English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
41%
 41%  [ 47 ]
Jonas Svensson
7%
 7%  [ 9 ]
Johan Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
5%
 5%  [ 6 ]
Ole Selnæs
24%
 24%  [ 28 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
16%
 16%  [ 19 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 1 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 113

Author Message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 18.10.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

Haha. Nei det Glimt var ikke et bedre lag enn oss i dag. De lyktes dog godt med kamplanen sin og sett ut ifra store sjanser er resultatet greit. Spill forøvrig er vi mange hakk bedre enn Glimt, men de forsvarer seg godt og gjør en god kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 18.10.2015 23:28    Post subject: Reply with quote

Ingen god kamp, men jeg klarer virkelig ikke å hisse meg opp så mye som utrolig mange i denne kamptråden. Flomlys, høstkveld, fullsatt og vi fikk i det minste en spennende sluttspurt! Ikke langt unna at Lerkendal eksploderte på slutten, og atmosfæren fra søder scoret til kampslutt veier opp for det dårlige spillet. Det kokte på alle tribuner, og de fleste virket fattet ved kampslutt. Ingen raseri og slakt av det kaliberet jeg leser her iallefall.

Ellers så virket Jensen å ha litt mer sprut i beina nå enn tidligere i høst. Godt å se. Trenger fortsatt å justere skuddsiktet dog. Selnæs også god. Forsvaret ikke påskrudd, og veldig lite offensive initiativ på venstresiden. På motsatt side er dølle akkurat slik han har vært ellers. Omstendelig og mye nesten. Synes personlig han er litt for treg i tillegg.

Glimt viser for øvrig at de holder et mye høyere nivå enn lag som Sandefjord og start. De spiller oss litt dårlige og skal ha sin del av æren i kveld. Det er en grunn til at de fleste lag har slitt mot glimt etter at de "fant seg selv".
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.10.2015 23:38    Post subject: Reply with quote

Hva skal man si til noe sånt? Dette virker dessverre som ekte uvitenhet og ikke bare et litterært virkemiddel.
Dessuten er det ikke spørsmålstegn heller, så det poenget er uaktuelt.

Jeg har vel lov til å ta i litt ekstra siden det er kamptråden, så da tolker jeg journalisten, som skriver BYLINE MED CAPS LOCK PÅ, som en sint og uvitende mann.

Ã… som jeg forakter slikt hat og uvitenhet Razz
VG wrote:
Tre Molde-gull og én Strømsgodset-tittel har passert siden landets desidert mest suksessrike fotballklubb vant Tippeligaen sist. Ikke siden «tørkeperioden» 1972-1984 har de ventet lenger. Kanskje derfor brølte supporterne seg gjennom Åge Aleksandersens hymne «Bilde tå'n Ivers» de siste minuttene før start.

gisp!
Legende

PostPosted: 18.10.2015 23:40    Post subject: Reply with quote

Litt roligere puls nå, så jeg gir VGs journalist mulighet for poeng med denne:
Quote:
Søderlund er ikke med på at det forholdsvis urutinerte Rosenborg-mannskapet ble grepet av anledningen:

– Nei, vi har spilt mange viktige kamper foran 20.000 i år, melder spissen.

Rosenborg har hatt en tendens til å skuffe med mange på tribunen. Tips til sak.
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 19.10.2015 00:10    Post subject: Reply with quote

Mini valgte å fokusere på skuddteknikk i fotballekstra, eller altså mangel på sådan i dag, noe kavalkaden over elendige avslutninger viste. Det var virkelig råtne treff på både pasninger og avslutninger. Av med ryggsekken, hodet over ballen, skuddtrening!
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er bødt til å trekke frem poenget om indreløperne som står for høyt. Det har blitt nevnt før, men i dag var det ekstremt. Vi spiller ikke 433, vi spiller 415.
Det går ikke an. Det er klin umulig å få til ordentlig angrepspill når laget opptrer på denne måten. Periodevis i første omgang er det 20-30 meter mellom Selnæs og indreløperne. Selnæs beiler oss ut gang på gang med sine helt utsøkte langpasninger, men den spillestilen kollapser fullstendig når han blir skadet.
Eggen pleide å spille med en jævlig høy offsidelinje. Jeg vet at det ikke funker like mye lengre pga offsideendringen i 2005. Men det finnes da en mellomting.
Jeg så ikke Liverpool mot Tottenham i går. Men Dortmund under Klopp var ofte ekstremt kompakte og så mer eggensk ut enn hva Rosenborg gjør i dag.

Skal vi spille angrepsfotball, så må vi stå mye høyere opp. I dag så gir vi bort mellomrommet.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:23    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
søkki for et antiklimaks.

helt dørge tom for energi.

Så ikke sånn ut på tv-en da du ble filmet idet kampen startet, og du så helt infernalsk ut (hehe) med micen (pleier du ikke ha ropert!?) og helt fortreffelig sa klart i fra hva du forlangte av menigheten. Fikk frysninger der og da! Du gjør en helvetes god jobb, shad!! Tommel'n opp!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:32    Post subject: Reply with quote

Ellers var jo Bodø/Glimt bare begredelig. Angrepsvillig 4-3-3-lag meg i rævva! Taktikken var kun forsvar, helst ni mann innenfor 20 meter, og kontre hver gang man så at man var i overtall. Norsk fotball er ikke bedre enn at denne destruktive taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt! Tommel'n ned
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:49    Post subject: Reply with quote

Dølle!? Begynner å bli rimelig lei av trumfkortet til Kåre. Minner meg mer og mer om Hestens Mikkelsen.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2015 01:06    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Rosenborg har hatt en tendens til å skuffe med mange på tribunen. Tips til sak.

Tja.

Det ser ut til at vi trives best når det enten er stappfullt, eller en god del ledige plasser. Vi sliter litt med kamper hvor tilskuertallet havner mellom 20 000 og 20 999.

Statistikk for de siste 10 årene. Altså sesongen 2006 og til i dag.

Over 21 000.
11-3-1, 43-13 i målforskjell. Tapet kom mot Molde 30. april 2006. Og to av uavgjort-kampene har blitt spilt mot Molde også. Den siste var mot Odd. Men den kampen hadde strengt tatt over 22 000 tilskuere.
Den eneste gangen vi har slått Molde på Lerkendal med mer enn 19 000 tilskuere var i 1974 da vi vant 2-1 foran 21 362 tilskuere. På nye Lerkendal er tilskuerrekorden i en seier mot Molde kun 16 762 tilskuere fra 2010.

20-20 999.
4-5-5, 18-17 i målforskjell. Før sieren over Vålerenga i august så var forrige seier mot Lyn 28. oktober 2007. Helga etter den første seieren over Valencia.

19-19 999.
10-3-2, 29-10 i målforskjell. Forrige tap var mot Bodø/Glimt i serieavslutninga i 2008.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 19.10.2015 08:41    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Herlig dårlig stemning her inne. The Double og EL-spill, og fortsatt så sytes og klages det over dårlig høstsesong og Perryspill. RBK fortjener jammen meg bedre fans endel av sytkukene her inne. Takk for kampen forresten. Nær perfekt gjennomført fra vår side. Synd ikke Trond satte nummer to.

Per idag har vi bare EL-spill sikret.

Det er reflekterte synspunkter på ett lag med synkende kurve. For oss som faktisk forventer noe av laget vårt er dette ikke helt uvanlig. Dessverre heller ikke ubetinget.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 09:19    Post subject: Reply with quote

Hansen - 6
Svensson - 4
Bjørdal - 3
Eyjolfsson - 4
Skjelvik - 5
Jensen - 5
Selnæs - 6
Konradsen - 3
Mikkelsen - 4
Søderlund - 6
De Lanlay - 5

Midtsjø - 5

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2015 09:24    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:

Jepp, vi taper 0-4 / 0-4 / 0-5, Stabæk vinner 5-0 / 5-0 / 5-0, sølvet blir vårt!
varg88
Proff

PostPosted: 19.10.2015 09:24    Post subject: Reply with quote

Hansen 7 BB
Svensson 5
Bjørdal 3
Holmar 4
Skjelvik 4
Selnæs 5
Jensen 5
Konradsen 4
Mikkelsen 4
Søderlund 6
Dølland 4

Midtsjø 5
Dorsin 4
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 19.10.2015 09:49    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Norsk fotball er ikke bedre enn at denne destruktive taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt! Tommel'n ned

Pinlig å bruke en taktikk som fungerer? Du er herved min favoritt på dette forumet.
glimt
Senior

PostPosted: 19.10.2015 09:51    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Med tanke på at barnelagene på kortsiden var mer høylytt enn dere burde det vel heller feies for egen dør.

Hadde jeg klaget på oppmøte eller stemninga på stadion, hadde innlegget ditt hatt et snev av relevans.

For øvrig; takk for meg så lenge. Snakkes i 2016!
Trollunge
Junior

PostPosted: 19.10.2015 09:59    Post subject: Reply with quote

Er ikke akkurat noe Strandberg/Reginiussen over Eyolf/Bjørdal
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 10:00    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Herlig dårlig stemning her inne. The Double og EL-spill, og fortsatt så sytes og klages det over dårlig høstsesong og Perryspill. RBK fortjener jammen meg bedre fans endel av sytkukene her inne. Takk for kampen forresten. Nær perfekt gjennomført fra vår side. Synd ikke Trond satte nummer to.

Ta så å still istand en corteo som ikke består av 16 juletrær og to kvinnfolk på 55 som bærer et vifteflagg som banner.

Flott oppmøte av dere i går, var mange flere enn dere er på den plastløkka deres.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 10:07    Post subject: Reply with quote

Trollunge wrote:
Er ikke akkurat noe Strandberg/Reginiussen over Eyolf/Bjørdal

Klasseforskjell. Eyolf har blitt sørgelig avslørt etter at Strandberg forsvant.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 19.10.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Brakkebirger wrote:

Jepp, vi taper 0-4 / 0-4 / 0-5, Stabæk vinner 5-0 / 5-0 / 5-0, sølvet blir vårt!

Som Leeds supporter har jeg lært meg å aldri forvente mer enn det værste Wink
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 10:14    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Eyolf har blitt sørgelig avslørt etter at Strandberg forsvant.

Han var lenge en av våre aller beste etter at Stefan dro.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 19.10.2015 10:20    Post subject: Reply with quote

Holmar har vært god med ett par enkelte unntak i høst. Når Tore er tilbake for fult vil han også få en kollega som er litt mer forutsigbar enn det Lædre Bjørdal er, en spiller som sålangt har skuffet meg stort.

Men, Morten Skjønsberg er vell bosman spiller nå etter sesongen, tror han vil være en bedre squadspiller enn det Bjørdal er. På tross av at han ikke blir yngre.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 12:36    Post subject: Reply with quote

Holmar har vel heller blitt avslørt i å hevet seg et lite hakk siden Strandberg dro. God spiller som forhåpentligvis blir enda bedre. Smile
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 12:42    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Holmar har vel heller blitt avslørt i å hevet seg et lite hakk siden Strandberg dro. God spiller som forhåpentligvis blir enda bedre. Smile

Han ser først og fremst bedre ut ved siden av en dårligere makker. Det er ihvertfall ikke ballbehandlingen som har blitt bedre; det er sjelden man ser en spiller på dette nivået som ikke greier lett jogg med ballen uten å snuble i den.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 19.10.2015 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Holmar hat vært strålende i år i forsvaret. Typisk at det kommer sånne meldinger etter en svak kamp...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb