| View previous topic :: View next topic |
| Hvordan går det i CL-kvalifisering? |
| CL-gruppespill |
|
36% |
[ 71 ] |
| EL-gruppespill |
|
51% |
[ 102 ] |
| Det går rett vest |
|
12% |
[ 24 ] |
|
| Total Votes : 197 |
|
| Author |
Message |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 15.07.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Kunne ikke hatt en bedre trekning  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 15.07.2016 12:09 Post subject: |
|
|
Da får eg forhåpentlegvis med meg ein ekstra kamp i løpet av sommarferien i Trøndelag. Blir også å få med seg kampen mot Haugesund.
No gjeld det berre for RBK å avslutte jobben mot svenskane. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 15.07.2016 12:12 Post subject: |
|
|
Apropos Haugesund, når kommer tråden for den kampen. Ikke så spent på laget til denne, siden vi skal spille flere kamper før den tid...men spent på hvilket tall STAut ligger på nå.
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 15.07.2016 12:13 Post subject: |
|
|
| Var i den tro at walisiske lag inngikk i det engelske seriesystemet. Gjelder dette kun for Cardiff og Swansea? |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 15.07.2016 12:18 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | Apropos Haugesund, når kommer tråden for den kampen. Ikke så spent på laget til denne, siden vi skal spille flere kamper før den tid...men spent på hvilket tall STAut ligger på nå.
 |
Hører ikke hjemme i denne tråden, men her er STAut-grafen: http://www.rbkweb.no/foru...start=1118 |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 15.07.2016 12:19 Post subject: |
|
|
Wrexham og Newport er vel også i det engelske ligasystemet. Sikkert noen småklubber til også.
Fra wikipedia ;
Swansea City presently play in the Premier League, Cardiff City are in the Football League Championship while Newport County compete in League 2. Wrexham, Colwyn Bay and Merthyr Town play their football in feeder leagues. These six teams have all played in the English football league system since their founding and all declined the offer to move into the League of Wales, now known as the Welsh Premier League, when it was founded in 1992. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67
Last edited by JohnTiger on 15.07.2016 12:22; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 15.07.2016 12:20 Post subject: |
|
|
Leste meg akkurat opp på det. Wales hadde ikke noe seriesystem tidligere, men laget et nytt et for en del år siden. Det er semiprofesjonelt, kan du si, og er nok absolutt ikke den største utfordringen vi kan møte (bank i bordet).
Cardiff, Swansea (og en klubb til) var blant de profesjonelle walisiske lagene i det engelske seriesystemet, før opprettelsen av WPL, og ønsket derfor ikke å bytte til en liga som var dårligere enn den de spilte i i England. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 15.07.2016 12:23 Post subject: |
|
|
| Mange takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.07.2016 12:23 Post subject: |
|
|
| Jol3 wrote: | | Var i den tro at walisiske lag inngikk i det engelske seriesystemet. Gjelder dette kun for Cardiff og Swansea? |
Som nevnt av JohnTiger så gjelder det Conference laget Wrexham og League Two laget Newport. Det er også to lag til, Merthyr Town på nivå 7 og Colwyn Bay på nivå 8.
Alle andre spiller i sin egen walisiske liga
EDIT: Ser at han la til det nå på posten sin.
Jeg skrev faktisk litt om det i Engelsk fotball tråden for en stund tilbake.
Øya Guernsey har forøvrig også ett lag i det engelske ligasystemet. |
|
| Back to top |
|
 |
arigold Junior
|
Posted: 15.07.2016 12:28 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg spørr litt dumt nå, men hvorfor er Swansea og Cardiff i PL og Championship, ,mens New Saint tilhører ligaen i Wales? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.07.2016 12:31 Post subject: |
|
|
| Nevnt av Mariusv noen poster over her. Alle de som spiller i det engelske ligasystemet har gjort det siden før den walisiske serien ble grunnlagt. Var flere lag også, men de takket ja (og ikke nei som de 6 resterende lagene i den engelske ligaen) til å spille i Wales. Bangor City feks spilte i det engeske ligasystemet før. |
|
| Back to top |
|
 |
arigold Junior
|
Posted: 15.07.2016 12:34 Post subject: |
|
|
hehe, ja jeg ser det:)
takk for svar! kunnskapen her inne vil ingen ende ta!! |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 15.07.2016 12:35 Post subject: |
|
|
Hm, rart at klubber så langt nede i divisjonene vil spille i det engelske seriesystemet istedet for å være betraktelig nærmere toppen hjemme i Wales.
Uansett ikke utenkelig at The new saints kan dra med seg en uavgjort i Kypros. Ser at alle de 4 tapene til APOEL i fjordårets liga kom på hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.07.2016 12:40 Post subject: |
|
|
| Da var det likevel greit med først hjemmekamp da. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 15.07.2016 12:41 Post subject: |
|
|
| Og selvom de vant serien var de bare ligaens femte beste hjemmelag. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 15.07.2016 13:30 Post subject: |
|
|
Dette var en utrolig god trekning... Har sterk tro på at RBK tar APOEL over to kamper.
- Det hadde selvfølgelig hvert mer moro å ta skalpen til Viktoria Plzen. Men pytt pytt... Heldigvis slapp vi unna København... Det er alt for mye som står på spill mot København.... Nordens bragging-rights bør vi ta tilbake om ikke altfor lenge. Men laget skal være ganske stødig og balansert uten skader for å utfordre danskepølsene i Parken.  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.07.2016 13:36 Post subject: |
|
|
| Jol3 wrote: | Hm, rart at klubber så langt nede i divisjonene vil spille i det engelske seriesystemet istedet for å være betraktelig nærmere toppen hjemme i Wales.
Uansett ikke utenkelig at The new saints kan dra med seg en uavgjort i Kypros. Ser at alle de 4 tapene til APOEL i fjordårets liga kom på hjemmebane. |
"Langt nede i divisjonene i England" er fortsatt ligaer på tippeliga-nivå. Mens den valisiske ligaen er mere likt norsk andre/tredjedivisjon. Så det er ikke så rart at de velger å bli. Pengene i lavere engelske divisjoner er hinsides. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 15.07.2016 13:50 Post subject: |
|
|
| sant nok, men som Vegard2711 skrev er Merthyr Town på nivå 7 og Colwyn Bay på nivå 8. De holder garantert ikke tippeligastandard, og selv i England må vel pengene begynne å begrense seg så langt nede i divisjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.07.2016 14:11 Post subject: |
|
|
Vi hadde et forferdelig kjipt lag den gang. I bortekampen startet spillere som Per Verner Rønning, Alejandro Lago, Fredrik Winsnes, Daniel Ørlund og Mohammed-Awal Issah. Ellers var også spillere som Simen Wangberg, Morten Moldskred og Jon Inge Høiland involvert. Vi tapte 1-2 i det som var en jevn kamp, etter 0-0 på hjemmebane.
Dagens lag hadde knust 2012-laget, og vært favoritter mot Larnaca. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.07.2016 14:15 Post subject: |
|
|
Selv det råtne laget der spilte faktisk jevnt borte mot Larnaca ja, den gang tross alt ganske ferske Svensson var kantspiller - på venstresiden (!)
http://www.innherred.no/s...032769.ece |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.07.2016 15:25 Post subject: |
|
|
Apoel har akkurat nå kjøpt den tidligere belgiske landslagsspilleren Igor de Camargo. Det er sikkert noen nerder der ute som kjenner han. Så vidt jeg husker har han vært noen år i Bundesliga.
En stor sterk spiss. Jeg tolker det som at de forbereder seg på et fysisk skandinavisk lag. ( ) |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.07.2016 15:50 Post subject: |
|
|
Den hjemmekampen mot Larnaca er den dårligste uttellingen målt i kroner per bortkastet minutt jeg noen gang har frivillig valgt å oppleve. Grisedyre billetter og 0 tilløp til målsjanser. Et totalt tannløst Rosenborg, et bortelag som la seg bak, simulerte skader og halte ut tida fra første minutt, og en dommer som var godt fornøyd med å møte opp og få betalt for å stå stille i midtsirkelen mens båremannskapene sprang inn og ut, og begge lagene trillet ball i lusetempo nær midtstreken.
Veldig god Lerkendal-reklame for min tvangsrekrutterte samboer. Dette gjorde heller ikke prisen særlig mer akseptabel.
Det kan vi i alle fall være relativt sikre på nå: det blir ikke dørgende kjedelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 15.07.2016 16:07 Post subject: |
|
|
1 kamp av gangen folkens... Vi hat tross alt ikke kvalifisert oss for 3. Runde enda.. Selv om det var en bra trekning som i mine øyne ser lettere ut enn norrköping, er det greit å ikke ta av helt på forhånd. Vi har fortsatt en stor oppgave å gjennomføre i Sverige, på tribunen og på banen!  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2016 16:18 Post subject: |
|
|
– Det høres umiddelbart veldig bra ut, men det gjelder å unngå fella hvor man tror det blir lett. Og den fella tror jeg Ingebrigtsen og Hoftun unngår, sier Nils Arne Eggen til VG, før han legger til følgende om trekningen:
– Nå ble jeg faktisk litt glad jeg.
Han påpeker imidlertid at kyprotisk fotball ikke skal undervurderes.
– Men kypriotisk fotball har faktisk utviklet seg veldig. Vi spilte jo noen turneringer på Ayia Napa en gang i tiden, og det var overkjøring mot de lokale lagene. Sånn er det ikke nå lenger. Også så vi jo alle Wales i EM, det var jo noen lokale spillere der og, påpeker Eggen til VG.
Les mer: Eggen om RBKs trekning: – Nå ble jeg faktisk glad
TNS og APOEL spilte 0-0 på tirsdag og møtes igjen på Kypros på tirsdag. Rosenborg skal naturligvis ha spion på plass der.
- Vi får se hvem det blir. Enten reiser vi (les: Erik Hoftun?) sjøl - hvis vi når det, eller så blir det Trond Henriksen, forteller Ingebrigtsen.
(...)
Med avansement mot Norrköping begynner Rosenborg hjemme på Lerkendal onsdag 27. juli. Viasat4 har allerede kjøpt TV-rettighetene.
Returkampen i en av de små fotballnasjonene blir spilt 2. eller 3. august. APOEL foretrekker tirsdag, men det blir ikke endelig bestemt før torsdag til uka.
(...)
Det er verdt å merke seg at TNS spiller kampene sine i engelske Oswestry.
Les mer: Kypros eller Wales i neste runde
Det er som kjent hjemmelagene som bestemmer kampdag i 1.-3. runde, og det var ingen overraskelse at RBK ikke ønsket å konkurrere med Springsteen-konserten i Granåsen 26. juli.
Vil tro årsaken til at APOEL ønsker tirsdagskamp er for å ødelegge for RBK og Norrköping, som spiller seriekamp lørdag og dermed mister en hviledag.
| Dew wrote: | | Kom igjen Infantino, gi oss fuckings Olympiakos. |
De fleste har fått med seg at han har blitt FIFA-president siden forrige kvalik.  |
|
| Back to top |
|
 |
|