English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 17:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Molde har vært det beste laget vi har møtt i år og EL-kampene viser at de har et høyt toppnivå. Spesielt kampen på Lerkendal imponerte de meg. Det handler uansett litt om flyt (Fenerbache burde ledet 2-0 etter 10 minutter) og flaks med trekningen. Vi møter jevnt over bedre lag enn Molde.

Samtidig har de, som flere påpeker, jevnt over bedre ferdigheter enn våre spillere. I forsvaret ville jeg byttet ut to-tre spillere som startet mot Lazio glatt med de som startet for Molde mot Celtic. På midtbanen og blant angrepsspillerne er det mer jevnt, men Mostrøm hadde jeg gjerne sett på RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 18:22    Post subject: Reply with quote

Kampen på lerkendal? De hadde vel to skudd på mål hele kampen (men gitt effektiviteten til molde burde de jo scoret på begge disse to). De berget uavgjort på at Andre Hansen kastet ballen inn i eget nett.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 18:23    Post subject: Reply with quote

Molde i 2015 minner meg mye om Rosenborg i 2005.

Etter at NAE ga seg i Rosenborg ble det mye turbulens, hvor OBR måtte gå i 2004 selv om han tok laget til seier i serien og CL. I 2005 hadde vi en svært bred stall, og kanskje kunne vi stilt to lag som begge var gode nok for medalje i serien. Med PJH ved roret gikk det elendig i serien, men etter en kursendring under PMH og Tørum tok vi oss ut i CL, hvor vi gjorde det prima.

Molde har bygget et fundament de siste årene, noe som viste seg ved at Skullerud tok the double året etter at OGS ga seg. Før det tok Molde to seriemesterskap og i en mellomsesong hvor de startet serien elendig ble de cupmester. I år igjen roter de det til, og taper mye poeng, selv om de er det laget som har sluppet inn nest minst mål og har skåret tredje mest i serien. Molde burde egentlig vært på sølv- eller bronsjeplass i årets serie, med litt bedre uttelling.

Potensialet i Molde kommer til uttrykk i EL, hvor de tar poeng mot meget gode lag. Det blir tull å si at Celtic, Ajax og Fenerbache ikke er gode lag, og at Rosenborg ville gjort det godt i deres pulje og Molde tilsvarende dårlig om de spilte i vår gruppe. Saken er den at Molde har vist meget god form i høstsesongen, og de var også nære ved å kvalifisere seg til CL. Om vi ser sesongen under ett har Rosenborg vært bedre i serien, mye takket være en meget god sesongstart, mens Molde har vært i form og vist sitt sanne jeg under høsten.

Til neste sesong tror jeg det er veldig åpent hvem som vil være best. Rosenborg har mye å lære i forhold til kampbelastning, og det kan også tenkes at klubben får en stor utfordring i å måtte fornye laget om det kommer bud nå i vinter eller neste sommer på sentrale spillere. Jeg aner ikke hvordan Molde ligger an i forhold til spillerlogistikk, men Molde ser ut til å være sin egen værste fiende, hvor de roter det til for seg selv, akkurat som Rosenborg i 2005 og 2007, da vi hadde stort potensiale i laget men slet med stabiliteten. Når Molde blir kvitt disse "voksesmertene" i prosessen med å bli en storklubb, så vil de slutte å presetere svakt på grunn av interne forhold, som å ha en for stor og god stall.

Rosenborg har gjort det godt i år, men virker å ha blitt litt høye på seg selv, gitt suksess i vårsesongen og kvalifiseringen i EL. Kåre fremstår som meget selvsikker når han sier vi er på høyde med de vi møter i EL og vi går for seier selv på bortebane, og at han ikke frykter Molde eller Strømsgodset til neste år.

Jeg synes Rosenborg har mye å få på plass fremdeles før vi kan fremstå som så selvsikre. Vi har økonomien på plass, ny sportslig leder, god spillerlogistikk, vi trener bedre og mer enn tidligere, og vi har fått tilbake en filosofi om åpenhet i klubben og samhandling og 4-3-3 på banen. Publikum har også fått tilbake troen på laget. Alt dette er veldig bra, men er allikevel bare et lite første steg på veien mot noe stort. Molde mener jeg ligger minst ett steg foran Rosenborg per i dag, i forhold til å bygge et fundament. Med OGS tilbake (for en lang periode) blir dette fundamentet enda litt mer solid.

Rosenborg må være tålmodige og bygge sten på sten, og samtidig være ydmyke nok til å innse at per i dag er Molde litt foran i sitt prosjekt enn det Rosenborg er med Kåre ved roret. Rosenborg og vi som er Rosenborgsupportere bør også være ydmyke nok til å gi Molde ros for suksessen de oppnår i EL. Det Molde oppnår i år i EL er det samme som vi veldig gjerne ønsker å oppnå, og det at Molde gjør denne suksessen i år kommer av det arbeidet de har lagt ned de siste sesongene.

Til neste år blir det sannsynligvis ikke EL på Molde. Det betyr at de blir enda farligere i serien, men samtidig mister merkevaren Molde litt av glorien, og Rosenborg kan vise enhver at vi er Norges beste lag om vi igjen tar oss ut i Europa samtidig som vi vinner serien. Men, jeg tror det innebærer at vi må løse en rekke utfordringer, som de vi har sett i år i forhold til stor kampbelastning, og en ny utfordring i spillerlogistikk og å få nye spillere inn i spillestilen og rollene, kanskje midt i sesongen. Jeg tror det skal holde hardt om Molde (og Strømsgodset) ikke tuller det til for seg selv.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 18:33    Post subject: Reply with quote

Terningkast 6 til det innlegget der Tommel'n opp!
Barney
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

Definitivt en 6'er til nidaros. Tommel'n opp!
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 20:03    Post subject: Reply with quote

Kudos for en overbevisende analyse av ståa per dags dato, vil gjerne se innlegget plastra inn i "Rosenborg 2016"-tråden. Det er ikke tvil om at de største utfordringene våre neste sesong blir på det sportslige planet(heldigvis), og Bjørnebye samt Kåre har en stor jobb fremfor seg. Kompetansen er der ute, nå må vi jobbe knallhardt.

Molde samt Strømgodset lar nok ikke sjansen gå fra seg, det første slaget står i vintervinduet. Seriemesterskapet kan fort avgjøres allerede i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 06.11.2015 20:16    Post subject: Reply with quote

Spesielt har vi for dårlige forsvarsspillere ( ikke reg og sven). I tillegg har Jensen og Midtsjø vist seg veldig dårlig den siste tiden. Det florerer av feilpasninger fra dem. De vinner ingen andre baller.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 21:37    Post subject: Reply with quote

De gir seg faen meg ikke nede i Romsdalen med denne moraliseringen. Siste ute i korstoget er ingen ringere enn styreleder i Møre og Romsdal idrettskrets med dette slagkraftige ballesparket, publisert både på hjemmesidene til Norges Idrettsforbund og facebooksiden.

HAT-ROP høyrer IKKJE heime verken i IDRETTEN eller andre plasser!
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.11.2015 21:44    Post subject: Reply with quote

Hjelpe & trøste for en gjeng. Blir helt matt.

Lurer på hva hun synes om fyllekjøring jeg.
robinla
Veteran

PostPosted: 06.11.2015 22:19    Post subject: Reply with quote

Er mer enn nok for meg å lese den tittelen. De får bare grave MFK så langt ned de klarer. Er ingen av noen nevneverdig betydning utenfor smurfeland som har gitt de støtte for sutringen.

Godt sesongen er over i TL straks sånn at de kan nullstille seg til neste sesong. Akkurat nå er det nok så høye på seg selv at de fort kunne utnevnt seg selv til verdens beste lag gjennom tidene.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 07.11.2015 00:21    Post subject: Reply with quote

https://vimeo.com/144693085

hør starten Very Happy
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 07.11.2015 00:40    Post subject: Reply with quote

Haha, herlig!
hello
Veteran

PostPosted: 07.11.2015 00:41    Post subject: Reply with quote

Haha, fantastisk.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 07.11.2015 08:50    Post subject: Reply with quote

Fint innlegg Nidaros. Enig i alt, bortsett fra analysen av KI's uttalelser. Han hadde vært for høy på suksessen, hvis han hadde sagt at vi ER så gode at vi skal ta Godset og Molde neste år. Men i alle intervjuer jeg har sett/hørt, så sier han at Molde og Godset skal slite fordi vi SKAL BLI BEDRE neste år.

For meg, så er det en trener med rette fokus, og noe jeg kjenner igjen fra NAE. Uansett suksess, så er det ikke godt nok for neste år. Jeg tror ikke KI er høy på årets suksess, og at han vet at dette ikke er godt nok for neste år. Men han er selvsikker på at det skal klubben klare, og det er i min verden en riktig holdning.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 07.11.2015 11:45    Post subject: Reply with quote

Helt fantastisk start på den podcasten! Er så sykt deilig at det er INGEN utenfor Molde som er enige med de.

Driver å leter etter den første artikkelen om lederen i Molde som sutret først (bør vel være fra mandag denne uken?) sånn at jeg kan legge inn datoen i kalenderen og neste år mimre tilbake og tenke på dagen den plastikklubben nådde den totale bunnen.
Back to top
FKLyn
Senior

PostPosted: 07.11.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
https://vimeo.com/144693085

hør starten Very Happy

Molde har virkelig bedt om det. Det er en ting når en eller annen ukjent kommunestyrerepresentant skriver et flammende leserinnlegg i lokalavisen om at hvis hennes unger ikke oppfører seg de neste årene, da skyldes det at de hørte noen bruke ordet hat i fotballsammenheng. Det er sånt man er vant til. Enkelte jobber så hardt for å bli indignert at de er nødt til å få det til iblant.

Det som er annerledes her er, som det også påpekes i denne podcasten, at vi plutselig ser MFK, Tornekrattet, lagets kaptein og ordføreren danne en slags felles front. Nå har altså styrelederen i Idrettsforbundet i fylket også blitt med. Det er da man lurer på om dette bare er en uvanlig godt gjennomført practical joke. Så selvhøytidelige, dobbeltmoralske og kunnskapsløse skal det ikke være mulig å være i samtlige ledd.

Ellers må det sies at det har blitt litt blest rundt MOT igjen. For meg har de stort sett bare vært en logo jeg ikke har tenkt over på årevis, men nå er de jo plutselig det som skiller oss fra Tyskland i 30-årene. Litt ubehagelig for dem akkurat da de ble bedt om å ta stilling, men alt i alt skulle jeg tro de er happy.
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

Reaksjonene på «Hater Molde by» gjenspeiler spenninger i dagens toppidrett. De gjenspeiler konflikten mellom sportens kommersialisering og idrettens som en sunn, ideell og samfunnsbyggende aktivitet. På den ene siden aktører som bestreber seg på å gjøre idretten til et mest mulig salgbart produkt. Et produkt som krever profiler, helter, skurker, motsetninger, avsløringer og pikante framstillinger. Stadig mer skal fortelles. Det skal spisses, og reageres. Og som for å tilsløre at midlet helliger målet prises engasjementet. Det er jo bare engasjement! Er det ikke flott? Men toppidrett er blitt vare. Utstilt i alle medier.

På den andre siden er idretten fremdeles ideell. Iallfall vil vi gjerne tro det, selv om vi nå daglig ser hvordan den råtner ovenfra. En av begrunnelsene for den store offentlige støtten til idretten er og har vært dens samfunnsbyggende funksjoner. Idretten har vært sett på som en demokratiskole. Selv EU har i sin idrettspolitikk lagt vekt på idrettens (ut)dannende funksjon.

Idretten er nemlig spesielt rigget for kombinasjonen av konkurranse og samarbeid. Konkurransen skal være intens, men den er likevel ikke mulig uten samarbeid. Konkurrenter må samarbeide om felles konkurranseregler, og lære seg å respektere de som håndhever dem. Som er deres egne demokratiske medlemsorganisasjoner. Konkurranse og respekt kan gå hånd i hånd.

Les mer: Rosenborg og hjernen tapte. Dessverre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 30.11.2015 15:23    Post subject: Reply with quote

Molde ser ut til å snappe Fredrik Aursnes (19) rett foran nesen på Viking

Tommel'n ned
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 30.11.2015 15:50    Post subject: Reply with quote

Frykter det kan bli mange fine signeringer for Molde i vinter. Trodde aursnes skulle til brann og ex treneren.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.11.2015 16:49    Post subject: Reply with quote

Mister vel potensielt både Singh og Hussain, da syns jeg egentlig dette er en relativt harmløs signering om han er tiltenkt jevnlig spilletid.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 30.11.2015 17:21    Post subject: Reply with quote

Det handler mer om fundamentet de legger for fremtiden.

Så forbanna typisk. Molde var på vei mot avgrunnen med en haug av spillere som var på utløpende kontrakter og et uavklart trenerspørsmål. Typisk at de skal få en usannsylig boost i EL og komme videre i Europa. Nå er plutselig klubben attraktiv igjen. Rolling Eyes
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 30.11.2015 17:31    Post subject: Reply with quote

Og med en ny "høstdown" så blir det ingen seriegull neste år. Så her må både trenerteamet og spillere evaluere seg hardt etter siste kamp mot Dnipro.

I tillegg må Dorsin ut og vi må forsterke med mer tekniske spillere og en bedre spiss. Ellers blir d Moldegull.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 30.11.2015 17:33    Post subject: Reply with quote

Fint det. Holder oss på tå hev. Så får vinteren vise om det hjelper.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 30.11.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Og med en ny "høstdown" så blir det ingen seriegull neste år.

Er ikke nødvendigvis uenig, men påstanden er ganske bastant når denne "høstdownen" ga seriegull i år, og vi tok kun 1 poeng mot Molde også i år. Det er først og fremst opp til oss å samle mest mulig poeng, og den svake høsten i år ga likevel 69 poeng som er langt mer enn Solskjær klarte forrige gang han hadde Molde, og Godset under Deila. Den såkalte "rekordsesongen" til Skullerud tok Molde to poeng mer, og det kan gå på nytt det, men det er langt i fra så sikkert som du fremstiller det. Vi kan ikke tape på Røkkeløkka mer enn en gang per seriesesong heldigvis.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 01.12.2015 12:03    Post subject: Reply with quote

http://www.smp.no/100Spor...648357.snd

Og der va Aursnes mordor spiller
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb