View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vegran Veteran

|
Posted: 06.02.2016 15:17 Post subject: |
|
|
Er han god lenger han da? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.02.2016 15:33 Post subject: |
|
|
Tja, sju klubber siden 2011 sier kanskje sitt.
2010–2011 Stoke City 4 (0)
2011 → Fulham (lÃ¥n) 10 (0)
2011–2012 AEK Athens 10 (1)
2012–2013 Cercle Brugge 13 (6)
2013–2014 Club Brugge 46 (7)
2014–2015 Bolton Wanderers 21 (5)
2015 Shijiazhuang Ever Bright 14 (1) _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 06.02.2016 16:28 Post subject: |
|
|
Kan jo være mer utfordrende for Molde/Solskjær å stjele unge talentfulle spillere fra andre klubber nå når Solbakken og hans metoder har så mye oppmerksomhet på seg. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 06.02.2016 16:55 Post subject: |
|
|
Hadde vel ikke akkurat fått noe hakeslepp av begeistring om han trasket inn dørene på Lerkendal... Like mye framtid som MFK uten Røkke det der. |
|
Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 06.02.2016 19:25 Post subject: |
|
|
Som Solskjær sier, så er det jo for å ha en lederskikkelse med erfaring fra de helt store begivenheter de mange unge MFK - spillerne kan høste erfaring fra og dra nytte av.
Men jeg lurer jo litt på hvordan de tenker rundt utlendingkvoten. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 06.02.2016 19:52 Post subject: |
|
|
Mange som skrive negativt om MFK uten mening. MFK gjør det helt riktig i å hente en klassespiss som er veldig erfaren for å gi resten av laget tryggheten og alt det der for store kamper. Alle så hvordan det gikk med de i CL-kvalikk. Hadde store muligheter, men de hadde spillere som bommet på straffer etter straffer. Der ville Markus Rosenberg/Gudhjonsen scoret mål og sendte laget videre. Det er faktisk stor forskjell. Uten Rosenberg hadde ikke Malmø vært i CL. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 06.02.2016 20:38 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om han ikke er litt vel gammel for å kunne utgjøre det spesielt store. Han vi sikkert være fin som en supersub i TL, men Gudjohnson er 37 og kommer ikke til å bli yngre eller bedre med årene. Eneste skikkelige grunnen jeg kan se for å hente han er at han skal være med og lære spillerne i Molde om de store kampene. Jeg syns uansett at det er rart av Molde å bruke utlendingskvote på en spiller som er 37 and counting _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.02.2016 22:24 Post subject: |
|
|
@ mikkelsen
Forskjellen på det å hente Rosenberg og Gudjohnsen er først og fremst at Rosenberg begynte sin karriere i MFF. Dessuten var han 31 når han ble hentet tilbake, ganske stor forskjell på 31 og 37.
Gudjohnsen er et tungt navn, for all del. Men han er fortsatt bare en random spiller, det å hente hjem en gammel spiller som har vokst opp i klubben er noe helt annet.
Tviler sterkt på at moille hadde kvlifisert seg til CL selv med ham på laget. De var helt elendige mot Dinamo Zagreb. Der ville Markus og Eiður scoret mål sier du. Akkurat dét finnes det vel ingen garantier for da.
P.S. Det finnes alltid en mening i å skrive negativt om moille. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.02.2016 23:47 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Det finnes alltid en mening i å skrive negativt om moille. |
Du er en vis mann, Mustrum!  |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 08.02.2016 12:06 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen gjor det godt over 40, Gudjohnsen har ikke helt ulike forutsetninger. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.02.2016 13:35 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen var norsk, hadde et lag som var bygget rundt hans ferdigheter (til han ble reserve) og han spilte i Norge. Gudjohnsen vil fortsatt være en spiller som tar opp en plass på utlendingskvoten i en alder av 37. Jeg er av de som mener Dorsin burde fiksa seg statsborgerskap i Norge så han ikke tok en plass på vår utlendingskvote når han først kan.
Sånn jeg ser det er nok Molde ute etter en spiller som kan være "den rutinerte". Det har funka fint i Berg Hestad og det er han som sannsynligvis kan erstattes av Gudjohnson. Jeg ser poenget, men som sagt så er det helt meningsløst å bruke utlendingskvote på det. Det hadde nesten vært mer logisk å kjøpe Grindheim fra VIF som rutinemannen. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 08.02.2016 15:39 Post subject: |
|
|
gaar ikke utenlandskvoten paa hvilken land spilleren spilte i alderen 15-21 heller enn hvilken statsborgerskap han har _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 08.02.2016 15:45 Post subject: |
|
|
Tror ikke den utlendingskvoten eksisterer lenger. Er vel sånn at man må ha et minimum antall spillere trent i Norge i 3 år i alderen 15-21 år. Rundt 10-12 spillere må oppfylle dette kriteriet. _________________
Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776
Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 08.02.2016 16:12 Post subject: |
|
|
NFFs reglement sier at klubbene i eliteserien maksimalt kan ha ni utlendinger i en stall på 25 spillere¨.
Quote: | BESTEMMELSER VEDRØRENDE LOKALT UTVIKLEDE SPILLERE (LUS) I TIPPELIGAEN OG OBOS-LIGAEN I SESONGEN 2015 |
http://www.fotball.no/nff...ngen-2015/ |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.02.2016 16:41 Post subject: |
|
|
Sitter og ser på Molde stallen og jeg må si at jeg ikke blir så veldig skremt over det Solskjær har å råde over. De har mistet flere sentrale spillere fra i fjor, Linnes, Hussain, Singh og Kamara (de kan miste Høiland og Berg Hestad også men er ikke helt nøkkelspillere) og de har jo mistet andre tidligere sentrale spillere om man ser på laget nå kontra sist Solskjær var i Molde.
De har jo flere spennende unggutter og fortsatt Moi (overrasket over at ingen utenlandsk klubb har prøvd å hente han), men slik det ser ut nå så synes jeg RBK er ett godt stykke foran dem i å være favoritt for sesongen, Godset er også foran dem i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.02.2016 19:50 Post subject: |
|
|
Ja, Godset må man ikke glemme.
Glem heller ikke at Odd slo Godset nå for en uke siden. Så lenge Rafik Zeknini også er i Odd, må man se opp for dem også. Zeknini kan fort utgjøre en stor forskjell for Odd i mange vanskelige kamper. Odd kan slå hvem som helst og tape for hvem som helst. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 11.02.2016 23:46 Post subject: |
|
|
Det ryktes at MFK har nok en legendarisk storscorer i kikkerten. OGS som er tidligere Liverpool-fan er helt ekstatisk.
 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2016 00:07 Post subject: |
|
|
Hehe, regner med at innlegget ditt var myntet på dette, Cyrilp:
Rundt klokka 21.00 torsdag kveld landet Eidur Gudjohnsen på Molde lufthavn. Islendingen ble tatt imot av administrerende direktør i Molde Fotball, Øystein Neerland, på flyplassen. Rbnett rakk å få noen få kommentarer av den omreisende angriperen, før han fartet videre.
– Det føles bra å være på plass. Ingenting er klart ennå, men jeg er i alle fall her. Så får vi se hvordan det går, fortalte Gudjohnsen til Rbnett på Årø torsdag kveld.
Han kunne fortelle at han allerede torsdag kveld skulle møte det medisinske apparatet til MFK.
– Ja, jeg tror jeg skal gjøre noe allerede i kveld, og så mer i morgen. Jeg vet ikke helt hva, men det blir å møte apparatet og gjøre noen tester. Forhåpentligvis er jeg klar for trening i morgen, sa Gudjohnsen.
Legendarisk spiss skal være klar for MFK. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2016 00:19 Post subject: |
|
|
RBnett wrote: | Han [Eidur Gudjohnsen] kunne fortelle at han allerede torsdag kveld skulle møte det medisinske apparatet til MFK.
– Ja, jeg tror jeg skal gjøre noe allerede i kveld, og så mer i morgen. Jeg vet ikke helt hva, men det blir å møte apparatet og gjøre noen tester. Forhåpentligvis er jeg klar for trening i morgen, sa Gudjohnsen. |
Breaking: Det er enkelt å gjette seg frem til at han allerede i kveld skulle begynne med å avlegge urinprøve. Dersom dette ble en sjeldent uproblematisk kveld, er neste punkt dermed å levere denne urinprøven i løpet av i morgen formiddag. (Slapp av, ikke noe stress.)
Deretter drikkepause og kamferdrops før han rusler en tur på tredemølle.
På treningen er det planlagt en egen øvelse:
Eidur løper og resten går på hendene på tvers av banen. Den som kommer sist slår av lyset før han går ut porten. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 12.02.2016 00:24 Post subject: |
|
|
Det ryktes at Gary Neville sier opp sin stillling i Valencia, for å hjelpe Solskjær ut sesongen som høyre back, da de sliter med å finne erstatteren til Martin Linnes.
Det var først snakk om fram til sommeren, men Gary selv ville spille ut sesongen
Gary selv gleder seg til comeback og har lenge drømt om å få spille under Solskjær.
 _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Last edited by Number10 on 12.02.2016 00:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.02.2016 00:32 Post subject: |
|
|
Dette er jo antakeligvis gull, da han antakeligvis vil øke interessen i TL, mens han antakeligvis er rævva, og antakeligvis spiller for Molde i år, som antakeligvis bruker ressurser på en soon to be pensjonist med antakeligvis ditto 0 videresalgspotensiale/butikk. Molde subsidierer ligaen på egen bekostning. Takk! Antakeligvis. |
|
Back to top |
|
 |
Martinssen Junior
|
Posted: 12.02.2016 00:38 Post subject: |
|
|
Synes dere at Gudjohnsen kan bli en suksess i MFK? Vet at ingen her håper at det blir noe av det men helt realistisk.. kan han hjelpe dem? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2016 00:49 Post subject: |
|
|
Da blir det antagelig kamferdrops og tekake på den neste raideren til Molde i mai? Pluss at vi må installere trygghetsalarm på seniortoalettet.
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.02.2016 01:11 Post subject: |
|
|
hadde ikke fått med meg dette. ubetalelig. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.02.2016 01:50 Post subject: |
|
|
Tor Arne Solberg wrote: | – Vi fikk raider fra Molde. Hos oss fikk de det vanlige, vann, håndklær og frukt. Ellers informerte vi om at Rema 1000-butikken ligger 50 meter unna, og at åpningstidene er fra 07.00 til 23.00. |
Haha! _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
|