View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vegran Veteran

|
Posted: 31.01.2016 23:11 Post subject: |
|
|
Du får jaggu meg Senador til å virke som en optimist du! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.01.2016 23:11 Post subject: |
|
|
Et spørsmål til Gersbach, kanskje litt utenfor standardrepertoaret, ser ut til å være om han liker Bacon  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 31.01.2016 23:13 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Har sett mye australsk fotball de siste månedene (tuller faktisk ikke). Først og fremst fordi det er en underholdende liga med veldig offensive lag og fordi jeg tipper på mange kamper der. Jeg kjenner ikke noe særlig til Gersbach men tenkte mer jeg skulle berolige de som bekymrer seg over nivået. Det er en del meget gode spillere i ligaen og jeg tror på langt nær Odd hadde spasert inn til seriegull som noen hevdet tidligere i tråden. Forsvarsrekka i mange lag får som regel lite hjelp fra de foran seg, så jeg regner med Gersbach ofte har fått trent seg i 1 mot 1 defensivt. Lagene er litt naive og ustrukturerte men ferdighetene mangler det sjelden på. Det skal bli spennende å se hvordan han utvikler seg videre. |
Helt enig! Men her har jo TL-klubber blitt sammenlignet økonomisk med de største i den Meksikanske ligaen også
Sjefs-speideren til City uttalte at de beste fra A-League holdt et nogenlunde Championship nivå, offensivt. Veldig spennende signering, Australsk ungdomsfotball er langt foran Norge allerede mtp utvikling av ferdigheter og ekspretise. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 31.01.2016 23:13 Post subject: |
|
|
Spennende kjøp! Skinnvæst må du kom ned på jorda som oss andre.
Finnes ingen garanti på noen kjøp,men spilleren her virker og ha bra nivå inne allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.01.2016 23:15 Post subject: |
|
|
Usikker sesong ? Hva er det for noe tull da ? Hva som må til for å gå en sikker sesong i møte da? Vi er garantert med og kjemper om gullet, og skal ut i CL kvalikk. Vil si vi har et ganske greit utgangspunkt sammenliknet med de fleste.
18årig talent som kommer billig. Relativt liten risiko, men muligheter for avkastning. Ser ikke helt poenget med å stemple han som flopp før du overhodet har sett han spille en kamp. Tulling.. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 31.01.2016 23:27 Post subject: |
|
|
GeirOve wrote: |
Helt enig! Men her har jo TL-klubber blitt sammenlignet økonomisk med de største i den Meksikanske ligaen også
|
Nivået i den Mexicanske ligaen ble vel sammenlignet med Adeccoligaen her inne også  |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 31.01.2016 23:44 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...682578.snd
Utdrag:
- Alex har veldig bra forutsetninger for å bli en strålende RBK-spiller, sier trener Kåre Ingebrigtsen.
- Det er gjennomtenkt og gjennomarbeidet når vi henter en 18-åring fra Australia. Alex har en veldig bra venstrefot, har bra fart, og kan passere folk med ball. Det er mye av det vi ser etter i en venstreback., sier Bruttern.
Edit: Litt for langt utdrag. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.01.2016 23:56 Post subject: |
|
|
1.Han er bedre enn Dorsin på alt. Har ok kilde på det.
2. Å det er ikke værre å komme fra Australia som fotballspilller, enn student.
3. Sesongen til RBK er ikke usikker. Har fortsatt den beste stallen i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 31.01.2016 23:56 Post subject: |
|
|
Quote: | Gersbach skriver under på en kontrakt som binder ham til RBK i 3,5 år. Bjørnebye beskriver lengden som «litt tilfeldig».
[...] Med en så ung spiller, er det ikke avgjørende om kontraktslengden blir på 3 eller 4 eller 3,5 år. |
|
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.02.2016 00:01 Post subject: |
|
|
"Ikke avgjørende"? Oh, you gonn' løøørn today boy..
Forøvrig spennende sak av adressa. Godt at arbeidet virker å ha vært såpass målrettet. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 01.02.2016 00:03 Post subject: |
|
|
Positiv! -Han virker uredd mot Chelsea, han har oversikt og ønsker og komme raskt frem i banen med en bra fot/tempo i pasninger. Virker som han har god oversikt og følelse på innlegg. Klok avgjørelse å komme hit, fotballmoden 18åring som skapt for Kåre&co. -vil vise seg om han er god nok, spesiellt defensivt, til å spille toppkampene i år. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 01.02.2016 00:10 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | 1.Han er bedre enn Dorsin på alt. Har ok kilde på det.
|
Haha, trenger vel ikke noen "kilde" for å se det. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.02.2016 00:28 Post subject: |
|
|
Er positiv. Redd han ikke signerer når han blir en suksess. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.02.2016 00:32 Post subject: |
|
|
Morsom artikkel.
To spillere fra tippeligaen får plass på lista, begge keepere. Bråtveit i Haugesund og Ethan Horvath i Molde.
Ellers er det mange veldig bra navn på lista, hvor Ødegaard ikke er med  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 01.02.2016 00:43 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | GeirOve wrote: |
|
Nivået i den Mexicanske ligaen ble vel sammenlignet med Adeccoligaen her inne også  |
Ja, det var i samme diskusjon ja
Har stor tro på vår nye Australske venn jeg |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.02.2016 00:49 Post subject: |
|
|
Snakket vi om samme diskusjon her? Jeg husker en kødd som sa at Bebeto (!!!) var oppskrytt fordi sine beste år i diverse "jallalag" (eller noe sånt) i Mexico.
Mange fotballfans kan vanvittig lite om fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 01.02.2016 01:04 Post subject: |
|
|
Ja, dette var veldig glade nyheter.
Det er mange aspekter ved denne overgangen som vitner om ambisjoner og kompetanse i sportslig avdeling.
Jeg har lenge vært skeptisk, men dette gir meg trua.
Et riktig kjøp med liten risiko og stor potensiell oppside. |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 01.02.2016 01:58 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Snakket vi om samme diskusjon her? Jeg husker en kødd som sa at Bebeto (!!!) var oppskrytt fordi sine beste år i diverse "jallalag" (eller noe sånt) i Mexico.
Mange fotballfans kan vanvittig lite om fotball. |
Nei, diskusjonen jeg husker var i forhold den Brasilianske spissen som gikk fra MLS til Meksikansk liga, som var "aktuell" og diskutert i "nye spillere" tråden. Forøvrig fikk han vel en årslønn på 6 mill dollar ca |
|
Back to top |
|
 |
Martinssen Junior
|
Posted: 01.02.2016 02:18 Post subject: |
|
|
Man kan ikke dømme bare fra en video hvis han er god nok eller ikke. Han får sin sjanse og mye tid til å vise seg frem. Han er bare 18 år og jeg tror ikke at han skal spille mange kamper fra start denne sesongen. Han er definitivnt en spiller for fremtiden så jeg tror ikke at Skjelvik er på vei ut. Som mange har sagt det er vedlig sannsynlig at Dorsin spiller sin siste sesong i RBK og da kan klubben ha en sterk duo på vensterbacken hvis Alex utvikler seg bra i år. Bare gi ham en sjanse til å imponere og vi får se hva han kan og hvor god han er.
Det er veldig positivt at han kommer i midten av oppskjøringa så han kan starte med akklimatisering før sesongen blir i gang.
Noen snakker også om kultursjokk og stadioner som ikke er full i Norge. Det kan stemme, men vi må ikke glemme det viktigste at det er mye kortere vei til de større ligaene i Europa fra Norge enn fra Australia... ikke bare geografisk  |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.02.2016 02:20 Post subject: |
|
|
Så tror jeg ikke klubben kommer til å takke nei til bud på Skjelvik i 10-millionersklassen en gang til, greit å være føre var på et slikt scenario også. Russland sitt vindu åpnet jo på torsdag og er åpent hele februar og viser de interesse igjen så kan alt skje. |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 01.02.2016 02:29 Post subject: |
|
|
Martinssen wrote: | Man kan ikke dømme bare fra en video hvis han er god nok eller ikke. Han får sin sjanse og mye tid til å vise seg frem. Han er bare 18 år og jeg tror ikke at han skal spille mange kamper fra start denne sesongen. Han er definitivnt en spiller for fremtiden så jeg tror ikke at Skjelvik er på vei ut. Som mange har sagt det er vedlig sannsynlig at Dorsin spiller sin siste sesong i RBK og da kan klubben ha en sterk duo på vensterbacken hvis Alex utvikler seg bra i år. Bare gi ham en sjanse til å imponere og vi får se hva han kan og hvor god han er.
Det er veldig positivt at han kommer i midten av oppskjøringa så han kan starte med akklimatisering før sesongen blir i gang.
Noen snakker også om kultursjokk og stadioner som ikke er full i Norge. Det kan stemme, men vi må ikke glemme det viktigste at det er mye kortere vei til de større ligaene i Europa fra Norge enn fra Australia... ikke bare geografisk  |
Sålangt i år er det 19 spillere (ikke iregnet klubb bytter innad i Oceania) fra A-league som har flyttet til Europa, skulle likt å sett det samme antallet flytte fra Norsk TL utenfor Norden.
Heldigvis er ikke det dårlige nivået på TL og Norsk fotball så godt kjent enda så vi kan signere lovende 18-19 åringer fra land som Australia, Costa Rica osv
Nederlanske speidere er godt representert, så det er slik jeg tror RBK har kommet over spilleren via HT, uten at jeg vet det sikkert selfølgelig. Men 2+2 osv. Syns bare det er utrolig positivt, vi følger med, er fremtidsrettet og tenker langsiktig. Denne overgangen gjør meg bare positiv. Håper på at han blir en suksess ikke bare pga det sportslige. Men også at vi lærer å speide, ta sjangsen og finner ut at det finnes talent over hele kloden. Ikke bare i Sverige, Sør-Amerika og England. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2016 03:38 Post subject: |
|
|
SHJINNJWÆST wrote: | Skjønner ikke hva folk snakker om i hele tatt. Ut i fra det man finner om han på youtube |
vs.
Kåre Ingebrigtsen wrote: | Men scoutingen har pågått i flere måneder, og i alt seks personer i RBK har sett backen i aksjon. |
= KO? |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 01.02.2016 07:02 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Quote: | Gersbach skriver under på en kontrakt som binder ham til RBK i 3,5 år. Bjørnebye beskriver lengden som «litt tilfeldig».
[...] Med en så ung spiller, er det ikke avgjørende om kontraktslengden blir på 3 eller 4 eller 3,5 år. |
|
Regner vel med å selge han etter 1-2 sesonger? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2016 10:24 Post subject: |
|
|
Basert på Youtube er dette en spiller som er et nivå opp fra både Dorsin og Skjelvik allerede i en alder av 18 år. Det i seg selv er jo mildt sagt spennende. Samtidig kan jeg ikke slutte å tenke på at Besart Berisha har vært en stjerne og toppscorer der nede i flere år, og det må da si noe om nivået? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.02.2016 12:07 Post subject: |
|
|
Nå skal det jo også sies at det ikke er sikkert at Besart egentlig er så forferdelig ræva som han til tider framstod i Rosenborg. Han var jo et stort talent som ung som aldri helt slo gjennom, og kunne sikkert vært en bra TL-spiss for et mer passende lag, men ikke helt på nivå med de spissene vi var vant til.
Kanskje han rett og slett endelig ble satset på, fikk spilletid og selvtillit. En spiller som Clayton Zane (obvious example alert) var jo total idiotflopp sesongen før han var regional superstjerne. |
|
Back to top |
|
 |
|