View previous topic :: View next topic |
Beste på RBK? |
André Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
Jonas Svensson |
|
3% |
[ 4 ] |
Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
Ole Selnæs |
|
16% |
[ 18 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 1 ] |
Yann-Erik de Lanlay |
|
0% |
[ 1 ] |
Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 3 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
71% |
[ 80 ] |
|
Total Votes : 112 |
|
Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 22.10.2015 23:39 Post subject: |
|
|
Og en ting til før jeg tar kvelden, en evaluering av trenerteamet bak KI og hva de bidrar med bør også være på sin plass etter sesongen. Nå sier jeg ikke at den og den må gå, bare at dette også gås etter for å sikre at vi har best mulig folk i støtteapparatet.
Hvem har for eksempel ansvaret for defensiv organisering ? For oss som ser alt av RBK kamper så er det ikke første gangen det svikter på offensiv markering for eksempel,og det er rimelig enkelt å organisere.. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 23:39 Post subject: |
|
|
Tatt I betraktning Alle kommentarer I positiv forstand til RBK,ta av solbrillene .. Vi har betalt tilsammen 10 mill for Dølle og Lattis . Hvordan er det mulig å kjøpe inn spillere som ikke har tempo/ teknikk til å passere folk til en slik innkjøpspris? Hvordan skal tjene penger på slik idioti? Vi må ha folk med nærteknikk nok til å spille til lagkamerater. Skjelvik har touch som
en amøbe.... |
|
Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 22.10.2015 23:43 Post subject: |
|
|
Jeg må bare si at dette her er verdens artigste forum og lese! Jeg er en ganske passiv leser av dette forumet og bruker det spesielt når jeg går glipp av kamper, noe jeg gjør ofte pga at jeg er fotballtrener selv! Jeg må bare si at det at enkelte går så langt som å si at Kåre burde få sparken, de kan ta seg en bolle og revurdere sitt syn på fotballen! Ja, det er litt stang ut for tiden, ja vi er kanskje i en bølgedal, men er det i seg selv en god nok grunn til å sparke en trener?
Det at enkelte presterer og komme frem til denne tanken er i seg selv en prestasjon og fortjener en medalje for idioti på høyt nivå! Hvor mange sesonger brukte Nils Arne Eggen på å bygge sitt mester lag i Europa? Svaret er 5 sesonger(ja, noen spillere ut og inn, men stammen var der). Hvor mange sesonger har Molde brukt på å bygge sin erfaring i Europa med sin stamme? Svaret er 3-5 sesonger!
Kåre er og blir den eneste rette til jobben. Vi trenger tid og erfaring for å bygge et godt lag i Europa, vi har vunnet Tippeligaen, ligger ann til å ta the double og er for tiden suverent best i Norge! Det er ikke lengre enn et år siden vi alle trodde at RBK lå med brukket rygg og vi kunne se langt etter noe Europa eventyr, husk det og husk hvem som er har startet på den tunge og vanskelige jobben det er og hoppe etter Nils Arne Eggen!
PS: det finnes mange fornuftige personer på dette forumet, derfor går denne ut til de som føler seg truffet! _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good" Sitat Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.10.2015 23:44 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | ...vi er for avhengige av rollespillere. |
Denne får jeg ikke helt til å stemme. Det er jo "rollespillere" i riktige roller og samhandlingen mellom rollene hele storhetstiden vår er bygd på. Mener du vi trenger mer individualister så vi kan gå ut av mønsteret da eller? |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 22.10.2015 23:46 Post subject: |
|
|
Tipper han mente nøkkelspillere. Med andre ord at laget vårt har for ujevn kvalitet. Hvis det var det han mente, er jeg helt enig  |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 23:55 Post subject: |
|
|
solbakken13: Vil anslå sjansen for at folk som sier at Kåre må gå er forumtroll til ca. samme prosentandel som Kåre var fornøyd med kampen, altså 95%. Enten dét, eller så er det enkelte som sliter med en forferdelig dårlig hukommelse. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 23.10.2015 00:05 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Søtvatten wrote: | Brakkebirger wrote: | Det blir vell ett par år med sølv igjen dersom det Molde viser nå er noe dem leverer på gjevna. |
Vi hadde banket Celtic på Lerkendal. |
Når banket vi noen sist i det hele tatt? Det er slik mentalitet som evt gjør at vi ikke henger med når toget nå igjen er i ferd med å gå.
Vi må bli bedre. |
Selvsagt må vi bli bedre. Jeg har aldri hevdet noe annet. Vi har heller ikke vært fryktelig gode i høst, men jeg mener vi er et bedre lag enn Celtic. Celtic er helt ekstremt oppskrytt. Jeg har sett de noen ganger i år og de har virkelig ikke vært bra. Derfor mener jeg vi også hadde slått de greit på Lerkendal.
Jeg mener de skulle slitt med å ta medalje i Tippeligaen slik de har vært i år. Resten av innlegget ditt er jeg helt enig i. Det er sjelden det holder å være på samme nivå som fjoråret. Man må hele tiden utvikle seg og det tror jeg vi skal klare.
Last edited by Søtvatten on 23.10.2015 00:36; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 23.10.2015 00:14 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Nå er vi i en god posisjon til å forsterke laget til neste år, (..)
nødvendigheten av å utvikle laget videre til neste år. Om vi blir fornøyde nå, er det over før det begynner. |
Dette. Nå er det tydelig for alle at å dominere i Tippeligaen er noe annet enn å vinne kamper i Europa. Om vi forbedrer oss neste år, er kun avhengig av vår egen evne til å lære av erfaringer. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.10.2015 00:26 Post subject: |
|
|
Jaja, jeg har beskyttet Bjørdal en del både direkte og inndirekte, men innrømmer nå åpenlyst at jeg tok skammelig feil.
Han er alt for dårlig for en toppklubb, og slik han fremstår i dag er det knapt middels adecconivå.
NÃ¥ var ikke Holmar stort bedre, men jeg tror han blir mye bedre sammen med Tore.
Tape 3-1 var mer eller mindre som fryktet, men mot 10 mann, da er jeg skuffa.
Vi fortjente poeng i denne kampen, men i dag er det så til de grader synelig hvilke spillere som er ferdig på dette nivået ELLER som ikke har dette nivået inne.
Forventer at Stig Inge har mange sene nattetimer fremover.
Takk. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 23.10.2015 00:27 Post subject: |
|
|
At folk sutrer over dette er faktisk beviset på at en del(ikke mange) RBK-supportere er bortskjemte medgangssupportere. Jobben Kåre, støtteapparatet og spillerne har gjort i år er helt fantastisk. Vi har vunnet gull i serien, vi er i cupfinalen og vi kvalifiserte oss til et EL-gruppespill. Vi er i en gruppe med særdeles gode lag på en internasjonal standard. At vi taper på dette nivået bør ikke komme som et sjokk. Dessuten har ikke matchene våre så langt vært så ille. Mot Saint-Etienne var vi strålende, og bare uheldig(og udyktig) som får et straffespark imot som tar fra oss seieren. Dnipro-matchen var heller ikke så veldig dum, SPESIELT med tanke på at det var fjorårets finalist vi møtte. Kampen i dag var heller ikke spesielt DÅRLIG. Ja, det er vondt å tape. Ja, vi burde ha klart et resultat mot 10 mann. Men i dag er det MANGE marginer som går i mot oss. Ha det i bakhodet når dere føler for å spy ut galle mot folk som har gitt oss så mye denne sesongen, etter årevis med pine og hestefotball.
Se og nyt RBK! Nyt at vi i det hele tatt er i den posisjonen vi er, og at vi i det hele tatt får møte lag som Lazio. Neste sesong kan vi ta enda et steg opp og møte ENDA bedre lag i CL. Konstruktiv kritikk er alltid greit, men nå er det på tide å komme til ro med mye av drittslenginga som foregår mot enkeltspillere. Vi har hatt et par måneder der spillet har vært varierende, men det bør vel forventes der man ikke har fått trent så mye som ønskelig og som kreves i et system som vi har grunnet 2 kamper i uka. Nå må vi bare nyte resten av sesongen, og ta matchene i EL som en bonus. Heia Rosenborg!  |
|
Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 23.10.2015 00:40 Post subject: |
|
|
Hansen 4 Mener han kunne tatt begge scoringene
Dorsin 2 Sirup
Holmar 3 Svak kamp. Meget klønete ballmiss før 2-1
Bjørdal 2 Skyld i 1-0 og markeringssvikt ved 2-1
Svensson 4 Ikke like sprudlende som i TL, men likevel best bak
Midtsjø 4 Prøver mye og får til noe. Mister likevel ballen alt for ofte. Virker litt veik og puslete defensivt
Selnæs 5 God 1.omgang men noe svakere 2.
Jensen 3 Gjorde utrolig mange uprovoserte pasningsfeil og rare valg. Hvor er det blitt av skuddfoten?
Skjelvik 8 BB Skaffet rødt kort, skudd i stanga, en assist - burde hatt to. Generelt en meget positiv overraskelse!
Søder 5 Jobbet godt som vanlig, flott scoring. Minus for straffebom
Lanlay 1 Herremin... Ikke nok med at han mistet ballen hver gang han fikk den, men løpene han gjorde skapte jo totalt kaos...for medspillerne... Forferdelig klønete straffe, selv om det var billig. Fryktelig svak kamp
Mikkelsen 6 Vår fremste formspiller i Europa gjorde sakene sine veldig bra når han kom inn. Burde selvfølgelig startet
Kåre 1 Mikkelsen burde startet, og når han først ikke gjorde det burde han kommet inn for Lanlay allerede til pause (om ikke tidligere). Merkelig at Lanlay har såppass klippekort... Forøvrig et bra valg å sette Skjelvik som ving, for så å få løpene hans som back senere i kampen. Men også her burde Dorsin blitt byttet ut MYE tidligere enn han ble |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 23.10.2015 01:21 Post subject: |
|
|
Kan trøste oss med at BT Sport sine kommentatorer kalte Molde for ''Mold'' - som i mugg - det jeg har i skapet mitt som gjør meg syk.  |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 23.10.2015 01:35 Post subject: |
|
|
Brooklynlol wrote: | At folk sutrer over dette er faktisk beviset på at en del(ikke mange) RBK-supportere er bortskjemte medgangssupportere. [etc] |
Alt du skriver stemmer, men perspektivet skifter masse hvis vi tenker at Rosenborg spilte HELE KAMPEN 11 mot 10, og Lazio hadde en del reserver inn også.
Det er greit å tape 3-1 i Roma, det er IKKE greit å tape en sånn kamp.
Kampen var fryktelig lik søndagens mot Glimt... Tamt angrep, elendig forsvar. Og dersom er Felipe Anderson, Candreva og Matri et hakk dyktigere enn Trond Olsen og co, endte det opp med 2 baklengs mot null.
Redusering kunne vende kampen men igjen, klønete forsvarspill ødela det hele.
Likevel, det var altfor lite og altfor sent... Laget som vant i Ungarn og Romania ville ha vunnet i Roma også... men den Rosenborg finnes ikke lenger...
Og de bortskjemte medgangssupporterne er bare disse som lurer på hva skjedde til denne utgaven av RBK.
Jeg synes det er en blanding av respekt (som er ok) og frykt (som er giftig)... Nesten som om spillerne føler seg ydmyke over "storlagene" (som ikke er så store i EL uansett) og er enten nervøse eller svakere enn vanlig.
Derfor påstår jeg det er INNSATS som er skuffende, ikke resultatet i seg sjøl.
P.S. og så irriterende som det er... se på Molde! Deres motsandere er ikke verre enn våre, men de leder gruppa med 2-1-0, men vi ligger sist med 0-1-2 og ingen virkelig sjanse.
Hvordan er det mulig? Bare "småmarginer"??? |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 23.10.2015 01:48 Post subject: |
|
|
Brooklynlol wrote: | Dnipro-matchen var heller ikke så veldig dum, SPESIELT med tanke på at det var fjorårets finalist vi møtte. Kampen i dag var heller ikke spesielt DÅRLIG. Heia Rosenborg!  |
Får ærlig talt fnatt av dette snakket om at Dnipro var fjorårets finalist. Malmø overkjørte Shaktar i går, som topper den ukrainske ligaen, to plasser over Dnipro. København hadde ingen problemer med å slå ut dnipro i fjorårets champions league kvalifisering. ¨
Hvor tar folk dette fra at en europa.liga finale indikerer vanvittig med kvalitet? Uefa-cup finalister og europa cup finalister har stort sett alltid bestått av middelmådigheter og lag rett over eller til og med litt under det nivået rosenborg lå på under storhetstiden. ¨
At vi tapte hjemme mot Dnipro sier noe om hva slags nivå vi ligger på, for per i dag så viser Dnipro seg å være det svakeste laget i gruppe (med unntak av oss).¨
Ingen klager over tap mot lazio. Det er måten vi taper på og at vi faktisk ikke er i nærheten, til tross for at mange skal ha det til at det liksom ikke var et naturlig kampbilde i favør rosenborg når Lazio spilte hele kampen med 10 mann. Lazio B var knapt svette etter kveldens kamp og kunne lett ha puttet både 4- og 5 på slutten uten noen offside avgjørelser i deres disfavør og bom foran åpent mål. ¨
Faktum er at vi ikke var i nærheten, selv om vi blir forært et par 100 prosentsjanser og får stå og trille ball i store deler av kampen. Ingen av spillerne holder nivå. Klønete mottak, dårlige samhandlingmønster, lite presise, dårlig gjenvinning. Eneste som faktisk får godkjent i dag er mikkelsen, som var strålende på kant for en gang skyld. Resten av mannskapet holder rett og slett ikke mål internasjonalt. De er ikke i nærheten en gang, med unntak av svennson og til dels Sælnes. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.10.2015 01:57 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.10.2015 01:59 Post subject: |
|
|
RBKalle wrote: | P.S. og så irriterende som det er... se på Molde! Deres motsandere er ikke verre enn våre, men de leder gruppa med 2-1-0, men vi ligger sist med 0-1-2 og ingen virkelig sjanse.
Hvordan er det mulig? Bare "småmarginer"??? |
Neppe, og jeg tror du har rett. Virker som at det er mer ærefrykt hos RBK enn hva gjelder Molde. Tror vi lider av å ha vært nest best nasjonalt i flere år, ikke kvalifisert oss til E-cupspill på flere år og at vi ikke har noen spillere som har vunnet noe som helst i sin karriere med RBK - bortsett fra Dorsin. Vi er liksom ikke i utfordrerposisjon før kampene og det føles heller ikke som at vi har trua på at vi er «bedre» enn motstanderne før kampene. Når vi først leder eller er på høyde spillemessig og ser at det går an å angripe motstander, da først synes det som at ting endrer seg. Men før bekreftelsen kommer, er vi kommet langt ut i kampen og da er gjerne slaget allerede tapt. Hva tilsier i så fall dette? For urutinert tropp? I prinsippet alltid underdogs i Europa? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 23.10.2015 02:30 Post subject: |
|
|
Ville satt en knapp på lite rutine. Ble vel nevnt av kommentatorene i kampen mot Bodø - som du sier, at kun Dorsin har vunnet noe i klubben. Tror ikke vi skal håpe på for mye i EL i år. Molde har til sammenligning hatt store deler av stammen i laget siden 2010 (skyt meg hvis jeg tar feil). Vi har endelig begynt å få ting på gli etter å ha skiftet trenere i hytt og gevær. |
|
Back to top |
|
 |
Trollunge Junior
|
Posted: 23.10.2015 04:41 Post subject: |
|
|
Hva har skjedd med det Rosenborg vi så i vår! Bjørdal - er det kødd!?
En stille bønn: STRANDBERGGGGGG KOM TILBAKE!! |
|
Back to top |
|
 |
RBK_øst Junior
|
Posted: 23.10.2015 07:20 Post subject: |
|
|
Utrolig skuffende at ikke enkeltspillere tar ansvar. Hvor er kapteinen i denne kampen!? Den eneste som prestere opp mot forventet er Skjelvik.
Selv om vi møter god motstand bør det bør det kunne settes krav til utførelse og ballkontroll. Det er ganske utrolig hvor mye dårligere mottak/medtak og pasningskvaliteten er, med enkelte unntak.
Vi kan prate om at fotballen har utviklet seg og at dagens fotball er mer teknisk og kjappere enn i glansdagene på 90-tallet. Men, en ting som er veldig sikkert er at basisferdighetene, samhandlingen og ekstremferdighetene var bedre før. Det virker som dagens eksperter er mer opptatt av å sammenligne dagens utgaver mot Rosenborgs sitt lag på storhetstiden. La det være klart, alle lag i tippeligaene hadde fått BANK. Vi må ikke bli så blaserte og historieløse ( bare en digresjon som har irritert meg).
Vår høyreving hører ikke hjemme på dette nivået, utrolig skuffende prestasjon. Forsvaret, med tidvis unntak av Svenson, gjør banale feil som ikke skal skje. Kamper vinnes ikke på midtbanene, den avgjøres i motstanders- og vår egen 16-meter. Det handler om killerinnstinkt! Vi vaser rundt på deres 20-10-meter uten å tørre å fyre av et skudd! Og når det gjøres så er det som regel en lompe av et treff, eller så fyker ballen 20 meter over mål. Hvorfor skal det være lettere for italienere å treffe rent og kraftfullt på ballen, kontra en trønder - ikke vet jeg?
Det merkes at sesongen har vært lang, og at RBK med og uten en Helland i form, er to forskjellige lag. Samhandlingen, intensiteten og viljen er ikke den sammen. Håper den komme snart igjen. Indreløpere ligger feil og alt for smalt, det samme gjør vingene. Det startes sjelden av vingene i bakrom, og når det skjer gjøres det upresist. Unntaket er bakromshissige Skjelvik. Med Sælnes sin fot og overblikk handler det om å utnytte de sterke sidene, godfot. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 23.10.2015 07:34 Post subject: |
|
|
Vedr mitt innlegg om rollespillere. Mener ikke nøkkelspillere.
Det er selvsagt viktig å ha spillere som kan lære seg et samhandlingsmønster,men jeg synes at fokuset er for stort på det aspektet og ikke så mye på spillernes ( tekniske) ferdigheter. Samhandling fordrer stort sett åpent spill,å spille mot lag som ligger lavt stiller mye større krav til både presise pasninger og ballmottak. Å ha en midtbane som utgjør en trussel fra distanse er heller ikke dumt. Vi har dessverre store mangler her og da gjenstår det å komme rundt på kant og legge inn mot Søder. Kåre viste i går at det fremdeles skorter en del på taktisk forståelse, laguttaket var bra nok, men burde ha byttet ut Dorsin og De Lanley mye tidligere og kjørt inn Gamsten på midten etterhvert for å få trussel fra distanse.
VG s sportsside, hadde ventet en nesegrus beundring for OGS fra den kanten, men den kom kjappere enn ventet. Når vi tar the double og M.....går videre til EL sluttspill så vet vi hva som blir "tidenes prestasjon" i den avisa. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.10.2015 08:23 Post subject: |
|
|
I motsetning til mange andre her så hadde jeg ikke så store forventninger før kampen, jeg tror avstanden opp til middels + europeiske lag fortsatt er for stor til at vi kan ta mange poeng i gruppespill i EL. Men slik som kampen ble så er jeg sur og skuffa. Vi møter et halvmotivert, b-prega Lazio som må spille med 10 mann, men vi skusler bort det som kunne blitt en feiende flott borteseier med svak pasningskvalitet, urytmisk spill, svakt forsvarsspill og enkle tekniske feil (utallige betongmottak). Når vi i tillegg har absolutt alle marginer i mot i 85 minutter og Molde tar nok en 3-poenger, ja da blir det en svart kveld.
Veldig bra innhopp av Mikkelsen og Selnæs var som vanlig veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.10.2015 08:31 Post subject: |
|
|
Sånn dagen derpå så tror jeg det er på tide å realitetsorientere seg litt. Vi møter et godt lag fra Serie A og taper. Jeg ser Kåre får mye kritikk for laguttak, men slik jeg ser det så spilte Skjelvik meget godt både som ving og som back. Jeg er forsåvidt enig i at Mikkel burde startet for Delanley, men utover det er det lite å kritisere.
Jeg ser flere har vært inne på det, men jeg gjentar det gjerne: Vi trenger minst to nye forsvarsspillere; en makker til Tore og en backup på venstrebacken - en reell konkurrent til Skjelvik.
Det må også være lov til å stille spørsmålstegn ved indreløperne våre. Selnæs viser igjen at intet nivå er for høyt, men mens Jensen har opplevd total formsvikt etter sommeren så er det større tvil om Midtsjø har nivået inne. Han har falt gjennom i Europa og hatt en i beste fall likgyldig høst. Konradsen vil jeg se an etter en vinter med trening, men han har mye å bevise ennå.
For meg så minner dette om starten vi hadde i Europa på 90-tallet. Vi blir straffet knallhardt for personlige feil og svake spillere. Hvordan Lazio greier å spille gjennom en spiller mellom stopperne våre på blank goal når vi er 4 mot 2 er uforståelig. Hvordan Holmar kan drømme om at det er akseptabelt å gi bort ballen 40 meter fra eget mål på grunn av slurv er et like stort mysterium - mannen har kostet oss to kamper (så langt) i EL.
Så får vi øve videre og forsterke oss til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.10.2015 08:54 Post subject: |
|
|
Jeg mener stopperne sto for mye på linje når vi ikke hadde press på ballfører. Ene stopperen skal jo falle av når vi mister ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Harakiri Junior

|
Posted: 23.10.2015 09:09 Post subject: |
|
|
Det frustrerende og irriterende med denne kampen (og de to tidligere) i årets Europa League er ikke at vi taper - Det er tross alt egentlig noe man skulle forvente motstanden tatt i betraktning. Det frustrerende er at vi er pokker så nære på nettopp å vinne. Vi fortjener bedre, vi fortjener seier, men vi har marginene mot oss, er uheldige, ineffektive og litt for sløv i de avgjørende øyeblikkene. Hadde vi ikke hatt en mulighet til å kunne ta alle poengene, gitt kampbildet, hadde ikke et tap vært skuffende men forventet. Så nå som vi har hatt mulighet til seier i alle kampene men bare står med en uavgjort blir jeg skuffet, selv om lagene på papiret skal være bedre, og vi skal kunne forvente tap. |
|
Back to top |
|
 |
|