| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DiCanio Junior

|
Posted: 18.03.2016 00:42 Post subject: |
|
|
Men England mister jo ikke sin fjerde CL-plass. Italia hadde et godt år i fjor med Juventus i CL-finale. Samtidig tok England litt færre poeng enn vanlig. Men det er dessverre ikke normalen, som Vegard38886430873425 påpeker. England har ellers vært bedre alle år, og blir det også denne sesongen. Litt synd med Napoli som trakk et av de korteste stråene med Villareal i EL. Det oppgjøret kunne vært finalen.Fiorentina fikk også en tøff trekning, men hadde håpet at de skulle få has på Tottenham. Lazio håper jeg skjemmes, pinlige greier.
De italienske lagene bak Juventus må heve seg noen hakk før Italia kan passere England på rankingen. Men med alle pengene i PL + store treneransettelser i City, Chelsea og Liverpool, pluss kanskje United, er det nok mer sannsynlig at gapet til England blir større. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.03.2016 09:57 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | ace wrote: | | Flaks for de at Juventus ble slått ut i går og at de er grarantert et lag i kvartfinale i EL siden Liverpool og United spiller mot hverandre. Så vi satser på at de i sesongen 2017/2018 kun har med tre lag i CL! |
Kan ikke Lazio fortsatt samle inn masse poeng ? | Muligheten var der, men de grep den ikke.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.03.2016 15:57 Post subject: |
|
|
Tror også England kommer til å holde Italia bak seg fremover. Den store faren ser ut til å ha blitt avverget. Italia grep ikke sjansen.
De har riktignok fortsatt en liten mulighet å gå forbi om to sesonger men da må de gjøre det bedre enn England i de to kommende sesongene og mtp at England har vært bedre alle år bortsett fra i fjor så blir det ikke lett. Må også nevnes at Tyskland om to sesonger også vil ligge nesten jevnt med England og Italia. Men med sterke prestasjoner av Bayern og Dortmund i CL/EL så får de nok en liten luke ned til de to landene.
Når det kommer til England så vil nok de heve seg fremover, kan jo omtrent bare gå en vei de kommende sesongene og det er oppover. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.03.2016 23:09 Post subject: |
|
|
Nottingham Forest’s European Cup winners are planning to boycott the club’s 150th anniversary dinner and stay away from the official celebrations because of the “scandalous” prices that fans are being charged.
(...)
The club are charging up to £2,400 for a table of 10 to attend the event on 2 May, which will double up as an end-of-season awards dinner, with other packages priced at £1,800 and £1,200, and a limited number of individual tickets priced at £180.
“How can they justify those prices?” Barrett asked. “How can you justify celebrating 150 years of a club’s history and deciding to turn it into an elite night that prices out so many fans? The ticket prices are starting at £150 plus VAT and it is scandalous. Some businesses might buy these tickets but I would imagine this has wiped out 99.9% of the supporters.”
Read more: Nottingham Forest’s European heroes plan to boycott club celebrations
 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.04.2016 20:10 Post subject: |
|
|
Stort skudd for baugen for Tettey (som jo er skadet) og Norwich i dag. 0-3 hjemme mot Sunderland er for dårlig. Med seier ville de mest sannsynlig ha beholdt plassen (7 p ledelse ville det vært) men siden de tapte så er Sunderland bare 1 poeng bak og de har en kamp til gode.
Newcastle vant også slik at de bare er 3 p bak Norwich med en kamp til gode.
Blir uhyre jevnt i nedrykkskampen, 3 lag som kjemper om den ene trygge plassen. Jeg håper Norwich klarer det men etter dagens kamp så tror jeg dessverre at en av lagene fra nordøst kommer til å ta den siste plassen (forhåpentligvis Newcastle for det er jaggu på tide at Sunderland tar en tur ned). |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.04.2016 13:38 Post subject: |
|
|
Er Paven involvert i bannlysinga? Heter vel "utestenge" på norsk.  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.04.2016 14:50 Post subject: |
|
|
Herregud så moro det er med Leicester _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.04.2016 14:59 Post subject: |
|
|
| Typisk korvarig moro eller er det noen av spillerne som blir med én seong til - med Champions League - for å befeste posisjonene sine som klubbhelter? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.04.2016 15:58 Post subject: |
|
|
| Tipper de stort sett beholder laget. Den eneste (dog kanskje den viktigste) av nøkkelspillerne jeg tror kanskje forsvinner er Mahrez. Leicester har solid med penger, så tror det blir vanskelig å lokke vekk noen, for andre enn de absolutt største klubbene. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.04.2016 10:21 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Typisk korvarig moro eller er det noen av spillerne som blir med én seong til - med Champions League - for å befeste posisjonene sine som klubbhelter? |
Tror nok det blir kortvarig uansett om de beholder spillere eller ikke. Alt har klaffet i aar og paa sitt beste tror jeg baade City, Chelsea, Arsenal og Tottenham er bedre enn Leicester. Saa med tanke paa seriegull og Champions League tror jeg det er naa eller aldri - derfor haaper jeg saa inderlig de tar gullet!!
Tipper Leicester, dersom de beholder stammen i laget, ender opp et sted mellom 5. og 8. plass neste sesong _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2016 19:47 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at gleden blir kortvarig. Spørsmålet mitt var mest om spillerne ønsker å bli værende eller om de kaster seg over tilbud fra større klubber - det er jo ikke sikkert tilbudet kommet om ett år.
Uansett tror jeg nok mange av dem syns det blir veldig stilig å spille Champions League med Leicester og har lyst til å ta den risken. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 19.04.2016 10:02 Post subject: |
|
|
Tror nok mange er fristet til aa bli, det hadde ihvertfall jeg vaert.
Folk som Vardy, Fuchs, Morgan, Okazaki og Huth er alle rundt 30 aar gamle og kanskje ikke saa attraktive for storklubber.
Drinkwater og Smeichel tror jeg ogsaa blir i minst en sesong da de har vaert med paa eventyret helt siden 2011/2012 og sikker foeler en viss tilhoerighet.
Da er det egentlig Kante og Mahrez som gjenstaar some de store salgsobjektene. Tror nok det vil vaere stor interesse for Kante, mens Mahrez kanskje blir sett paa som en luksusspiller, spesielt siden han har dabbet av de siste kampene. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.04.2016 10:27 Post subject: |
|
|
| Jeg tipper de fleste drar, det er som regel det som skjer med overraskelseslag. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.04.2016 10:32 Post subject: |
|
|
Nja, som PauloSilas skriver så er flere av spillerne 30 år gamle, eller ikke egentlig gode nok for absolutte toppklubber. Vil nok mye heller spille CL for Leicester og presse lønnen internt, enn å signere for en klubb med større navn utenfor CL.
Men Kante og Mahrez forsvinner sannsynligvis i sommer. Resten av de interessante spillerne er jo faktisk mellom 28 og 32 år gamle. Toppklubber idag casher ikke masse for usikre spillere uten videresalg. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.04.2016 13:58 Post subject: |
|
|
Oljesjeik forbereder milliard-bud på Liverpool
Sjeik Mansour forvandlet Manchester City til et storlag. Nå hevder engelske Daily Star at hans halvbror har planer om å kjøpe Liverpool FC.
Det skal være styrtrike Khalifa bin Zayed Al Nahyan - god for 345 milliarder kroner - som har pekt på Liverpool. I likhet med Mansour som kjøpte Manchester City i 2008 er Al Nahyan medlem av kongefamilien i De Forente Arabiske Emirater.
Ifølge Daily Star er det ventet at araberen vil by åtte milliarder for Liverpool. Den populære engelske klubben skal være verdsatt til 7,5 milliarder kroner. I 2010 kjøpte de nåværende amerikanske eierne - Fenmay Sports Group - klubben for fire milliarder.
Om Liverpool tar samme retning som City, blir det kroken på døra for min del. Tragisk nyhet |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.04.2016 14:02 Post subject: |
|
|
| Har null tro på det rykte og Daily Star er ingenting å stole på. Sjeik-rykter har svirret siden dagen etter at FSG tok over. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.04.2016 14:08 Post subject: |
|
|
| Herlig synes jeg. Skal man ta steget opp blant de beste klubbene i verden i dag er man nødt til å ha et økonomisk fundament som er helt hinsides stort. Barcelona, Real, PSG, City, Bayern osv. Man kan klare å prestere i en kort periode på et høyt nivå, men man klarer ikke å holde på de beste spillerne uten et slikt fundament. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.04.2016 14:11 Post subject: |
|
|
Klarer ikke være enig hello. Sikkert gøy å være supporter(i starten) når man bare kan kjøpe hva man vil når man vil. Men det blir kunstig, plastikk og kjedelig i lengden å vite at man lever på nåde av en sugardaddy.
Æsj nei, det dreper engasjementet mitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 19.04.2016 14:17 Post subject: |
|
|
FC Anzhi Makhachkala. Kult når sugardadyen plutselig bestemmer seg for at fotball ikke var artig alikevel og snurper igjen pengesekken. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.04.2016 14:18 Post subject: |
|
|
| Samme med Malaga, der sugardaddyen egentlig kun var interessert i å få kontroll over havneområdet(?), og når han ikke fikk det så ga han faen og sluttet å betale regninger. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.04.2016 14:18 Post subject: |
|
|
Liverpool er jo en styrtrik klubb allerede hvis man måler de opp i mot den store majoriteten av europeiske klubber. At de blir litt ekstra rik ser jeg ikke på som noe problem. Hva er forskjellen på at eieren er amerikansk eller araber? FSG er ute etter å tjene penger på klubben, her kan klubben få eiere som ikke er ute etter økonomisk gevinst, men putte penger inn slik at man kan nærme seg både den engelske og europeiske toppen igjen. Flott synes jeg.
Forskjellen på Liverpool og Anzi/Malaga er vel ganske åpenbar eller? Om en eier ikke vil bruke penger på Liverpool lenger tror jeg ikke det vil være et problem å finne nye eiere. Kryr av rikinger som vil assosieres med klubben.
Last edited by hello on 19.04.2016 14:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 19.04.2016 14:21 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Sikkert gøy å være supporter(i starten) når man bare kan kjøpe hva man vil når man vil. Men det blir kunstig, plastikk og kjedelig i lengden å vite at man lever på nåde av en sugardaddy.
Æsj nei, det dreper engasjementet mitt. |
Molde FK du snakker om ? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.04.2016 14:21 Post subject: |
|
|
FSG styrer etter prinsippet om at klubben selv skal betale regningene sine, altså normal sunn klubbdrift. Hadde selvsagt vært bedre om man ikke var eid av noen, men skal man først ha eier så er FSG mitt valg.
Styrtrik sjeik vil bare mose penger inn, ta radikale valg han ikke har en dritt forutsetninger for å ta, samt bidra til å ødelegge Europeisk fotball med penger i enda større grad. |
|
| Back to top |
|
 |
|