| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 19.01.2016 23:19 Post subject: |
|
|
| Er det kun en plass det spilles om? Hvis både lag 14 og 15 fra TL er i playoff trodde jeg det betød at det var to plasser å spille om. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.01.2016 01:36 Post subject: |
|
|
Dette var gode nyheter.
Takk! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.01.2016 01:48 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Er det kun en plass det spilles om? Hvis både lag 14 og 15 fra TL er i playoff trodde jeg det betød at det var to plasser å spille om. |
Kan se ut som om det er 2, ja. Det 2mas skrev er nok rikitg vil jeg tro. Er bare jeg som har surret litt, mente at jeg leste at vinneren møter lag 14 og 15 men det står visst vinnerne ser jeg nå.
Da blir det nok som 2mas sier og da kan det jo bli 3 lag ned fra TL om begge feiler i play off. Men det tror jeg ikke vil skje så ofte. Blir nok som oftest 1 (som går ned direkte) og noen ganger to når ett av TL lagene taper play off.
Vil tro det da blir som 2mas nevnte at det blir lag nr 15 i TL mot vinneren av lag nr 2 og nr 5 fra OBOS og da lag 14 i TL mot vinneren av lag 3 og 4 i OBOS. Bør vel være slik at det laget som gjøre det best av de to TL lagene i ligaen vil få fordelen av å møte det antatt svakere laget (dog kan jo 15 møte lag 5 om lag 5 slår lag 2).
Eller så kan det jo hende at det blir satt opp etter OBOS play offen slik at lag 14 uansett møter det lavest rangerte av de to OBOS lagene.
Men nå er det jo ikke sikker at det blir slik, ingenting er jo avgjort. Men jeg har på følelse av at disse forandringene under TL vil skje. |
|
| Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 20.01.2016 08:39 Post subject: |
|
|
Er spent på korleis 3. divisjon vil bli og kva dei legg i regional. Her i Årdal så har Årdal FK dei siste to sesongane blitt plassert i Møre-avdelinga noko som betyr svært lange turar spesielt tidsmessig. I år har dei heldigvis blitt plassert i ei Austlands-avdeling. Problemet med dette er at ein i år ikkje vil møte lag frå Sogn og Fjordane då desse framleis høyrer til Møre-avdelinga.
Må seie interessa har dabba av litt etter at dei la om 3. divisjon sist og slo saman avdelingar. Var noko med å møte berre lag frå Sogn og Fjordane. Enklare å reise på bortekampar var det også.
Så da gjenstår det berre å sjå kva som skjer  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.01.2016 19:16 Post subject: |
|
|
Komiteen har falt ned på at pyramidestrukturen 1+1+2+6+18 er den som best mulig ivaretar og møter dagens utfordringer, spesielt fordi den vil gi mindre belastning for 3. divisjon. Det er også den modellen som gir best opp- og nedrykksflyt. Et kvalifiseringsfritt opp- og nedrykksystem har vært en av komiteens føringer.
Les mer: Høringsnotat – ny pyramidestruktur i norsk fotball
Ikke noe ordentlig svar på spørsmålet ditt, men ligger nok lite ute på nett om hvordan avdelingene vil bli delt opp i nye 3. og 4. divisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 20.01.2016 20:17 Post subject: |
|
|
| Er vel egentlig det eneste gode forslaget de kom med som nå ser ut til å bli en realitet. Positivt spør du meg. Spissing i toppen, og færre klubber som rykker opp til TL for å synke ned. Hønefoss, Ham-Kam, Bryne og Moss er vel en av flere klubber som har vært i toppen som nå er i Oddsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 20.01.2016 23:27 Post subject: |
|
|
Kan fort bli attraktivt for 2-lagene å bli værende i 2.div i en slik struktur. Regner med at nivået i 2.div blir vesentlig høyere, enn hva det er i dag.
Kanskje Tippeligaklubbene vil statse litt ekstra på 2.lagene? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.01.2016 21:59 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../42843414/
Morten P med en av sine eminente analyser. Jeg blir helt matt..
| Quote: | | 16 LAG I Tippeligaen har gjort norsk toppfotball bredere. Den har også gjort den dårligere. Det tok ikke mer enn et par år å innse at 16 lag i den øverste divisjonen er minst to for mye. |
To lag i EL i år, en hjægnebløning fra EM-deltagelse.
| Quote: | | Men først da Norsk Toppfotball i 2014 hyret inn et nederlandsk selskap for å utrede alle potensielle ligastrukturer og pyramider, et grundig og godt arbeid[...] |
Grundig og godt arbeid faktisk. Da så. Kjempebra argument for å redusere til 14 lag du.
Det syltynne argumentet om at flere lag automatisk gjør ligaen dårligere og at færre lag gjør den bedre skal tydligvis eltes inn i hjernene til det norske folk. Det å komme med begrunnelser for hvorfor dette er så mye bedre, nei det gidder man tydligvis ikke. Eller er det for at man vet at det egentlig ikke finnes noen saklige argument og at dette bare er en kjepphest som skal ris til en hver pris.
Spissing. Ligaen skal spisses, om daukjøttet blir skjært bort. Da blir de resterende lagene mye bedre. Sånn var det ja. Jeg husker det godt jeg når vi hadde 14 lag i serien, du og du så mange EM og VM Norge var i. Og det vare nesten litt pinlig med så mange norske lag i EL og CL. Minnet litt om dagens norske dominans i langrenn.
Morten P rabler videre om at Hallèn & co selvfølgelig vet fotballens beste, de 28 andre NTF-klubbene gjør det selvsagt ikke. Det er så forbannet maktarrogant og elitistisk at jeg blir kvalm.
| Quote: | | FOR FOTBALLEN VIL ikke dette. Fotballen vil ha toppfotball på egne premisser. Være litt gravid om du vil. Fotballen vil ha norsk toppfotball - den bryr seg ikke om hva landslaget og de største klubbene får til utenfor AS Steinrøysa. Det er vi som gjelder. Oss. Ikke kollektivet. |
DET ER DE 28 KLUBBENE SOM SIER NEI SOM ER KOLLEKTIVET MORTEN P!!
Idiot. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.01.2016 22:10 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: |
To lag i EL i år, en hjægnebløning fra EM-deltagelse. |
Det siste punktet ditt her kan ikke tas for inntekt for 16-lagsligaen. Med kun 16 lag i EM som tidligere hadde man ikke spilt playoff. Joda, jeg vet at man var fryktelig nær å vinne hele gruppa. Men det var man også i Drillos siste EM-kvalikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.01.2016 22:14 Post subject: |
|
|
Greit, ser den. Blir bare så fryktelig provosert av Morten P's dumskap og udugelighet. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 22:23 Post subject: |
|
|
Den mannen gir udugelighet et ansikt. Ikke for å mele egen kake altfor mye i alle sammenhenger, men skulle nesten ønske han hørte oppsummeringen av de tre knusende artiklene fra Strand på siste Troillprat.
Etter det kunne han ha kommet med argumentene for at dette ville blitt bedre.
Det er jo ikke én av disse forkjemperne som har klart å peke på noe som helst som indikerer at ting ville blitt bedre uten at det reduseres til enten synsing eller tåkeprat. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.01.2016 22:32 Post subject: |
|
|
AS Steinrøysa, ja.
Dette er sånn herlig hersketeknikk man ser i de beste kommentarfeltene. Mangler bare at han drar til med en "Skukke tru detta var mulig i verdensrikeste land. I 2016".
Det er jo sagt hundrevis av ganger før, men hvordan den mannen får betalt for å skrive ned sine meninger på papir er helt uforståelig. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 21.01.2016 22:58 Post subject: |
|
|
| Morten P er vel en av de største klovnene som skriver om fotball for tiden. En ting er å skrive for å provosere, men det er noe annet når man er så stokk dum at man faktisk selv tror på det skvipet man lirer ut av seg. Morten P føler jeg at sterkt tilhører sistnevnte kategori, mens Kroken provoserer mer eller mindre bevisst. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.01.2016 23:05 Post subject: |
|
|
| Alt Morten P og Esten O skriver er ufrivillig komisk. Helt utrolig lavt nivå på de to. Kroksæter fremstår nærmest oppegående sammenlignet med de to. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2016 23:47 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Kvalifiseringsopplegget var dårlig forklart, ja. |
Har bladd litt i forslaget fra seriekomiteen, og der står det heller ikke forklart utover at alle lag skal spille både borte og hjemme i hver runde. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.01.2016 23:47 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Alt Morten P og Esten O skriver er ufrivillig komisk. Helt utrolig lavt nivå på de to. Kroksæter fremstår nærmest oppegående sammenlignet med de to. |
NÃ¥ overdriver du. De tre kunne fint spilt i samme band. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 21.01.2016 23:49 Post subject: |
|
|
| Three stooges... |
|
| Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 22.01.2016 10:13 Post subject: |
|
|
Takkar for svar Basert på dei siste sesongars plasseringar til Årdal FK så vil dei nok med det nye forslaget havne i ein av dei 15 planlagte 4. divisjonane med mindre dei blir blant 1-4 i årets 3. divisjon
http://www.t-a.no/sport/t...056347.ece
Da er det kanskje håp om ein ny 4. divisjon Sogn og Fjordane.
Men om dette går igjennom.... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.01.2016 13:00 Post subject: |
|
|
Ser folk glatt overser at vår egen klubb er blant forkjemperne for å redusere antall lag i TL.
Selv har jeg ønsket og beholde dagens ordning i TL.
Lettere for oss å finne gull i Hønefoss,Sogndal,Sandefjord,etc. om de spiller i TL enn om de spiller i 1.divisjon.
Mest mulig geografisk spredning er også viktig.
Produktet er rett og slett for dårlig til at folk gidder se på om de ikke har et lag i nærheten å holde med. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 22.01.2016 14:47 Post subject: |
|
|
Trur ikke det er så mye glatt overse som å bare gi faen i det. Det har vært klart lenge og klubben fikk passet påskrevet da det ble klart. Hadde det vært opp til en del av storklubbene så trur jeg egentlig at vi fort kunne sett en liga bestående av lag fra Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og Tromsø fordi der er storparten av befolkninga.
Ang. Morten P., Esten (tåpelig navn i seg selv) og Kroken (burde vært på døra der for lengst). Så kan de synse og mene så mye de vil. Nå har jeg ikke sett så mye tull fra Krokus siden han fant ut at det var lurt å terge på seg Rosenborg supporterne over at det fins rivalisering i Norge. Esten har lenge vært klar på at han vil ha liker forslaget om å røske opp i ligaen. Mannen er ansatt av NFF som landslagstrener i innefotball så han skal være noe forsiktig med uttalelsene sine. Sist men ikke minst har vi da fyren som ser ut som en grorudplame med magesår. At han aldri har hatt en original tanke i hue som ikke har vært godkjent av NFF har aldri vært en hemmelighet. Det er en grunn til at alle artiklene hans er tørrere enn sandpapir _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2016 22:05 Post subject: |
|
|
Det endelige forslaget til fotballtinget (s. 12) er nå klart:
Det blir likevel ikke foreslått endringer vedr. nedrykk fra eliteserien.
I stedet blir det likt i 1. divisjon som i eliteserien: Altså nedrykk for 15. og 16. plass og kvalik for 14. plass.
Tydeligvis hadde Aftenposten dårlig kilde, og ser nå at de faktisk endret saken sin dagen etter i all stillhet. Når de har en sak liggende ute i et døgn, bør de være mann til å komme med ordentlig rettelse. Man kan jo ikke forvente at folk går inn på saken dagen etter for å se om noe er forandret.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2016 22:39 Post subject: |
|
|
Helgens seriestart var den tidligste noen gang. Likevel ønsker Høgmo å få i gang en debatt om hvordan Norge kan styrke sin internasjonale posisjon. Sverige spiller i likhet med Norge serie fra mars-april til november omtrent, mens i Danmark starter de serien i august. Det er noe Høgmo mener bør vurderes i Norge også.
– Kanskje må vi ha en kulturendring i tankegodset vårt. Danskene endrer seriesystemet sitt av en grunn. Vi og Sverige har ikke gjort det. Vi må diskutere dette, det synes jeg er viktig. Vi kommer til å spille viktige kamper i mars, februar og november i fremtiden. Vi må ta dette på alvor og diskutere det for å finne ut hvordan vi kan bli bedre totalt sett.
– Jeg ser ikke en eneste annen idrett i verden hvor man skal konkurrere på øverste nivå hvor man har en annen terminliste nasjonalt enn internasjonalt. Vi må ha en lyst til å bli med på endringen, forteller Høgmo.
Les mer: Høgmo ber om radikale endringer i norsk toppfotball
Her er et forslag: kutt Tippeligaen til 12 lag og la klubbene spille mot hverandre tre ganger. Spørsmålet – som alltid dukker opp aller første – om hvem som får to hjemmekamper mot hvem – får vi ta senere. Det kan tross alt ikke være det viktigste.
Det store problemet er å få dette gjennom – fordi de klubbene som ønsker det er i mindretall. Trolig må det inn en rettighetshaver på TV-siden som setter dette som krav, og som tilfører så mye penger at klubbene ikke kan si nei, for at dette skal gå gjennom.
Les mer: Norge kan fortsatt spille vår-høst - men vi må ned på 12 lag i Tippeligaen
 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.03.2016 22:44 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Vi må diskutere dette, det synes jeg er viktig. |
Nå dukker utrolig nok denne diskusjonen opp bare noen uker etter at den ble avsluttet med nok en dunder - fiasko for forbundet. Det er helt utrolig at de ikke en gang er villige til å trekke pusten og reflektere over total - nederlaget sitt før de tar sats på nytt. Og enda verre, de legger frem saken som om dette ikke er tenkt på....!!
| Quote: | | kutt Tippeligaen til 12 lag og la klubbene spille mot hverandre tre ganger. Spørsmålet – som alltid dukker opp aller første – om hvem som får to hjemmekamper mot hvem – får vi ta senere. Det kan tross alt ikke være det viktigste. |
Og dette argumentet mener jeg er noe av det aller, aller styggeste av dem alle. Det skinner så klart gjennom at meningen i prinsippet er at Tippeligaen kun er/skal være noen treningskamper/ uviktig treningsarena som skal klargjøre spillere med norske pass til kvalifikasjonene for landslaget. Og det er å pisse på serien! |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.03.2016 23:10 Post subject: |
|
|
Akkurat. Et TV-selskap skal komme og bestemme turneringsformatet gjennom økonomisk makt.
De kunne like gjerne rive ut øynene på alle supportere som bryr seg om norsk fotball og pisse brennende bensin inn i hullene.
Hvis de enda ikke forstår hvor mye motstand noe sånt ville ha fått etter at de ble sablet ned (på saklig, velfundert grunnlag) etter alle kunstens regler de forrige gangene de forsøkte, så begynner jeg å lure på om det rett og slett ikke er håp, tåkefyrsten og hans hoff lever i en verden så fjernt fra oss andre at den rett og slett ikke berører virkeligheten på noe punkt, og da er tiden kommet for væpna revolusjon, alle pamper opp mot veggen, fire!, og så begynner vi på nytt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
DiCanio Junior

|
Posted: 15.03.2016 23:27 Post subject: |
|
|
| Svea wrote: | | Det store problemet er å få dette gjennom – fordi de klubbene som ønsker det er i mindretall. Trolig må det inn en rettighetshaver på TV-siden som setter dette som krav, og som tilfører så mye penger at klubbene ikke kan si nei, for at dette skal gå gjennom. |
Det er altså et problem at flertallet er uenige. Disse må tvinges til handle i strid med egne meninger. Er det Svea eller Kim Jong-un som har skrevet dette? Hvorfor ikke bare ta med seg bazooka på døra til klubblederne og rope at nå kommer du her, og det på røde rappen.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|