| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.01.2016 12:10 Post subject: |
|
|
Av og til, og mer enn én gang, slår det meg at jeg burde tenke før jeg skriver noe. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.01.2016 12:21 Post subject: |
|
|
| Alt under €5mill er fullstendig falitt av ledelsen mener jeg. Vi selger muligheten til CL, og stiller uhyre svekket i ligaen. Det blir adskillig dyrere. At vi spar opp en sentral midtbane av samme kaliber før seriestart virker utopisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 22.01.2016 13:18 Post subject: |
|
|
| Ja, det er leit om Ole drar, men han er ikke uerstattelige. Han har kvaliteter som er imponerende og vi mest sannsynlig ikke finner igjen. Men vi kan finne andre spillere som har andre ekstremkvaliteter som kan gjøre en like god jobb men på en annen måte. Får vi ca 35 mill så bør vi selge og gjøre rom for Sæter eller andre norske talenter som vi kan selge for en lignende sum om 2-3 år. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 22.01.2016 15:17 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Lite kult. Håper RBK får stoppet idioten, og stengt kontoen. |
Haha! Denne bør inn i Uforglemmelige kommentaer-tråden! |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 22.01.2016 15:43 Post subject: |
|
|
Brego:  _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.01.2016 17:24 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Ja, det er leit om Ole drar, men han er ikke uerstattelige. Han har kvaliteter som er imponerende og vi mest sannsynlig ikke finner igjen. Men vi kan finne andre spillere som har andre ekstremkvaliteter som kan gjøre en like god jobb men på en annen måte. Får vi ca 35 mill så bør vi selge og gjøre rom for Sæter eller andre norske talenter som vi kan selge for en lignende sum om 2-3 år. |
Sæter er pr. i dag knapt god nok for Obos, langt mindre topplag i Tippeligaen. Vi må ha en fullgod erstatter for å være konkurransedyktig om gullet, og for å overhodet tenke på CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 22.01.2016 19:04 Post subject: |
|
|
| Helt enig i det Sløvsekken. Men den frykten for at en spiller skal forlate oss her inne er litt vel oppblåst til tider. For et lag som skal ha "laget" i fokus og som er tuftet på at det er laget som skal prestere så er supportere litt vel opphengt i enkeltspillere. Ole var fersk engang han også, Sæter må få sjansen på lik linje til å bevise hva han kan som det Ole fikk for 2 år siden. Når vi har byttet ut 2 av 3 faste i angrepsrekken før denne sesongen så er det ikke sikkert at Ole sine pasninger brillierer i angrep på starten av sesongen uansett. Får vi 30 mill for Ole så må fornuften gripe inn å selge, både for vår og Ole sin del. Det er ikke Ole alene som skaffer oss plass i CL, det laget vi mønstrer til start i år som det står i dag har særdeles liten sjanse til å komme seg til CL uten spillere som Mikkelsen som faktisk hadde et snitt ved seg som avgjorde et par store anledninger for oss i 2015. Vi må ha minimum 1 spiller i angrep og i forsvar for at vi skal klare CL i år, det kan penger fra ett Ole salg hjelpe oss med. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.01.2016 19:33 Post subject: |
|
|
Selnæs er litt i en særstilling i mine øyne. Han besitter ganske sjeldne ferdigheter, nemlig at han er en voldsomt god pasningslegger, i tillegg til å være sterk defensiv. Han er et offensivt våpen i form av gjennombruddspasninger, samtidig som roen og den samme pasningsstyrken gjør at vi ofte unngår å bli satt under kontinuerlig press, fordi han finner forløsende pasninger som gjør at vi spiller oss fri, fremfor å bare måke unna og bli satt under press igjen umiddelbart. 2015 viste også at vi er et helt annet lag offensivt uten han.
Spillere med disse ferdighetene er relativt sjelden, og omtrent ikke-eksisterende på det prisnivået vi opererer på. Derfor er han den eneste enkeltspilleren jeg egentlig er bekymret for når drar. Fordi vi sannsynligvis ikke finner en erstatter med någenlunde de samme ferdighetene, på samme nivå. Da ender det fort med en ryddegutt-type sentralt, som fort gjør oss mer forutsigbare offensivt.
Vi kan selvsagt ikke holde på han i all evighet, men vi står ved et veiskille, hvor en evt. CL-deltakelse vil bety veldig mye for klubben og satsingen de neste sesongene (kanskje først og fremst for å kunne matche Molde økonomisk i spillerlogistikken). Og sjansene for å lykkes med det er betydelig større med Selnæs i 11'eren, selv om trekningen fortsatt sannsynligvis er den mest avgjørende faktoren (vi hadde f.eks nådd CL i 2015 om vi hadde møtt Zagreb på det tidspunktet Molde dreit på draget).
Hva gjelder Sæter så kan kanskje bli en spiller for 11'eren på sikt, men pr. i dag er hverken han eller Solli gode nok til å starte for RBK i Tippeligaen. Vi kan ikke peise innpå juniorspillere bare for å gjøre det. De må ha noe der å gjøre. Sæter bør lånes ut i 2016 for å få erfaring og tilpasse seg fysikken på høyere nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.01.2016 20:03 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Spillere med disse ferdighetene er relativt sjelden, og omtrent ikke-eksisterende på det prisnivået vi opererer på. Derfor er han den eneste enkeltspilleren jeg egentlig er bekymret for når drar. Fordi vi sannsynligvis ikke finner en erstatter med någenlunde de samme ferdighetene, på samme nivå. Da ender det fort med en ryddegutt-type sentralt, som fort gjør oss mer forutsigbare offensivt. |
100% enig. Samtidig er det vanskelig å se at vi har noe annet valg enn å selge allerede nå dersom det kommer så store bud som det spekuleres i og Selnæs ønsker å dra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.01.2016 03:39 Post subject: |
|
|
Stiller meg bak denne jeg også. Selnæs er den i særklasse vanskeligste spilleren i troppen i dag å erstatte, om klubben da ikke har planer om å gjøre om anker-rollen.
Som Sløvsekken er inne på har Selnæs evner som er sjeldne uansett nivå, og omtrent umulig for oss å få tak i om vi ikke på mirakuløst vis skulle klare å hanke inn et råtalent fra ukjent område eller avle frem en lignende selv. Vi har rett og slett hverken råd eller status til å hente en spiller av Sælnes' kaliber til klubben utenfra.
Det er sjeldent at en 21-åring er Tippeligaens beste spiller i en tung midtbanerolle er sjeldent, men det er ferdighetene og evnene hans som gjør ham unik. Kombinasjonen av en meget god pasningsfot og -teknikk sammen med blikket og spilleforståelsen er i særklasse på våre breddegrader. Han slår gang på gang pasninger i rom på vinklede løp perfekt vektet og gjerne gjennom ett eller flere pressledd.
Det er bare et spørsmål om når Selnæs forsvinner, og jeg ser med gru frem mot dagen det skjer. Det tomrommet blir det en voldsom utfordring for klubben å fylle. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 23.01.2016 12:47 Post subject: |
|
|
... Og nettopp derfor burde man begynne å erstatte nå. Klart han drar, og jo mer tid man har til å drille erstatteren jo bedre.
Det ville forøvrig vært svært dårlig signaleffekt om han ikke fikk dra nå. Om prisen er i området 40-50, er det bare å takke for innsatsen og ønske lykke til. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 23.01.2016 13:09 Post subject: |
|
|
| Selnæs er på mindst samme nivå som Amartey, som FCK netopp har solgt for 62,5 mio. kr. 40-50 mio. kr. er en bra pris, men det er fuldt muligt, at den kan blive endnu højere. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 23.01.2016 14:59 Post subject: |
|
|
Drømte i natt at Selnæs gikk for 75 mill  |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 23.01.2016 15:54 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | Selnæs er på mindst samme nivå som Amartey, som FCK netopp har solgt for 62,5 mio. kr. 40-50 mio. kr. er en bra pris, men det er fuldt muligt, at den kan blive endnu højere. |
Daniel Aartey vil kunne gå rett inn på Leicester - som er i toppen av Premier League. Selnæs kan gå rett inn på Burnley, men er nok ikke god nok for Premier League enda.. Kanskje utvikler han seg like bra som Amartey gjorde i Djurgården og FCK og bli verdt 40 - 50 mill. På bakgrunn av at han falt litt igjennom mot bedre motstandere (Europa League), så er nok verdien hans ikke over 30 mill.. Sorry Mac, men tviler på at det har vært så veldig mye interesse for ham, da RBK har signalisert at de vil ha 30 mill +... |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 23.01.2016 18:36 Post subject: |
|
|
Merkelig at du mener at han "falt gjennom" i Europa. Ja, han hadde en svak opptreden hjemme mot Lazio, men bortsett fra det var han vel vår beste i Europa sammen med med et par andre. Omtrent den eneste som tok nivået. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 23.01.2016 18:44 Post subject: |
|
|
Jeg så det samme som seler. Ble faktisk ganske imponert av Selnæs i europa-kampene _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.01.2016 18:52 Post subject: |
|
|
Selnæs kommer i år til å bli en enda bedre og desto viktigere spiller for Rosenborg. Derfor enig med Sløvsekken:
| Sløvsekken wrote: | | Alt under €5mill er fullstendig falitt av ledelsen mener jeg. Vi selger muligheten til CL, og stiller uhyre svekket i ligaen. Det blir adskillig dyrere. At vi spar opp en sentral midtbane av samme kaliber før seriestart virker utopisk. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.01.2016 19:08 Post subject: |
|
|
| seler wrote: | | Merkelig at du mener at han "falt gjennom" i Europa. Ja, han hadde en svak opptreden hjemme mot Lazio, men bortsett fra det var han vel vår beste i Europa sammen med med et par andre. Omtrent den eneste som tok nivået. |
Jeez. Alle her inne vet hvem du er og det ser bare fryktelig dumt ut. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.01.2016 19:17 Post subject: |
|
|
| Ad hominem. Uansett hvem han er har han vel rett til å ha en mening som alle andre? |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 23.01.2016 19:22 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Jeez. Alle her inne vet hvem du er og det ser bare fryktelig dumt ut. |
Jeg vet ikke hvem han er? _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 23.01.2016 19:22 Post subject: |
|
|
| FÃ¥r bare gjette deg frem. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 23.01.2016 19:39 Post subject: |
|
|
Davy Wathne? _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.01.2016 20:13 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | | Daniel Aartey vil kunne gå rett inn på Leicester - som er i toppen av Premier League. Selnæs kan gå rett inn på Burnley, men er nok ikke god nok for Premier League enda.. Kanskje utvikler han seg like bra som Amartey gjorde i Djurgården og FCK og bli verdt 40 - 50 mill. På bakgrunn av at han falt litt igjennom mot bedre motstandere (Europa League), så er nok verdien hans ikke over 30 mill.. Sorry Mac, men tviler på at det har vært så veldig mye interesse for ham, da RBK har signalisert at de vil ha 30 mill +... |
Prisen er ikke bare diktert av markedskrefter og kjøpende klubb, men vel så mye av verdien han utgjør for selgende klubb. Selnæs kan fort være tungen på vektskålen for Champions League detalkelse eller ikke, og/eller seriegull eller ikke (med følgelig mulighet for CL i 2017), og da kan han plutselig være verdt 100+mill for RBK. Å selge seg ned for 30mill er ikke verdt det på nåværende tidspunkt i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.01.2016 20:32 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | | På bakgrunn av at han falt litt igjennom mot bedre motstandere (Europa League) |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 23.01.2016 21:14 Post subject: |
|
|
| seler wrote: | | Merkelig at du mener at han "falt gjennom" i Europa. Ja, han hadde en svak opptreden hjemme mot Lazio, men bortsett fra det var han vel vår beste i Europa sammen med med et par andre. Omtrent den eneste som tok nivået. |
Her var det snakk om en sammenligning med en som har imponert i Europa og som nå er kjøpt av Leicester (som leder Premier League). Hvilket lag i Premier League tror du Sælnes ville ha gått rett inn på, på bakgrunn av det du har sett i Europa League (som har langt lavere standard enn Premier League)? Selnæs har hatt en knallgod sesong, men imot de nest beste europeiske nivåene skuffet han meg. Jeg tror han vil bli mye bedre til neste år - da kan han bli aktuell for en god europeisk klubb og kanskje bli solgt for 40 miill + På bakgrunn av det han presterte i fjor vil en naturlig pris være på i underkant av 30 mill. I fjor sommer var han helt klart vært mer (som resten av RBK). Men, høsten ødela litt. Kanskje var det jeg som hadde for høye forventinger. Kanskje husket jeg feil? Men fakta er at hvis han hadde vært så gode som man påstår her inne (med alle speiderne som var tilstede), så hadde han vært solgt for lenge siden (og til andre lag enn St. Etienne, engelsk Championship eller Kina.). Hvis noen skal betale 40 mill, så må det være fordi de tror han kommer til å bli bedre enn det han var ifjor... Jeg tror det..
. |
|
| Back to top |
|
 |
|