English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Magnus Steiring
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.06.2015 14:09    Post subject: Reply with quote

Damn, sant!

Lurer på hva f*** vi gjør om Strandberg ikke stiller mot Molde...

Skjelvik og Søderlund?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 24.06.2015 14:21    Post subject: Reply with quote

Svensson - Skjelvik - Dorsin - Mikkelsen

Det är lugnt
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.06.2015 20:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Reitan ble valgt foran Steiring mot Tromsdalen fordi han er mer anvendelig. Ble ikke at jeg konfronterte Ingebrigtsen med den avgjørelsen.

Men jeg stusser sjøl på at Solli er eneste (delvis) forsvarsalternativ i morra. Så mer fristende å spørre nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Indreløper
Veteran

PostPosted: 15.08.2015 18:54    Post subject: Reply with quote

Kan noen si meg noe mer om nivået til Steiring? Kult at han endelig har fått tid på benken i A-kamper, men jeg kjenner ikke til han nevneverdig da jeg ikke er fast tilskuer til hverken G17 eller RBK2 for den del.... Spiller han stopper eller back? Rent aldersmessig er det vel på tide at han kanskje får lukte litt på noen minutter om målet er å holde han i klubben?
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.08.2015 22:28    Post subject: Reply with quote

Han er stopper. Men kan ikke si noe særlig om nivået hans når jeg nesten ikke har sett han. Vil nok tro han fortsatt er ett stykke unna det som trengs.

Når han ikke har vært med på benken før når det knapt har vært forsvarsspillere i troppen så er han nok som sagt ett stykke unna. Han er jo heller ingen del av A-stallen enda slik som Helmersen og Solli har blitt i år.

Men han er bare 18, og han er en midtstopper. Skal litt mer til for å slippe til en ung midtstopper enn en mer offensiv spiller.

Han burde spilt 2 div i år, men RBK2 er jo dessverre i 3 div. De rykker forhåpentligvis opp men om Steiring skal kunne ta steget opp på A-laget så burde han vel kanskje prøve seg for Ranheim feks neste sesong, hvis han har nivået til det da riktignok.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.08.2015 07:27    Post subject: Reply with quote

Han var veldig god når han spilte for oss i oppkjøringen før sesongen.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 16.08.2015 10:48    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å følge med videre! Bra for utviklingen hans å spille med tre av de beste stopperne i Norge. Viktig med spilletid på høyest mulig nivå, så håper RBK2 tar steget opp i oddsenligaen i år. Gjør det kanskje mer attraktivt for unge spillere å komme til Rosenborg når de får spille 2. div heller enn 3.
seler
Senior

PostPosted: 16.08.2015 10:49    Post subject: Reply with quote

Har sett Steiring ganske mye. Stor og sterk, bra i lufta og mye trøkk. Men mangler dessverre veldig mye med tanke på å bli en god TL/OBOS-stopper. Har mer tro på Reitan og Husby i den samme posisjonen. Mer moderne og komplette spillertyper.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 16.08.2015 10:51    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke rent få eksempler på spillere som har blomstret i sen alder, men bra å få deres innspill på Steiring da jeg, som sagt, ikke har fulgt han så tett Tommel'n opp!
2mas
Sjef

PostPosted: 10.09.2015 22:30    Post subject: Reply with quote

Avisa Nordland i går:

- Vi hadde ikke nølt med å med å kaste ham inn hvis vi hadde fått skader på stopperne som har spilt.

Det sier Rosenborg-trener KÃ¥re Ingebrigtsen om Per Magnus Steiring.

- Jeg synes det er et tegn på tillit at han sier det. Det hadde vært fantastisk artig å få muligheten i Tippeligaen i år! Midtstopperplass er jo en av de vanskeligste plassene å få sjansen på, så det gjelder å være tålmodig og ta vare på de sjansene man eventuelt får, sier 18-åringen selv.

På G18-landslaget har han fått mye tillit i det siste.

- Landslagsfotball er alltid like gøy. Det er noe ekstra med å spille med flagget på brystet. Jeg håper selvfølgelig å få beholde plassen på landslaget så lenge som mulig. Vi har ny samling allerede om en måned, og jeg satser på å være med der.

I Rosenborg trives han som plommen i egget.

- Jeg har en hospiteringsavtale som lar meg trene med A-laget tre ganger i uken. Jeg får være med på A-kamper av og til, og det er stort. Men jeg håper selvfølgelig på å signere A-kontrakt med Rosenborg så fort som mulig. Da ville treningshverdagen min blitt veldig bra.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.09.2015 17:25    Post subject: Reply with quote

Han spilte bra mot LFK på tirsdag. Bra i duellspillet for å være kun 18 år. Kan bli enda bedre i oppspillsfasen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2015 21:31    Post subject: Reply with quote

- Jeg unner ingen å havne på sykehus i Russland, sier Steiring som i forrige uke fikk et ublidt møte med det russiske helsevesenet etter at han fikk rift i en nyre i forbindelse med en G 18-landskamp.

Det medisinske apparatet vurderte skaden som såpass alvorlig at han måtte bli igjen. De tok ikke sjansen på å la han gi seg i kast med en så lang flytur. Han var heller ikke klar for det da den norske troppen forlot den tidligere OL-byen og satte kursen heim.

- Planen var at treneren, Eirik Horneland, skulle vente til jeg fikk grønt lys til å reise heim. Men han fikk beskjed av de russiske myndighetene om å reise dagen etter de andre ettersom visumet gikk ut. Han fikk ikke en gang dra tilbake på hotellet å hente eiendelene sine. De var det jeg som måtte ta med i helga. Den største utfordringen var imidlertid ikke at jeg måtte være der alene. Det var et større problem at det var vanskelig å kommunisere med de på sykehuset.

- Hvordan løste du det ettersom det ikke var noen som pratet engelsk, Steiring?

- Jeg ringte til en russisk lege i Norge hver gang det var noe, eller det var ting som vi måtte meddele de på sykehuset. Han ringte deretter til legene på sykehuset og tok det med dem. Vi prøvde å gjøre det beste ut av situasjonen og jeg føler vi lyktes med det selv om det var kjedelig å havne i en slik situasjon. Men jeg fikk den hjelpa jeg trengte, selv om jeg stiftet bekjentskap med byråkratiet, sier Per Magnus.

Les mer: Havnet på sykehus i Russland

- Det er trist at Per Magnus ikke fikk være med på dette, ettersom han er en av de viktigste bidragsyterne til at vi kom til finale. Han var strålende både i kvart og semifinalen hvor vi hadde langt større trøbbel enn det som var tilfelle i dagens finale. Det var mest synd for gutten at han ikke fikk være med på denne oppvisningen og banketten i etterkant, sier Naustan.

(...)

Naustan er av den oppfatning at Steiring har hatt utvikling på de fleste områdene. Størst fremgang har han hatt på det området hvor det har vært mest å hente. Nemlig på det området som handler om rask ballbehandling.

- Smerteterskelen, innstillingen og ferdighetene til Per Magnus gjør at han er en drømmespiller for enhver trener. Han har et fantastisk utgangspunkt og kan komme langt. Det er umulig for meg å si hvor langt ettersom nåløyet er trangt. Men når du som 18-åring trener jevnlig med Rosenborg så har du gjort mye riktig, sier han.

Naustan vil ikke spekulere i om det kan være aktuelt å tilby han en permanent A-lagskontrakt. Det skal være spillersamtaler og evalueringer frem mot jul før neste års kabal blir lagt, sier treneren, som gleder seg over at det ser ut til å gå bra med forsvarsspilleren, og håper han er på banen igjen snart.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.12.2015 18:21    Post subject: Reply with quote

En annen som er fast innslag i romjulsturneringen er Per Magnus Steiring. Han spiller til daglig i Rosenborg, men Valnesfjord-gutten må ha med seg turneringen i idrettshallen.

- Det har blitt en juletradisjon som hører med. Det er alltid like morsomt å være med her. Jeg setter stor pris på det å spille sammen med kompisene mine når jeg er hjemme. Så romjulsturneringen går jeg ikke glipp av, slår Steiring fast.

Han er akkurat tilbake i spill etter en måned på sidelinjen. Da han var i Sochi med G19-landslaget pådro han seg nemlig en rift i den ene nyren, og ble liggende på sykehus i Russland i flere dager før han fikk dra hjem,

- Det var en meget spesiell opplevelse. Nå er jeg helt frisk, og jeg har fått klarsignal av legen å delta her. Fysisk er jeg ikke helt der jeg skal være, så det passer meg bra å få en gjennomkjøring før vi starter opp igjen, sier Steiring.

På nyåret reiser Rosenborg på treningsleir til Gran Canaria.

- Jeg håper på å få være med der. Jeg skal ha en samtale med Rosenborg rett over nyttår. Det er ingen tvil om at jeg ønsker meg A-kontrakt, og jeg håper selvsagt på å få det så fort som mulig, sier Steiring, som spiller for Pil Opp under Fauske/Sprints romjulsturnering.

- Det sosiale er viktigst, men det er klart når vi spiller så kommer konkurranseinstinktet, sier Valnesfjord-gutten.

Les mer: For mange er dette like vikig som pinnekjøtt i jula
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.01.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

- I løpet av disse to ukene på Gran Canaria skal vi sette oss ned å se på hva som er best for Per Magnus sin utvikling. Det handler mest av alt om kamparena. Om det er best for utviklingen hans å spille i en 1. divisjons-klubb, eller om det er greit å være fjerdestopper for oss, med spill i 2. divisjon, forteller RBK-treneren.

- Han har hospitert mye med A-laget og blir han hos oss (ikke på utlån) så er han en del av A-lagstroppen. Han er det nå også, bare ikke fast inventar. For å bli det er det bare å jobbe på, og det vet jeg at han gjør. Vi skal ha oss en god prat med han i løpet av de neste ukene, sier Ingebrigtsen.

At et utlån kan være et mulig alternativ er fauskeværingen selv klar over, men da må det være riktig klubb.

- Hvis jeg hadde fått en A-kontrakt og et utlån til en klubb på så høyt nivå som mulig, ville vært veldig bra for min egen del. Så lenge det er en klubb som vil satse på meg, presiserer unggutten, som fyller 19 år tidlig neste måned.

Les mer: RBK-Kåre har trua på denne Fauske-væringen
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 24.01.2016 18:56    Post subject: Reply with quote

Ja, hvem burde han lånes ut til da?

Har ikke tidligere Glimt trener Halvorsen tatt over Fredrikstad? Det kunne vært noe, trener med meritter og et lag som spiller 4-3-3.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2016 18:24    Post subject: Reply with quote

Vil vel tro at Ranheim og Levanger er to andre kandidater.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 06.02.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

Syns steiring var bra mot byåsen idag. Noen som vet hvordan det blir med ham.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.02.2016 20:58    Post subject: Reply with quote

Det var en av tingene jeg glemte å spørre om etter kampen i dag.

Det vil si: Jeg gadd ikke springe etter Ingebrigtsen eller Hoftun da jeg kom på det.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 06.02.2016 22:19    Post subject: Reply with quote

Hva tror du? Hard konkurranse både i ranheim og levanger på stopperplass.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.02.2016 15:19    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hva jeg skal tro, for å være ærlig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.04.2016 18:04    Post subject: Reply with quote

Jesper@Trequartisten
Quote:
Ryktes at Norwich vil ha Steiring..

Aner ikke hvor dette kommer fra, men om vi har tro på han så må det et kontraktforslag på bordet snarest. Kun kontrakt ut 2016.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 04.04.2016 18:33    Post subject: Reply with quote

Enda bare et twatter rykte. Tar det med en pose salt inn til videre

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 04.04.2016 19:17    Post subject: Reply with quote

Akademiet til Norwich ønsker han ja. Det blir noe annet.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 07.04.2016 14:11    Post subject: Reply with quote

Steiring var vel på prøvespill hos Norwich U21 i ei uke i slutten av mars? Så dette er ikke bare spekulasjoner....
2mas
Sjef

PostPosted: 09.04.2016 15:21    Post subject: Reply with quote

Per Magnus Steiring (19) har denne uka trent med Premier League-laget Norwich. Fem økter med U21, to økter med A-laget.

- På U21 synes jeg at jeg kom veldig bra fra det, og faktisk utmerket meg på banen. På A-laget var selvfølgelig atskillig tøffere, men jeg synes også det gikk ok, sier den tidligere Sprint-spilleren.

(...)

Det var på La Manga Steiring ble oppdaget av Norwich. Han spilte en bra kamp for U19, og den engelske klubben kontaktet hans agent Kevin Ingebrigtsen (bror til Kåre).

Per Magnus Steiring er i tvil om hva han skal gjøre videre. Han har det han kaller en upåklagelig treningshverdag når han trener med Norges beste A-lag nesten hver dag.

- Men jeg jeg har ingen god kamparena. Jeg vet at jeg kan spille på et høyere nivå enn Rosenborg 2 i 2.divisjon.

(...)

- Vi får se hva det blir til. Flere klubber har vist interesse, klubber både i Tippeligaen og OBOS-ligaen, sier 19-åringen fra Valnesfjord.

(...)

- Om en måneds tid tar vi stilling til hva som skal skje videre med Per Magnus. I løpet av den måneden er det svært sannsynlig at han spiller kamper for A-laget.

Det sier Rosenborg-trener KÃ¥re Ingebrigtsen til Saltenposten.

(...) vi har cupkamp onsdag. Da er sjansen stor for at han spiller. Han er god nok for Tippeligaen, men her konkurrerer han med tre midtstoppere med landskamper, sier KÃ¥re Ingebrigtsen.

- Hva tenker du om Norwichoppholdet?

- De har sett han spille bra på landslaget, og henvendte seg hit. Vi synes det var en ålreit erfaring for han å få. Men for Per Magnus er det nok lettere å vise seg frem på landslaget enn i Rosenborg. De ligger og forsvarer seg.

(...)

- Hva er alternativene når avgjørelsen skal tas om en måneds tid?

- Det kan være at vi tilbyr kontrakt, eller det kan være utleie til en annen klubb. Vi har god erfaring med det. Det viktigste i denne saken er hva som er best for Per Magnus' videre utvikling, sier Kåre Ingebrigtsen.

Les mer: Trente med Premier League-lag
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb