| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeiaVincent Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 15.08.2006 18:49 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Kvarme takket da nei til landslaget (eller var det før han takket nei?). |
Så vidt jeg husker så takket han nei etter først å ha blitt forbigått av Semb&co uttalige ganger. Jeg mener å huske at han sa noe sånt som at når han ikke hadde fått sjansen til nå(da hadde han vært fast på Sociedad i over ett år), så ville han ikke ha den. Det var noe sånt i allefall. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.08.2006 18:53 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | | Dags wrote: | | At vi ikke har noen bedre høyreback i Norge enn Anders Rambekk tror jeg rett og slett ikke på. |
| Baadshah/Tab wrote: | | Vel, det er ikke så mange god høyrebecker i Norge! |
Pa Modou Kah storspiller i Nederland. Riktignok som midtstopper, men han har spilt back før, i mye større grad enn Rambekk i allefall.
Jeg skjønner ikke at spillere som Nevland, Kah etc, som ikke spiller i Norge eller en av de største ligaene i europa stadig blir oversett av landslagsledelsen.
Hvem husker vel ikke da Kvarme storspilte som stopper på Sociedad, og laget var i gullkampen og CL, aldri fikk sjansen på landslaget. Helt latterlig!
Det nyeste eksemplet er vel Frode Johnsen, som etter å ha storspilt både for oss og landslaget, plutselig ikke er med i troppen engang, bare fordi han ikke lenger spiller i lille Norge.
P.S. Jeg tar forbehold om at FJ selv ikke ønsket å reise så langt når han er ny i klubben og trenger tid til å bli kjent med motspillerne, kulturen etc. |
Nevland og Kah (og tildels Bakke og El-Fakiri etter min mening) er helt uforsålig etter min mening, så der jeg enig med deg! Men Kvarme har sagt at han ikke vil spille på landslaget pga. familien. Og det har vært en god stund nå (ca 5-6år).
Når det gjelder Frode Johnsen så har han sagt at han trenger tid til å tilpasset seg i Japan! Men han har ikke sagt nei til landslaget!
| mono wrote: | | P.S. Jeg tar forbehold om at FJ selv ikke ønsket å reise så langt når han er ny i klubben og trenger tid til å bli kjent med motspillerne, kulturen etc. |
"Motspillerne", wow da trenger han god tid ass!
Sexsual-trening! Hehe  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.08.2006 18:54 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | | attach wrote: | | Kvarme takket da nei til landslaget (eller var det før han takket nei?). |
Så vidt jeg husker så takket han nei etter først å ha blitt forbigått av Semb&co uttalige ganger. Jeg mener å huske at han sa noe sånt som at når han ikke hadde fått sjansen til nå(da hadde han vært fast på Sociedad i over ett år), så ville han ikke ha den. Det var noe sånt i allefall. |
Det kan hende du har rett, mono!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.08.2006 19:58 Post subject: |
|
|
Solskjær er veldig god, håber han holder sig skadefri. Braaten bør komme ind i andre, synes ikke Strømstad er god nok på højrekanten. Han kan evt. tage Martin Andresens plads, som ikke har overbevidst.
Forsvaret vores sliter, jeg synes ikke hverken Hagen eller Hangeland har vidst noget som forsvarer en plads i første 11'eren. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.08.2006 20:02 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Forsvaret vores sliter, jeg synes ikke hverken Hagen eller Hangeland har vidst noget som forsvarer en plads i første 11'eren. |
Rambekk har ikke akkurat storspilt heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.08.2006 20:03 Post subject: |
|
|
Nej, men jeg forventer han forsvinder ud når Jon Inge Høiland bliver frisk. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 16.08.2006 20:04 Post subject: |
|
|
Fantastisk redning av Myhre. One for the cameras. Strømstad har potensiale, men han trenger en offensiv back bak seg, ikke en midtstopper. Det ville blitt litt ala Miller&Dahl på Branns høyreside. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 16.08.2006 20:36 Post subject: |
|
|
| Myhre var ikke helt heldig på scoringen, men han ble dekket av Hangeland. Rambekk har forøvrig ingenting å gjøre på h.backen. Nå gjelder det ikke å tape. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.08.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Vi spiller vel 4-4-2 nu? Etter Gamsten er taget ud. Utrolig at ikke bRaaten kommer på banen i den form han er i.
Vores forsvar har været utroligt dårlige, ligner endnu en skuffende EM-kvalifikation. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.08.2006 20:44 Post subject: |
|
|
Vores forsvar er jo en vitighed. Tak for at du redder os Thomas Myhre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.08.2006 20:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor ligger Årst ute mot venstrekanten? Lærte vi ikke av Sembs spissonani? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.08.2006 20:49 Post subject: |
|
|
Apparently not. Ligger det en forbannelse over det norske landslag? Alle som har træner posten bliver automatisk en Semb-kopi? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 16.08.2006 20:53 Post subject: |
|
|
Fy faen hvor stygg Myhre var når han dirigerte muren  _________________ Kaddara |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.08.2006 21:01 Post subject: |
|
|
Jaja, fortsatt ikke tapt mot Brasil da!
Synes forøvrig at noen av byttene til Hareide var skammelige, hvorfor Årst får så mye spilletid er et mysterium. Braaten burde fått mer tid.
Last edited by Skammels10 on 16.08.2006 21:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.08.2006 21:04 Post subject: |
|
|
Årst og Braaten burde byttet innbyttertidspunkt, og det burde Hareide ha forstått også..skammelig av Hareide  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.08.2006 21:05 Post subject: |
|
|
Nei, jeg forstår ikke motivet for å prioritere både Årst og Grindheim foran Braaten på kanten. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2006 21:09 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Vi spiller vel 4-4-2 nu? Etter Gamsten er taget ud. Utrolig at ikke bRaaten kommer på banen i den form han er i. |
Jeg var stort sett forbannet hele den siste halvtima fordi Braaten ikke ble satt innpå! Han er i form og i en slik kamp mot Brasil, skal jeg garantere at han jobber bedre defensivt enn alle der framme. Offensivt trenger vi ikke å si så mye om.. Nei, nå er jeg skuffet over Hareide! Årst!? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.08.2006 21:10 Post subject: |
|
|
En helt grei kamp av Norge, ikke supert, men langt fra dårlig. En skam av trenerne å ikke la Braaten komme inn før, han skulle kommet inn tvert på 1-1. Min vurdering av spillerne i dag:
Thomas Myhre - 8 - BB
Holder Norge inne i kampen med en rekke klasseredninger. Dagens matchvinner. Kan ikke lastes for scoringen ettersom han ikke så utgangen av skuddet.
Anders Rambekk - 4
Helt grei defensivt, spiller med vilje. Lite bidragsytende offensivt. Bør vise mer enn dette for å bli en seriøs konkurrent til Høiland.
Brede Hangeland - 4
Litt under pari. Enorm luftstyrke, men blir ofte utspilt langs bakken av hurtige angripere fra Brasil. Slurver litt.
Erik Hagen - 4
Slet i likhet med Hangeland når det gikk hurtig i Brasils angrep, men solid i luftrommet og viser rå vilje både på godt og vondt. Glipper markeringen på en av Brasils kjempesjanser.
John Arne Riise - 6
Bra kamp. Blir med i angrep, skaper farligheter. Fantastisk skudd som kunne blitt scoring. Kan fortsatt bli enda mer kreativ der framme, og legge inn litt tidligere.
Fredrik Strømstad - 3
Viser glimt av sin tekniske styrke, men blir for usynlig. Lite med i Norges offensive spill.
Kristoffer Hæstad - 4
Jobber og sliter i første omgang, og får betalt, men faller i likhet med resten av midtbanen gjennom i andre.
Martin Andresen - 3
Totalt usynlig i starten av kampen. Noen presise fremspill, noen upresise.
Morten Gamst Pedersen - 6
Bra kamp. Presise dødballer, god pasningsfot. Herlig mål. Blir litt usynlig utover i andre omgang.
Ole Gunnar Solskjær - 7
Jobber fantastisk og er aggresiv i ballpresset. Med litt mer hell kunne det fort blitt et mål. En del gode gjennomspill til Carew
John Carew - 5
OK match. Gjør en del bra, men blir for lite kreativ langs bakken. Lett å lese etterhvert. Bør øve inn noen finter. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.08.2006 21:17 Post subject: |
|
|
| Rambekk var mer en 3-er spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.08.2006 21:25 Post subject: |
|
|
Angående treninga i går, var på Ullevaal. Flere som var her og la merke til han som løp ut på banen mot Brasilspillerne? Har ikke stått noe om det i avisene, bare lurte på om han fikk noen følger eller noe. Alle jublet når han løp avgårde, og buet når vaktene tok han. Var vel rundt 16 år gammel. Men typisk så hadde alle fotografene gått da Brasil tøyde ut.
Ellers synes jeg Myhre var utrolig god, men så streng han var mot seg selv i intervjuet etterpå. Har vel veldig høye krav til seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 16.08.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Jævlig flaut å være norsk når Ole Martin Årst blir satt innpå. Ikke mye samba der, gitt! En skam at ikke Braaten kom inn før, om ikke startet. Strømstad er et arbeidsjern, ingen høyrekant. Bruk Braaten. Glad jeg ikke liker landslaget vårt noe særlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.08.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Ã…ja, takk, hehe. Sjekket Aftenposten, VG og Nettavisen |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 16.08.2006 22:56 Post subject: |
|
|
Er stort sett uenig i alle dine vurderinger, knerten. Bortsett fra Myhre. Gamst var meget svak, bortsett fra noen få dødballer. Hagen ga meg en flau smak rundt munnen. Bedre med Wæhler ved siden av Hangeland. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
|