View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2016 14:25 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Noen som har noen klar formening om hvordan etternavnet uttales?
Etter mitt skjønn burde det bli ca Gørsbækk..? Anyone? |
Ja, det er vel slik. Her sier kommentatoren navnet etter 4 sek når han fikk det røde kortet: https://www.youtube.com/w...-i9ft0QUaI
EDIT: Bekreftelse her etter 34 sek: https://www.youtube.com/w...EY59wDHvos |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 03.02.2016 15:08 Post subject: |
|
|
Da har han signert, første intervju med han her.
Nå er det bare å analysere i vei om Alex og hans personlighet basert på 2,5 min intervju, i beste RBKweb-stil. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.02.2016 15:20 Post subject: |
|
|
Yeah, of course! |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 03.02.2016 15:21 Post subject: |
|
|
Bra fyr!
Velkommen Gerssssh |
|
Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.02.2016 15:33 Post subject: |
|
|
Syns egentlig det er rart at det ikke ser ut som Australia brukes mer av norske klubber for å hente spillere. Jeg mener, Lillestrøm har jo bl.a. hatt ganske god suksess med spillere som Shane Stefanutto, Casey Wehrman og Clayton Zane. Det er jo et land med mer innbyggere enn Norge så det burde jo være noe flere gode spillere enn i Norge. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2016 15:48 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett hele pressekonferansen, ble han tildelt et nummer?
Last edited by Vegard2711 on 03.02.2016 15:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 03.02.2016 15:50 Post subject: |
|
|
Virker iallfall på Kåre som om AG er tiltenkt en rolle startelleveren ganske snart. Kjøper ikke helt det lille han sa om Dorsin. Virker som en trivelig fyr og som en spiller med stort potensiale. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 03.02.2016 15:50 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Fikk ikke sett hele pressekonferansen, Ble han tildelt et nummer? |
Han brukte nummer 35 på pressekonferansen iallfall. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Last edited by Indreløper on 03.02.2016 15:55; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
kjoersvik Senior
|
Posted: 03.02.2016 15:52 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Fikk ikke sett hele pressekonferansen, ble han tildelt et nummer? |
Han får trøye nummer 20 i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.02.2016 15:58 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Syns egentlig det er rart at det ikke ser ut som Australia brukes mer av norske klubber for å hente spillere. Jeg mener, Lillestrøm har jo bl.a. hatt ganske god suksess med spillere som Shane Stefanutto, Casey Wehrman og Clayton Zane. Det er jo et land med mer innbyggere enn Norge så det burde jo være noe flere gode spillere enn i Norge. |
Det er fordi det er så langt unna. Vanskelig å ha oversikt. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2016 16:00 Post subject: |
|
|
kjoersvik wrote: |
Han får trøye nummer 20 i Rosenborg. |
Hvor har du sett det? Ble 35 (nummeret/uoffisielle nummeret til Dahl Reitan) bare brukt for å ha en drakt under pressekonferansen da eller? Mulig det ikke var navn bakpå den mens de bare hadde 20 med Selnæs på?
EDIT: Ser det står på RBK.no nå. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 03.02.2016 16:51 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Noen som har noen klar formening om hvordan etternavnet uttales?
Etter mitt skjønn burde det bli ca Gørsbækk..? Anyone? |
Vi har hatt Brattbakk - så da må vel Alex's sitt navn uttales Gersbakk.
Det nærmeste vi kommer i Trøndelag blir vel Gåsbakken - tror det ligger imellom Ånøya og Svorkmo circa - et godt stykke inn i Distriks-Noreg altså - Aleksander Gåsbakk. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.02.2016 20:54 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet om det finnes noe opptak av pressekonferansen på nett? Fikk ikke med meg noe av den... |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 03.02.2016 21:04 Post subject: |
|
|
Så i stedenfor å sjekke rbk-sidene til adressa og finne det du spør om nest øverst, ber du oss om å gi deg direktelink? Du sier hopp, jeg sier
http://www.adressa.no/100...684171.snd
 |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.02.2016 21:10 Post subject: |
|
|
Heheh, det fungerte jo det også! Takktakk! Mener jeg nettopp var innom adressa, men synet har det tydeligvis stått bedre til med.. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.02.2016 21:12 Post subject: |
|
|
Indreløper wrote: | Virker iallfall på Kåre som om AG er tiltenkt en rolle startelleveren ganske snart. Kjøper ikke helt det lille han sa om Dorsin. Virker som en trivelig fyr og som en spiller med stort potensiale. |
Jepp, av det som ble sagt så tipper jeg vi ser han på venstrebacken ganske kjapt. Og av det lille som ble sagt om Skjelvik så fikk jeg inntrykk av at han blir backup/benkesliter. Utmerket  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2016 21:21 Post subject: |
|
|
Fikk også den følelsen angående Skjelvik.
Skulle tro han var førstevalg på venstrebacken (før Gersbach kom i hvert fall) ettersom han gjorde det bra i fjor og dette er mest sannsynlig Dorsin sin siste sesong. Men utifra det Kåre sa så virket det som om det først og fremst er Gersbach og Dorsin som kjempet om venstrebacken og at Skjelvik var en som kunne spille flere posisjoner.
Kan kanskje hende at de tror de mister Skjelvik snart? Var jo interesse i fjor sommer så det kan jo hende det kan skje noe i vinter eller til sommeren igjen. Kan jo nevne at det russiske vinduet åpnet for 6 dager siden, det var jo der det kom konkret bud i fjor sommer (Krylia Sovetov med 9 mill ca var det vel).
Skjelvik er utrolig fin å ha i troppen, men om nå Gersbach tar over venstrebacken og Tore og Holmar blir stopperne så blir det jo benk på Skjelvik og der vil han nok ikke like å sitte så lenge (selv om han nok får starte noen kamper siden han er back up). |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.02.2016 21:54 Post subject: |
|
|
Skjelvik er en venstrebent Christer Basma. God defensivt, kan ikke legge inn. Midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
Martinssen Junior
|
Posted: 03.02.2016 23:19 Post subject: |
|
|
Gersbach ser ut som en fin fyr. Man må bare ønske han lykke til. Håper han venner seg fort til livet i Trondheim og blir en viktig medlem av laget. |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 03.02.2016 23:58 Post subject: |
|
|
klubber fra 5 land som ville ha han. noen utdrag fra den pluss saken? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2016 00:28 Post subject: |
|
|
Syns vel ikke egentlig saken ga noe svar på hvorfor han valgte RBK, gitt at han faktisk hadde konkrete tilbud fra andre. Hovedpersonen var tilsynelatende ikke engang spurt om dette. Utdrag:
England. Tyskland. Nederland. Danmark. Og Norge.
Han kunne ha havnet i større ligaer enn eliteserien allerede, 18-årige Alex Gersbach. Tenåringen fra Australia er på U23-landslaget, har spilt fast for Sydney FC siden han var 17 - og i sommer stoppet han Loic Remy og Erik Lamela i treningskamper mot henholdsvis Chelsea og Tottenham.
Venstrebacken er kjapp og angrepsvillig. Og da RBK-ledelsen begynte å se på ham for noen måneder siden, var de svært usikre på om det var realistisk å få hentet Gersbach - før noen andre kom dem i forkjøpet.
(...)
- Et modig valg av han å komme hit. En spiller med sterk karakter, som viser oss at han har en tydelig plan, sier Bjørnebye, som neppe får se sin nye back i aksjon før mot Kristiansund om ni dager. Lørdagens kamp mot Byåsen kommer litt for tidlig, var meldingen fra trener Ingebrigtsen onsdag.
Les mer: Klubber fra fem land jaktet Gersbach - derfor takket han ja til RBK
- Vi snakket om en mulig avtale til sommeren, kanskje i juni-juli, når sesongen min var over i Australia. Men ting skjedde veldig raskt. Jeg måtte kjapt pakke bagen og si ha det, konstaterer Gersbach overfor rbkweb.no.
(...)
- Jeg er takknemlig for at klubben min hjemme i Australia, Sydney, greide å komme fram til en avtale med Rosenborg om overgang, slik at jeg kunne komme hit tidligere. Jeg er veldig fornøyd med å være her i tid for sesongstart, slår hovedpersonen fast.
- Det er veldig nyttig for deg å være med på forsesongen?
- Ja, selvfølgelig. Om jeg hadde kommet i juni eller juli, hadde det vært litt vanskeligere for meg. Å komme nå i forsesongen, én til halvannen måned før den første kampen, er mye bedre for meg.
- Nå kan jeg bli kjent med lagkameratene mine og det å være i Trondheim. Forhåpentligvis blir det bra for meg!
- Dessuten får du spilt treningskamper.
- Det er en annen god ting med å komme i forsesongen. Jeg får tid til å vise meg fram og forbedre meg.
Les mer: - Ã… komme i forsesongen er mye bedre
Som skrevet i den engelske tråden: Veldig trivelig kar, som hadde velreflekterte svar på (gode) spørsmål. Om han leverer like bra på banen som utenfor, blir dette bra.  |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 04.02.2016 00:59 Post subject: |
|
|
Tror nok han har blitt lovet bra med spilletid her om han leverer siden han valgte oss over større ligaer. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.02.2016 01:27 Post subject: |
|
|
Håper de tar godt vare på fyren innad i spillergrupa. En ting er å flytte hjemmefra for første gang, men å ta turen til helt på andre siden av kloden hvor klimaet er så annerledes som man kan få det.. tøff type.
Veldig positiv til denne signeringen. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 04.02.2016 10:34 Post subject: |
|
|
Jeg må si at den sportslige ledelsen virker å være meget transparent når det kommer til prosessen rundt Gersbach. Grundighet og tålmodighet virker å være tilstrekkelig.
Uten at man har vært like åpen rundt andre prosesser så vil jeg likevel tro at prosessen her har vært bedre enn rundt f.eks Jamie Alas og Boti Goa.
Om det er slik det skal fortsette framover, så er det en diger til Bjørnebye med flere. |
|
Back to top |
|
 |
|