i bortekampen mot APOEL, bør vi ha en angrepsspiller som kan ta med ballen fra egen 16-meter og løpe/drible seg gjennom det andre laget helst på egenhånd. Så Bale, Messi eller muligens Marcus Rashford er aktuelle kandidater
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2016 09:14    Post subject: Reply with quote

Sier selvsagt ikke nei takk til hverken spillende stoppere eller spisser som bøtter inn mål, men det jeg synes vi savner aller mest er Ole. Konradsen i bunnen av V'en er så langt rett og slett litt vondfot. Han har ikke gjort seg bort, og stort sett vært grei her hjemme, men skal vi komme noen vei så tror jeg verden hadde sett mye, mye lysere med en ballsikker, pasningsdyktig og posisjoneringssterk type der. Ber ikke om så mye. Bare Annan og Skammelsrud i en og samme person, billig.
robbie
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 10:30    Post subject: Reply with quote

Moomoo har rett i det han skriver over her.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Var ikke Kamil Vacek et navn det gikk rykter om i vinter? Snappet opp gratis av Tor-Kristian Karlsen i Maccabi Haifa nå i alle fall.
WT62
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Vi har sett hvor lista ligger i Europa nå og det bør gi en liten vekker mhp spillerlogistikk også. Har lenge ment at vi leter for mye etter skandinaviske rollespillere og ser for lite etter ferdigheter og da spesielt i forhold til hurtig og sikker ballbehandling. I prioritert rekkefølge mangler vi sentral midtbane og en spillende midtstopper. Forren i gammelt slag ville dekket den siste, sentral midt har jeg ikke peiling på. En god defensiv trener i tillegg også kanskje ?
Back to top
Trolling?
Senior

PostPosted: 10.08.2016 23:20    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Var ikke Kamil Vacek et navn det gikk rykter om i vinter? Snappet opp gratis av Tor-Kristian Karlsen i Maccabi Haifa nå i alle fall.

Da kan vi legge den død iallefall. Vacek krevde etter rapportene altfor mye i lønn ved en eventuell overgang.
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.08.2016 23:49    Post subject: Reply with quote

@WT62, tror du er inne på noe. ser jo hvordan for eksempel en trener som Mark Dempsey kan løfte ei prestasjonsgruppe, og det ville kanskje ikke vært så dumt å gå igjennom trenerapparatet i sin helhet for å øke kompetansen.

tross alt har vi omtrendt utelukkende rekrutert gamle helter til ymse roller uten egentlig å sjekke om de er de som hadde passet best ei heller er de beste som er tilgjengelig.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.08.2016 09:23    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

Skjønner ikke bekymringen om nye signeringer, om vi ryke r ut av EL ser jeg ingen grunn til å hente nye spillere. Troppen vi har idag er soleklart den beste i landet og er mer enn god nok til å hente hjem både cupgull og seriegull.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.08.2016 09:50    Post subject: Reply with quote

Ville for det første ikke innkassert noe cupgull ennå.

Om vi ryker mot Austria Wien tror jeg Jensen stikker i vinter. Kanskje flere. Om det skjer så vil de ubestridte fakta være at vi lå langt bedre an i år enn i fjor for Europa-spill, men kom langt kortere. Utviklingen går markant gal vei. Sånt gir folk motivasjon for å prøve noe annet.

Kommer vi oss inn i EL og slår ut Austria Wien - da trenger vi ikke handle nye spillere. Da syns jeg de som fikk oss til EL skal få belønningen for å få oss dit - nemlig spille der. Vi kommer ikke til å være i nærheten av å gå videre fra gruppespillet uansett om vi handler helt ny sentrallinje til 50 mill. Så kommer vi til gruppespillet så har vi 6 kamper mot Europeisk motstand i høst. Så håper jeg Kåre legger opp til at de kampene denne gangen skal være positive opplevelser for gjengen og ikke bare parkering av bussen og prøve å klamre seg til noen 1-poengere eller "hederlige" tap. Og så må vi for all del vinne TL på nytt, og bli klar for CL-kvallik igjen neste år. Da kan vi forhåpentligvis få et bra vintervindu...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2016 09:54    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Skjønner ikke bekymringen om nye signeringer, om vi ryke r ut av EL ser jeg ingen grunn til å hente nye spillere. Troppen vi har idag er soleklart den beste i landet og er mer enn god nok til å hente hjem både cupgull og seriegull.

Vi må uansett forsterke til neste sesong om vi skal klare CL da, og det er vel like greit å starte integreringen i laget allerede nå. Da har vi også mulighet til å redde oss inn i vinter om spilleren skulle vise seg å skuffe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stano_11
Veteran

PostPosted: 11.08.2016 09:54    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo at overgangsvinduet stenger før bortekampen mot østerrikerne. Klubben har nå ei uke på å skaffe det nødvendige spillermateriale. Og det bør hentes utifra at man skal spille EL til høsten. For med den troppen vi har nå så er den altfor tynn og for utsatt for skader i sentrale posisjoner.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 159, 160, 161  Next
Page 145 of 161

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb