English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 14.05.2016 23:15    Post subject: Reply with quote

hello skrev:
Får gjøre det i hver kamp da. Både til egne og andre spillere. For det skjer hele tiden.

Det er ikke en unnskyldende faktor at en journalist har spurt han heller, spør du meg. Såpass medievant er Kåre at han vet hva han gjør når han snakker med journalister, men jeg tror vi bare får være uenige her. Kåre har iallefall åpnet seg opp for massiv kritikk neste gang noen på Rosenborg gjør noe kritikkverdig og han ikke er ute å slakter han i avisen. Ajer vokste på meg som spiller når han viste sin usympatiske kyniske side. Han har bare godt av å bli mer Selnæs i væremåten sin, kanskje han kan lykkes i Skottland likevel?

Jeg tar det for gitt at om en av våre spillere gjør det samme så sier Kåre det samme da også. Hvis det er mange som gjør en idiotisk ting er det etter min mening enda viktigere at alle sier ifra om at det ikke er akseptabel oppførsel slik at man får det bort. Håper enhver rbk spiller som prøver å påvirke dommeren til å gi kort til motstanderlaget får beskjed om at dette er patetisk oppførsel vi ikke vil ha. Jeg skjønner ikke at et menneske kan vokse på deg når han viser sin usympatiske og kyniske side. Det er dårlige verdier som man etter min mening ikke bør hylle på noen som helst slags måte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2016 18:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er rett og slett skuffet over hvordan Kåre disponerer troppen for tida. Det snakkes om rullering og kampbelastning, men tilsynelatende starter de utvalgte 11 alle seriekamper der de er tilgjengelige, og det finnes ingen reell konkurranse om plassene. Det samme så vi i fjor, og da fikk vi trøbbel med en gang vi begynte å få forfall fra førsteelleveren og slitasje på førstevalg. I juni.

Den der 'full tillit til 11, null tillit til resten' - strategien krever for det første at førstevalgene er utvilsomt riktige, og for det andre at kampbelastningen ikke er for stor. Det er flere og tøffere kamper enn på Eggens tid, og jeg tror Kåre er nødt til å la rullering og konkurranse være mer enn bare prat hvis laget skal kunne spille med energi i Europa på høsten.

Det å spille med Gytkjær mot Lillestrøm synes jeg dessuten minner stygt om ren stahet, mot bedre vitende, og jeg synes det er grovt urettferdig mot en spiller som nå aldri får forberede seg på kamp i sin beste rolle. Den typen håndtering vil føre til uro så snart resultatene uteblir en periode.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 15.05.2016 19:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har lite eller ingen forståelse for dere som er "skuffet" over Kåre. Som Zaphod skriver over starter de utvalgte 11 alle seriekamper der de er tilgjengelige, og det stemmer. Men ser du på lagoppstillingene i cupkampene er det ikke de samme elleve som starter. Det er her det rulleres.

Vi skal snart ut i europacup og da må vi ha relasjoner på plass. Den eneste måten å forbedre disse er ved å spille med de samme spillerne over tid. Dette var også én av suksessoppskriftene til Eggen. Derimot synes jeg Kåre kan bli flinkere til å benytte seg av flere bytter i kamper som er "avgjort". Spesielt savner jeg juniorer som får sjansen. Hou Sæter har vel spilt seg opp etter skaden, synd han ikke er med i troppen på mandag Sad

Og om alle dere som klager over spissvalget mot Lillestrøm kan roe dere ned til lagoppstillingene er bekreftet ville det vært flott.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Det er helt greit at relasjonelle forhold er et viktig element i en suksessoppskrift, men samtidig skal ikke kontinuitet for kontinuitetens skyld vedvare. Det blir Perry-debatten all over. Sviktende prestasjoner over tid må fra tid til annen resultere i rulleringer og utbyttinger.
hello
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:22    Post subject: Reply with quote

Med en så lang pause det er midt i sesongen i år, så ser jeg ikke noe problem å ha høyere belastning på de viktigste spillerne. Vi har ingen som skal til mesterskap uansett, så alle får tid til å trene godt og være optimalt forberedt før en god sommer og forhåpentligvis god høst.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er sjokkert over at Gytkjær nok en gang foretrekkes. Som supporter, er det for mye forlangt å be om forklaring?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:48    Post subject: Reply with quote

Du får sende en mail å høre.

Apropos det. Hørte på Josimar sin siste podcast i dag med Tom Nordlie og Tor Kristian Karlsen. Der harselerte de ganske artig med ukvalifserte folk (som oss), som mente å vite bedre enn kvalifiserte trenere. "Du blir ikke metrolog selv om du ser på været hver dag".
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.05.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Hehe, som om fotballtrener er et fag på linje med meteorologi. Og de to har vel tilsammen hvert innom et tresifra antall klubber.
Back to top
Kuling
Junior

PostPosted: 15.05.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Kjenner frustrasjonen min koker over det som Kåre gjør for tida. Ikke bare deler han ut klippekort til Gytkjær, men han driver også å prøver å etterligne Eggen i media med kommentarene sine. Han burde holdt kjeft om det om Ajer, og i hvertfall om det landslagsuttaket til Island. Han når jo ikke Eggen opp til knærne en gang.

Irriterende fyr som sier vi gjorde en god kamp mot start, noe vi ikke gjorde. Selv om 2. omgangen ble LITT bedre. Han burde se at Vilhjalmsson fortjener å starte. Samme med Skjelvik også, burde benkes, og bruk Alex i stedet, men neida.

Leste og i nettavisen i dag at han ikke vil kjøpe nye spillere, det er jo bare helt fantastisk...eller ikke.

Håper ikke vi forlenger med han, fortjener ikke å være i klubben med måten han gjør ting på.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 23:02    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hehe, som om fotballtrener er et fag på linje med meteorologi. Og de to har vel tilsammen hvert innom et tresifra antall klubber.

Jaja, enig i det, var bare artig måte å si det på. Podcasten anbefales. Spesielt Nordlie er jo i sitt ess når han får snakke litt fritt over tid.

Jeg synes jo treneryrket burde hatt større status som et fag, men trenere selv undergraver det for mye. Det krever mye fagkunnskap å være en god trener/leder.

Selv om siste taler her åpenbart er et troll vil jeg også bare si at jeg er fan av Kåre og håper vi signerer ny kontrakt med han i EM-pausen nå, selv om han bytter litt lite og slenger med leppa i avisene av og til.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 02:36    Post subject: Reply with quote

Kuling wrote:
Kjenner frustrasjonen min koker over det som Kåre gjør for tida. Ikke bare deler han ut klippekort til Gytkjær, men han driver også å prøver å etterligne Eggen i media med kommentarene sine. Han burde holdt kjeft om det om Ajer, og i hvertfall om det landslagsuttaket til Island. Han når jo ikke Eggen opp til knærne en gang.

Irriterende fyr som sier vi gjorde en god kamp mot start, noe vi ikke gjorde. Selv om 2. omgangen ble LITT bedre. Han burde se at Vilhjalmsson fortjener å starte. Samme med Skjelvik også, burde benkes, og bruk Alex i stedet, men neida.

Leste og i nettavisen i dag at han ikke vil kjøpe nye spillere, det er jo bare helt fantastisk...eller ikke.

Håper ikke vi forlenger med han, fortjener ikke å være i klubben med måten han gjør ting på.

Du kan jo prøve å gjøre et litt bedre forsøk på å ikke fremstå som et troll, som du helt åpenlyst er..... Idea
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attityd!
Proff

PostPosted: 16.05.2016 07:30    Post subject: Reply with quote

Kuling wrote:

Fnis.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 12:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hehe, som om fotballtrener er et fag på linje med meteorologi.

Treffprosenten er ganske lik da.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 12:59    Post subject: Reply with quote

Det finnes 3 typer trenere. En som støtter spillerne sine hele tiden, en som kjefter på sine spillere og en som gjør begge deler. KI følger det først nevnte. Hver beskytter spillerne godt og prøver å gi dem så mye tillit som kan klarer. Om det viser seg å være en suksess på langsikt for vi se. Jeg mener det viktigste er at Kåre ikke viser misnøye med noen, selv om aller skjønner at han ikke er fornøyd med Matti og Gyt. Heller ikke Skjelvik. Han får jo ikke noe til nytte om han kjefter på disse spillerne. De er ikke av de typer som tåler kritikk slik jeg ser det. De får bra med motivasjon når de føler seg presset til å prestere med en trener som gir tillit i så å si hver kamp selv om de har vært ræva. Kommer 100% til å skje noe på overgangsvinduet ang spissplassen. Håper og tror vi beholder de fleste av de vi har i dag med unntak av Skjelvik, Matti og Gyt. Skjelvik har nok større sjans for å dra i vintervinduene i og med at det er etter EL/CL spill, der kan duger pga. farten.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 14:07    Post subject: Reply with quote

http://www.josimar.no/art...tsen/3130/

Intervju med KÃ¥re.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 14:36    Post subject: Reply with quote

Meget leseverdig Tommel'n opp!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.05.2016 14:48    Post subject: Reply with quote

Enig, anbefales absolutt Tommel'n opp!

Gir en tommel til Kåre også. Tommel'n opp!
For oss er han den perfekte miks av åpenhet, lun ærlighet, selvinnsikt, fornuft og lærevilje/-evne.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 14:51    Post subject: Reply with quote

Gode ord som kommer ut fra munnen hans i forhold til mange andre trenere. Han har potensialet til å bli en stor RBK trener. Klarer han i år og neste år, vil man kunne være 100% sikker på det.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 15:22    Post subject: Reply with quote

God lesning, veldig fornøyd med hvordan han fokuserer på gjenvinning høyt i banen. Ser at vi er mye bedre på det under Kåre, og sist kamp mot Start endte det nesten alltid med at forsvarerne til Start beiset ballen lang til helvete og så plukket en RBK-spiller ballen opp og startet et nytt angrep.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.05.2016 15:35    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re er riktig mann.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 09:03    Post subject: Reply with quote

Det intervjuet var strålende lesning. For min del kan de gi han kontrakt når som helst. Nå ser det ikke ut til å haste, ettersom han er rimelig klar på at han blir i Tr. heim så lenge det er bruk for han.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 12:01    Post subject: Reply with quote

Kåre: Det er Bayern som har gjort meg så sikker på at Anders Konradsen kommer til å bli bra her. Motstanderne tok alltid og satte en mann på Ole, men nå blir det mye vanskligere. For alle kan gå, eller holde igjen når de andre går. Vi blir vanskeligere å plukke opp. Og som Guardiola vil også jeg ha et overtall på midtbanen, men få ballen så fort som mulig ut på kantene våre.

KÃ¥re har lykkes veldig bra med tankegangen sin, nok en gang.
jeg tar meg selv i å tenke mye på CL igjen og det har jeg gjort siden i vinter, er det virkelig mulig ?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 12:26    Post subject: Reply with quote

Kåre er rett mann ja,synes vi tar steg hele tiden under han.Selvsagt har vi mye og forbedre,Men det jobbes knallhardt med og komme på nivå så vi kan spille ut i europa.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 17.05.2016 17:06    Post subject: Reply with quote

Men en viktig ting i læring og utvikling er jo å hele tiden ha noe å utvikle og forbedre. Sier ikke at vi kommer til å bli utlært noen gang, men for å ha best mulig fokus på utvikling, så tror jeg det er viktig å føle at "i denne kampen så var det mye å forbedre" selv etter f.eks en 10-0 seier!
EGA
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 22:05    Post subject: Reply with quote

Kåre får maksimalt ut av spillergruppen. Imponerende. Spillergruppa til Hesten var like bra, men resultatene langt dårligere. Det kan ikke gjentas ofte nok.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 271, 272, 273  Next
Page 86 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb