|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.10.2015 23:05 Post subject: |
|
|
| konrad4ever wrote: | Skjønner ikke hvorfor Ødegaard er på landslaget, når hverdagen består av kamper på tredjenivå i Spania. Sinnsyk god på småflater og kortpasningsspil, men det er ikke slik Norge bør spille.
Med de bakrommene som var i dag, ville Selnæs virkelig kommet til sin rett. |
Kunne ikke vært mer enig, konrad! Helt håpløst at Selnæs ikke fikk sjansen i dag. Av alle kamper, var nok dette den mest perfekte anledningen for formspilleren Selnæs å debutere i. For etter 2-0 ble det utrolig kjedelig fotball, og jeg tror at vi med Selnæs på laget, fint kunne score både ett og to mål til. Og at jeg-er-alt-for-god-for-Tippeligaen-King ble byttet inn må jo være årets spøk? Hva faen Peg?
Synes heller ikke Ødegaard gjorde tingene bedre. Stoppet som regel opp for å utfordre og hemmet derfor tempoet i angrepene gang på gang. Bør spille på yngre landslag fremover hvis innsatsen i dag er representativt for spillet hans fremover. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.10.2015 17:59 Post subject: |
|
|
Synes også Selnæs burde få spille, gjerne istedenfor etterhvert oppskrytte Johansen, men synes samtidig at man av en eller annen grunn har begynt å legge listen for Ødegaard mye høyere enn for de fleste andre som spiller på landslaget. Han gjorde noe dårlig, som i grunnen ikke hadde så mye å si, og så regisserte han tre-fire gode angrep.
Om man skulle være like kritiske til de etablerte spillerne, hadde få vært gode nok til å spille på landslaget. Det virker som om Ødegaard av enkelte vurderes opp mot en teoretisk gullstandard for å være god nok for det norske landslaget, mens en haug med middelmådigheter har fått være i fred de siste årene fordi "de er det naturlige førstevalget".
Ødegaard er etter mitt syn åpenbart god nok for innhopp og spilletid, litt avhengig av kampbildet.
Synes også det er leit med ubegrunnede og gammeldagse påstander om hvordan Norge ikke bør spille. Vi bør vel forsøke å bli gode i fotball, og de som er gode i fotball i dag har spillere som briljerer på små flater. At det skal brukes i mot noen er i hvert fall absurd. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 12.10.2015 21:53 Post subject: |
|
|
Ødegaard er sykt god, ingen tvil om det.
Men han dreper tempoet i kampen, går alt for dypt for å motta ballen og bruker mange tuch. Han er suveren til å utnytte de småflatene, de korte stikkerne.
Synes han spiller alt for trangt, i situasjoner han burde vendt spillet.
Jeg så mange som kom på fine løp i bakrommet, men hvor pasningene ikke kom eller ble for dårlig slått.
Det er nettopp situasjonene Ødegaard mangler kvalitet på, hvor Selnæs er helt suveren. Derfor ville jeg ha satt inn Selnæs, fremfor Ødegaard i denne kampen, uten å si at Ødegaard er for dårlig. Det har med måten Norge spiller på å gjøre.
Deffensivt har Ødegaard mye å hente også kontra Selnæs. Husker Godset kampen på Lerkendal i høst, hvor Ødegaard egenhendig serverte RBK seieren med farlige ballmiss.
Hvorfor ikke la Ødegaard spille på U21 laget istedenfor å sjangse med han på A-landslaget. A landslaget skal ikke være en utviklingsarena. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |