| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 16.10.2015 23:12 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vil den ha et lydbilde som minner om "Til en venn"? Det er ganske kult. |
Hørte den for første gang akkurat nå, den var jo helt ellevill bra. Rett på playlist. Mucho gracias. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.10.2015 23:35 Post subject: |
|
|
Siste gang jeg hørte låta «Til En Venn» (har hørt den 7-8 ganger nå), tok jeg meg sjøl i å tenke at låta hadde vært perfekt som bakgrunnsmusikk over rulleteksten til en film. Og det sier mye om hvor fengende den er. Mye som skjer fra begynnelse til slutt men som for meg topper seg med veldig kule melodiøse og suggerende heavy-riff, får litt sånn Gåte-feeling. Dog for å være meget kritisk, om det er greit, skulle jeg ønske meg en sterkere vocal. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
Posted: 17.10.2015 00:59 Post subject: |
|
|
Detta blir jo bare sjukere og sjukere Beklager til moderatorer og forumsjefer til ytterligere OT, men jeg må bare svare litt om låta mi
Først og fremst, tusen tusen takk for lytt, profilering og finfin skryt om Til en venn - det setter jeg stor pris på. Om jeg kan være såpass frampå vil jeg kanskje anbefale Spotify-versjonen - dere hører på førsteutkastet, og den er blitt en tædd finmiksa, litt nedkutta og ikke minst mastra siden det.
Den finnes her: https://open.spotify.com/...tAjsUGa0x9
Over til selve cupfinale-låta, som forøvrig heter Trondheim By - den er laaangt unna Til en venn, bortsett fra at begge ligger i kategorien "Gitarbasert musikk". For å gi et lite innblikk er nok Danko Jones med et vesentlig skitnere lydbilde ikke så ille gæli langt unna.
Tenk en svett, feit, brautende og rallende supporter på vei til kamp for å blodkauke laget til seier og vi er der omtrent hvor låta er  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.10.2015 14:06 Post subject: |
|
|
| SvenO wrote: | Beklager til moderatorer og forumsjefer til ytterligere OT, men jeg må bare svare litt om låta mi  |
Kjør på! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 17.10.2015 14:12 Post subject: |
|
|
Til en venn Ser frem til cupfinalelåta!
Vil G.O.D.S.-låta være tilgjengelig etter matchen på søndag, eller er det bare en sniklytt før matchen til de som er på Kjernenpøbben den dagen? _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 17.10.2015 14:43 Post subject: |
|
|
sniklytt, som det var på mellomveien i går.
de er ikke 100% ferdige med den _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 17.10.2015 16:54 Post subject: |
|
|
Har hørt Sugar Louise sin låt et par ganger i dag, og syns den er steinbra! Den setter seg fast i hodet  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.10.2015 17:02 Post subject: |
|
|
| Guinness wrote: | | Ikke min kopp med te, for å si det slik. Dette var kjedelig (og forutsigbart). Må vi ha med "Bilde tå'n Ivers" i alle sanger som lages nå? |
Den spilles jo på alle hjemmekamper. Regner med det er at bortefansen må høre sangen som menes, og ikke at de blir sendt hjem med et bilde av Ivers. Sånt sett er det jo helt greit... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2015 23:46 Post subject: |
|
|
Men det var ikke gitt at punk-bandet skulle skrive en kjærlighetserklæring til RBK.
- Det kom egentlig ganske tilfeldig. Vi var på turné i Nord-Norge, så ble vi noen ekstra dager i Hammerfest. Det var da vi begynte å fleipe om at vi burde lage en skikkelig RBK-låt. Så begynte gitaristen å spille noen riff, så ble det plutselig realitet, sier Livik.
- Vi hadde med oss studioutstyr på turneen, og vi startet jobbinga med en gang. Siden den gang har vi jobbet jevnt og trutt med låta, sier han videre.
Les mer: - Ikke engang Robin Hood kan ta gull fra RBK
"Coveret" om noen ikke har sett det:
| Attaboy wrote: | Men dette er og vil heller aldri bli husket som en cupfinalesang.
I så måte synes jeg at artikkelen Første cupfinalesang klar til 2mas blir feil. Jeg ville nok ha endret på den artikkelen. |
Jeg greier ærlig talt ikke helt å se forskjellen på "RBK-sang gitt ut etter at RBK er klar for cupfinalen" og "cupfinalesang". Mener altså det ikke nødvendigvis trenger være så mye omtale av kommende cupfinale i en "cupfinalesang".
| angvik wrote: | | Da jeg hørte gjennom cupfinale-lista mi på Spotify merket jeg meg at Sie Gubba tydeligvis har oppdatert "Laget e' Rosenborg" fra blant annet "no ska Mix, Micke og Nicki sett fyr på Ullevaal" til "Svensson, Selnæs og Helland". |
Greit nok at det er enkelt å gjøre slike snikendringer i en digital verden, men jeg syns dette blir feil. De burde heller ha lagt ut på ny med "(2015-versjon)" i tittelen.
Wimp-utgaven er forresten ikke oppdatert. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 01:41 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Attaboy wrote: | Men dette er og vil heller aldri bli husket som en cupfinalesang.
I så måte synes jeg at artikkelen Første cupfinalesang klar til 2mas blir feil. Jeg ville nok ha endret på den artikkelen. |
Jeg greier ærlig talt ikke helt å se forskjellen på "RBK-sang gitt ut etter at RBK er klar for cupfinalen" og "cupfinalesang". Mener altså det ikke nødvendigvis trenger være så mye omtale av kommende cupfinale i en "cupfinalesang". |
Nei, her tar du grundig feil, 2mas. En cupfinalesang kontra en «vanlig» RBK-sang er to vidt forskjellige ting. Noe dessverre TV2 er spot on på, i motsetning til deg, når de omtaler låta som Trondheims-bandet Sugar Louise tar seriegullet på forskudd i ny RBK-låt. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.10.2015 08:57 Post subject: |
|
|
Siste nytt:
Attaboy refser 2mas _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.10.2015 09:41 Post subject: |
|
|
| Du Vil Ikke Tro Hva Som Skjedde Siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.10.2015 18:07 Post subject: |
|
|
Det som skjedde etterpå vil gi deg tårer i øynene... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Arnold Junior
|
Posted: 19.10.2015 18:23 Post subject: |
|
|
Viggos Venner har lagt ut låta "Du finn mæ på Lerkendal" på SoundCloud -siden sin. Bandet spiller visst på No. 53 i Oslo senere denne uka. _________________ www.tt05.no
Hold Brillan Plater
www.myspace.com/holdbrillanplater |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 21:55 Post subject: |
|
|
Har aldri vært snakk om noe refs til 2mas, jeg bare ytret min mening. Hvis det ble oppfattet som refs, beklager jeg på det sterkeste, for det var aldri hensikten min. Tror heller aldri jeg kunne refset 2mas på noe hva gjelder RBK, men akkurat her er jeg uenig med ham. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.10.2015 22:02 Post subject: |
|
|
Attaboy: - Jeg benekter alt! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 22:14 Post subject: |
|
|
Du din toillkaill!
Skjønner at 100 situps må taes for språkbruken sjøl om meningen min står.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
BanensVerste Proff

|
Posted: 20.10.2015 04:04 Post subject: |
|
|
Du finn mæ på Lerkendal.
Dette er vel å regne som en pub-låt fremfor noe annet. Aner ikke hvem ViggosVenner er, men produksjonen låter litt uferdig, uten at det trenger å ha så mye å si. I likhet med Sugar Louises låt finner vi også her elementer fra Ti tusen troll (på vei te Ullevål), som virker å være den ultimate låten for mange. Det sagt, refrenget er lett syngbart, teksten gjennkjennelig for de gjengse supporter, så det er godt mulig denne blir å høre på nashspæll rundt omkring. Ordene halter litt her og der, men det har ikke mye å si når promillen overgår skostørrelsen, noe den gjerne gjør sene kvelder på etterfest. Lydbildet minner kanskje litt om en blanding av Vømmøl og DumDum (faktisk..), og melodien går i lett ompa-takt, noe som for mange er bankers. Kan være en sang som fester seg overraskende lett til hjernen. Terningkast 3. _________________ Dahls. |
|
| Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.10.2015 12:53 Post subject: |
|
|
Herlig! Likte spesielt det siste minuttet. Det hadde en ekstra dimensjon. Dessuten morsomt at du hadde med hestesnakk
Klart best hittil. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.10.2015 13:01 Post subject: |
|
|
Rå låt!  |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.10.2015 13:02 Post subject: |
|
|
| Code: | <embed src="http://www.youtube.com/v/A_Pf8LXOiOk?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
|
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.10.2015 13:32 Post subject: |
|
|
Jeg er normalt i kategorien "Cupfinalelåter er en pinlig tradisjon", aller mest da for andre lag, men det har vært noen RBK-sanger som ikke har fått foten til å gå opp gjennom tidene også...
Men denne var kul! Kommer nok til å lyttes på i mange sammenhenger, ikke bare ved cupfinaler! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|