| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Number10 Veteran
|
Posted: 24.06.2016 16:04 Post subject: |
|
|
Gleder meg til å se Bakenga i RBK-trøya igjen, kommer til å bli en veldig bra forsterkning.
Han har noe som RBK mangler på topp: Hurtighet og en klinisk avslutter.
Han er også god som førsteforsvarer og da han er kjapp til beins, så klarer han å forflytte seg raskere også.
Internasjonalt, så kan RBK kommet styrket ut av dette.
SÃ¥, veldig positiv til dette!
Driter i hva som har skjedd og ikke skjedd, dette kan bli en lykkelig slutt:) _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.06.2016 16:25 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Ingen av disse eksemplene dine er sammenlignbare. Enten var dette spillere som hadde prestert i klubben over en viss tid, eller spillere som ikke hadde tillit. Bakenga ville bort så fort han fikk brukbart med spilletid. Nektet å skrive ny kontrakt fordi han mente at han fortjente å få prøve seg i utlandet og ville dermed gå som Bosman. Undertegnet etter sterkt press fra blant annet Bjørn Hansen som var ute i media og slaktet holdningene hans. At han tok til vett og forlenget er bra, men han valgte likevel å dra ved første anledning. Bakenga er historien om han som forsøkte å kappe armen av den som ga han mat. Han fikk alt lagt til rette i Rosenborg fra han var en ungdom, men var likevel helt innstilt på å stikke uten at vi fikk en dritt for han.
Historien som kanskje ligner mest var Iversen, men der var det aldri snakk om Bosman, han fikk tilbud fra en mye større klubb og genererte langt mer penger i kassa.
Bakenga er ikke mislikt fordi han er en random fyr som bare tilfeldigvis har blitt valgt som hakkekylling. Han har tatt egoistiske valg fra dag 1 og viser null lojalitet til klubben han påstår at han elsker. Vi klarer oss fint uten slike folk i klubben. |
Du hopper elegant bukk over Sørloth, som kunne forvente omtrent samme rolle som Bakenga, men som ga klar beskjed om at det var satsing eller ingenting etter en tredjedels god sesong.
Ellers forstår jeg ikke helt det økte kravet til lojalitet som liksom følger med det å ikke ha fått tillit ennå. Hvor er logikken i at en reserve skal måtte klore seg opp til førsteelleveren før det er stuerent å skifte klubb? Bakenga var fortsatt ansett som backup, og fikk veldig lite tillit før et skadefravær banet vei for reserven.
Det er vel også et ignorert faktum at Rosenborg måtte selge spillere da Bakenga gikk, og sånn sett aldri lot til å vurdere å takke nei til det i overkant generøse budet. Hadde vi egentlig likt å måtte selge flere nøkkelspillere fordi Bakenga satte seg på bakbeina da? Nødvendige penger i kassa (mye!) på et kritisk tidspunkt, og viktige scoringer i serien det året - veldig mange legger igjen veldig mye mindre i klubben i sin karriere.
Egosentrisk? Sikkert. Toppidrettsutøver innebærer stort sett noe smalt fokus. Uegnet for klubben? Da tror jeg faktisk ikke vi hadde kjøpt /kommer til å kjøpe. Det er mer i relasjonelle ferdigheter og gruppedynamikk enn evne til selvoppofrelse og ubegrenset lojalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 24.06.2016 16:53 Post subject: |
|
|
1. Han gikk til vår største konkurrent de siste årene.
2. Han har Jim Solbakken som agent.
Trenger ingen flere argumenter for eller imot, for at en skal ha lov til å være skeptisk. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.06.2016 16:55 Post subject: |
|
|
Jeg hoppet ikke bukk over noen som helst. Sørloth er en av disse som ikke fikk tillit. Har ingen problemer med å forstå at han drar for å få spilletid. Det var til det beste både for klubb og spiller. Bakenga fikk tillit, og svarte med å ønske seg vekk.
Ellers er lojalitet viktig for mange, som vi ser i dette tilfellet. Lik det eller ikke - men det er noe mange verdsetter høyt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 24.06.2016 17:08 Post subject: |
|
|
Sørloth sin situasjon kan ikke sammenlignes med Bakenga. Sørloth var aldri nevneverdig god i Rosenborg. Han fikk ikke særlig med muligheter på førstelaget. Da han gikk på lån til Bodø/Glimt var det i det hele tatt merkelig at et Tippeliga-lag hadde troen på at Sørloth skulle bidra med noe. At han så endte sesongen med 13 mål var en meget stor overraskelse, selv om syv av målene kom i to overkjøringer.
Før fjorårssesongen hadde han to år igjen av kontrakten, noe som virket rimelig for begge parter mtp. det nivået han lå på. At han hadde ett år igjen av kontrakten etter en fantastisk sesong, uten å ha spilt ett minutt med førstelaget til Rosenborg, er bare et sammentreff.
Å forhandle om en ny kontrakt kunne satt både Sørloth og Rosenborg i en prekær situasjon. Rosenborg hadde endelig mulighet til å spille om CL, mens Sørloth hadde fokus på å utvikle seg. I tillegg har ikke Rosenborg økonomiske midler til å tilby gode kontrakter til spillere i utfordrerposisjoner. At Sørloth gikk til en bedre liga med stort fokus på spillerutvikling, og etterlot seg en meget anstendig pengesum, er sannsynligvis det beste som kunne ha skjedd. Sørloth kunne fokusere på å utvikle seg mens han mottar en anstendig lønn. Rosenborg kunne fokusere på å toppe laget inn mot CL-kvalikken. Lønnsbudsjettet holdt seg stabilt, og overgangen ble avklart i god tid før vinduet startet. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 24.06.2016 17:25 Post subject: |
|
|
Syns det har vært mange bra poster her om dette temaet i det siste, men har fortsatt ikke skiftet mening om at jeg synes vi bør gi Mush en ny kjangs.
Denne debatten kan oppsummeres i to punkter.
Punkt 1:
Mush sine holdninger når han var her sist, var ikke ulikt resten av spillerne i troppen på den tiden. Demidov, Annan, Henriksen, Larsen, Lustig, Toppspillere i alle våre ledd, den holdningen var ikke uvanlig. 2011 og 2012 var en bølgedal uten tvil i Rosenborg historien. For en 19 åring som ser at toppspillere rundt han forsvinner i bølger uten at nye toppspillere kommer inn er urovekkende. Og når det da kommer et bud på 15 millioner noe som tilsier at han blir satset på, og samtidlig er han fortsatt ikke fast i RBK's start elever. Selvfølgelig velger han Brugge? Dette er forståelig, dette er fullt mulig og tilgi.
Punkt 2:
Neste punkt er Solbakken. At Solbakken sine skitne hender fant veien i lomma på Mush. Er ikke Mush sin feil, Han har hadd fokus på fotball. Inn kommer FIFA agent Solbakken med rykte utad på den tiden som en "superagent". Mush har noen dårlige år, før han ender opp i Molde. Dette er selvfølgelig takket være sin agent som har relasjoner til Molde.
Ikke la Solbakken være grunnen til at vi dropper Mush, det er ikke hans feil. Jeg har trua på at Mush kan finne god formen i RBK. Forhåpentligvis velger han og droppe Solbakken en dag i framtiden også. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 24.06.2016 17:29 Post subject: |
|
|
Ikke Mush sin feil?
vel, da får han bytte agent da! _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 24.06.2016 17:32 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | Ikke Mush sin feil?
vel, da får han bytte agent da! |
Det er en menneskelig faktor inn i bildet her, Bakenga har ett forhold til Solbakken. Husk at Bakenga er fotball spiller. Han ser dette ifra innsiden og ikke utsiden som oss. Selvfølgelig er det enklere for oss å dømme ifra ett nøytralt standpunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.06.2016 19:05 Post subject: |
|
|
| Hehe, det er ikke Bakenga sin feil at han betaler Jim Solbakken for å være agenten hans, nei... Nå snakker vi. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 24.06.2016 19:17 Post subject: |
|
|
| Ingenting som tilsa den dagen han tok på seg Solbakken at han var korrupt, iaf umulig og se det ifra Mush sitt standpunkt. Ifjor var han i Molde, første året tilbake i norge. Da var det uaktuelt og fjerne Solbakken, når Solbakken har det forholdet han har. Til absolutt alle i Molde FK. Det er først nå og den siste måneden at det har vært aktuelt og fjerne Solbakken. Og tilogmed nå trur jeg ikke Mush har en aning om hvor hatet Solbakken er i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 24.06.2016 19:17 Post subject: |
|
|
| Ikke Bakenga sin feil at han gikk ut og hyllet Solbakken som en verdens triveligste fyr da det blåste som verst heller... Herregud, Bakenga kan ikke være spesielt smart. Uavhengig av hva han faktisk mener om Krimjim, så hadde han ikke tapt noe på å bare holde kjeft, men neida. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.06.2016 19:53 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: | | Ingenting som tilsa den dagen han tok på seg Solbakken at han var korrupt, iaf umulig og se det ifra Mush sitt standpunkt. Ifjor var han i Molde, første året tilbake i norge. Da var det uaktuelt og fjerne Solbakken, når Solbakken har det forholdet han har. Til absolutt alle i Molde FK. Det er først nå og den siste måneden at det har vært aktuelt og fjerne Solbakken. Og tilogmed nå trur jeg ikke Mush har en aning om hvor hatet Solbakken er i RBK. |
Eh, for alle som har fulgt med LITT i fotballverden så vet man at Solbakken har slitt med omdømmet i ei god stund. Det var en periode hvor han og Solskjær var the golden boys i norsk fotball, men den tiden er over. Og det har vært det en stund. Dette er en umyndiggjøring av fotballspillere som ikke ligner grisen, de er selvsagt hundre prosent ansvalig for hvem de ansetter som sin agent. Og om Bakenga har så lyst å komme til oss burde steg ett, før alt mulig annet, være å fjerne den skurken av en agent. Samme agent som så vidt jeg vet ALDRI har sendt en spiller til Rosenborg før. Og det har ikke stått på manglende interesse hos oss for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 24.06.2016 19:57 Post subject: |
|
|
| Jeg føler med LITT+ og vet selvfølgelig dette. Men spørsmålet er vel om Bakenga vet dette... Og uansett hva han vet, ser han alt ifra innsiden der han kjenner personen personlig. Noe som kanskje ikke gjør at han dømmer så kynisk som vi ville gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.06.2016 20:00 Post subject: |
|
|
Dette her blir jo OL i kamelsvelging etterhvert.
RBK har kanskje ikke samme status på KrimJim som de hadde på Rune Hauge, men de har selvfølgelig fått med seg internt hva fyren driver med, og hans holdning til RBK. Jeg tipper ledelsen foretrekker å ikke ha med ham å gjøre foran å ha det, all other things being equal. Er Mush så god/viktig at de er villige til å spise kamel?
Mush "elsker RBK" og ser kanskje dette som sin beste sjanse for å reise sin trønderske ære, samt bygge seg opp til et nytt proffeventyr i løpet av karrieren. RBK har ikke stilt noe ultimatum (offentlig), men noen må underveis ha opplyst Mush om hvor populær KrimJim er på og rundt brakka. Hvis han fikk ultimatumet, ville han velge klubb eller agent? Hvilken kamel ville han ha slukt?
Skurken selv hater RBK med sterk lidenskap. Han er smart nok til å moderere oppførselen sin litt når han får såpass mye fokus på seg, vil han også sluke den relativt lille kamelen det er å la en av sine gå til RBK? Sannsynligvis, gitt at han får et bein inne i stallen vår og mulighet til å forgifte tankene til flere andre håpefulle. Svensson er nevnt.
Vi rundt RBK - ihvertfall vi som følger intenst med på denslags, og holder oss oppdatert på KrimJims eskapader - er nok de som er minst lystne på kamel. Og her kommer kamelen i flere retter:
1. Bakenga hoppet på første tilbud uten å ha levert for RBK som hadde brukt masse tid og ressurser på ham. Vi fikk betalt i form av penger, men fikk veldig lite betalt på banen. Kunne også fått vesentlig mer penger om et stolpeskudd hadde gått inn.
2. KrimJim som agent. Ikke bare valgte han dette, men han støttet ham offentlig som svar på kritikk.
3. Han dro til Mordor. Ja, vi fikk tilbudet først, han kom kanskje med urimelige krav, men det ble uansett ingen avtale med oss. Det sentrale punktet her: Han valgte å gå til hovedrivalen til moderklubben sin, som også på den tiden var vår klareste utfordrer til seriegull.
4. Spørsmålene om han faktisk er god nok. Stjeler poenget fra Strand på siste Troillprat - hadde vi i det hele tatt hatt denne diskusjonen om han ikke pratet trøndersk? Hvis Mush hadde vært en hvilken som helst spiller vokst opp i en annen klubb, hva hadde tilsagt at vi måtte ha ham? Er faktisk RBK-tilhørigheten argument godt nok for at HAN skal være løsningen på angrepsutfordringene vi har hatt i år? Og er han så god at det forsvarer å glemme de foregående punktene?
5. Nitpicking: En av mine favoritt pet peeves er religiøse idrettsutøvere som i tide og utide takker høyere makter for deres ev. suksess. Skal ikke gå i detalj på hvorfor jeg synes dette er fantastisk teit, men det gjør jeg. Ikke et punkt jeg vekter veldig sterkt, men litt av formelen for min del. Sist her fordi det ikke har noe med kameldebatten å gjøre.
Så her er vi. Mush blir sannsynligvis RBK-spiller. Noen få representanter for media påpeker at agenten hans har lang og stygg historikk som svin, selv om ALLE ANDRE ENN TV2 OG JOSIMAR ER NOEN FEIGE BIKKJER SOM IKKE RØRER SAKEN I DET HELE TATT TIL TROSS FOR OMFATTENDE DOKUMENTASJON (Jeg er på ingen måte noen fan av TV2, men dokumentaren (som jeg enda ikke har sett selv) virker å ha vært god). En liten men høylytt del av supporterne er skeptisk pga. grunnene over. Mush føler sikkert en merkelig form for lojalitet overfor KrimJim, fordi han ville jo aldri lyve for akkurat HAM, alt han har sagt er sikkert DRITSANT og det er det ikke verdt å stille spørsmål ved. Klarer vi å presse det til det punktet hvor han må velge mellom kjærlighet til RBK og lojalitet til styggen?
Sannsynligvis ikke. Men det skal faen ikke stå på manglende forsøk! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 24.06.2016 20:29 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: |
1. Bakenga hoppet på første tilbud uten å ha levert for RBK som hadde brukt masse tid og ressurser på ham. Vi fikk betalt i form av penger, men fikk veldig lite betalt på banen. Kunne også fått vesentlig mer penger om et stolpeskudd hadde gått inn.
|
RBK hadde tilbud på 10m ifra Hannover før budet på 15m, kom da sa RBK nei. Han leverte ikke på banen, helt riktig. Ikke ble han satset på heller. Han opplevde konstant benketilværelse. Husk også i løpet av denne perioden forlot mange veldig gode spillere oss. Lett og være med på denne bølgen. Stolpeskuddet ja, han bomma vel med vilje? urelevant.
| OrionPax wrote: | -
2. KrimJim som agent. Ikke bare valgte han dette, men han støttet ham offentlig som svar på kritikk.
|
Synet på Jim Solbakken tilbake i 2013 var annerledes dette var før Josimar og andre fadeser, har Bakenga vært klar over det han vet idag har nok ikke Solbakken kommet i kontakt med han engang. Selv om dette er teori, var nok Bakengas valg der og da for 3 år siden. Da valgene ikke akkurat var veldig mange. Og som sagt uaktuelt og forlate Solbakken når han var i MFK.
3. Han dro til Mordor. Ja, vi fikk tilbudet først, han kom kanskje med urimelige krav, men det ble uansett ingen avtale med oss. Det sentrale punktet her: Han valgte å gå til hovedrivalen til moderklubben sin, som også på den tiden var vår klareste utfordrer til seriegull.
|
Han har sagt flere ganger at han ikke hadde noe valg, han måtte ha en arbeidsgiver. Dog kan du nok legge valget på å gå til MFK på Solbakken, her har nok Solbakken hadd ett ord med for Mush til Molde.
4. Spørsmålene om han faktisk er god nok. Stjeler poenget fra Strand på siste Troillprat - hadde vi i det hele tatt hatt denne diskusjonen om han ikke pratet trøndersk? Hvis Mush hadde vært en hvilken som helst spiller vokst opp i en annen klubb, hva hadde tilsagt at vi måtte ha ham? Er faktisk RBK-tilhørigheten argument godt nok for at HAN skal være løsningen på angrepsutfordringene vi har hatt i år? Og er han så god at det forsvarer å glemme de foregående punktene?
|
Han er god nok for RBK, han er trønder og oppvokst på akademiet. Det er alle klubbers drøm. Spørsmålet er vel heller om vi skal la Solbakken ødelegge karrieren til denne trønderen oppvokst på RBK.
Mush har gjort dårlige valg. I mine øyne er det bare ett ikke sportslig problem. Og det er Solbakken. Blir spennende å se hva som skjer utav dette, tipper at brakka er veldig OBS på Mush situasjonen ala Solbakken.
Det er vel egentlig bare en ting som gjelder og det er at Solbakken sparkes. Om det skjer har jeg null problem med Mush, annet enn sportslige kvaliteter. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.06.2016 20:33 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Sørloth sin situasjon kan ikke sammenlignes med Bakenga.... |
Dette er jeg overhodet ikke med på. Det er nesten ingen ting av dette som ikke kan sammenlignes. Sørloth ble lånt ut til Bodø Glimt for å utvikle seg. Det gjorde han. Han scoret 13 mål for Glimt i 2015. Rosenborg og Kåre ville ha ham tilbake etter utlånet. Han ble forespeilet en utforderrolle til Søderlund, tippeligaens toppscorer. Samme tilfelle som hos Bakenga. Og begge med prospekt til langt lavere lønn enn på tilbudet fra laget i utlandet. Begge ønsket å gå til utlandet. Forskjellen er at Sørloth la igjen langt mindre penger. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 24.06.2016 20:59 Post subject: |
|
|
Han måtte ha en arbeidsgiver? Lol. Han har hatt det. Hele tiden. Brugge.
-
Hold KrimJim langt helvete unna Lerkendal. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.06.2016 21:01 Post subject: |
|
|
Bakenga var på banen 26 av 30 kamper for Rosenborg i 2011. Han fikk mer og mer spilletid og var forespeilet langt mer for 2012 enn det Sørloth ble. Det er ingenting som er likt med tilfellene Sørloth og Bakenga - annet enn at de begge er unge trøndere.
En annen ting er jo hvordan de fremstår i media. Sørloth sier at han helst ville bli i Rosenborg, men måtte se på alternativer i og med at han ikke ble forespeilet mye spilletid. Bakenga på sin side forsøkte å tvinge seg ut som Bosman, og begrunnet det med at han hadde vært såpass god at han "fortjente" å dra til utlandet. I det hele tatt har Bakenga gjort det meste feil, mens Sørloth på sin side ikke akkurat drar som noen yndling - men han har heller ikke forsøkt å brenne noen broer.
Bakenga ble big shot og fremsto temmelig uspiselig utenfor fotballbanen i 2011. Han gjør selvfølgelig ikke ting noe bedre når han ansetter Jim og drar til Molde, men for min del er dette underordnet. Det var måten han dro på som irriterer meg mest. Som jeg har sagt tidligere er jeg uansett åpen for å gi han en sjanse om han blir signert, men han skal jaggu gjøre mye bra over flere sesonger før han kan bli en favoritt på nivå med Svensson, Henriksen, Midtsjø og Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 24.06.2016 21:44 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
Rosenborg og Kåre ville ha ham tilbake etter utlånet. Han ble forespeilet en utforderrolle til Søderlund, tippeligaens toppscorer. Samme tilfelle som hos Bakenga. Og begge med prospekt til langt lavere lønn enn på tilbudet fra laget i utlandet. Begge ønsket å gå til utlandet. Forskjellen er at Sørloth la igjen langt mindre penger. |
Først og fremst; Bakenga flørtet med tanken på å forlate Rosenborg på bosman. Sørloth prøvde aldri på noe lignende, selv om han aldri hadde startet en kamp for Rosenborg.
Posisjonen til Bakenga og Sørloth mht. førstelagsspill var vidt forskjellig. JJ var en 4-4-2-trener, og Bakenga var hans førstevalg ved siden av Prica. Etter hvert ble det mer 4-3-3, men Bakenga spilte fortsatt mye på vingen. Alexander Sørloth er ikke kapabel til å spille ving, og Kåre Ingebrigtsen vil helst ta i bruk 4-3-3. Alexander Sørloth måtte stille seg bak Vilhjalmsson og Søderlund som spissalternativ for én plass på laget. Jeg sliter med å se hvordan Sørloth skulle ha bikket 900 minutter i TL denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2016 02:34 Post subject: |
|
|
Bakenga skal ha for at han virkelig klarer å ta avgjørelser som gjør ham upopulær i Trondheim ved hver eneste korsvei.
-Nektet (i det lengste) å forlenge med klubben som fostret ham opp for å gå som Bosman ved første mulighet
-Stakk til "første og beste" klubb etter et halvår med brukbare prestasjoner
-Signerer Solbakken som agent
-GÃ¥r til erkerivalen
-Går hardt ut og proklamerer at fotballnorges største svin er en kjernekar og "angriper" alle kritikere
Null rette i tipping er også en prestasjon på sin måte. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.06.2016 06:47 Post subject: |
|
|
| Vi fikk da vitterlig 20 millioner kroner for ham. Dersom det er å gå som Bosman er utdanningskompensasjonen for unge spillere mye høyere enn det jeg hadde innbillet meg. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 25.06.2016 07:03 Post subject: |
|
|
| Så vanskelig er det ikke å lese norsk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.06.2016 07:08 Post subject: |
|
|
| Mulig Konesseur også burde søke om utdanningskompensasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.06.2016 08:47 Post subject: |
|
|
Handelsflåten trenger folk! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 25.06.2016 09:12 Post subject: |
|
|
Det er fremdeles alt for mange røde alarmer som blinker i denne saken for min del. Jeg er veldig skeptisk til å få Bakenga tilbake på RBK slik saken står nå.
Men det kan Bakenga endre på veldig enkelt. Han kan f.eks. gå bort til en journalist og si noe slikt som "Det er nok ting som jeg gjerne skulle gjort litt annerledes den gangen jeg ble utenlandsproff" og "Jeg var ung den gangen og var nok litt høy på meg selv - jeg har vokst noen år jeg også" og "Nå vet ingen hva som kan skje i fotball - ting skjer ofte fort - men planen min nå er å spille for RBK i flere år - spille meg inn på laget og score masse mål".
Så bør han skifte agent - det er ingen andre enn Bakengas ansvar at han har en umoralsk og uetisk agent som etter all sannsynlighet driver virksomheten sin ulovlig (eller i det minste "strekker grenser" mer enn det han bør). (Leser at noen mener at det ikke er Bakengas skyld at han har Solbakken som agent..???... Det er jo helt meningsløst - det er BARE Bakenga som bestemmer hvem Bakenga skal ha som agent - ingen andre.) Det er kun snakk om en kort telefonsamtale - så er Solbakken ute av historien. Når journalister så spør om dette så kan han svare noe slikt som "Nå starter jeg på en måte karrieren litt på nytt - da er det greit å få en ny agent også".
Jeg stiller fremdeles et spørsmålstegn ved om han er god nok, men jeg liker veldig godt at han har tatt vare på de sjansene han har fått (vi har da nok av spillere i stallen som har fått sjanser, men ikke tatt dem). Målene han har scoret har vært fine også. Men jeg skulle gjerne hatt inn en skikkelig god spiller i dette vinduet - stallspillere har vi jo nok av etter hvert.
Enn så lenge har Bakenga sagt "Jeg elsker RBK" og "Jeg er kommet hjem", men vi som husker noen år tilbake synes dette bare låter tomt og hult. Det er innholdsløse setninger så lenge han ikke kommer med noen refleksjoner rundt det han mente den gangen (og mener nå??): At han fortjente å gå til utlandet som bosman etter veldig kort tid og ikke legge igjen penger til klubben som hadde fostret han opp og trent han frem. Og at han mener Solbakkens arbeidsmetoder er flotte og at Solbakken er en kjernekar. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
|