| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 05.10.2015 21:43 Post subject: |
|
|
| Den enkleste løsningen for å erstatte Ole viss han drar til sommeren er antagelig å kjøre Mike inn sentralt og kjøpe Iver Fossum som ny indreløper. Vi vil ha penger til det viss Ole drar. Ajer trenger et par år til i Start. Ikke god nok pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.10.2015 22:00 Post subject: |
|
|
| Må gå an å finne en bedre løsning enn Mike. Tror omtrent Vilhjalmsson hadde vært en bedre løsning. Da kan i det minste Mike fortsette å være Indreløper Mike... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.10.2015 22:09 Post subject: |
|
|
Per i dag burde Villmannsson være et soleklart førstevalg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.10.2015 22:37 Post subject: |
|
|
Angående prisen på Selnæs så hadde han nok gått for over 50 mill om han hadde spilt i Danmark. Cornelius gikk jo for rundt 80 mill til Cardiff og nå i sommer så var det bud på 50-60 mill på Sisto og Amartey.
Men tror som tidligere sagt at RBK neppe får noe særlig over det de avslo fra Brentford i sommer (30 mill).
Når det kommer til erstatter så er det veldig vanskelig å se hvem som kan komme inn. Må nok se utenlands da. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2015 00:34 Post subject: |
|
|
Jeg synes det høres veldig merkelig ut å skulle flytte en av ligaens beste og mest stabile indreløpere til en plass han leverer langt dårligere (og i grunnen aldri har vist seg god nok i), for så å hente en annen indreløper for å fylle den tomme plassen. Da er det langt bedre å gjøre en god kartleggingsjobb, som vi tross alt har tid til, og hente et ordentlig anker og la Jensen fortsette der han er knallgod.
Som larsarus og haavarl er inne på, er Vilhjalmsson den beste løsningen vi har internt. Han løser oppgavene i den dype midtbaneposisjonen minst like godt som noen andre, og de andre midtbanespillerne får spille der de er best.
Nå synes jeg heller ikke at islendingen er god nok til å erstatte Selnæs, og mener klart at vi ikke har noen som holder nivået vi bør sikte etter i klubben. Vilhjalmsson er en god backup, men vi må ha inn en ny spiller som holder et nivå nærmere Selnæs enn hva vi har tilgjengelig når han forsvinner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 06.10.2015 05:56 Post subject: |
|
|
Om vi ikke får bedre enn 30 mill for Selnæs så er det bare å bruke overskuddet i år til å få ham til å bli her i mange mange år ennå.
Gevinsten på sikt kan bli så veldig mye mer med tanke på Serie, Cup, tilskuertall, E-cup av ymse slag.
Og verdien på ham vil høyst sannsynlig da fortsatt være i det sjiktet om noen år. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2015 08:44 Post subject: |
|
|
Jeg liker at vi har kommet dit at 30 millioner blir for lite. Det er det faktisk også, om man tar alt med i betraktning. Ikke bare er han et vindunderlig talent i en krevende rolle. Han har begynt å bevise på europeisk nivå og han har kommet seg inn på landslaget. Alt dette er i seg selv nok til å kreve 30 millioner. På toppen av dette vil det presse prisen i taket at vi er i posisjon til å kvalifisere oss til CL.
Vi bør ærlig talt begynne å snuse på 50-tallet her, men jeg ser gjerne at han blir et år til. |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 06.10.2015 10:43 Post subject: |
|
|
| Problemet med at han blir et år til er jo at prisen gjerne synker også. Da har han kun ETT år igjen av kontrakten, noe som har sterk innflytelse på pris. Men for all del, vi må håpe på å beholde han så lenge som mulig. Han kan fremdeles utvikle seg her! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.10.2015 10:46 Post subject: |
|
|
| Forbanna irriterende at Selnæs kun skrev under en mikro-forlengelse av kontrakten sin nå sist. Håper man kan bli enige med spilleren om at vi skal tilrettelegge for salg, om han selv underskriver en ny 4/5 års kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2015 10:46 Post subject: |
|
|
| Det er et poeng. Vi må naturligvis ta hensyn til kontrakten. Forhåpentligvis får han tilbud om forlengelse og bedre betingelser rimelig kjapt. Det vil sikre en god pris både på kort og lang sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.10.2015 11:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Per i dag burde Villmannsson være et soleklart førstevalg. |
Viss ikke noen nye skulle kjøpes, ville det kanskje kunne ha vært en ok midlertidig løsning, men ikke på lengre sikt. Islendingen mangler den slepne teknikken og blikket/pasningsfoten som en fullblods midtbanespiller har. Trolig kunne en midtbane med Konradsen, Jensen og Midtsjø fungert bra etter en uttestingsperiode av alle tre som sentral midtbane før den bestfungerende tar den plassen på permanent basis. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.10.2015 11:49 Post subject: |
|
|
Vilhjalmsson har bra teknikk. Og han er mye mer disiplinert enn de tre indreløperne våre; han drifter ikke ut av posisjonen sin.
Mike Jensen blir for mye "all over the place" i den rollen. Han evner ikke roe ned spillet, fordi han alltid skal ta små, hurtige touch når han er i possession. Selger seg gjerne i første takling når han blir utfordret. Passer veldig bra som indreløper, men ikke sentral i 4-3-3.
Midtsjø vil aldri bli noen midtbane-sentral i RBK. Han har styrkene sine offensivt, og omtrent kun der.
Konradsen har heller ikke alltid vært lojal til sin posisjon, og han slår meg ikke som verken pasningssikker eller taklingssterk. Den mest naturlige erstatteren av de tre - men da ser jeg mye heller Matti i den rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 06.10.2015 12:07 Post subject: |
|
|
Hvis man tenker litt alternativ kunne Jørgen Skjelvik vært aktuell som sentral midtbane. Han vil løpe opp svært mye, bra til å takle og til å vinne hodedueller. Offensivt kan han også bruke hurtigheten sin som våpen til å gå gjennom ledd og slå korte, enkle pasninger til indreløpere som har dratt seg fri.
Vi får ikke de samme kvalitetene som det Selnæs, men vi kan få noe helt annet, som også kan fungere veldig bra i 4-3-3.
Her må det også forventes at Skjelvik utvikler blikk og pasningsspill noe, slik at det ikke blir for mange ballmist sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.10.2015 12:15 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.10.2015 12:15 Post subject: |
|
|
Lagets dårligste pasningsspiller som sentral midtbane ?  |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 06.10.2015 12:29 Post subject: |
|
|
| Som sagt. Pasningsspillet er noe han må jobbe spesifikt med og utvikle. Han blir aldri noen Selnæs, men får han til et pasningsspill likt det f.eks. Tettey driver med i Norwich er det bra nok, med tanke på det andre han kan bidra med. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 06.10.2015 12:54 Post subject: |
|
|
I min mening vil Skjelvik være omtrent den verste av alle i hele stallen å ha der. Ja, han vil muligens kunne utvikle pasningsfoten sin noe med intensiv trening over lang, lang tid. Men problemet hans vil alltid være mursteintouchen. Den er satt og vil neppe bli veldig mye bedre. Dessuten slår han meg ikke som en "fotballsmart" spiller som kreves som sentral i 4-3-3.
Ellers enig med Dew. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.10.2015 13:11 Post subject: |
|
|
Nesten villig til å påstå at Lund Hansen er et bedre valg på sentral midtbane enne Skjelvik. Greit nok at du påpeker at pasningspillet må utvikles. Men han er en fyr som sikkert har spilt en del fotball siden 4-5års alderen. Han er nå 24, jeg har mine tvil til hvor mye vi kan utvikle pasninsspillet når det ikke er bedre enn dette per dags dato. Jeg har null tro på han som sentral midtbane _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 06.10.2015 13:37 Post subject: |
|
|
| Noen helt ville forslag her. Vet ikke hva som hadde vært verst av Jensen, Skjelvik eller Lund Hansen men vi kan vel konkludere med at ingen i rbk troppen er i nærheten av å kunne erstatte Ole. Vi må selvfølgelig hente inn en spiller av samme kvalitet og som kler Ole sin rolle på samme måte, alla det pontus farnerud gjorde for Stabæk. Tipper vi må se ut over landets grenser. Der finnes det dog mye bortgjemt talent både på free transfer og til en rimelig penge |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.10.2015 13:50 Post subject: |
|
|
Den ene "ville" forslaget har allerede blitt prøvd av Kåre og har fungert sånn passe. Kan sikkert fungere enda bedre med mer rolletrening. Problemet er at vi mister TLs beste indreløper viss vi bruker Jensen sentralt. Skjelvik var et dårlig forslag og Lunna ville ha vært et dårligere valg enn å bruke for eksempel Kåre sentralt
Få gode sentrale midtbanespillere å hente i Norge. Stamnestrø fyller heller ikke rollen bra nok. Matti blir fort førstevalg som spiss viss Søder drar.
Men som jeg sa tidligere; Ole har flere steg å ta i RBK før han bør dra videre. Tempo og egen målfarlighet er konkrete utviklingsmål han fortsatt kan jobbe med. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 06.10.2015 13:51 Post subject: |
|
|
En som hadde passet perfekt til å erstatte Selnæs, var Thioune, hans 2 første sesonger i Molde.
Han var en ener sentralt med en blendende teknikk,fysikk og nydelige kremballer.
Han er langt i fra i den samme formen nå og begynner kanskje å dra på årene?
En Thioune i den formen hadde vært enorm.
Vilhjamsson funker bra sentralt kun når han må steppe inn. Han er trygg og duellsterk,men mangler den kreativitet Selnæs har. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.10.2015 13:55 Post subject: |
|
|
Synes Dorsin havner over Skjelvik på lista over ting å teste for sentral midt. André Hansen også.
(Nå snakker vi vel og merke et godt stykke nedover på den lista.) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.10.2015 20:01 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | Hvis man tenker litt alternativ kunne Jørgen Skjelvik vært aktuell som sentral midtbane. Han vil løpe opp svært mye, bra til å takle og til å vinne hodedueller. Offensivt kan han også bruke hurtigheten sin som våpen til å gå gjennom ledd og slå korte, enkle pasninger til indreløpere som har dratt seg fri.
Vi får ikke de samme kvalitetene som det Selnæs, men vi kan få noe helt annet, som også kan fungere veldig bra i 4-3-3.
Her må det også forventes at Skjelvik utvikler blikk og pasningsspill noe, slik at det ikke blir for mange ballmist sentralt. |
Dette viser en total mangel på fotballforståelse. Skjelvik er en katastrofe i enhver sentral posisjon, han har ikke pasningsfot eller teknikk til å spill i sentrale posisjoner. Hver kamp har han en eller flere horrible pasningsfeil. Hva tror du skjer om han skal fordele alt ? |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.10.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Jeg tror (desverre) at Ole er i ferd med å vokse fra Tippeligaen. Hvem skal erstatte han?
Jeg tror at Abu i godset er det mest spennende alternativet. Han har vært ustabil i år, men når jeg ser hva Kåre har fått ut av andre fiaskoer, har jeg trua på at han ser Abu sitt toppnivå og coacher han slik at han er mye nærmere det i snitt gjennom en hel sesong.
Ut over dette tror jeg ingen i Norge er på nivå. Overrask meg med en kreativ gladgutt fra Brasil eller noe slikt - gjerne det - men alle som er nevnt før i tråden mangler mye på å være den offensive krafta Ole representerer.
Om Bradley klarte å fikse Keita, kan Kåre fikse Abu.
Og ja - vi trenger en kreativ supermann i denne rollen. Gjerne med Oles defensive kvaliteter i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
|