| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.08.2016 18:51 Post subject: |
|
|
| Kun 9 dager til overgangsvinduet stenger. Er alle potensielle overganger skrinlagt da vi røyk mot APOEL? Er stille som i graven nå ang. rykter. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 08.08.2016 21:32 Post subject: |
|
|
15 mill for en spiller som faktisk har til gode å vise gode takter på toppnivå samt sesong etter sesong...
Det er jo galskap folkens!
5-7 millioner samt videresalgsklausuler er mye mer edruelig.
Når det er sagt så bør det skje noe på Brakka før kampene mot Austria mener nå jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.08.2016 21:54 Post subject: |
|
|
| Frykter at det kommer inn en ny squadspiller på nivå med de vi har fra før. Blir svært overrasket om SIB trekker en storkanin ut av hatten. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 08.08.2016 22:33 Post subject: |
|
|
Breaking news.... Ole Kristian Selnæs melder overgang fra Saint-Etienne til tidligere klubb Rosenborg, grunnet hjemlengsel...
Det er jo lov til å drømme.....  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 08.08.2016 22:41 Post subject: |
|
|
http://www.aftenposten.no...5331_1.snd
Dette her må folka på Brakka følge nøye med på... _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 08.08.2016 22:47 Post subject: |
|
|
| Berge igjen på vei til West Ham? |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 08.08.2016 23:08 Post subject: |
|
|
| tombur wrote: | http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/tyskland/Tysk-avis-hevder-Skjelbred-blir-vraket-av-rasende-trener-795331_1.snd
Dette her må folka på Brakka følge nøye med på... |
Skjelbred signerte nettopp en kontrakt som er verd 120 millioner over 4 år.
Da var den ballen lagt død. Takk for i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.08.2016 23:35 Post subject: |
|
|
Seriøst urolig over mangelen på logistikk-rykter.
Blir det Forren inn og pølsebua stengt for sommeren får jeg alvorlig vondt i vil-ikken min. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 09.08.2016 03:15 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Seriøst urolig over mangelen på logistikk-rykter.
Blir det Forren inn og pølsebua stengt for sommeren får jeg alvorlig vondt i vil-ikken min. |
Hadde vært greit om det stoppet der, Forren har god nok pasningsfot til å sette i gang ifra midtstopper plass, blir mindre nødvendig med strøkne leveringer ifra sentral midtbane da.
Ser helst at vi får inn forsterkning på sentral midtbane også.
2 er bedre en 1. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 09.08.2016 23:56 Post subject: |
|
|
Caller Hovland inn ved kval. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 10.08.2016 00:50 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | | Caller Hovland inn ved kval. |
Du får uansett ikke rett på hele denne.
Overgangsvinduet stenger 17. August. Vi kan ikke "se an" hvordan det går i kvaliken, fordi den starter etter at overgangsvinduet stenger.
Om det kommer forsterkninger vil de være godkjent for spill i kvaliken, gitt at påmelding blir sendt i tide. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2016 01:56 Post subject: |
|
|
Bare en tanke...
Om vi skal hente en stopper nå for å forsterke oss før Austriakampen, hvor sannsynelig er det at en stopper vil forsterke oss egentlig?
å spille stopper er i utgangspunktet veldig A4, men så kommer alt dette med relasjoner inn i bildet, og stopperplass er kanskje den mest sårbare plassen å skal ha noen rett inn i 11 før en viktig kamp uansett nivå er det ikke?
Hovland er i så måte spennende, men jeg tenker heller at før en sånn kamp må vi hente noe som kan bidra til å påvirke spillets gang, og en stoppe gjør ikke mye av det med mindre vi virkelig henter noen med fantastiske kvaliteter særlig i oppspillsfasen.
ser mere for meg en ny spiss, eller noen med andre ferdigheter enn de vi har i det offensive spillet.
Jeg forestiller meg at spiss/Ving er det eneste som vil reelt forsterke oss før Austria kampen (særlig den første), men om vi ser lengere så kan andre posisjoner være mere aktuelle.
En hurtig foptrapp ving som er dyktig på å komme rundt å få slått innlegg kontra våre innoverkanter er det jeg savner aller aller mest.
På sikt nytt anker med pasningsfot og en stopper som kan forsere ledd/slå gode baller.
Savner virkelig Jan Derek, Ole, bent, harald og steffen kjenner jeg når vi skal ut i europa :/ Erik kunne med fordel bidratt ute på banen han også :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 10.08.2016 01:57 Post subject: |
|
|
Tror man må være en blind RBK-supporter for å ikke se at laget trenger en spillende stopper som nettopp Forren i det oppbyggende spillet. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2016 02:01 Post subject: |
|
|
| gollumLAD legend wrote: | | Tror man må være en blind RBK-supporter for å ikke se at laget trenger en spillende stopper som nettopp Forren i det oppbyggende spillet. |
helt enig.
Men jeg tror det jobbes med bedre alternativer enn Forren i den rollen, bare så det er sagt... Vi snakker ikke Prødl pris altså, men hakk opp fra Vegards nåværende nivå.
Hadde Forren funnet tilbake til det nivået som tok han til England så hadde han vært en utrolig bra forsterkning, så det er sagt også! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjopols Junior
|
Posted: 10.08.2016 08:51 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
ser mere for meg en ny spiss, eller noen med andre ferdigheter enn de vi har i det offensive spillet.
Jeg forestiller meg at spiss/Ving er det eneste som vil reelt forsterke oss før Austria kampen (særlig den første), men om vi ser lengere så kan andre posisjoner være mere aktuelle.
En hurtig foptrapp ving som er dyktig på å komme rundt å få slått innlegg kontra våre innoverkanter er det jeg savner aller aller mest.
|
Om planen i kommende bortekamper i Europa er å spille som i bortekampen mot APOEL, bør vi ha en angrepsspiller som kan ta med ballen fra egen 16-meter og løpe/drible seg gjennom det andre laget helst på egenhånd. Så Bale, Messi eller muligens Marcus Rashford er aktuelle kandidater |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.08.2016 09:14 Post subject: |
|
|
Sier selvsagt ikke nei takk til hverken spillende stoppere eller spisser som bøtter inn mål, men det jeg synes vi savner aller mest er Ole. Konradsen i bunnen av V'en er så langt rett og slett litt vondfot. Han har ikke gjort seg bort, og stort sett vært grei her hjemme, men skal vi komme noen vei så tror jeg verden hadde sett mye, mye lysere med en ballsikker, pasningsdyktig og posisjoneringssterk type der. Ber ikke om så mye. Bare Annan og Skammelsrud i en og samme person, billig. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.08.2016 10:30 Post subject: |
|
|
| Moomoo har rett i det han skriver over her. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.08.2016 18:32 Post subject: |
|
|
Var ikke Kamil Vacek et navn det gikk rykter om i vinter? Snappet opp gratis av Tor-Kristian Karlsen i Maccabi Haifa nå i alle fall. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 10.08.2016 22:32 Post subject: |
|
|
| Vi har sett hvor lista ligger i Europa nå og det bør gi en liten vekker mhp spillerlogistikk også. Har lenge ment at vi leter for mye etter skandinaviske rollespillere og ser for lite etter ferdigheter og da spesielt i forhold til hurtig og sikker ballbehandling. I prioritert rekkefølge mangler vi sentral midtbane og en spillende midtstopper. Forren i gammelt slag ville dekket den siste, sentral midt har jeg ikke peiling på. En god defensiv trener i tillegg også kanskje ? |
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 10.08.2016 23:20 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Var ikke Kamil Vacek et navn det gikk rykter om i vinter? Snappet opp gratis av Tor-Kristian Karlsen i Maccabi Haifa nå i alle fall. |
Da kan vi legge den død iallefall. Vacek krevde etter rapportene altfor mye i lønn ved en eventuell overgang. _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2016 23:49 Post subject: |
|
|
@WT62, tror du er inne på noe. ser jo hvordan for eksempel en trener som Mark Dempsey kan løfte ei prestasjonsgruppe, og det ville kanskje ikke vært så dumt å gå igjennom trenerapparatet i sin helhet for å øke kompetansen.
tross alt har vi omtrendt utelukkende rekrutert gamle helter til ymse roller uten egentlig å sjekke om de er de som hadde passet best ei heller er de beste som er tilgjengelig. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.08.2016 09:23 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Seriøst urolig over mangelen på logistikk-rykter.
Blir det Forren inn og pølsebua stengt for sommeren får jeg alvorlig vondt i vil-ikken min. |
Skjønner ikke bekymringen om nye signeringer, om vi ryke r ut av EL ser jeg ingen grunn til å hente nye spillere. Troppen vi har idag er soleklart den beste i landet og er mer enn god nok til å hente hjem både cupgull og seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.08.2016 09:50 Post subject: |
|
|
Ville for det første ikke innkassert noe cupgull ennå.
Om vi ryker mot Austria Wien tror jeg Jensen stikker i vinter. Kanskje flere. Om det skjer så vil de ubestridte fakta være at vi lå langt bedre an i år enn i fjor for Europa-spill, men kom langt kortere. Utviklingen går markant gal vei. Sånt gir folk motivasjon for å prøve noe annet.
Kommer vi oss inn i EL og slår ut Austria Wien - da trenger vi ikke handle nye spillere. Da syns jeg de som fikk oss til EL skal få belønningen for å få oss dit - nemlig spille der. Vi kommer ikke til å være i nærheten av å gå videre fra gruppespillet uansett om vi handler helt ny sentrallinje til 50 mill. Så kommer vi til gruppespillet så har vi 6 kamper mot Europeisk motstand i høst. Så håper jeg Kåre legger opp til at de kampene denne gangen skal være positive opplevelser for gjengen og ikke bare parkering av bussen og prøve å klamre seg til noen 1-poengere eller "hederlige" tap. Og så må vi for all del vinne TL på nytt, og bli klar for CL-kvallik igjen neste år. Da kan vi forhåpentligvis få et bra vintervindu... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2016 09:54 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Skjønner ikke bekymringen om nye signeringer, om vi ryke r ut av EL ser jeg ingen grunn til å hente nye spillere. Troppen vi har idag er soleklart den beste i landet og er mer enn god nok til å hente hjem både cupgull og seriegull. |
Vi må uansett forsterke til neste sesong om vi skal klare CL da, og det er vel like greit å starte integreringen i laget allerede nå. Da har vi også mulighet til å redde oss inn i vinter om spilleren skulle vise seg å skuffe. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 11.08.2016 09:54 Post subject: |
|
|
| Problemet er jo at overgangsvinduet stenger før bortekampen mot østerrikerne. Klubben har nå ei uke på å skaffe det nødvendige spillermateriale. Og det bør hentes utifra at man skal spille EL til høsten. For med den troppen vi har nå så er den altfor tynn og for utsatt for skader i sentrale posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
|