English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 28.07.2006 12:42    Post subject: Reply with quote

oddrane wrote:
Nå var det jo forsåvidt ikke Høgmo som tok ut sykemeldinga da, det var legen.

Det er da fullt mulig å skrive ut sykmelding på pasientens eget ønske...
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 28.07.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

8 uker sykemelding er vel det maksimale trygdeloven gir anledning til uten ny vurdering og utvidet legeerklæring. At en strekker seg til maks tyder på at det kanskje er behov for enda lengre sykemelding, noe som isåfall vil tyde på at Høgmos helseproblemer er av en så alvorlig art at han bør se etter andre arbeidsoppgaver.

Dersom dette var en vanlig arbeidsgiver så ville det naturlige og lovpålagte være at en så etter andre arbeidsoppgaver/funksjoner i bedriften som den ansatte kan utføre til tross for sitt helseproblem.

Høgmo bør omplasseres til en sportslig teknisk funksjon. Kall han gjerne sportslig direktør og la Bratseth jobbe mer med merkantile/sponor-oppgaver, noe jeg tror vil være en naturlig karriereutvikling for Rune. Han kommer ikke til å jobbe med sportslige arbeidsoppgaver hele sin yrkeskarriere og trenger å lære seg butikk, for senere oppgaver i næringslivet.
Proff

PostPosted: 28.07.2006 12:53    Post subject: Reply with quote

Tror Høgmo hadde passe ypperlig som manager eller noe sånt. Litt bak kulissene og jobbe med klubb-utvikling.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.07.2006 13:04    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
I går reiste han hjem til familien i Moss.

Det korrekte skal være at han reiste med familien. Fam. Høgmo bor i Trondheim, men de har beholdt huset sitt i Moss, og er der nå for å slappe av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
petko
Rutinert

PostPosted: 28.07.2006 17:05    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:

Angående Rösler, så er det nesten så jeg tror han er blitt feilinformert av reporten, som har byttet ordet "sykemeldt" med ordet "fri/ferie." Men hva vet jeg. Rösler brukte ordet "fri" selv i hvert fall.

Ser ut som det var tilfelle ja:
Røsler visste ikke hva han svarte på
Recon
Legende

PostPosted: 28.07.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

LitjEggen wrote:
8 uker sykemelding er vel det maksimale trygdeloven gir anledning til uten ny vurdering og utvidet legeerklæring. At en strekker seg til maks tyder på at det kanskje er behov for enda lengre sykemelding, noe som isåfall vil tyde på at Høgmos helseproblemer er av en så alvorlig art at han bør se etter andre arbeidsoppgaver.

Jeg er ikke nødvendigvis enig der, Litjeggen. Selv om staten mener 8 uker er max kan det jo finnes leger der ute som har skjønt at det er bedre med ei uke ekstra enn ei uke for lite og dermed ny og lengre periode ute igjen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 28.07.2006 17:49    Post subject: Reply with quote

mono wrote:
JellyFish wrote:

Angående Rösler, så er det nesten så jeg tror han er blitt feilinformert av reporten, som har byttet ordet "sykemeldt" med ordet "fri/ferie." Men hva vet jeg. Rösler brukte ordet "fri" selv i hvert fall.

Ser ut som det var tilfelle ja:
Røsler visste ikke hva han svarte på

Godt å ha rett Cool
YO
Junior

PostPosted: 28.07.2006 23:49    Post subject: Reply with quote

Vi ser at Rösler ikke visste hvor alvorlig situasjonen til Høgmo var, men hva med eggen og Sandstø? eggen var jo klar over det, men valgte likevel å støtte noe som så ut til være et særs ufølsomt utspill.

Har mistet all respekt av eggen etter dette. Er man syk, så er man syk. Og da er det seff ikke en feil avgjørelse å sykmelde seg.

Man må ha respekt for sånne ting.

http://www.dagbladet.no/s...72507.html
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.07.2006 02:05    Post subject: Reply with quote

Det man må ha respekt for er klubben rbk, og det har ikke Høgmo.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 29.07.2006 02:59    Post subject: Reply with quote

Respekt for RBK har Høgmo i massevis, Kleven. Ro ned næpa di litt, du....for en tåpelig ting å si
mirar
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 03:23    Post subject: Reply with quote

Nå trur jeg ikke du må snakke for alle her. Vær og en her har sin smak om Høgmo fotjenner vedkommende respekt eller ikke. Prøv og tenkt litt du og.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 05:02    Post subject: Reply with quote

VIF-trener Kjetil Rekdal er lite lysten på å ta stilling til Röslers utspill.

- Ingen kommentar, sier han.

- Kunne du sykemeldt deg midt i sesongen?

- Hvis det var behov for det, ville jeg gjort det. Vi må ha respekt for slike ting. Det er viktig, forkynner Rekdal.

Fikk plutselig en liten prikk av respekt for Rekdal.
Hedning
Legende

PostPosted: 29.07.2006 09:27    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Respekt for RBK har Høgmo i massevis, Kleven. Ro ned næpa di litt, du....for en tåpelig ting å si

Joda, sikkert litt strengt sagt av meg. La meg presisere: Jeg synes det er respektløst å ta ut sykemelding midt i sesongen når vi er i den situasjonen vi er i nå. Høgmo setter i mine øyne seg selv forann klubben, da han også må innse at det beste for klubben er at han trekker seg i en situasjon som dette.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 09:38    Post subject: Reply with quote

Du er vel helt på jordet et eller annet sted du! Er man syk så er man syk, enten man ligger i influensa eller har en psykisk lidelse. Helsa går foran alt, selv RBK. Men du er vel den typen som stiller opp på jobb med tosidig lungebetennelse og 41 i feber og sier, "Jobben går foran alt"! Men mot ignoranse og dumhet kjemper man jo forgjeves....
LOST
Proff

PostPosted: 29.07.2006 11:25    Post subject: Reply with quote

Ace..les hva Kleven skriver...

Kleven skriver at Høgmo skulle ha trukket seg, ikke at han skulle gått på jobb når han er syk. "..ignoranse og dumhet.."?? Rolling Eyes

Utrulig det som skjer i RBK for tida...Nå sitter de med en trener som KANSKJE kommer tilbake etter 2 måneder. Lurer på hva det neste blir.

Noen som vet om RBK kan(om de har lov til å) annsette en ny hovedtrener mens Høgmo er syk? slik at de får 2 hovedtrener, for så evt. å kvitte seg med Høgmo når han blir frisk igjen?
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 29.07.2006 11:26    Post subject: Reply with quote

LURER VIRKELIG PÃ… HVA SOM SKAL TIL FOR AT ENKELTE HER PÃ… FORUMET(f.eks du ACE) SKAL BEGYNNE Ã… TENKE..

"HØGMO ER IKKE RETT TRENER FOR RBK" ???

Skulle jo nesten tro dere ville ha holdt på Høgmo selv om han har dratt RBK ned i første og andre- divisjon....

ace og dere andre..finnes det en grense? eller vil dere beholde han uansett pga "rosenborgs beste".
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

Husk at i såkalte "psykiske" diagnoser som utbrenthet, stress osv så er det som oftest alvorlige fysiske symptomer inn i bildet også.
f eks total søvnmangel fordi kroppen er i helspenn døgnet rundt... Svimmelhet, ujevn hjerterytme, høyt blodtrykk, synsforstyrrelser, skjelving. Symptomene kan være så sterke at man blir redd og tror man har infarkt, hjernesvulst eller noe i den duren. Dette kan igjen føre til panikk fordi man tror man er iferd med å dø, som igjen fører til at hjertet slår raskere etc. Særlig hvis man aldri har opplevd noe slikt tidligere.

Jeg aner ikke hva som feiler Høgmo, men det er slettes ikke usannsynlig at han har konkrete fysiske symptomer på stresset.

Det er ikke alltid bare å bite tennene sammen og være en tøffing hvis man møter veggen på den måten... det er ihvertfall ikke lett å konsentrere seg om jobben.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 13:49    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
LURER VIRKELIG PÃ… HVA SOM SKAL TIL FOR AT ENKELTE HER PÃ… FORUMET(f.eks du ACE) SKAL BEGYNNE Ã… TENKE..

"HØGMO ER IKKE RETT TRENER FOR RBK" ???

Skulle jo nesten tro dere ville ha holdt på Høgmo selv om han har dratt RBK ned i første og andre- divisjon....

Herregud da mann. Se på tabellen. Ligger vi an til nedrykk?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 14:33    Post subject: Reply with quote

Sykemeldingen til Per-Mathias Høgmo er ikke Høgmos feil, det er (enda) et resultat av inkompetanse i Rosenborg-organisasjonen. Høgmo har gjort mye bra utenfor selve fotballbanen i Rosenborg, men har ikke lykkes med det som skjer på banen. Mye av grunnen er ikke gode nok spillere, og noe av grunnen har nok med Høgmos evner å gjøre.

Roten til problemene er ikke Høgmo, det er de som ansatte han i som hovedtrener i Rosenborg, altså personene/organisasjonen bak. Det er der dårlige avgjørelser til stadighet treffes.
LOST
Proff

PostPosted: 29.07.2006 14:33    Post subject: Reply with quote

lurer som sagt på hva som skal til...

ace, staha og dere andre..finnes det en grense? eller vil dere beholde han uansett pga "rosenborgs beste"?
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 29.07.2006 14:44    Post subject: Reply with quote

at roten til problemene i klubben ikke er Høgmo kan jeg godt tro på. Tror heller det er at etter "Høvdingen" (i alle fall delvis)forsvant ble det kanskje 10 høvdinger. Men jeg mener at slik laget spiller NÅ, det er Høgmos hoved-annsvar. At spillerne egentlig ikke er gode nok tror jeg ikke noe på. Det er vel liten tvil om at flere av spillerne har et stort til veldig stort potensiale. Mener også at dette er Høgmos annsvar..å få frem det beste i spillerne.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.07.2006 16:23    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
lurer som sagt på hva som skal til...

ace, staha og dere andre..finnes det en grense? eller vil dere beholde han uansett pga "rosenborgs beste"?

Jeg tror du misforstår litt. At de mener han av respekt for situasjon og lovverk skal være urørbar nå er ikke det samme som at de har full tiltro til ham og vil ha ham om man ser bort fra situasjonen nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 16:28    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Sykemeldingen til Per-Mathias Høgmo er ikke Høgmos feil, det er (enda) et resultat av inkompetanse i Rosenborg-organisasjonen.

At Høgmo i utgangspunktet var på vei vekk fra trenergjerningen og over til skrivebordsjobb innen idretten tror jeg nok hadde en viss sammenheng med at det koster innmari mye mental energi å trene ett fotballag. Det Er en 24/7 jobb, og Høgmos " en skal vite, ikke tro" innstilling gjør jobben enda mer krevende.

Høgmo innså nok at karrieren hans burde gå andre veier enn til treningsfeltet, men at tilbudet fra RBK på 10 mill i lønn for 3.5 år var for godt til å si neitakk.

God bedring Høgmo og velkommen tilbake som sportslig leder, utviklingsansvarlig etc.
Veteran

PostPosted: 29.07.2006 16:54    Post subject: Reply with quote

OT: LOST, hvorfor skrev du to meldinger etter hverandre med kun få minutter mellomrom..? Og det to ganger(1 min. mellomrom første gangen)? Bare lurer. Wink
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 29.07.2006 17:12    Post subject: Reply with quote

Recon.. jeg tror du misforstår meg...

Trenger ikke å blande inn situasjonen som er nå, selv om jeg mener OGSÅ dette viser at Høgmo er feil man for RBK. (dvs. hvis det er pga jobben han har blitt syk, og ikke f.eks pga et eller annet i familien) Jeg heller mener ikke at man skal sparke Høgmo nå...

Men jeg begynner å lure på om det i det heletatt noen gang (nærmest uansett hva som skjer) vil bli en mulighet for at disse personene skal begynne å tenke at Høgmo er feil man. Virker som at logikken til enkelte er STØTTE HØGMO = STØTTE RBK uansett om de f.eks spiller så dålig som de aldri har gjørt før, og begynner å spille 100% drillofotball, og alt etter Eggen blir ødelagt osv. Har man da nådd grensen eller er det laaaangt igjen til de begynner å tenke....hmmm kanskje Høgmo ikke er rett man for RBK??

Men jeg ser jo at mye antagelig henger sammen med om man ønsker å beholde RBK-stilen eller ikke...Det er jo først og fremst derfor jeg mener at Høgmo er feil man for RBK fordi jeg mener at det er rett å beholde det Eggen bygde opp.

Jeg tror det er mulig at Høgmo kan snu trenden å bygge opp et storlag iløpet av noen sesonger, selv om jeg tviler på det. Som jeg har sagt før...:

"Høgmo har vel en filosofi tror jeg der det er full inviduell frihet i angrep (nesten motsatt av Eggen), så jeg tror han liker Braaten/Hyka-typer. Eggen-spillet var underholdene, det tror jeg det kan bli under Høgmo også, men da med annerledes spill...mere soloraid og tilfeldigheter kanskje, spill som går på spillernes reflekser og kreativitet og uforutsigbarhet. Men dette tror jeg er veldig vanskelig å få til i motgang, men hvis Høgmo greier å snu trenden kan det bli veldig underholdene.

Neste år blir det kanskje Hyka-Kone-Braaten på topp..."

(oddrane)
+Traore Very Happy

Last edited by LOST on 29.07.2006 17:25; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 81, 82, 83  Next
Page 57 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb