English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 82, 83, 84  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.03.2016 17:08    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis ikke:

Quote:
For Tippeligaen betyr det en økning på rundt 80 prosent fra tilbudet C More opererte med for seks av åtte kamper per runde i fjor. Samtidig blir Premier League 100 kroner dyrere i måneden for alle nye kunder. Det er ikke mulig å velge enten norsk eller engelsk fotball.

Jeg må si jeg undres over lovligheten i dette. Greit nok at kommersielle interesser styrer verden, men her blir man som forbruker altså påtvunget en pakkeløsning om man vil eller ikke. Det er her masse folk med fotballinteresse på hver sin side av dammen som tvinges til å betale for noe de ikke ønsker om de vil se det de er interessert i.

Fryktelig, fryktelig usosialt og dønn kynisk av drittkanalen.
media
Veteran

PostPosted: 01.03.2016 18:21    Post subject: Reply with quote

Jepp. For første gang gidder jeg ikke kjøpe tilgang til norsk fotball. Med to bortekamper i måneden blir det drøyt 200 spenn per kamp. Fuck it.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert

PostPosted: 01.03.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

For første gang velger jeg også å ikke abonnere på dette, prisen blir for drøy rett og slett. Ser at mange nevner "streams" etc som visstnok er gratis, må forsøke å finne ut av dette etterhvert i stedet.
Back to top
BanensVerste
Proff

PostPosted: 01.03.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har bestemt meg for å gi det en sjanse, men da på Sumo, som koster litt mindre enn tv-versjonen, så vidt jeg kan se. Så får vi se hvor lenge jeg henger med, men å lete opp streams på hver bortekamp, for så å muligens gå glipp av de, det er jeg ikke villig til. Men så klart. Alt, alt for dyrt. møkkagjeng.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 01.03.2016 21:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har bodd i utlandet i mange år, og begynte å abonnere på web-tv hos TV2 da tilbudet kom første gang. Det må ha vært tidlig på 2000-tallet? Jeg betalte hele veien, inntil det ble eierskifte og kampene skulle streames på 100% fotball i regi av fotball-adressa blant annet. Det funket ikke, og jeg opprettet også abonnement hos TV2 igjen. Det ble et surr uten like, med to abonnement, dårlig billedkvalitet, krav om norsk mobiltelefon etc.

Da ga jeg opp, og har de siste årene sett alt av Rosenborgs kamper mens jeg er i utlandet på streams. Ikke lovlig, men jeg mener de som skulle distribuere tilgangen på å få se kampene via nettet ikke gjorde jobben sin, og jeg ble etter hvert vant til at jeg lett fant gode streams på ulike nettsider.

Det siste året har jeg benyttet denne siden til å se både norske, engelske, spanske og andre lands kamper. De har til og med sendt norske treningskamper i det siste.

Tips: Installer AdBlock først, og ha anti-virus på maskina.

http://www.lshunter.net/
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 01.03.2016 22:23    Post subject: Reply with quote

Fortsatt mulig å bestille TV2 Sumo, tippeligaen til 249 kr pr måned.

http://tv2-fotball.no/tippeligaen/
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2016 23:12    Post subject: Reply with quote

Er nok lurt å slå til før de stenger linken. I så fall har du krav på gammel pris til 1. august.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin
Rutinert

PostPosted: 01.03.2016 23:13    Post subject: Reply with quote

Wow! Funket også. Bestilte nå for å være sikkert på at denne ikke blir fjernet.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.03.2016 23:25    Post subject: Reply with quote

I dag kom meldingen om at TV 2 samler Tippeligaen og Premier League i en pakke til 449 kroner, noe som innebærer en heftig prisøkning for de som hittil har nøyd seg med en av delene.

Samtidig øker også Viasat prisen på sin sportspakke med virkning fra i dag, fra 279 kroner for Viasat Sport, til 349 kroner i måneden.

- Bakgrunnen for det er nyinvesteringene vi har gjort i La Liga og Serie A, samt forlengelsen av Champions League-rettighetene med tre år, sier Viasat-direktør Vegard Drogseth til Dagbladet.

Dette betyr at dersom du ønsker å se f.eks Champions League og Premier League på tv de kommende månedene, må du ut med totalt 798 kroner i måneden, mot 628 kroner før prisøkningen.

Dyrt å se den beste fotballen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2016 23:41    Post subject: Reply with quote

Personlig ble jeg ikke så overrasket over at det ble pakkepris hos TV2. De har jo tilbudt pakkepris med norsk og engelsk fotball hos i hvert fall Canal Digital siden i fjor høst. Usikker på hvordan det har vært hos andre TV-leverandører.

Derimot stusser jeg på at de ikke bekreftet planene tidligere. Ble jo litt rart at de seinest for én måned siden hevdet at C More skulle vise seks av åtte kamper hver runde.

Sjøl fikk jeg mistanke om at noe ordentlig var i gjære da C More før helga ikke ville svare meg på om det faktisk ville bli C More Fotball som skulle vise Odd - RBK og andre hovedkamper.

Har nå spurt på nytt om hvordan det blir for nåværende abonnenter med C More Total eller Sport på vanlig TV. Om det blir overgangsperiode med fryste priser slik som for Sumo-kunder.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 02.03.2016 00:19    Post subject: Reply with quote

Bra. Dette lurer jeg på også. Har c more med tippeliga nå. Hva skjer med mitt abonnement ? Jeg har lett på nettet uten å finne svar
Back to top
BanensVerste
Proff

PostPosted: 02.03.2016 00:24    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:

Du tuller? Fy faan.
puckno
Veteran

PostPosted: 02.03.2016 00:47    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:

Takker varmt for dette tipset, linken funka og jeg har bestilt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.03.2016 09:12    Post subject: Reply with quote

Jeg chattet med kundeservice hos Get igår og byttet abonnement. Hadde både PL og TL fra før til 349 og 299, informerte bare hun på kundeservice om at siden det var de som endret abonnements-tilbudet sitt så forventet jeg at de bare fjernet mine nåværende abonnementer og la til den nye pakken til 449 uten noen form for oppsigelsestid eller lignende.

Hun gjorde det med en gang Smile

Så selv om jeg sparer 200 kroner i mnd på dette, så er jeg selvsagt enig i at det er skittent og kynisk. Men jeg er ikke overrasket, det er god business.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 02.03.2016 10:04    Post subject: Reply with quote

SvennO wrote:
Bra. Dette lurer jeg på også. Har c more med tippeliga nå. Hva skjer med mitt abonnement ? Jeg har lett på nettet uten å finne svar
Slik jeg har forstått det, om du har C More via en av leverandørene Canal Digital, Get eller Altibox, så gjelder din gamle avtale ut avtaletiden. Kom en e-post fra Canal Digital tidlig i fjort høst om dette. Men klart svakt at de ikke gir noen nye opplysninger om dette nå.

Edit: Kontaktet Canal Digital som er min leverandør og jeg vil beholde tilgangen til den pakken jeg har kjøpt, dvs. C More Total (Film+Sport) inntil jeg sa denne opp, men må regne med en prisjustering. De kunne ikke svare på om det ville inkludere engelsk fotball. Tror alle er tatt litt på senga av TV2 her, inkl. leverandørene av TV tjenester.
Huber
Veteran

PostPosted: 02.03.2016 10:55    Post subject: Reply with quote

Synes det har blitt alt for dyrt hos både TV2 og ViaPlay nå, så har flyttet over på en pirattjeneste for internasjonal fotball, men fortsetter med Dplay, og "basic Sumo". Så får jeg heller bare akseptere at jeg må lete etter dårligere streamer for RBKs bortekamper i år.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.03.2016 11:08    Post subject: Reply with quote

Norsk supporterallianse reagerer på TV2s prissjokk

Quote:
Etter at mediehuset kjøpte C More var de ute etter å forenkle produkttilbudet, som nå går fra sju til tre pakker med TV 2 Sport Premium (Premier League og Tippeligaen), C More Film og et totalprodukt til 499 kroner måneden som de gjenværende.

- Vi har også en økning på kostnadssiden knyttet til rettigheter fremover som gjør at vi må ta ut en høyere pris i markedet, forteller Brændeland.

Missforstår jeg, eller betyr dette at de som vil se Tippeligaen må være med på å betale en høyere pris for totalpakka da rettighetene for engelsk fotball blir dyrere fremover?
NC
Proff

PostPosted: 02.03.2016 11:36    Post subject: Reply with quote

Oppfatter saken slik jeg også. Siste skrik fra tv2 for å klemme ut mest mulig penger for den ALT for dyre tv avtalen med PL de har kjøpt.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 02.03.2016 11:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har store planer om å krangle med tv2 angående denne nye prisen. Jeg tegnet i fjor en kontrakt med sumo (de ringte og ga meg tilbudet) om en fastpris for 12 mnd abonnement pålydende 2699, med opsjon for ett år til med samme pris.

Nå i går mottok jeg mail om at prisen vil bli justert opp før min opprinnelige kontrakt går ut.
Dette blir krig.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 02.03.2016 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har Get gjennom Eidsiva. Get innfører ny pris på 449 kr/mnd for tv2 sport premium fra første april for de gamle cmore sport kundene (299 nå)
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 02.03.2016 12:54    Post subject: Reply with quote

Fight the good fight, Tubbytubb!
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2016 17:05    Post subject: Reply with quote

For Sumo-folket: Spørsmål og svar for de forskjellige gamle abonnementene

Har ikke fått svar fra C More ang. de ordinære TV-pakkene. Forsøker Canal Digital i stedet.
Back to top
FallingFeathers
Junior

PostPosted: 02.03.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

På linken over står det at prisen blir 399,- for Sport Premium. Riktig pris skal vell være 449,-?

Jeg rakk heldigvis å bestille Sumo Norsk Fotball i går kveld, så forhåpentligvis blir abonnementet gjort om til Sport Premium og prisen vernet fram til 1. august.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.03.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

Tror det er 399 for Sport Premium på Sumo, 449 for Sport Premium på kabel.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 03.03.2016 17:31    Post subject: Reply with quote

Blir "spennende" å se om prisen går ned igjen til neste år når de mister TL. Har mine tvil for å si det sånn...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 82, 83, 84  Next
Page 73 of 84

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb