| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2016 21:14 Post subject: |
|
|
Gøy med Rashford, ingen tvil om at han fortjener det mtp hvilken form han har hatt. Han har scoret flere mål enn Rooney og Vardy, like mange som Sturridge og 1 mindre enn Kane siden han debuterte i slutten av februar.
Mange spisser England har tatt ut, men jeg regner med at Sturridge og Rashford vil være alternativer fra benken og at Rooney blir aktuell i en annen posisjon. Vardy og Kane blir nok de som spiller fremst.
Kommer riktignok an på hvordan Hodgson spiller, om han går for 4-1-2-1-2 eller om han går for noe mer ala 4-3-3 hvor feks Vardy spiller litt mer ute på siden.
Blir det 4-1-2-1-2 så håper jeg laget ser slik ut:
Hart
Clyne - Smalling - Cahill - Bertrand
Dier
Rooney - Milner/Lallana
Alli
Kane - Vardy
Men vanskelig å spå forsvaret. Smalling er bankers men de andre plassene er det mer usikkert rundt. Foretrekker Clyne foran Walker, Bertrand foran Rose og Cahill foran Stones, men hva Hodgson tenker vet jeg ikke.
Så kan det jo hende han vil prøve å få Henderson eller Wilshere inn på laget, men må si jeg blir litt overrasket om en av dem starter mot Russland. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.05.2016 21:33 Post subject: |
|
|
| Spøk til side så er det faktisk mye spennende i den engelske troppen. Det er mye fart. Så om de satser på å kontre i Leicester stil, kan de overraske i dette mesterskapet. Rooney derimot har jeg mistet troen på. Spesielt siden det er mange bedre alternativ på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2016 21:51 Post subject: |
|
|
Mange bedre er det ikke da. Henderson og Wilshere feks er jo begge ute av form (ikke det at Rooney er i stor form men han har i hvert fall spilt kamper).
Alli vil nok spille bak spissen(e) men jeg tror Rooney kan klare seg bra i en rolle på midten sammen med Milner feks.
Rooney viste mot Bournemouth at han kan spille veldig bra når han blir trukket lengre ned (scoret 1 og skapte de 2 andre Man Utd målene i den kampen). Uten tvil den posisjonen Rooney vil gå over til (kanskje allerede fra i sommer).
Men som du sier mye spennende på England, så hvis Kane, Alli og Vardy fortsetter formen fra PL så kan de gjøre det rimelig bra. En semifinale vil være innenfor rekkevidde om de får det til å stemme. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.05.2016 23:13 Post subject: |
|
|
| Dier, Drinkwater, Alli, Henderson, Wilshere, Milner og Sterling er alle bedre enn Rooney. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 31.05.2016 23:28 Post subject: |
|
|
| Mulig det er bare meg, men jeg synes Mark Noble hadde fortjent å tas ut. Vært glimrende for West Ham i de kampene jeg har sett. Men han spiller vel ikke for riktig klubb for Hogdson, som heller tar ut sine skadeutsatte favorittspillere Wilshere og Henderson, som nesten ikke har satt sin fot på en fotballbane denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2016 23:30 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Dier, Drinkwater, Alli, Henderson, Wilshere, Milner og Sterling er alle bedre enn Rooney. |
Hehe, hvis du sier så.
Angående West Ham spillerne så er det merkelig at ikke flere fikk sjansen, ja. Burde i hvert fall blitt tatt ut i bruttotroppen så de kunne vist seg frem. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.05.2016 23:50 Post subject: |
|
|
| Absolutt. Mark Noble er en ledertype som tar tak i kampene. Jeg var sjøl skeptisk til å ta ut Jack Wheelchair (fordi han kommer til å skade seg og ødelegge neste sesong også). Men han har vært veldig lovende i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.06.2016 00:23 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | Mange bedre er det ikke da. Henderson og Wilshere feks er jo begge ute av form (ikke det at Rooney er i stor form men han har i hvert fall spilt kamper).
Alli vil nok spille bak spissen(e) men jeg tror Rooney kan klare seg bra i en rolle på midten sammen med Milner feks.
Rooney viste mot Bournemouth at han kan spille veldig bra når han blir trukket lengre ned (scoret 1 og skapte de 2 andre Man Utd målene i den kampen). Uten tvil den posisjonen Rooney vil gå over til (kanskje allerede fra i sommer).
Men som du sier mye spennende på England, så hvis Kane, Alli og Vardy fortsetter formen fra PL så kan de gjøre det rimelig bra. En semifinale vil være innenfor rekkevidde om de får det til å stemme. |
Jeg synes det blir litt tregt på midten med Rooney og Milner sammen.Har en liten følelse av at Hodgson er såpass svak for Wilshere at han starter med ham så lenge han holder seg skadefri. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.06.2016 12:30 Post subject: |
|
|
Tror Dier blir å finne på sentral midtbane. Med backer som stuper i angrep må de ha en som faller av og hjelper forsvaret. Har jo spilt i den posisjonen for Tottenham og gjort det rimelig bra i år.
Men Rooney og Milner blir for tregt på midten. Regner med vi får se litt mer i morgen hvordan Hodgson tenker, når de skal møte Portugal _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.06.2016 13:00 Post subject: |
|
|
| Det blir en dyp treer. 433. Dier som anker. Alli på høyre. Jeg føler meg ganske sikker på at Hodgson vil ha Wheelchair på venstre indreløperplass. Rooney og Milner blir alternativer |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.06.2016 20:16 Post subject: |
|
|
England starter i dag mot Portugal slik jeg har sett for meg at de vil gjøre det i EM. Trenger jo riktignok ikke bety at de starter slik mot Russland, men jeg vil tro at det i så fall ikke blir mange endringene.
Laget mot Portugal i kveld: Hart, Walker, Smalling, Cahill, Rose, Dier, Milner, Rooney, Alli, Vardy og Kane.
Så får vi se hvordan de stiller opp, om det blir 4-1-2-1-2 eller om de kjører 4-3-3 med Vardy og Rooney(?) ute på sidene.
Last edited by Vegard2711 on 02.06.2016 20:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 02.06.2016 20:17 Post subject: |
|
|
| Sendes kampen noen plass? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.06.2016 20:18 Post subject: |
|
|
| Vises på TV2 Sport Premium og Sumo. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.06.2016 21:23 Post subject: |
|
|
| Bruno Alves er, ikke overraskende, gal. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 02.06.2016 21:26 Post subject: |
|
|
| Hehe, man må undre seg litt om hva som foregår i topplokket når man kjører den taklingen i en treningskamp før EM... |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.06.2016 22:13 Post subject: |
|
|
| Ikke noe fyrverkeri akkurat denne kampen... Regner med det tar seg opp litt når de har noe å spille for i EM. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.06.2016 08:40 Post subject: |
|
|
Roy Hodgson takes wrong turn as Wayne Rooney bends England out of shape:
http://gu.com/p/4k7vz?CMP...SApp_Other
Barney Rooney er en av mine favorittskribenter |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 03.06.2016 10:18 Post subject: |
|
|
Basert paa Englands to siste kamper synes jeg:
1) Walker er hakket bedre enn Clyne, synes han har bedre sluttprodukt og er farligere fremover.
2) Samme med Rose vs Bertrand
3) Milner har ingenting i startoppstillingen aa gjoere.
4) Rooney passer ikke i 10-er rollen dersom England spiller med to spisser, blir rett og slett for fremskutt og gaar i veien for Vardy og Kane. Enten sentral midtbane eller benk.
Mitt tips til startoppstilling:
----------------Hart----------------
Walker - Smalling - Cahill - Rose
-----------------Dier----------------
-------Rooney------Wilshere------
------------------Alli----------------
---------Vardy-------Kane--------- _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.06.2016 17:52 Post subject: |
|
|
http://www.skysports.com/...r-changing
Det er vanskelig å vite hva man skal si om Vardy-til-Arsenal-ryktene.
Men på mange måter er Vardy den spilleren som Wenger sikkert har ventet på at Walcott skulle bli. Rask, og målfarlig. Walcott er bare rask. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.06.2016 18:01 Post subject: |
|
|
| Vet ikke helt om Vardy er rett mann for Arsenal. Han har først og fremst sin styrke i kontringsspillet, og Arsenal blir ofte stående og stange mot lag som legger seg bakpå. Litt tvilende til om han greier 20 mål i en slik setting. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.06.2016 18:32 Post subject: |
|
|
| De siste par årene har Arsenal faktisk spilt mye mere kynisk, spesielt mot antatt bedre motstandere. Og kanskje spesielt etter at de la om fra 433 med Arteta som anker til en 4231 med Cazorla og Coquelin som sittende midtbanespillere. I det systemet har det vært mere behov for spillere som kan utnytte bakrommet. Det var hele poenget med å kjøpe Welbeck, som nå er ute hele neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.06.2016 18:44 Post subject: |
|
|
| Joda, men de møter ikke antatt bedre motstandere veldig ofte. Det er greit at Vardy vil funke i de kampene de møter topplagene (på bortebane), men man må ha en spiss som fungerer godt i de 30 resterende kampene også. De trenger en spiss som banker inn 20-25 mål for å ta tittelen, spesielt den kommende sesongen hvor flere lag kommer til å mobilisere voldsomt. Det er jeg usikker på om Vardy greier. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.06.2016 20:02 Post subject: |
|
|
Ja kan overhode ikke se at Vardy passer Arsenal. Og et annet moment er at man prater om Vardy som klassespissen som bøtter inn 20, men se på scoringshistorikken hans...?
24 i år
5 i fjor
16 året før i Championship
4 året før i Championship
31 året før i National league
For meg virker det helt hinsides idiotisk for Arsenal å blåse enorme summer for en 29 år gammel spiss med svært ustabile scoringsstat, null videresalgpotensialet som overhode ikke passer spillestilen.
Men, skal se om ikke det dukker opp en beskjed om at han har forlenget kontrakten med Leicester snart, og at det hele kun var et stunt for å øke lønna si. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.06.2016 22:37 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Ja kan overhode ikke se at Vardy passer Arsenal. Og et annet moment er at man prater om Vardy som klassespissen som bøtter inn 20, men se på scoringshistorikken hans...?
24 i år
5 i fjor
16 året før i Championship
4 året før i Championship
31 året før i National league
For meg virker det helt hinsides idiotisk for Arsenal å blåse enorme summer for en 29 år gammel spiss med svært ustabile scoringsstat, null videresalgpotensialet som overhode ikke passer spillestilen.
Men, skal se om ikke det dukker opp en beskjed om at han har forlenget kontrakten med Leicester snart, og at det hele kun var et stunt for å øke lønna si. |
Tja, det kan man jo si men man kan jo sammenligne med Ian Wright som hadde denne statistikken i aarene foer han signet for Arsenal:
15 (gamle 1st Division)
8 (gamle 1st Division)
24 (2nd Division)
20 (2nd Division)
Foroevrig synes jeg det er rart Leicester har slike klausuler i kontraktene sine (Kante har vist ogsaa en slike klausul) _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.06.2016 23:49 Post subject: |
|
|
Altså, da Vardy skåret fem mål i fjor, spilte han stort sett på vingen. De fleste har vel sett på landslaget at han er ganske ubrukelig der.
Med så mange gode lag på gang som West Ham, Everton, Liverpool og Manchester-klubbene. Og mens Tottenham allerede har et solid lag, tror jeg Arsenal må satse på sitte og kontre mer om de skal ha suksess. Noe de faktisk har gjort mere og mere av det siste året.
Men som Miami sier, det kan fort bli til at han bare er ute etter en bedre kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
|