| View previous topic :: View next topic   | 

| Hvem var banens beste spiller? | 

| André Hansen | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| Jonas Svensson | 

| 
			   2%  | 
			  [ 3 ] | 

| Holmar Eyjolfsson | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| Jørgen Skjelvik | 

| 
			   1%  | 
			  [ 2 ] | 

| Alex Gersbach | 

| 
			   12%  | 
			  [ 18 ] | 

| Mike Jensen | 

| 
			   13%  | 
			  [ 19 ] | 

| Anders Konradsen | 

| 
			   9%  | 
			  [ 14 ] | 

| Fredrik Midtsjø | 

| 
			   4%  | 
			  [ 6 ] | 

| Pål André Helland | 

| 
			   11%  | 
			  [ 17 ] | 

| Christian Gytkjær | 

| 
			   45%  | 
			  [ 66 ] | 

| Gudmundur Thorarinsson | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| Matthias Vilhjalmsson | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| 

| Total Votes : 145 | 

| 

| Author | 
		Message | 

Aristoteles Veteran

| 

Posted: 27.05.2016 20:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Huff. Fryktelig nervøs for denne. Vi kan ta et kjempesteg mot seriegull eller invitere Molde inn i gullkampen. Nervevraksmiley. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Cashew Junior

| 

Posted: 27.05.2016 21:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Let the krenking begin #krenka | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 27.05.2016 21:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jøss, har Kroken fått seg en læregutt ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

EspN Veteran

| 

Posted: 27.05.2016 21:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

| For noen patetiske skruver..Kan ikke være helt friske. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gisp! Legende

| 

Posted: 27.05.2016 22:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg antar den artikkelen er en avsporing som jeg ikke skal belønne med et klikk?

Tilbake på sporet da: Det gledes noe helt ufattelig til kamp. 

Rosenborg har liksom ikke fått det helt til å svinge i det siste, muligens litt manglende tenning også, og ikke bare et par svake relasjoner?

Kontrollert tenning i morgen nå, så fråder det hvitt rundt blå smoothie utover andreomgangen.

Stappfullt på Lerkendal, som i "hjemmekamp mot Molde"    

Til og med værgudene er på vår side. Herlig    _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attach Forumsjef

| 

Posted: 27.05.2016 22:30    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Om vi roper "Uuunnskyyyld" i "Roooseeenbooorg"-stil i morgen, kommer jeg nok til å le meg bent ihjel. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

sidney Veteran

| 

Posted: 27.05.2016 22:31    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jeg sitter og lurer på om jeg synes Molle er blitt et større skitlag enn Lillestrøm. Klarer ikke helt å bestemme meg. Molle har de mest klysete spillerne, mens Lillestrøm opplagt har de teiteste supporterne. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Attaboy Veteran

| 

Posted: 27.05.2016 22:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hvor er debatten? Og hvem er denne Tarjei Engeset Ofstad? Ellers kudos for kult bilde:

| 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

huffameg Rutinert

| 

Posted: 27.05.2016 22:45    Post subject:  | 
				     | 

| 

| attach wrote: | 	 		  | Om vi roper "Uuunnskyyyld" i "Roooseeenbooorg"-stil i morgen, kommer jeg nok til å le meg bent ihjel. | 	  

Hehe! Jeg blir med på den(selv om jeg aldri ropte hverken av sakene til Mush). | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

BanensVerste Proff

| 

Posted: 27.05.2016 23:03    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det kryr av moldesvin i byen. FÃ¥ det bort. _________________ Dahls. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SuperTimCahill Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 01:23    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Har hatt et herlig forspiel med Rosenborg-sanger og anti-Molde sanger i kveld. Gleder meg som faen til i morgen. Reise rundt og bare pisse på! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorac Forumsjef

| 

Posted: 28.05.2016 01:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

| sidney wrote: | 	 		  | Jeg sitter og lurer på om jeg synes Molle er blitt et større skitlag enn Lillestrøm. Klarer ikke helt å bestemme meg. Molle har de mest klysete spillerne, mens Lillestrøm opplagt har de teiteste supporterne. | 	  

LSK har i det minste supportere.

For meg har faktisk Molde gått klart forbi LSK i forhold til hvordan det var da jeg vokste opp. Da var LSK en viss sportslig trussel mens Molde var en klubb ingen brydde seg om, og det var kun Lillestrømsympatisører på Romerike. Nå er det blitt mye VIF i området, og mange (av LSK-fans jeg kjenner) har rett og slett sluttet å gå på kamp.

Mye dritt i LSK-fansen, men de skal ha for at Kanarifansen/UFC gir jernet og er en av få supportergrupperinger som føler samme filosofi som oss, med sang kampen igjennom, entusiasme og først og fremst støtte til eget lag. I tillegg har de en trener som virker som en fin fyr, om noe pregløs. Stallen deres er også ganske intetsigende, med unntak av Kippe, som har fått en viss kultstatus i fotballnorge.

Molde derimot frembringer "hat" på de fleste områder. Stallen per nå er vel ganske renset for personligheter man har lyst til å plante albuen i nesa på - for en gangs skyld, det har vært rimelig tett og hyppig med rasshøl og selvgode møkkamenn i den klubben gjennom årene - selv om Singh fremstår som en mann med høyere draktnummer enn IQ, noe jeg kan si uten å huske draktnummeret. Imidlertid har de ekstremt sytete fans; de er vel tresifret i antall, og man hører lite til dem utover når de inntar offerrollen hver gang noen sier noe som ikke inneholder rosa skyer og enhjørninger som driter regnbuer. Treneren har de også truffet blink med; det er umulig å overgå en viss Moldenser (typisk nok) i hovedstaden, men Solskjær prøver hardt og tar andreplassen med soleklar margin.

Det største ankepunktet for meg er uansett premissene for Moldes drift. Det er en i utgangspunktet liten klubb fra et lite sted uten spesiell rekruttering og lokal forankring - de får vel frem en med Romsdals-dialekt hvert femte år - men er pumpet så full av penger over tid at de har blitt en toppklubb i Norsk fotball. Hadde de drevet på samme måte som andre norske klubber, hadde de sannsynligvis i beste fall vært et heislag mellom Eliteserien og første divisjon. All suksess de har hatt, at de har en stor og fin stadion, og at de (tidvis) har en stall som kun de største klubbene i Europa kan matche i antall, skyldes at det står pengesterke folk bak som har pumpet inn 20-25 mill i året de siste 20+ årene, med en og annen bonus i klassen tresifret antall millioner. I tillegg har de betalt overgang og/eller lønn for enkeltspillere og trenere. Røkke (og Gjelsten) har tilført Molde langt mer i rene handouts enn hva Eggen tilførte RBK gjennom CL. Molde har altså "tjent" mer uten sportslig suksess enn hva RBK har gjort som tidenes beste norske lag med veldig mange år i verdens gjeveste klubbturnering med tilhørende pengepremier.

Molde som klubb er et skinnende eksempel på alt jeg hater ved den moderne fotballen, da det er "money for nothing" som legger grunnlaget for det sportslige. De er Norges svar på Chelsea og Manchester City, i en liga hvor det (heldigvis) ikke er lov for en riking å eie en klubb - noe Røkke ønsker/ønsket. 

For meg er med andre ord valget enkelt, selv om LSK fortsatt er LSK. _________________ Influencerâ„¢ | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Attaboy Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 02:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ordsmed Zorac på natta er  a l d r i  feil!     | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Attaboy Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 02:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

Fy flate, nå begynner nervene å ta meg. Har ikke vært nervøs før en kamp på halvannet år nå, men nå kjenner jeg at det bygger seg opp. Ønsker alle en riktig god kamp, at vi selvfølgelig vinner og at Micke laller oss i søvn med Shalalalalala langt inn i de seneste nattetimer!

Forza RBK!!    | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Knowrud Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 03:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Mustrum Ridcully wrote: | 	 		  http://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2016/05/27/Kjernen-b%C3%B8r-rope-ut-sin-unnskyldning-fra-tribunen-12801112.ece

ftfy | 	  

Bare i Norge dere, bare i Norge.. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

BanensVerste Proff

| 

Posted: 28.05.2016 05:03    Post subject:  | 
				     | 

| 

Har sovet maks tre timer i natt. Denne kampen kan ikke komme fort nok. Samtidig er det steikdeilig å glede seg, og vite at hele Trøndelag gjør det samme. 

Det leserinnlegget er forøvrig et bevis på klikkhora Adressas agenda. I stedet for å hylle en vital, småsnasen 20-åring ( Kjernen ), velger de dette. Okei. Intet nytt under solen. _________________ Dahls. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

media Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 06:57    Post subject:  | 
				     | 

| 

Personlig syns jeg dette skulle vært første kamp etter pausen, og ikke siste kamp før. Tungt kampprogram har medført at tre av våre største profiler ikke har spilt de siste kampene, noe som er et drawback nå. Kan (igjen) bli rokeringer i alle ledd. Vi er klart best med toppet lag, og preget spesielt av manglende kvalitet på vingplass og dernest på midten.

Men klart, med våre aller beste menn i sving ville ikke dette blitt like spennende ... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

ajax1 Senior

| 

Posted: 28.05.2016 07:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

Har en ledig billett til NØ

pris 235,- rett ved målet og sammen med en aktiv gjeng   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

sidney Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 07:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

Zorac:

Takk for et godt svar på et vanskelig spørsmål. Jeg støtter løsninga di, og har i morgentimene byttet om toppen på skitklubblista mi. VIF har fortsatt en soleklar 3. plass. 

Nå håper jeg RBK viser dem veien til chilimarkene i kveld, at Solskjær får sparken og at Rekdal blir Molletrener. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

VTB Proff

| 

Posted: 28.05.2016 07:58    Post subject:  | 
				     | 

| 

Er det ikke noe "Før kampen" i dag? Ser at på TV2sumo er det sendestart kl 18, og finner ikke noe på TV2 zebra heller? _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

elaberg Senior

| 

Posted: 28.05.2016 08:12    Post subject:  | 
				     | 

| 

| VTB wrote: | 	 		  | Er det ikke noe "Før kampen" i dag? Ser at på TV2sumo er det sendestart kl 18, og finner ikke noe på TV2 zebra heller? | 	  

Kampen går vel på TV2 Sport Premium 4 og der vil det vere Før kampen frå klokka 17.30 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

VTB Proff

| 

Posted: 28.05.2016 08:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

| elaberg wrote: | 	 		   	  | VTB wrote: | 	 		  | Er det ikke noe "Før kampen" i dag? Ser at på TV2sumo er det sendestart kl 18, og finner ikke noe på TV2 zebra heller? | 	  

Kampen går vel på TV2 Sport Premium 4 og der vil det vere Før kampen frå klokka 17.30 | 	  

Okei, reagerte bare på at det sto "Sendestart kl 18:00" på Rosenborg-Molde. Takktakk   _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

sidney Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 08:42    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Denne typen kamper lukter alltid sterkt av uavgjort. Håper jeg tar grundig feil og at sauen Shaun, småsmurfene og tjuvfiskerne må reise hjem i skam. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

henrifei Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 09:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

| reagerer på media sin omtale av kampen og kansje spesielt Adressa. husker når LSK-VIF skulle møtes, da var det mye fokus på hvor deilig rivaliseringen, hatet mellom supporterene og rammen rundt kampen var, at det var alt for få slike oppgjør i Norge. når det nå er Rosenborg mot Molde da er alt fokus snudd, da er det å bygge opp under hvor fælt det er når Kjernen og RBK viser hat og følelser og hele rammen og trøkket rundt er noe negativt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

JanneB Veteran

| 

Posted: 28.05.2016 09:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kan vi ikke alle være venner? 

Kjernen og Krattet kan samkjøre tribunerop, "elske RBK" og "elske Molde by" vekselvis. Jeg foreslår også at vi ikke segregerer denne kampen, men alle supporterne mikser og sitter ilag mens vi jubler for fotballen! Den er jo tross alt tuftet på kjærlighet og medmenneskelighet!

I pause kan RBK kjøre en "Du vil aldri tro hva som skjer etter dette" film fra VG på storskjermene, så kan alle på stadion gråte sammen, og vise hvilke flotte humanister vi er!

| 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|