| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
52% |
[ 35 ] |
| Svensson |
|
28% |
[ 19 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
5% |
[ 4 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Midtsjø |
|
7% |
[ 5 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
4% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 67 |
|
| Author |
Message |
Pokie Veteran

|
Posted: 06.11.2015 00:03 Post subject: |
|
|
Vi leverer svakt.
Tidvis er vi fullt på høyde, og det er symptomatisk med de periodene vi gir full gass, stresser Lazio før de får vendt seg, samt når vi spiller direkte fotball.
Dette er dog, i minutter, maksimalt halve kampen. Ellers roter vi fælt. Vi er ikke skapt for å ligge på rævva i 4-5-1, spesielt når Søderlund har sluttet å jobbe, og i tillegg taper hver eneste hodeduell.
Legger du til at vi har to vinger som jukser, og at det kun er en av disse vingene som får til noe framover, har du et skadet angrep. I tillegg til dette har vi et forsvar som lengter krakilsk etter å spille på midtbanen brudd. De situasjonene Selnæs settes opp i er vanskelig, og når han først har gjort feilen er det ingen i midtforsvaret som har noe som helst å stille opp med.
Reginiussen, Bjørdal og Eyolfsson har alle levert svakt de gangene vi har sett dem i Europa i år. I første kamp ga Eyolfsson bort to poeng, Bjørdal har gitt bort et mål i snitt per kamp siden han kom (satt på spissen), og Reginiussen har heller ikke imponert de gangene vi har sett ham i EL (2012 og nå).
Vi trenger to nye stoppere før neste sesong (i hvert fall en!) Denne stopperen må kunne sentre en ball 5 meter med tempo og presisjon, samt forsvare sitt lag.
I tillegg savner vi noen med lederegenskaper. Hvorfor presser vi ikke høyt konstant når det er tydelig at det er da vi spiller best? Hvorfor gir vi ikke full innsats? Vi skulle gitt full gass i høyt press i samfulle minutter, og da skulle jaggu Lazio få slitt. I stedet gir vi faen meg bort en seier (igjen) på at vi skal gjøre alt annerledes i EL enn i tippeligaen.
Positivt:
+ Svensson, Skjelvik og Hansen viser at de absolutt har nivået inne i disse kampene.
+ Til tross for den avgjørende feilen spiller Ole Selnæs nok en gang en meget habil kamp. Hadde han fått hjelp av midstopperne i oppspillsfasen, samt indreløpere som kunne finne seg rom, ville han vært fantastisk i dag også.
+ Mikkelsen og Skjelvik har noen ok relasjoner på siden sin.
+ vi spiller av og til på høyde. Kan noen kanskje fortelle gutta at de faktisk er fullt kapable til å gjøre dette hvis de gir et fuckings minimum av innsats til enhver tid? (*Host* Helland, Søder, Mikkelsen, Jensen *Host*)
Negativt:
- 4-5-1, ikke 4-3-3
- Spiller 9 mot 11 i forsvar - Søder, Mikkelsen og Helland gjør kanskje 1 manns jobb totalt (helland med 0.0000001 prosent av denne)
- Relasjoner mellom Helland og Svensson. Helland valgte feil HVER eneste gang.
- Jensen driter plent i om det kommer en Svensson alene gjennom. Han vil heller skyte lomper fra 30.
- Midtstopperne kan ikke spille angrep eller forsvar.
- Selnæs blir for isolert.
- Midtsjø jobber jo rævva av seg, men er jo redd når han har ballen.
- Byttet av Konradsen var forsåvidt bra, men hvorfor fikk Helland fortsette? De Lanlay eller Midtsjø ut på ving hadde kunnet funke, bare man for guds skyld hadde fått av denne ubrukelige gratispassasjeren som fungerte like godt som knust kokos-sjokolade i en tvist-pose.
Børs:
Hansen 5
Svensson 5
Reginiussen 2 (bjørdal 2)
Eyolfsson 2
Skjelvik 5
Jensen 3
Selnæs 4 (til tross for to store feil en av de beste igjen).
Midtsjø 3 (Konradsen 5)
Helland 0
Søderlund 1 (Vilhjalmsson 5)
Mikkelsen 4 (til tross for latskap) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 06.11.2015 00:08 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Svensson 6
Reginiussen 3
Holmar 3
Skjelvik 4
Jensen 4
Selnæs 2
Midtsjø 4
Helland 2
Søderlund 2
Mikkelsen 3
Bjørdal 4 |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 06.11.2015 00:09 Post subject: |
|
|
Forøvrig vil jeg bemerke at om vi hadde hatt en midtstopper av Strandberg sin klasse og lederegenskaper hadde vi fortsatt hatt sjanse til å gå videre fra gruppen. Han maskerte utrolig mye av den dårlige posisjoneringen av indreløperne våre. Og var den første som tok tak defensivt. Betegnende når han blir spart i dagens EL sammen med Mamaev, Smolov og Bystrov for å hente inn poeng i den russiske serien.
Mannen var klasse, undervurdert her.
Og så henter vi Bjørdal som erstatter.... Verken klokskap, oppspillsegenskaper eller lederegenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.11.2015 00:10 Post subject: |
|
|
| Bare et spørsmål, Pokie. Hvorfor er det negativt å forsvare seg i 4-5-1? Dette har jo blitt gjort siden midt på 90-tallet av Rosenborg... |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.11.2015 00:12 Post subject: |
|
|
Det er ikke latskap som gjør at Mikkelsen og Helland står og ser på. Det er et bevist taktisk valg av Kåre Ingebrigtsen.
Det er en taktikk som fungerer mot dårligere lag.
Ellers så jeg ikke noe 451. Jeg så 415. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 06.11.2015 00:13 Post subject: |
|
|
Er egentlig ikke enig i at vi forsvarer oss i 4-5-1. Utgangsformasjonen er det, men når Helland jukser så ekstremt mye som han gjør, samt at indreløperne ligger laaangt unna Selnæs, så blir det mer 4-1-3 (fordi Helland ikke gidder)-1. Det blir et gigantisk rom rundt Ole, som lag i TL ikke greier å utnytte. Men det gjør selvfølgelig Lazio. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 06.11.2015 00:15 Post subject: |
|
|
Kroken klarer å få inn hatet i siste kommentar:
Hatremsene mot Molde stiller dessverre spillergruppen i dårligere lys etter denne kampen.
Er forsåvidt enig i mye av det andre han skriver, men hvorfor skal han absolutt dra opp HATET
| Code: | | RBK mye bedre natt til mandag enn det de er i dag...» fortsetter Mathisen på Twitter. |
| Code: | «Lurer på om Ole Einar Bjørndalen hadde festet til langt på natt etter gull søndag, med ny viktig konkurranse et par dager senere...»
Mathisen |
|
|
| Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 06.11.2015 00:27 Post subject: |
|
|
| Hvor mye festet de natt til mandag? Var samtlige duppe dritings, eller ble det bare en sen kveld? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.11.2015 00:30 Post subject: |
|
|
| Ifølge Kåre så var jo Hoftun nachspiel-vakt og sørget for at alle dro hjem i rett tid, og såvidt jeg har skjønt var det normal trening dagen etterpå der alle trente som normalt. Tror ikke det skal tillegges for mye vekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 06.11.2015 00:30 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Bare et spørsmål, Pokie. Hvorfor er det negativt å forsvare seg i 4-5-1? Dette har jo blitt gjort siden midt på 90-tallet av Rosenborg... |
Jeg har ikke sett så mye på 90-tall, men for dagens Rosenborg mener jeg at 4-5-1 og stillestående press er symptomatisk for våre dårlige perioder. Når vi virkelig presser på motstanderen feil gjennom aggressivt høyt press er vi gode - også i dag.
Det som er så negativt med det er jo at spillerne får for seg at det er helt innafor å stå i ro. Fra der jeg satt (hvilket var en elendig posisjon) virket det som om vi var alt for stillestående når vi lå lavt. Den jobben som gjøres av spissen blir helt nytteløs når presset ikke følges opp av en ving (typ Helland) som går opp i press på backer/midtstopper nr 2. Vi lot lazio gang på gang spille seg ut av vanskelige situasjoner fordi vi ikke presset høyt nok og aggressivt nok. Skal vi spille 4-5-1 må vi i det minste kunne forutsi når det kommer muligheter for brudd, hvilket er en mangelvare. De få gangene vi nesten klarte å bryte gunstig mistet vi den fordi vi var for stillestående og lite offensive.
Vår 4-5-1 er halvhøyt press. Dvs, når vi først presser høyt er det for seint, og RBK-gutta blir brikker I et spill som dras etter der hvor Lazio ønsker å ha oss. Kanskje er ikke 4-5-1 problemet, men samhandlingen I press og den tidvise mangelen på aggressivitet.
Når vi angriper, ligger Lazio enten så kompakt og lavt at vi ikke får til noe som helst, eller så ligger de så aggressivt og høyt at keeper må pole ballen på måfå. Selvfølgelig innebærer det noen kontringer, men det er jo bare å springe hjem så ordner det seg stort sett.
Jeg håper vi lærer av dette og at de på brakka ser at vi er helt avhengig av å få inn en ny stopper eller to! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.11.2015 00:33 Post subject: |
|
|
| Jeg er helt enig i at presset vårt og forsvararbeidet ikke var godt nok, men jeg mener at det fint kunne blitt gjort i en 4-5-1 når vi ikke har ball. Det er jo uansett en nyanseforskjell bare, der høyden på vingene er forskjellen på om man kaller det 4-5-1 eller 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 06.11.2015 00:46 Post subject: |
|
|
Egentlig er det Kroken skriver helt greit. Unødvendig avsnitt om Molde, for det har ingenting med saken å gjøre. Men ingen overraskelse at han drar det inn. Ellers var en del av spillerne rimelig drita på søndag. Blant annet en Mikkelsen som stod å spydde utenfor Studio. Men jeg unner de den festen, faktisk  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.11.2015 00:49 Post subject: |
|
|
Dette er slikt som alltid blir trukket frem når det ikke går veien. Jeg er ikke sikker på om kampen hadde blitt så forbanna mye bedre om alle la seg før kveldsnytt på søndag, og det blir for meg et litt billig poeng.
Det var i all hovedsak det kollektive, og spesielt i forsvar, som havarerte i dag. Jeg tror like gjerne at gutta trengte festen og feiringa, og at det like gjerne kunne slått ut om de ble nektet fest som om de fikk ha det. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 06.11.2015 00:55 Post subject: |
|
|
Presset var definitivt langt lavere fra oss i kveld enn når vi spiller bra. De første 40 presset vi aldri over midtstreken. Senere flyttet grensa seg kanskje 6-7 meter frem.
Jeg mener det er en tydelig tendens til at når RBK går ut med en defensiv innstilling, for å satse på kontringer, blir vi fryktelig passive. Det virker som at i stedet for å bruke like mye energi på å presse godt på egen halvdel, bruker spillerne taktikken som en unnskyldning for å være slappere i det defensive arbeidet. Og den holdningen sprer seg til alle deler av spillet.
Det tok seg litt opp i andre omgang, men også da var det preget av enkeltinitiativer. For å hamle opp med et lag som Lazio må vi legge ned innsats som et lag, og få tilbake det gode kollektive spillet. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 06.11.2015 00:58 Post subject: |
|
|
Ja, det er godt mulig. Jeg synes bare det virker litt feigt. Det viktigste er at laget Gjør det sammen. Det kan selvfølgelig gjøres I 4-5-1, men det innebærer at man ikke kan ha en eneste gratispassasjer. Vi har mange gratispassasjerer. De eneste som tar noe særlig tak av de framste 6 ( 8 ) I dag er Vilhjalmsson, Konradsen, Mitdsjø og Selnæs. De siste 4 var ikke med I det hele tatt.
Men det viktigste er uansett at det skjer ett eller annet på stopperfronten. Mye kan trenes opp men du kommer aldri til å se en Eyolfsson og Bjørdal spille god fotball I Europa. De sliter mer enn nok med å finne ut av Mjøndalen og Haugesund, så hvorfor skulle de lykkes mot Lazio? Tore skal få tid, men han har nok ikke europa-nivået inne med mindre han får spilt seg inn med en annen, god stopper over tid.
Ellers har vi meget mye potensiale som fortsatt kan utvikles her. Relasjonene på høyresiden er dessverre fraværende I Europa - men det ligger et stort potensial her. Jensen og Svensson har alle ferdighetene som kreves, mens Helland har svært mye å gå på I mange situasjoner. Overlappingen er så enkel å lese at det Gjør vondt. Når svensson kommer på Ytteren må Helland gå innover! I dag gikk Helland flere ganger samme vei som svensson, og da ødelegges angrepet.
På tross av mye negativitet kan jeg ikke si annet enn at dette RBK-laget likevel er en klasse eller 3 høyere enn de foregående utgavene. Vi er langt bedre fotball-lag, teknisk, taktisk og form-messig. Det skorter litt på det mentale til tider - og forsvarsmessig må det seriøst gjøres noe. 11 mål på 4 kamper er sykt. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.11.2015 01:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror også vi ble tatt litt på senga av Lazio. De presset høyt fra start av og var både tidlig oppe i ballfører samtidig som de markerte pasningsalternativer og stengte rom, slik at vi ikke fikk ro og plass til å få igang vårt eget spill. Da vi i tillegg skulle gjøre ting komplisert og fancy i stedet for å la ballen gjøre jobben, fikk vi til svært lite.
Er det noe italienske lag kan så er det å forsvare seg, og de brukte en taktikk i dag som kledde oss nakne i store deler av første omgang. De fikk til det de ville med glans, vi fikk ikke til noe av vårt. Vi begynte først begynte å spille var når Lazio la seg lavere og lot oss, og selv da skapte vi egentlig ikke så mange ordentlige målsjanser.
Lazio hadde nok studert oss godt, og tok ut både nøkkelspillere og stengte rom. Riktig taktikk av dem, og vi gikk på limpinnen så det sang. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 01:12 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Flere spillere har hardere mottak en skudd ikveld |
Hvis Søderlund hadde hatt litt hardere mottak kunne det vel blitt mål tidlig i andre omgang? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 06.11.2015 01:16 Post subject: |
|
|
| Lazio med ti reserver fra start. Vi er lang langt unna de nest beste hos de nest beste i europa. Men noe håper jeg vi lærer i slike kamper.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 01:31 Post subject: |
|
|
| £irik wrote: | | Kjernen er det internasjonal klasse over! |
Jeg er bittebittebittebittebitte(x2500)litt partisk når jeg sier at det var bra trøkk av de foran meg i dag. Honnør til han som gaulet i megafon med en stemme som kunne skremt småbarn selv uten at han har smakt på hallovinsaften.
I det store bildet betyr dette selvfølgelig nada, men jeg "mistet stemmen" på slutten av første omgang. Gikk over en stund med litt kaffe i pausen, men det var litt tørrhoste som presset på, så jeg klarte ikke overdøve sidemannen utover i andre omgang, og da gjør man ikke nok.
Skjønner ikke hva dere som klarer å synge på fullt volum hele kampen smører halsen med.
Eneste fordel jeg ser med senkamp er at man uten små barn i følget kan kjøpe billett på Øvre Øst uten at det sladres hjemme om hvor man har vært. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 01:59 Post subject: |
|
|
| seler wrote: | | Syns gutta ser slitne ut, og da blir du ekstremt fort straffa på dette nivået. |
Plukker ut dette av innlegget. (Min utheving.)
Mange har nevnt dårlig innsats.
Jeg så også til tider offensive løp som ikke ble tatt, selvfølgelig var det når ballen gikk i rom og ikke på fot, eller dårlig returjobbing, enkelte som ikke gikk 100% inn i duellene, og mange feil valg.
Enten er de blitt dårligere i hodet utover høsten eller de kan være slitne.
Hvis det er hard trening som er årsaken til at de er slitne, så er det greit. Kan sikkert gjerne slippe opp litt uka før de siste kampene.
Hvis det er feiringen, mediefokus og "for god for Tippeligaen"-snakk får vi prøve å nullstille. Eggen var ofte veldig flink på det.
Skal se de blir litt mindre slitne av det? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 02:19 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | La merke til at Lazio-supporterne peip til laget sitt etter kampen. Spillerene gikk knapt bort til fansen og gjorde et klapp før de snudde seg og gikk igjen. Da supporterne peip fortsatt de bare å gå mot spillertunnelen. Det er å sykt patetisk og trist at jeg blir helt matt. Forstår dermed veldig godt at supporterne i Italia er lei av dette. |
Lazioreservene så ut til å være noen blaserte stjerner med primadonnanykker da de ankom Lerkendal.
Jeg kom ved spillerinngangen akkurat da bussen deres kom. Og siden passasjen bak Sparebank1-tribunen var stengt med stålsperringer måtte jeg pent vente.
En skokk unger og litt større unger lente seg over sperringene for å få autografer, håndklask, selfies eller øyekontakt med spillerne de ropte navnene på, men stjernene snudde ikke på hodet en gang.
Det var kun en av Laziospillerne som enset publikum. Basta kom som en av de siste, smilte og gikk bort til en gutt på ca 10-12 år som ropte navnet på hver av dem etter tur. Han ga en håndklask.
Oppe i alt dette stjernesvermeriet kom Rosenborgspillerne tråklende frem mellom publikum frem mot sperringene som var satt ut. De flyttet sperringen på den siden spillerne kom fra.
Det var noen stjerner der også ja, men Jonas Svensson tok seg enormt god tid til selfies, autografer og håndklask.
Hadde det ikke vært for at en av vaktene på andre oppkallingsforsøk fikk Jonas på kanal: "Jonas du må gå no. Vi ska åpne sperringan" ... Så er det kanskje ikke sikkert han hadde rukket kampen.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 02:23 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | Lazio er et bedre fotballag enn oss. MYE bedre faktisk. - selv med svekket mannskap og en mann mindre i begge kampene.
De er raskere oppe i press, de spiller mer kynisk, gjør langt mindre personlige feil og har flere gir og større register. Veldig mye av grunnen til at vi løftet oss i 2. var at Lazio la seg bak og lot oss trille ball.
Jeg tror mange her inne (meg selv inkludert) har med seg Valenciakampene, borte mot Chelsea og storhetstiden på nittitallet i bagasjen når vi snakker om våre forventninger. Vi glemmer de forsmedelige tapene og de dårlige forestillingene. Rosenborg er i dag i startfasen av noe spennende, men er rimelig langt unna et toppnivå som kan gi oss realistiske forventninger om å hevde oss i Europa.
Vi fortjente ikke poeng i dag. |
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 02:42 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Vel er Celtic elendige og Molde hadde rimelig stang inn,men forskjellen er tydelig i hurtig ballbehandling,dvs både å kunne ta i mot og slå harde pasninger uten å bruke evigheter i ballmottaket. Hos våre gutter,med få unntak, spretter ballen først i en bue opp i lufta hvis pasningen er hard og det må føres og vendes opp før man er plassert seg i ønsket pasningsretning.
Det som ergrer meg mest er likevel at vi spiller med kanter fullstendig blottet for duellkraft samt mye rart taktisk. Til det siste, hva i h.... er poenget med to mann på dødball,både frispark og cornere ? Det eneste vi oppnår er å ha en mann mindre i motstanders sone, evt en mann mindre for å dekke returrom. Når det spilles langt opp mot Søder så må en av kantene bue løpet inn mot Søder slik at han kan starte et gjennomløp hvis Søder flikker ballen samtidig som en av midtbanespillerne må komme nærmere for å være et spillepunkt i tilfelle Søder prøver å ta ned ballen på brystet (den spretter ofte litt ukontrollert fra ham).
Bør være på tide at KI forteller Helland at han spiller på RBK og ikke Helland United...
Bjørnebye fortalte på siste medlemsmøte at de skulle evaluere seg selv tøft og grundig. Håper de har guts nok til å evaluere støtteapparatet til KI grundig, KI har sine klare taktiske begrensinger og behøver kanskje mer faglig støtte enn har har i dag..? |
Enig i alt. Jeg så ikke Moldekampen, men støtter konklusjonen om at Rosenborg må få opp ferdighetene på mottak og at vingene må bli bedre en mot en
Støtter at det er mye rart av valg også.
Se for eksempel en situasjon i andre omgang der Selnæs har ballen, vi har fem spillere på linje som utfordrer rom lenger fremme, men i stedet for å gi en av dem noe å løpe på, velger han å spille bakover forbi et pressledd til midstopper.
Konradsen hadde også et rart valg. Førte først ball ut av boksen vår, fem touch fremover, vi hadde flere på vei fremover han kunne spilt til, men så snudde han og spilte bakover.
Blir litt som å skulle safe inn et 0-2 tap det der.
Så hadde Søderlund også en del feil valg. Valgte i flere avgjørende situasjoner å legge ned i rom der det ikke var noen med hvit trøye. Det var ikke tiden det sto på.
Flere har med rette kritisert ham for å til tider være for statisk på bakre. I kveld valgte han i flere tilfeller å møte oppspillet, men bommet med flere meter. Hadde han stått i ro, kunne han vunnet duellen med en liten bevegelse. Nå valgte han heller å komme så langt i møte at ballen seilte over ham.
I kveld valgte vi også stadig å legge innlegg og dødballer i klypene på Berisha.
Ja, han var aktiv og god i feltet. Det er imidlertid ikke en god unnskyldning for å fortsette å velge å spille ham god i feltet.
Hvor mange innlegg bommet vi på?
Og hvor mange hodestøt (ikke headinger) traff Søderlund medspiller på?
Å gjøre gode valg er også en ferdighet, og der har våre spillere mye å lære. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 06.11.2015 02:51 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig med deg Clasiker i at Lazio generelt er et mye bedre fotballag enn oss. Dette laget hadde vi kunne slått i begge kampene om vi hadde prestert i nærheten av vårt beste. Dessverre så valgte vi heller å la være å prøve i denne kampen. Vi var sløve med dårlig innsats, lite vilje og ingen tro på at vi kunne vinne ved å spille slik vi har spilt på vårt beste. Det florerte også med ballmiss i angrep etter angrep og null aggressivitet i forsvarsarbeidet.
Det var ikke mangel på ferdigheter som felte oss i dag. Det var mangel på innsats. Vi prøvde jo ikke en gang. Imidlertid enig med deg i at vi ikke fortjente poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2015 02:57 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Clasiker wrote: |
De er raskere oppe i press, de spiller mer kynisk, gjør langt mindre personlige feil og har flere gir og større register. Veldig mye av grunnen til at vi løftet oss i 2. var at Lazio la seg bak og lot oss trille ball. |
Ja, det er en faktor som absolutt må tas med. De er utrolig mye bedre ballspillere enn oss, og flytter seg smart. Vi så flere ganger i dag hvor de en-touchet seg ut av eget forsvar hvor spillepunktene konstant søkte nye posisjoner. Det var skikkelig tiki-taka der av og til.
Lazio har veldig mye bedre spillere enn oss, og i hvertfall per nå har vi ikke kollektivet til å kompensere dette. Når de ga gass utpå der, hang vi rett og slett ikke med. |
Viktig det med at de beveget seg og posisjonerte seg smartere. Våre "valgte" av og til å posisjonere seg for sannsynlig pasningsbrudd/feilpasning, og det fikk de.
Nå valgte de det nok ikke bevisst, men dette er en del av læringen. Skremmende at heltidsansatte landslagsaktuelle fotballspillere i RBK ikke har ferdigheter til å forstå at de må posisjonere seg slik at kameraten får lettest mulige vilkår for å treffe, litt godfot liksom.
En stor forskjell var også at Laziospillerne evnet å få noe ut av det når de utfordret en mot en. Særlig i angrep så man at reseervene på Lazio er mye bedre enn Arsenalaktuelle som restituerer med forskningsbaserte øl.
Nå er det visst bare jeg som spammer ned tråden, så på tide å legge seg.
Kona legger antagelig inn et ønske om at dere ikke må skrive så lange kamptråder når det er senkamp. Forhåpentligvis skulle det kanskje vært, og ikke antagelig.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|