| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.06.2016 20:11 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Jeg synes det er et ganske rettferdig resultat. Vi skapte ingen verdens ting i andre omgang sett bort ifra målet. Gikk fullstendig tomme og kollapset, med god hjelp av geniet på benken.
Vi får ta med oss de første 55 minuttene og bygge på det. Dessverre har jeg en magefølelse på at Høgmo tenker seg ihjel fremover og i sin visdom finner ut at vi må tilbake til 4-4-1-1 når Ciljan, Tettey og Ødegaard er tilbake. |
Virker som spillerne har lyst til å bygge videre på de siste par kampene. Spent på hva villfarelsen Peg kommer med i intervjuet snart. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.06.2016 20:21 Post subject: |
|
|
| Høres nesten ut som at han ønsker å fortsette med formasjonen og at laget skal bygges med Ole Selnæs som midtbanegeneral? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 05.06.2016 20:30 Post subject: |
|
|
| Gi han en god sommer og masse tv-titting fra EM så skal du se han har kommet på bedre(verre) tanker... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.06.2016 21:16 Post subject: |
|
|
| Har nettopp lest meg gjennom VGD sin kamptråd for første gang i mitt liv, og hehe, at dere gidder. Må være ung dere som gidder å holde på der inne. Dewaz=DEW og KitWalker_1516= KitWalker på dette forumet? Ser at vår herlige forumsjef Hedon også er meget delaktig på VGD. Ikke i Belgia - Norge-tråden riktignok, men allikevel. Hva er det dere får ut av å diskutere småligheter med disse meddebbatantene? |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 05.06.2016 21:37 Post subject: |
|
|
Kamptråder er det bare å holde seg unna. De er det sjelden kvalitet på, for å si det sånn. Spesielt i forbindelse med landskamper, hvor alle har på seg klubbriller. For Rosenborgere sin del er det ekstra vanskelig å nå fram i slike debatter, fordi nær sagt alle der inne enten elsker eller hater Rosenborg (få som klarer å ha et nøytralt forhold til RBK der).
Men så er det ikke alltid spesielt bra kvalitet her inne i kamptrådene heller da. Spesielt underveis i kampene. Sånn blir det uansett.
Derimot er dette forumet her helt konge på statistikk og debatt før/etter kamper + setetellerautomaten. Der er ikke VGD noe i det hele tatt (selv om en bruker ved navn 6347 må sies å være ekstrem på statistikk!).
Så, hvorfor gidder folk å være der inne? Jeg tror det er fordi man der lettere kan debattere fotball også på tvers av lagene i større grad. Det finnes selvfølgelig mange idioter der inne, men det er også en del spiselige debattanter fra de fleste lag, som man gjerne kan holde en god tone og debatt med. Man får også lettere innblikk i hva som rører seg rundt i de andre klubbene, og da spesielt hva som skjer i MFK, Viking og en del andre klubber som ikke har et bra forum å skryte av.
Og så får man credit for gode innlegg i form av tomler. Ikke det at en VGD-tommel akkurat henger spesielt høyt, men av og til er det greit å få credit for gode innlegg. Det får man jo også her, men på VGD vises de aller beste på forsiden slik at de når ut til enda flere, og til et mer variert publikum. Av og til er det noen helt katastrofale innlegg (med rasistisk innhold osv.) som kommer fram på forsiden der, men ofte er det også veldig gode innlegg som kommer fram, slik at det ofte er enkelt å finne de beste innleggene. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.06.2016 21:42 Post subject: |
|
|
Ok. Fint å få det forklart av et vettugt hode. Takk for det, Pokie!
Syntes det bare var rart at flere gode hoder her inne tok seg tid til å diskutere svada. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.06.2016 21:52 Post subject: |
|
|
| Unødvendig tap. Forsvaret vårt er ikke bra. Nyland bør hviles, inn med Hansen! Henriksen fremstår som temposvak. King, Dio og Veton har internasjonalt snitt, men de to førstnevnte holder faktisk ikke en hel kamp pdd. Selnæs spiller bra men bommer på ballen slik at det blir 3-2. Svensson tabber på den første goalen og "Moldegutta" Forren og Nyland burde avverget utligningen. Høgmos dobbelbytte på defensiv corner er en babyfeil. Begge måla til Norge var flotte. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.06.2016 22:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes denne kampen viser hvor Jonas har sine styrker OG svakheter.
"ball watching" på 3-2 (må jobbes med), og litt for lite klinisk (1-0).
Ellers synes jeg vi bet bra ifra oss så lenge kreftene holdt. Synt at Høgmo begynner å tenke resultat og prøver å "safe in" ranking poeng.
+ til Ole, King, Veton, Svensson i min bok. Johansen bra i starten men falt tilbake på gamle synder med dårlig pasningspill.
Skal vi prestere i Vm kvalik må disse kampene ha vist Høgmo at 4-3-3 med gofot og relasjoner er veien.
Og Nyland.... rett og slett blitt dårliere av å dra til Tyskland.
Liten tvil i om at Jarstein og Hansen er våre to beste keepere. Holder en knapp på Hansen før kvalikken og håper vi kjører 4-3-3 med følgene lag.
Hansen
Jonas - Strandberg - Tore - Omar
Henriksen - Ole - Ciljan
Helland - King - Diomande(her er det plass til Ødegaard/Samuelsen)
God relasjonell høyre side som vil produsere. Kreativ midtbane med meget god løpskraft. Og i tillegg har vi Johansen og Tettey på benken.
Venstre side er mere åpen, men her kan vi bruke en kreativ spiller ved manko på skikkelig kant.
Vi har materialet til å kvalle, men spørsmålet er om den Sidrompa nissen som styrer har kompetansen... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 05.06.2016 22:38 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Har nettopp lest meg gjennom VGD sin kamptråd for første gang i mitt liv, og hehe, at dere gidder. Må være ung dere som gidder å holde på der inne. Dewaz=DEW og KitWalker_1516= KitWalker på dette forumet? Ser at vår herlige forumsjef Hedon også er meget delaktig på VGD. Ikke i Belgia - Norge-tråden riktignok, men allikevel. Hva er det dere får ut av å diskutere småligheter med disse meddebbatantene? |
Jeg vet at jeg egentlig bare skal holde meg unna, men så enkelt er det ikke alltid  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.06.2016 22:57 Post subject: |
|
|
At han Yttergård Jenssen har 34 landskamper og fortsatt er med,
det er en skandale. Aldri sett ham gjøre noe bra. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.06.2016 23:36 Post subject: |
|
|
Høgmo har i grunn valgt å ta i bruk altfor mange sentrale midtbanespillere på landslaget. Nordtveit, Tettey, Skjelbred, Johansen, Yttergård Jenssen, Henriksen, Fossum, Jone Samuelsen, Martin Samuelsen, Ødegaard, Berisha, Singh, Midtsjø, Konradsen og Eikrem har vært i landslagstroppen det siste året. Sleng på Dæhli når han er tilbake fra skade.
Dette er 16 spillere, og de fleste har mest erfaring som indreløper. De som ikke er indreløper, er stort sett poteter for klubblaget. Det er altfor få spillere i den norske troppen som har spesialisert seg, både ferdighetsmessig og i rollen sin. For mange av spillerne spiller til daglig en minimal rolle i sine klubber. Noen av spillerne har vist nærmest ingenting på seniornivå.
Høgmo sin fremste utfordring er å filtrere ut de midtbanespillerne som bare skaper forvirring i troppen. Han må være klar på hvilke spillere som kun skal brukes i andre roller. Skal Berisha, Dæhli, Martin Samuelsen, Ødegaard og Midtsjø være vinger, så skal det fremgå tydelig. Er Nordtveit midtstopper, så skal det også fremgå tydelig. Når man vingler fra kamp til kamp, forhindrer det bare byggingen av relasjoner.
Med 5 tydelige førstevalg sentralt i form av Skjelbred, Selnæs, Tettey, Johansen og Henriksen, er det ingen grunn til å ta ut sentrale midtbanespillere til å fylle troppen. Jone Samuelsen, Wolff Eikrem, Singh, Yttergård Jenssen og Konradsen har ingenting å bidra med på landslaget. Det er bedre å ta en risiko og ta ut spillere som Zekhnini, M Samuelsen og Meling, enn å ta ut niendevalget til en midtbaneplass i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.06.2016 23:58 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Merkbart mye bedre dette laget i 4-3-3.  |
Merkelig det der. I et land hvor flesteparten av de "faste" topplagene spiller 4-3-3 og mange av de beste utenlandsproffene er flasket opp i og/eller slo gjennom i denne formasjonen, er det kanskje ikke så veldig overraskende. Bare synd at Høgmo måtte bruke drøyt to år og en EM-kvalik med jevnt svake prestasjoner over tid før han prøvde det ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.06.2016 00:25 Post subject: |
|
|
Ja, snakk om å ikke se skogen for bare trær.
Ellers: Svennson er jo den eneste gode forsvarsspilleren vi har utpå der.
Hovland er en tragedie.
Forren sover i sååå mange situasjoner. Jeg blir helt matt. Fatter ikke at han har klippekort på landslaget.
Alisami fremstår usikker og er alt for lite kontant defensivt. Sammenlignet med panzerblitzen fra Verdal blir han fjærvekt.
Og hvorfor putter treneren fra Steinerskolen inn Strandberg på midten?? Og dobbeltbytte før corner?
Norge har mange gode spillere for tiden. Men treneren røyker sokkene sine til frokost. Det eneste positive han har fått til er å bli kvitt store deler av Drillo-stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.06.2016 00:43 Post subject: |
|
|
Tettey og Skjelbred på hver sin indreløper, med Ole i midten. Der har du midtbanen til Norge i VM-kvalikken. Henriksen og Johansen som innbyttere. Sats på de fem og hold laget til 4-3-3 så blir dette bra.
Noe av det mest positive med disse kampene har vært å se hvor bra Dio har gjort det i Flo-rollen og at King har tatt steg som spiss og virker å være det klare valget mange har hevdet han burde vært tidligere. Personlig er det først det siste halve året jeg har sett han vært god over tid. Artig å se at det har løsnet. Helland er bankers på den andre vingen. Så får spillere som Ødegaard, Dæhlie, Samuelsen, Sørloth osv bli tørre bak øra før de får tid i avgjørende kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2016 08:58 Post subject: |
|
|
Jeg er usikker på om Tettey/Skjelbred er bedre enn Johansen/Henriksen. Føler det er mer fremdrift og ikke minst måltrussel med sistnevnte. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.06.2016 17:36 Post subject: |
|
|
Enig med haavarl. Henriksen er den mest målfarlige av de 4, og Johansen har pasningsstyrken som gjør at det ikke holder å bare ta ut Selnæs for å stoppe alt av gjennombruddspasninger fra midten. Litt det samme som RBK hadde når Ørjan/Runar spilte sammen Skammelsrud og Strand.
Ser man på fjorårets RBK-utgave, så fikk vi ofte problemer offensivt når Ole ble markert ut, fordi hverken Midtsjø eller Jensen har de samme egenskapene. Det samme vil fort skje med Skjelbred og Tettey sammen Ole. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.06.2016 17:46 Post subject: |
|
|
 _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 06.06.2016 17:54 Post subject: |
|
|
Noen må seriøst ta seg litt ekstratrening slik at landslaget evner å slå ordentlige dødballer. De fleste av den gjengen der får x-antall millioner kroner for å springe etter en ball, da burde de klare å sparke til en ball som ligger stille. Tror de aller fleste nasjoner fortsatt frykter dødballer og hodestyrken fra store og sterke vikinger (få utlendinger som bryr seg om hvordan de faktiske forholdene er), og da burde en evne å utnytte dette.
Gledelig at Høgmo prøver ut 4-3-3, og med Henriksen borte fra spissplassen begynner det å ligne litt mer på godfot enn vondfot. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
|