| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var Rosenborgs beste spiller? |
| Adam Larsen Kwarasey |
|
5% |
[ 6 ] |
| Jonas Svensson |
|
3% |
[ 4 ] |
| Tore Reginiussen |
|
8% |
[ 10 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
1% |
[ 2 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
19% |
[ 22 ] |
| Mike Jensen |
|
10% |
[ 12 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Christian Gytkjær |
|
38% |
[ 44 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
10% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 114 |
|
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.08.2016 13:52 Post subject: |
|
|
Tviler sterkt på at Kåres variant av "ri på resultatet" er parkere bussen i 90 minutter. Vi flytter nok bare presshøyden 20-30m nærmere egen kasse og tar litt færre kontringsmuligheter første 30-45 min.
Denne kampen avgjøres av første mål. RBK = vi er videre, APOEL = de er videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2016 14:08 Post subject: |
|
|
Det med flytting av presshøyden er bare vås. Vi mestrer det ikke og vi blir passive hver eneste gang. Vi skal stå normalt høyt og presse og stresse de som faen. Konstant. Hele laget skal løpe så mye at de trenger drypp etter kampen. Gegenpress og løkkefotball. Hver eneste andreball skal vinnes og hver bidige kontringsmulighet skal tas helhjertet. No halfsteppin'! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 01.08.2016 14:23 Post subject: |
|
|
Det Mustrum sa. Hver gang vi er under press så slipper vi inn. Vi må ligge i normalt press. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.08.2016 14:32 Post subject: |
|
|
er forskjell på å presse 30 meter inn på motstanders halvdel og "normal".
Typisk virker det som om RBK spiller med 3-4 høyder:
1) "hele banen" - typisk hjemme i første omgang, eller dersom man trenger mål
2) "Aggressivt" - Norsk tippeliga borte, typisk 10-15m inn på motstanders halvdel
3) "Avventende" - Europaliga, typisk rundt midtstreken eller 10-15m inn på egen halvdel
4) "parker bussen" - Diverse, fungerer aldri, men 20m'ish foran egen 16m, noenganger enda lenger bak...
Jeg forventer at vi legger oss på "avventende". Spesielt med tanke på en værmelding på 40 grader tror jeg det er fornuftig. Dersom jeg var Kåre hadde jeg nok gått for en 5-10 minutter med aggressivt/hele banen først for å sjokke dem og deretter legge meg i avventende og plukke gode kontringsmuligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 01.08.2016 14:36 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Ser at klubben reiser med mellomdistanse-fly. Dette må vel dreie seg om en Boeing 737-700 standard, og setekapasitet 143. |
Det er en Boeing 737-400 (734) med reg. SX-ATF. Denne maskina har en konfigurasjon på 64 VIP-plasser.
I utgangspunktet er det jo greit å bruke et mellomdistansefly på en mellomdistansetur. En Boeing 737-400 trenger imidlertid ikke å være et mellomdistansefly, det er avhengig av bl.a. setekonfigurasjon.
SAS brukte for eksempel en Boeing 737 (HB-JJA) på direkteruta Stavanger - Houston i et par år, innleid fra et sveitsisk selskap. Konfigurasjonen var da 44 businessplasser. Da denne ruta ble lagt ned ble maskina satt inn på strekningen København - Boston, hvor den fortsatt flyr.
| Quote: | GainJet VIP EXECUTIVE AIRLINER
Registration: SX-ATF | Configuration: 64 pax
Our VIP Boeing 737-400 Executive Airliner was recently refurbished in 2013 and has been designed to maximize passenger convenience, comfort and safety.
It has been recreated into a highly luxurious and comfortable aircraft. The spacious and large cabin can accommodate 64 passengers in Club Class seats, ensuring lavish comfort for all passengers.
The aircraft has a 5 Tons maximum baggage hold capacity allowing us to carry all our passengers’ luggage, including bulky items like sports kits or band equipment.
The VIP Boeing B737-400 has a maximum flight range of 9 hours, which makes all types of intercontinental travel very accessible. This includes, for example, non-stop flights like Dubai to London or New York to Paris. The aircraft is equipped with a state-of-the-art “quick change” auxiliary fuel system, which provides a flexible configuration for range vs. baggage hold capacity. We are able to maximize either range or baggage capacity, or we can opt for a balanced configuration. It is customizable to best fit the mission, based on our passengers’ requirements and preferences.
Our VIP Boeing B737 is suitable for a variety of clients, including groups who wish to travel together in comfort; corporate or business missions; incentive or reward travel; sports team or VIP fan transport; and enabling efficient and comfortable movement of cast, crew and equipment for music tours or movie productions. |
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Last edited by Hentesveis on 01.08.2016 14:46; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.08.2016 14:40 Post subject: |
|
|
Tror de fleste på forumet ønsker å se RBK spille med høyt press og aggressivitet selv på bortebane (merk at dette står i ganske sterk kontrast til tidligere års rådende visdom), fordi det er dette vi er flinkest til, men når laget ser ut til å gå tom for krefter, om det så er fysisk eller mentalt etter 65 minutter selv i behagelig vær og vind på hjemmebane, skjønner alle at det rett og slett ikke går med vedvarende, høyt og aggressivt press i 38C på Kypros. Alle som har vært med på vesentlige, fysiske anstrengelser i sydlige strøk under slike forhold, skjønner at dette blir en kamp som i perioder vil bære preg av lavt tempo og at spillerne henger i tauet rent kondisjons- og komfortmessig. Det er ingenting noen kan gjøre for å endre på den realiteten, og om vi ikke tilpasser oss, kommer vi til å se de styggeste 45 minuttene på mange år. Det blir den største utfordringen. Slik vi kjenner dette RBK-laget kunne ikke de ytre rammene vært mer utfordrende, for de tvinger oss til å bruke instrumenter vi ikke har behersket på lang tid.
Svaret på utfordringen er at fotballspillerne på laget, det vil si Jensen, må gå i seg selv og lede laget på en klok måte som gir trygghet og en tro på at vi behersker det taktiske spillet som nødvendigvis vil oppstå under slike forhold, at vi tar våre overgangsmuligheter med omhu og at vi klarer å spille fotball og grabbe til oss vår del av possessionkaken istedenfor å panikkslå ballen vekk hvert 14ende sekund, slik vi dessverre har sett altfor ofte i det siste. Klarer vi ikke dette, blir vi slukt levende. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2016 14:45 Post subject: |
|
|
Ser at SX-ATF begynner å nærme seg Larnaka med stormskritt. Sleit sjøl litt med å finne ut hvilket fly det var, siden at avgangen tydeligvis går under radaren både på Værnes og ankomstflyplassen - WGH02 er vel bare et midlertidig Widerøe Ground Handling-nummer?
Stusser litt på at ryktene sa at RBK bare hadde 39 seter på flyet, når det tydeligvis er 64. Var visst noen som fikk tilbud om å være med for 4000 kr i 12-tida på fredag. Vet ikke om noen som takket ja.
Uansett forventet jeg lignende bilde på vei hjem om vi sikrer oss gruppespill:
Hilsen fra Kypros. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.08.2016 15:00 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Alle som har vært med på vesentlige, fysiske anstrengelser i sydlige strøk under slike forhold, skjønner at dette blir en kamp som i perioder vil bære preg av lavt tempo og at spillerne henger i tauet rent kondisjons- og komfortmessig. Det er ingenting noen kan gjøre for å endre på den realiteten, og om vi ikke tilpasser oss, kommer vi til å se de styggeste 45 minuttene på mange år. |
Veldig enig abjørn, har quotet bare noe av det, men mer eller mindre 100% enig med deg.
Ville være selvmord å gå ut som om det er 20 grader og overskyet her...
Dersom vi gjorde det ville alle i etterkant si noe slikt som: "Håpløs andre omgang, hvorfor klarer vi ikke å opprettholde spillet?"
Selv kondisjonsmonstre som Svensson og Midtsjø kommer til å slite i andre omgang og vi vil være særs mye bedre rustet om vi gir spillerne 10% ekstra slack de første 60 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2016 15:00 Post subject: |
|
|
| Ser på Twitter at både Roar Stokke og Daniel Høglund er med på flyet så er nok fylt opp av TV og sponsorer. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.08.2016 15:10 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Tror de fleste på forumet ønsker å se RBK spille med høyt press og aggressivitet selv på bortebane (merk at dette står i ganske sterk kontrast til tidligere års rådende visdom), fordi det er dette vi er flinkest til, men når laget ser ut til å gå tom for krefter, om det så er fysisk eller mentalt etter 65 minutter selv i behagelig vær og vind på hjemmebane, skjønner alle at det rett og slett ikke går med vedvarende, høyt og aggressivt press i 38C på Kypros.[...] |
Ja, dette er grunnen til at vi trenger å øve på en plan b, ikke bare tenke at "nei vi ska spæll som vi alltid gjør". Selv mot lettere motstand i komfortable forhold i hjemlig liga bør vi bli bedre på å balansere dette. I tillegg må vi også skaffe oss bedre og sterkere bredde på midtbanen til at vi kan bytte ut motorene som kamp etter kamp går tomme etter 60-70 min.
Forøvrig drømte jeg at jeg hadde glemt av kampen, og måtte rushe til en fotballpub som var full av VIF-idioter. Jeg så på livescore at vi ledet 8-7 i straffekonken, men klarte ikke finne kanalen på tven. Et mareritt uten like Uvisst hva sluttresultatet ble, men jeg hadde intens angst for å se Bjørdal ta straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2016 15:22 Post subject: |
|
|
Men er det lurt å øve på plan b i årets viktigste kamp? Vi kommer til å gå tom for krefter uansett, jeg mener at det er bedre å satse på et tidlig mål, helst to. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.08.2016 15:25 Post subject: |
|
|
| Ja, litt sent å øve inn noe nytt til den kampen her. Enig i at vi burde gå for et tidlig mål, men hva gjør vi deretter? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2016 15:28 Post subject: |
|
|
Går for nummer to!
En balansert inngang som abjoern beskriver til denne kampen er nok fornuftig. Hvis vi skal jakte alle kontringsmuligheter så kjører vi oss tomme på null komma niks. Må kunne holde i ballen litt også. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.08.2016 15:28 Post subject: |
|
|
Usikker på hva du mener. (var ment til Ridcully)
På et eller annet tidspunkt går vi såklart tom for krefter.
Det er dog like åpenbart at det tidspunktet blir betydelig tidligere dersom vi løper 10-20% mer i første omgang.
Hadde jeg visst at vi fikk 1-2 mål ved å gå høyt ut er jeg faktisk fortsatt ikke sikker på om jeg hadde tort å starte slik. 11 slitne menn i 30 minutter blir fort 2-3 mål, om ikke mer.
Kåre har ikke alltid vært best på å endre kampplan underveis/påvirke gutta i pausen, så håper det blir lagt en god plan i forkant av kampen. Jeg tror den planen som gir oss klart størst sjanse for å nå neste runde er å ligge noe lavere enn normalt Lerkendalpress og søke å gjøre en av to:
1) kontre umiddelbart, helhjertet og hurtig
2) holde ballen i laget lengst mulig for å senke tempoet |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 01.08.2016 17:39 Post subject: |
|
|
I Haralds reisequiz for denne turen, liker jeg at han avslutter med spørsmålet
"23. I hviket land ligger den berømte skøytebanen Medeobanen?"
Et noe spesielt spørsmål, særlig for de under 30 år. Kommer i slengen på en quiz-bok fra 80-tallet (tror jeg det var). Der var spørsmålet om hvem som vant allround-VM på skøyter i 1900, på saltvannsis på Frognerkilen *.
* Svar: Edvard Engelsaas, Trondhjems Skøiteklub. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2016 17:55 Post subject: |
|
|
Rimelig smalt. Det må det være lov å si. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.08.2016 18:05 Post subject: |
|
|
| Mye rart i denne tråden. Selvsagt skal Helland spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.08.2016 18:57 Post subject: |
|
|
| målmaskina wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=1sWmCOAG66o
Fant APOEL's pressekonferanse for de som er interessert! |
Fikk den ikke til å funke. Noen med et sammendrag?  |
|
| Back to top |
|
 |
Sleivdal Junior
|
Posted: 01.08.2016 19:05 Post subject: |
|
|
Når vi er inne på pressekonferanser, er det noen som vet om Rosenborgs pressekonferanse ligger ute noe sted?
Jeg har lett litt rundt, men har ikke funnet noe.
Forøvrig så fant jeg denne videoen som Apoel selv la ut som et sammendrag fra kampen i Trondheim. Litt vittig komponert, med 4 minutter film av det som skjer før kamp på Lerkendal og i garderoben. Og i stedet for å vise Rosenborg sine mål vises Apoels mål i hjemmekampen mot TNS, før de til slutt viser Apoels mål på Lerkendal, men med jubelbilder fra en stor horde i en hjemmekamp.
https://www.youtube.com/w...Ll5g6V9rHE |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2016 19:10 Post subject: |
|
|
Sannheten gjør seg så dårlig på film vet du.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.08.2016 19:17 Post subject: |
|
|
| Jeg ser kun høydepunktene frem til en stund uti andreomgangen. Da trykker jeg på stopp, så jeg kan godt skjønne mentaliteten. |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
Posted: 01.08.2016 19:19 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | målmaskina wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=1sWmCOAG66o
Fant APOEL's pressekonferanse for de som er interessert! |
Fikk den ikke til å funke. Noen med et sammendrag?  |
Det var visst live stream, så den dukker vel opp på kontoen der etter hvert!
Journalistene (språket var helt gresk i mine ører) var alle nysgjerrig på hvordan de skulle motivere gutta.
Ble også en del vinklinger på hvordan de skulle greie det, uten at det ble særlig mye interessante svar! _________________ Toppskårer'n anno aldri! |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.08.2016 19:37 Post subject: |
|
|
| Liker ikke denne "Vi kommer til å score". Det var det som var mantraet forut for kampen i København også. Det endte som kjent med 0 mål. |
|
| Back to top |
|
 |
|