English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Personlige "hatlag" i Norge
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:35    Post subject: Reply with quote

Elsker tråder der man kan få utløp for hat og frustrasjon. Misliker på et generelt basis mennesker, men noen mer enn andre.

1: Molde - obligatorisk
Delt 2: Start - alt for kristne og irriterende dialekt
- Brann - gleder meg til jeg flytter hjem
- Vif - Rekdal gjør ondt verre
- TIL - Misliker faktisk Flovik.. Ellers kjedelig måte å spille på. Publikum
- STB - IAO. Ynkelig gjeng
- Bærum - Familie fra Asker, så hat er obligatorisk.
Delt 3: Sogndal - Forstår ikke hva de sier... Tidligere alt for defensive
- Mjøndalen - Ble verre etter "Alle gutta"
- Viking - Har familie der, men fortsatt irriterende dialekt.
- Godset - Pedersen og Høiland...

Mange flere klubber utenfor Norge også, men det får bli en ny tråd.

EDIT: Glemte Bærum i første omgang...
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 00:39    Post subject: Reply with quote

1. Molde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BanensVerste
Proff

PostPosted: 23.05.2016 00:49    Post subject: Reply with quote

1. Molde

Ellers er det ingen jeg hater på samme måte. Hat er for meg innen fotballen definert som mitt hat mot Molde. Umulig å motsi, der altså. Men både LSK og VIF står høyt på misliker sterkt-lista.
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 23.05.2016 13:16    Post subject: Reply with quote

Har vel lov å svare selv om laget mitt er Glimt.

1. Tromsø. Det sier seg selv, pluss at laget er subsidiert av Trond Mohn. Har noen ufyselige draktfarger som gjør at man føler seg uvel.
2. LSK. Dette strekker seg helt tilbake til 70-tallet, en klubb vi sliter med å vinne mot selv om de ofte spiller gampefotball.
3. Molde. Helt enig med dere om den saken, klubben i Norge som er i særklasse mest pengedopet og liker dessuten ikke moldedialekten.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 13:21    Post subject: Reply with quote

1. Molde
2. Vålerenga (synes like mye synd på denne gjengen)
3. Brann

Resten har jeg et slikt "meh"-forhold til

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 14:17    Post subject: Reply with quote

1. Molde
2. FCK
3. Røkla
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 23.05.2016 15:17    Post subject: Reply with quote

1.TIL
2.RBK
3.Røkla
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 16:23    Post subject: Reply with quote

Molde
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 16:38    Post subject: Reply with quote

1.Molde
2.FCK
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Siden #hatogforakt-stafetten nå har fått momentum og ikke kommer til å stoppe; her er min.

1. Lillestrøm. Historiske årsaker, traktorfotball og et eneste stort gnagsår av noen supportere.
2. Molde. Ikke så mye det sportslige (unntatt Gunder har de som regel spilt fin fotball), men mest dette moralhykleriet deres som heies fram av mediene.
3. Tromsø. Alltid overpresterende mot oss, og blir aldri holdt ansvarlig for den lekke økonomien sin.

Sarpsborg er en utfordrer, men foreløpig langt unna topp 3. De har som regel noe å syte over når vi slår dem (som riktig nok er så å si hver gang).

Brann og Vålerengen tilhører nivået under, lag man ikke bryr seg om i "fredstid", men som det blir et allerhelvetes ståk med når de en sjelden gang har en bra sesong.

Resten er stort sett enveisrivaler. De vil sikkert gjerne hate oss, bevares, men fremkaller for meg ikke noen spesielle følelser ut over kortvarig ved et og annet forsmedelig tap for dem.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2016 17:18    Post subject: Reply with quote

For meg blir det selvfølgelig litt for småborgerlig å ha bare ei liste.

Spøk til side så "hater" jeg lag av i hovedsak tre forskjellige grunner; klubb, lag/spillere, og publikum/omgivelser.

Molde er en soleklar vinner på i klubb og publikum/omgivelser og klubb. De har rydda ut mye rask i spillerstallen det siste, med har en fantastisk track record på å tre på rævhøl drakta. Da Berg Hestad og Høiland forsvant, er ikke stallen all verden provoserende lenger. De tar dog igjen med renter på treneren.

Ellers har jeg også et gammelt hat-forhold til LSK, som riktignok ikke stikker så dypt lenger. Jeg vokste (som en av få RBK-supportere) opp midt i LSK-land på den tida LSK faktisk var noe nær en trussel, og slikt setter spor.

På lag er det et par som stikker seg ut. Nå om dagen stikker Strømsgodset seg noe frem, da jeg aldri har vært noen stor Pedersen-fan, og de måka hele rosinpakka ned i pølsevannet da de signerte Høiland. Typisk nok virker han hakket mindre tilbakestående, eller er i hvertfall flinkere til å skjule det, i Drammen enn i Molde. Det er også ett eller annet med oppsynet til Ovenstad jeg ikke liker. Marienlyst-publikumment er også et av Norges mest usjarmerende, det er liksom kun trøkk om det skal klages på dommeravgjørelser (les: alle som ikke er fordel Godset) og når det skal jubles sarkastisk over feipasninger og lignende fra motstander.

Ellers på lag/spillere peker AaFK seg ut. Gud bedre så mye usmakelige typer og spilletyper den klubben har og har hatt. For å nevne noen kjapt: to blad Riise, Morrison, Carlsen, Kirkeskov, Boli, og Lars-Kristian Eriksen.

VIF er et av få lag som i likhet med Molde er innom alle kategorier. Laget er vel bare igjen Grindheim som er skikkelig usympatisk, men det har vært et og annet rasshøl omtrent til enhver tid der også. I tillegg klarer de utrolig nok å overgå Molde i kåringen av Norges mest usympatiske trener. Fansen som de er så stolte av er like lojale som ei sjømannshore, og økonomien skranter hver gang Trøim ikke har mulighet til å skyfle inn noen millioner i året.

Tromsø treffer godt både på klubb og fans. Det har blant de mest sytete fansen i Norge, og er i tillegg håpløst styrt. Det har vært så mye emisjoner og økonomiske restarter der oppe samtidig som de har pressekonferanser med powerpointer og nekter å selge spillere til tosifret antall millioner at det er tragikomisk.

Brann er kanskje den dårligst styrte klubben i Norge. Det kastes ut penger med følgelige ambisjoner og reelt håp om storhet fra fans og by uten at de har vært i nærheten av noe siden gullet i '07. Bruun-Pedersen og Nordling er for meg to illustrerende tryner på ståa i Brann, selv om hovmodet herjer fritt både i klubb og lag så fort de kan begynne på nytt. Senest før denne sesongen sa Brann-ledelsen noe slikt som at de måtte få lov til å være et godstog i Norsk fotball, jfr saken om fordeling av medie-potten. Dette var altså mens materialforvalteren fortsatt var opptatt med å skifte ut OBOS- med Tippeliga-emblem på draktene.

Ellers bryr jeg meg ikke så mye om så mange. Ble litt overrasket i går over publikummet til Haugesund, som fremsto som Godset-unionen. Syting på alt, og klapping da medisinmannen vår ga byttetegn da Yanni lå nede. Men jeg har ikke lagt merke til slikt før, så jeg har ikke fått bygget opp særlig vedvarende følelse rundt det.

Long story short:

1-97: Molde
98: LSK
99: VIF
100: Brann
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb