English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lazio - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Beste på RBK?
André Hansen
2%
 2%  [ 3 ]
Jonas Svensson
3%
 3%  [ 4 ]
Johan Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Ole Selnæs
16%
 16%  [ 18 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
2%
 2%  [ 3 ]
Jørgen Skjelvik
71%
 71%  [ 80 ]
Total Votes : 112

Author Message
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 23.10.2015 09:22    Post subject: Reply with quote

Marginer over tid koker ned til dyktighet i avgjørende faser og ledd.
I Tippeligaen så kommer vi unna med mye ruskete balltap fordi kvaliteten på mange av motstanderene våre er dårlig. I Europeisk sammenheng så må vi øke ballsikkerheten og spille på større marginer. Skal vi spille på større marginer må det være flere alternativ å spille på, der har vi ett stort forbedringspotensial.

I spill mot etablert blir vi utrolig sårbare, til og med Bodø Glimt klarte å straffe oss på det, da er det ikke rart at Lazio klarer å gjøre det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 09:27    Post subject: Reply with quote

Så kampen i opptak i går, og var så skuffet at jeg ikke en gang orket å logge inn å se på kommentarene her inne. Litt bedre i dag, og jeg kan faktisk se litt mer positivt enn i går kveld, når jeg virkelig følta at laget hadde skuffet i en kamp hvor de var 11 mot 10 størstedelen.

Kåre's innsats: Jeg tror Kåre gjorde et godt laguttak, men han sviktet når utvisningen kom. Med mer rutine, ville han antagelig satt Mikkelsen i oppvarming umiddelbart. Når de så at Lazio trakk seg mer tilbake burde det byttet kommet senest ved pause. Forøvrig et meget godt bytte når det omsider kom.

Forsvaret: Jeg er ikke enig i at kampen viser at forsvaret vårt nødvendigvis er for dårlig. Jeg tror rett og slett at dette kommer av mangel på rutine mot spisser på det nivået som vi møtte i går. Jeg mener bestemt å erindre at vi så mange slike feil i begynnelsen av vår suksessperiode også. Forsvaret rygger og sikrer akkurat et par tiendeler for lenge, fordi spissene er li hvassere enn de de møter vanligvis. Når de får sett kampanalysene, og får litt mer rutine, vil de lære at de mot toppspisser må støte noen tiendeler tidligere enn mot TL spisser, så blir det ikke like lett å slå den gjennombruddspasninen. Hoftun og hans makkere slet også med det samme, men lærte det etterhvert. Slike egenskaper er ikke noe du kan fortelle spillerne, men noe de må lære på kroppen for å klare å ta avgjørelsene i det riktige øyeblikket.

I dag føler jeg at laget vårt egentlig er godt nok til at vi kunne vunnet denne kampen, men det mangler rutine. For få spillere med mange landskamper/e-cup kamper til at de håndterer slike internasjonale kamper. Ser lyst på fremtiden hvis vi får beholde stammen i laget, og spiller på oss internasjonal rutine.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 09:54    Post subject: Reply with quote

Lazio er nok ikke blant de 50 beste lagene i Europa. At de med 10 mann slår oss, tyder lite på at vi ikke er gode nok for Champions League.

Dnipro er ikke et av Europas beste lag, på tross av at de flakset seg til finalen i Europa League i fjor. At de slår oss på hjemmebane tyder også på at vi ikke er gode nok for Champions League.

Men, at Molde herjer med mye tøffere motstand enn oss - det tyder på at vi ER gode nok for Champions League. Enten er det rent mentalt, eller så er det Kåre sin feil at vi ikke får ut potensialet vårt. Dette må vi finne ut til neste år - det er da alvoret starter... Enten må vi jobbe mentalt, eller så må Kåre jobbe med å endre systemet vi spiller på - for dette er ikke godt nok for Champions League til neste år.

PS Innlegg som påstår at St. Etienne, Dnipro og Lazio er bedre enne Ajax, Fenerbache og Celtic, blir ikke lest - det blir for subjektivt og dumt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2015 09:58    Post subject: Reply with quote

Hvis premisset er at kun de 24 beste lagene i Europa er "gode nok" for Champions League, så har vi selvfølgelig ingenting der å gjøre. Heldigvis er dette helt irrelevant, og vi har absolutt noe der å gjøre om vi slår de som står i veien - slik Malmö gjorde i fjor og i år.

Ellers:

Quote:
Men, at Molde herjer med mye tøffere motstand enn oss

...
Quote:
PS Innlegg som påstår at St. Etienne, Dnipro og Lazio er bedre enne Ajax, Fenerbache og Celtic, blir ikke lest - det blir for subjektivt og dumt.

Ikke regn med å bli lest særlig seriøst du heller, kjekkas.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:01    Post subject: Reply with quote

Oslo øst wrote:

Dette går nok begge veier.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:02    Post subject: Reply with quote

Haha påstå at Moldes gruppe er tøffere fordi lagene har historie er sånn passe rævva argument. Nederlandsk liga er langt fra hva den har vært, skotsk fotball rangert dårligere enn tippeligaen, tyrkisk fotball er ikke annet enn elephant graveyard for falmende stjerner
Back to top
angvik
Proff

Nesten alt som skrives blir litt etterpåklokskap. Hva hvis? Vi burde ha gjort? Det skulla ha vært?

Jeg har fått samlet meg litt etter skuffelsen i går. Tapet gjorde vondt - og at Molde vant med samme siffer gjorde desto verre.

Etter å ha fått ting på avstand er det enkelte ting jeg tenker på.

1) Startoppstillingen. Jeg skrev før kampen at lagoppstillinga gjorde at vi ville bli tatt på farten bak med Dorsin på VB i stedet for Skjelvik. Mikkelsen skulle ha startet, og i det minste kommet inn etter utvisningen. Fart på flankene ble desto større etter utvisningen for å skape rom mot et lavtliggende Lazio. Dog ble jeg litt overrasket over nivået i backrekka til Lazio - for den var ikke skremmende.

2) 20 meter og inn. Som nevnt over trengs det mer presisjon og tempo når vi kommer på 20 meter. Har vi ikke det vil vi aldri skape ubalanse i Lazio. Med én gang vi fikk tempo på kantene ble det mål!

3) Kynisme og rutine. Vi spiller mot et Lazio som vet akkurat hva de skal gjøre og som er tålmodige. De tar de sjansene de får og disponerer kreftene akkurat nok til å sparke oss i ballene. Kanskje vi prøver på å være tålmodige, men det fungerer ikke når 50% av vårt eget ballinnehav går med på å trille ball mellom backrekka og Ole.

4) Marginer. Luker vi bort eksempelvis to av de tre målene, ville kampbildet i stor grad vært det samme. Men hvis vi hadde hatt stang inn og ikke stang ut ville det vært halleluja-steming på Adressa-huset.

5) Kroken er fortsatt en tosk.

Last edited by angvik on 23.10.2015 10:04; edited 1 time in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

Oslo øst wrote:

Det samme kan man trygt si om innlegg som påstår at

Oslo øst wrote:
Molde herjer med mye tøffere motstand enn oss

Men nå må vi slutte å snakke/bry oss om Molde. Seriøst, som de sier.

Edit: Ser at opptil flere kom meg i forkjøpet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:03    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Forsvaret: Jeg er ikke enig i at kampen viser at forsvaret vårt nødvendigvis er for dårlig.

Nå har du sikra deg et videoopptak. Da er det bare å se det i reprise og reprise inntil du skjønner.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:09    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
PerO wrote:

Forsvaret: Jeg er ikke enig i at kampen viser at forsvaret vårt nødvendigvis er for dårlig.

Nå har du sikra deg et videoopptak. Da er det bare å se det i reprise og reprise inntil du skjønner.

Tiltredes. Selnæs sier mer eller mindre det samme:

«Vær så god, gå og score»

http://www.adressa.no/100...623909.snd

Soleklar kritikk av forsvarsrekka.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:11    Post subject: Reply with quote

Vi har nok for dårlig medarkitekt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:23    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Konesseur wrote:
PerO wrote:

Tiltredes. Selnæs sier mer eller mindre det samme:

«Vær så god, gå og score»

http://www.adressa.no/100...623909.snd

Soleklar kritikk av forsvarsrekka.

Mulig jeg klønet til formuleringene mine. Selvfølgelig er det våre feil som skaper målene. Det jeg prøver å få frem, er at dette ikke nødvendigvis er feil som kommer av at spillerne er for dårlige, men like mye av at motspillerne er hvassere enn det de er vant til. Spesielt 1. målet, hvor de rygger med relativt god kontroll, men er litt for sene med å støte. Jeg tror at mot TL spisser, hadde de avverget i 9 av 10 tilfeller, men mot spillere av europeisk klasse, smeller det imot i 6 av 10. Når de får den internasjonale rutinen, vil de instinktivt sette inn støtet ørlite tidligere, og da kommer ikke gjennomspillet.

Hoftuns forsvarsrekke gjorde samme feilene i begynnelsen også, men ble mye bedre når de fikk mer rutine. Det tror jeg våre blir også.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:24    Post subject: Reply with quote

Fy satan. Verdens største klump i magen i dag. Og Internett florerer stadig av saker fra gårsdagens fadese. Personlig hadde jeg glatt tatt et cupfinaletap i november i bytte med seier i går. Denne kampen ødela trolig hele høsten.

På den positive siden så har vi nå ingenting å tape. Det er ikke noe tema å gå for uavgjort i de siste kampene, og forhåpentligvis får vi en mer fryktløs tilnærming. Hjemme mot Dnipro var vi pissredde, og de 800 000 støttepasningene i går tydet på det samme. Hva skjedde med å utfordre med ball for å komme i overtall? Vi spilte konsekvent fra oss ballen lenge før vi var i nærheten av en motspiller i oppbyggingsfasen. Det var ekstremt frustrerende, og det kunne se ut som om alle var redde for å gjøre feil.

Blæh! Opp på hesten osv!
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 10:32    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Hoftuns forsvarsrekke gjorde samme feilene i begynnelsen også, men ble mye bedre når de fikk mer rutine. Det tror jeg våre blir også.

Kan være enig i at førstemålet var en konsekvens av manglende erfaring med nivået. Andremålet var en klæbbfeil med ball som Holmar og Bjørdal gjør 5-6 ganger hver eneste kamp. Jeg mistenker at det blir verre å luke ut uten å bytte ut spillerne.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 23.10.2015 10:55    Post subject: Reply with quote

Hvis vi bruker Tippeligaen som eneste utgangspunkt, ALT som kommer etter 2. kvalikken er "god resultat"...

Hvis vi bruker Storhetstida, da blir alt som ikke er avansement fra gruppespill altfor dårlig.

Vi trenger litt perspektiv i tillegg till den merkelige blanding mellom Lilleputt-kompleks norske media elsker så mye og store ambisjoner de bygger opp i øyeblikket noe ser ut til å gå bedre enn forventet.

Er det ikke rart at vi kan snakke om én kamp i to motsatte måter? Alle lag som spiller i utenlanske "store ligaer" blir hyllet som "storlag"...
Spiller ingen rolle at Lazio har vært ustabile og ofte rett og slett elendig i år, og de hadde mange skadefravær?
Husker man Dnipros vei til fjorårets finale? Og at de ikke har Konoplyanka og Kalinic?
Saint-Etienne er Ligue 1 middelmådighet, men tja... Fransk fotball!!!

PÃ¥ den andre sida forventer vi at Rosenborg skal prestere mot disse, for serien (og kvalikkene) har gitt oss et altfor flatterende bilde av laget.

Vi har hatt småmarginer MED oss i mange kamper og vi har herjet mot, ærlig talt, forferdelige mostandere i Norge.

Det har skapt en falsk følelse av selvsikkerhet i spillere sine egenskaper som krasjer mot den europeiske angsten.
DETTE må rettes og minst halvparten av individuelle og kollektive feil skal forsvinne med en gang.

P.S. vi må altså bestemme oss hvis "vi er Rosenborg!" eller "vi er vel bare Rosenborg..." og holde fast ved hvilken side vi velger.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2015 12:57    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
haavarl wrote:
De fleste skjønner at 1917rbk er et troll, men tydeligvis ikke alle.
Gi blaffen i ham. Vi sletter det vi rekker. Men selvsagt er det morsomt å komme inn og terge på seg forumlesere.

Hvorfor ikke ban?

Bare 2mas som kan gjøre det.
Juch
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg forventet et tap mot Lazio, selv mot de mange reservene deres. Men da Mauricio ble utvist etter fem minutter, fikk jeg stortro på seier. Selv om RBK er bedre på overganger enn etablert spill, skal ikke det være noen unnskyldning. Vi er ikke B/G heller, liksom. Når vi er en mann mer en hel kamp, skal det være mulig å lure frem rommene og la italienerne løpe imellom så de blir slitne. Etter kampen var derimot RBK mest slitne... Fremdeles har jeg en litt flau smak i munnen etter i går.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 23.10.2015 15:52    Post subject: Reply with quote

Dagen derpå er det selvsagt lettere å se de positive sidene ved kampen. Faktum er likevel at RBK tapte 1-3 mot et delvis B-lag med 10 mann som følge av hårreisende forsvarsspill. Med 5 forsvarsspillere mot 2 angripere skal det ikke være mulig for angrepsspiller å komme på blank goal. Det trengs en ny midtstopper i spann med Tore Reg. Må da være mulighet å komme til enighet med Sane? Ved siden av Forren er han p.t. den eneste stopper av internasjonal kvalitet i TL. Hans hurtighet og evne til å bryte foran vil være gull vært i CL-kvalik.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 23.10.2015 16:12    Post subject: Reply with quote

trulsaleksander wrote:
Det frustrerende og irriterende med denne kampen (og de to tidligere) i årets Europa League er ikke at vi taper - Det er tross alt egentlig noe man skulle forvente motstanden tatt i betraktning. Det frustrerende er at vi er pokker så nære på nettopp å vinne. Vi fortjener bedre, vi fortjener seier, men vi har marginene mot oss, er uheldige, ineffektive og litt for sløv i de avgjørende øyeblikkene. Hadde vi ikke hatt en mulighet til å kunne ta alle poengene, gitt kampbildet, hadde ikke et tap vært skuffende men forventet. Så nå som vi har hatt mulighet til seier i alle kampene men bare står med en uavgjort blir jeg skuffet, selv om lagene på papiret skal være bedre, og vi skal kunne forvente tap.

Vi er ikke i nærheten av å vinne. Vi er så langt fra en seier som vi kunne kommet. Man må ikke glemme at lazio er forferdelig nære 1-0 i åpningsminuttene, så får vi tidenes gavepakke med en tidlig utvisning på en forsvarglipp og en sen takling fra lazio.

Med 1-0 og et fulltallig lazio så tror jeg det ville sett veldig stygt ut til slutt. Så blir vi forært noen muligheter av et svakt og lite motivert lazio forsvar etter at de tar ledelsen, men lazio går ut i 2. omgang og viser ettertrykkelig hvor skapet skal stå der de gang på gang skjærer gjennom forsvaret vårt 2 mot 4!!.

Vi skaper nesten ingenting før mikkelsen kommer inn, og selv når vi får litt flyt og trøkk på slutten, så blir vi felt av egne ferdigheter og dyktighet. I forkant av straffesparket så var det nok en gang holmar som klarte å rote bort en klar heade- mulighet som førte til kontringen. Hvorfor klarer ikke fyren å treffe innenfor stengene eller medspillere inne i boksen?

Når man ser de individuelle ferdighetene i dette rosenborglaget så innser man at vi ikke har noe i en europa cup å gjøre, og disse gutta hadde hatt godt av å realitetsorientere seg litt og slutte med flåsesvar som at de må slutte å gi bort gratis mål. Grunnen til at de "gir bort mål" er ene og alen at de individuelle basisferdighetene er for dårlige, alt fra touch, presisjon, hurtighet. Her er det en masse jobb som må gjøres på treningsfeltet.

Glem taktikk, strategi, tenningsnivå og diverse. Her er det simpelt enn forbedring av hver enkelt spiller, samt få i gang noe samhandlingsmønster igjen som har vært fraværende hele høstsesongen.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 16:29    Post subject: Reply with quote

Er ikke ofte jeg er uenig med Helland, men er ikke enig i at vi er for god for Europa League, og at vi burde ha vært i achampions League i år http://m.nettavisen.no/sp...l?mode=app
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 23.10.2015 16:38    Post subject: Reply with quote

Takler kåre motgang? Det var jo bra i starten i BG også, så ble det ganske dårlig. Håper ikke vi har fått en ny Tom Nordlie.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 23.10.2015 16:59    Post subject: Reply with quote

Oslo øst wrote:

Akkurat som dette innlegget.

Ingen av disse lagene er per dags dato i nærheten av hva de har vært tidligere sesonger. St etienne og lazio er klart og tydelig bedre enn samtlige av disse lagene. Når skjer det at rævva-celtic plukker poeng på bortebane i europa, og spesielt mot et lag med så store tradisjoner som ajax? Det sier noe om kvaliteten på dette ajax laget, og både malmø og molder har fått demonstrert hva slags nivå dette døve celtic-laget ligger på. Fenerbache er ikke engang samspilt og har umotiverte spillere som kun er der for å heve lønn. For en latterlig barnslig og tåpelig uttalelse.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 17:08    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt sammenlikningen med Nordlie. Problemet med Nordlie er at han sliter voldsomt på omgivelsene, i form av sin diktatoriske lederstil og brautende fremtoning. Personlighetstrekk som ikke finnes hos Kåre Ingebrigtsen.

Formduppen RBK har hatt i høst har en veldig naturlig og logisk foklaring, og består av flere elementer.

#1. Vår klart beste angrepsspiller har vært ute/spilt halvskadet hele høsten. Om du ser tilbake på vårsesongen så var ikke Helland's bidrag akkurat ubetydelige. Tar du Messi ut av Barcelona eller Ronaldo ut av Real Madrid så fungerer ikke angrepsspillet like godt der heller

#2. Vi spilte med samme 11'er i stort sett alt av kamper frem til overgangsvinduet, fordi alternativene vi hadde på benken svekket laget betydelig. Det har gjenspeilt seg i at flere av de har vært slitne i høst (jfr f.eks Tromsø kampen der samtlige så ut som de hadde løpt maraton før kampstart).

#3. Mange (og samtidige) småskader/suspensjoner, som har ført til rokkeringer ikke bare på hvilke spillere som starter, men også hvor de har spilt. En slik posisjonsrokkering har en langt større negativ effekt på samhandlingen kontra hvis man bare kan bytte spiller for spiller i en posisjon. Mange slitne spillere som burde a hvilt har også måttet spille pga skader/suspensjoner. Flere av nøkkelspillerne våre (typ helland og selnæs) har frekventert skadelistene ganske ofte.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 17:35    Post subject: Reply with quote

#4. Vi mistet Stefan Strandberg som var svært viktig offensivt (og defensivt selvsagt).
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.10.2015 17:52    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
«Ulykken for Rosenborg var at de hadde én spiller mer»

http://www.adressa.no/100...624398.snd

Her driter han ut RBK... Confused

Last edited by Hentesveis on 24.10.2015 09:52; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
Page 32 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb