|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 17.11.2015 16:24 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Det er noe galt med mentaliteten til endel av våre spillere også, selvbildet litt for bra og selvinnsikten er ikke helt tilstede. Ciljan uttaler feks at "sky is the limit" for dette laget og Nyland mener det er pinlig å tape for Ungarn. |
Reagerte på dette selv. Resultatet av den førte kampen ble nærmest møtt med skuldertrekk av flere av spillerne, og kommentarer som "dette laget tar vi greit i Ungarn". Fikk inntrykk av at flere antok det skulle gå av seg selv uten at det var nødvendig å jobbe noe særlig. Ganske overraska over holdningen siden det tross alt er snakk om en playoff til et mesterskap vi ikke har vært i på 16 år. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.11.2015 10:46 Post subject: |
|
|
Altså, en ting er jo at landslagstreneren vår åpenbart ikke egentlig er fotballtrener, men mer en slags administrativ tilrettelegger (eller teknisk direktør, som TKK foreslo). Det er veldig lite som tyder på at Høgmo har noen sterke meninger eller egne preferanser for hvordan fotball skal spilles, men han har nok brukbar faglig oversikt, og plukker taktikker og grep ut av læreboka når han føler for det. Men å bytte spillestil, filosofi og formasjon mellom to avgjørende kvalikkamper, det er stryk på så grunnleggende parametere i et tidlig stadium av en trenerutdannelse, at det nesten bare må føre til at trenerkortet inndras for en periode. Det hjelper overhodet ikke norsk fotball å ha en "innovativ" landslagstrener som er villig til å teste ut alle formasjoner han har hørt om med A-landslaget(!!), uavhengig av kampenes viktighet, sammensetning av troppen og muligheten til å bli samspilte. Er det utprøving og egen læring han ønsker, så får han bli trener i OBOS. Landslagstreneren vår bør være noen som vet hva han vil med fotball, og som har en klar ide om hvordan han skal få Norge til å ligne på det bildet. Og han MÅ IKKE NØDVENDIGVIS VÆRE NORSK!!
Likevel er det forferdelig irriterende med folk som bruker dette galehuset av en playoff til å fronte en "hva-var-det-jeg-sa"-holdning til sine egne hangups. For eksempel det med at lag som vil fram og score mål må spille 4-4-2 for å få to spisser på banen (for antall spisser = antall mål, ikke sant?). Vi må bruke Pedersen og Ødegaard, søyt de samme folka etter hjemmekampen. Eller det plutselige ønsket om å se Kjetil Rekdal som landslagstrener kun fordi han er tydelig uenig i Høgmos disponeringer (heads up: Rekdal er konstant uenig med alle andre enn sine egne disponeringer, til tross for at han er demonstrativt akkurat like planløs som Peg når det kommer til å score mål i fotball). Han er så befriende ærlig, lissom. Nå må folk innse at vi trenger færre lag i Tippeligaen, piper de, for magefølelsen deres tilsier at da hadde landslaget på et eller annet uspesifisert vis blitt det lille hakket bedre, akkurat som de var i 2008?
Den der Ungarn-fadesen (og det er en fadese å tape sammenlagt mot Ungarn) viser at det er lurere å være samspilte og enige enn å være (i teorien) fryktelig fleksible og uforutsigbare. Spesielt når man møter en litt svakere motstander. Og det burde kanskje en trener på landslagsnivå skjønne av seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.11.2015 11:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Trailing, Norway felt the need, their coach Per-Mathias Hogmo said, to be “offensively minded” for the second leg. That seemed to mean playing with an extremely high line, which given their central defenders’ lack of pace, left them vulnerable to simple balls in behind the back four. Tamas Priskin, the third gamble, took advantage after 14 minutes, outpacing Vegard Forren – the pair were outpaced by a passing glacier – checked back inside and hit a brilliant shot into the top corner. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.11.2015 01:53 Post subject: |
|
|
ALtså jeg sa vell at jeg hadde tatt Reka som landslagssjef any day forran Messias, men nå betyr ikke det at jeg holder ham som den beste kandidaten, men at han er inne på topp 10 det vil jeg si. (sier vell emre om Per M enn om Reka..)
Selv håpet jeg det skulle bli solskjærs nye jobb, nettopp fordi han har en enorm evne til å lese spillet og gjøre forandringer samtidig som han er meget godt likt av spillerne han trener. Det som jeg tror gjorde Cardiff jobben til en farse var vell mere at spillerne i Cardiff neppe har like my respekt og tilltro til Ole som det norske spillere har, og det var vell snakk om at flere nektet å gjøre som de fikk beskjed om også. legg til at Ole prøvde på et ambisøst prosjekt der med å flytte ballen mere ned på bakken og du har komplett kaos. Sikkert lært en masse av det eventyret også.
Utenom ham hadde jeg gjerne set vi forsøkte oss på Hamren om sverige røk ut (gjorde de jo ikke da...), Laudrup eventuelt forsøke å friste Ancelotti til en internasjonal trenerkarriere.
Men disse mest fordi slik JEG har opplevd dem oppgjennom årene, tror de passer godt til jobben med å løfte landslaget og ta oss til VM.
Mange flere kandidater, men så var det å finne noen som er ledig da...
Tipper at om Per M går av så er det Solbakken som blir nestemann.
Ellers kan jeg jo søke på jobben selv. Tviler på at jeg hadde satt ne verre taktikk enn vår kjøre Høgmo borte mot Ungarn. (bare å skummlese Rbkweb, suge til seg innspill og så er vinnerlaget satt ) _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 20.11.2015 05:29 Post subject: |
|
|
| Du må vite, moomoo, at jeg alltid scroller forbi dine innlegg. |