English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 159, 160, 161  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 08:56    Post subject: Reply with quote

Som flere sier, Annan er en spiller man elsker å ha på sitt eget lag og hater å spille imot. Han klarer å bryte opp mønsteret til motstanderen slik at de havner i ubalanse. Ser gjerne han i RBK-trøya igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 24.09.2015 08:58    Post subject: Reply with quote

Om Sælnes skulle forsvinne i vinter ønsker jeg meg gjerrne Annan. Han dekker store rom, slår pasninger av bra kvalitet og vinner mange baller høyt i banen.

Litt usportsligheter tåler vi.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.09.2015 09:10    Post subject: Reply with quote

Annan er jo en helt annen type enn Selnæs så det vil jo være en elendig erstatning. Dessuten, den Annan som spilte for oss var pur klasse, den Annen vi så i går var so-so. En haug med dårlige pasninger.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 09:21    Post subject: Reply with quote

Var første kampen hans da
Harceïde
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
. Da vi møtte Real Madrid var han den eneste spilleren som så ut som han hadde noe å gjøre på banen.

I Madrid?

Skjelbred var bedre.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.09.2015 13:24    Post subject: Reply with quote

Mye tøys fra Annan i går, men han bidro også blant annet med mange brudd og jeg husker i alle fall en aldeles utsøkt 50-meterspasning fra omtrent midtbanen ved venstre sidelinje og ut på høyresiden.

Dette må imidlertid ikke tolkes som et kjøpssignal. Han har en fortid, men ingen fremtid i RBK.
Jakob
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 14:13    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Annan er jo en helt annen type enn Selnæs så det vil jo være en elendig erstatning. Dessuten, den Annan som spilte for oss var pur klasse, den Annen vi så i går var so-so. En haug med dårlige pasninger.

Uenig. Synes han var svært pasningssikker hele kampen, og i tillegg slo et par crossere til kantene til Stabæk.
Back to top
Trollunge
Junior

PostPosted: 24.09.2015 15:06    Post subject: Reply with quote

Syns vi savner en Strandberg type, en stopper som kan ta med seg ballen å skape ubalanse. Vi blir veldig forutsigbare da alt skal gjennom Sælnes. Så Stabæk tok han ut effektivt i går. Eventuelt en plan B som ikke innebærer å bare slå meningsløst langt på Søder
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 15:52    Post subject: Reply with quote

Nicolai Næss (1993) og Birger Meling (1994) er spillere jeg ikke hadde hatt mot å se i RBK-drakta.

Begge var strålende i går, spesielt (Brynjar eller er det Birger) Meling.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 16:18    Post subject: Reply with quote

Meling var god i begge kampene mot oss. Kan vel spille alt fra høyre ving til venstre back også..

Kjøp i vinter! Smile

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 24.09.2015 16:52    Post subject: Reply with quote

Det som avgjør da blir vel om Kåre fulgte godt nok med på juniorene det året han var assistent i Viking samtidig som Birger Solberg Meling var der? Han fikk i alle fall ikke A-lagskontrakt med Viking og forlot klubben sommeren 2013.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 17:51    Post subject: Reply with quote

Ganske få som ser at Holmar og Bjørdalen ikke er på høyde med Tore og Strandberg. Slapp så å si ikke inn mål med de 2 siste nevnte. Håper vi får tilbake gode gamle Tore, ellers må vi se etter en god midstopper.

Skjelvik var elendig mot Stabæk. Pasningene hans forbedrer seg ikke. Hvis man sammenligner Skjelvik med Svensson, så er Skjelvik null. Håper vi får se ny venstreback etterhvert.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 19:36    Post subject: Reply with quote

Trollunge wrote:
Syns vi savner en Strandberg type, en stopper som kan ta med seg ballen å skape ubalanse. Vi blir veldig forutsigbare da alt skal gjennom Sælnes. Så Stabæk tok han ut effektivt i går. Eventuelt en plan B som ikke innebærer å bare slå meningsløst langt på Søder

SÃ¥ sant som det er sagt.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 25.09.2015 00:14    Post subject: Reply with quote

Trollunge wrote:

Strandberg tok vel strengt tatt aldri med seg ballen over midten... En Reginiussen eller Hoftun-type mener du vel? Wink
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 25.09.2015 00:18    Post subject: Reply with quote

Jo, Strandberg tok ofte med seg ballen fremover, forserte ledd og skapte ubalanse.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.09.2015 00:18    Post subject: Reply with quote

Han gjorde vel forsåvidt det under Kåre.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2015 08:57    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ganske få som ser at Holmar og Bjørdalen ikke er på høyde med Tore og Strandberg. Slapp så å si ikke inn mål med de 2 siste nevnte.

- Hvis sist sesong er målestokken, så slapp vi altså inn totalt 43 seriemål på 30 kamper med Strandberg og Tore som førstevalg.

- Etter at Holmar kom i fjor høst slapp vi inn 8 mål på 10 kamper. Til nå har vi sluppet inn 20 seriemål på 24 kamper med Holmar og enten Strandberg, Skjelvik eller Bjørdal.

- Med Bjørdal ved siden av Holmar har vi nå sluppet inn 4 mål på 7 seriekamper, noe som i snitt ville gitt oss magre 17 baklengs i løpet av en sesong.

- Med Strandberg som Holmars makker slapp vi inn 9 mål på 13 kamper. Solid, men ikke like bra som Bjørdal.

- Vi har også 2 baklengs på 3 Europa-kamper mot ganske kvalifisert motstand med det nåværende midtstopperparet.

Jeg er ikke uenig i at Tore/Stefan totalt sett er et bedre midtstopperpar enn Holmar/Johan, men det er ikke først og fremst defensivt de er sterkere. Jeg vil kanskje påstå at Holmar og Johan er bedre der: mer plasseringssterke enn Strandberg og mer duellsterke enn Tore. Offensivt, derimot, er begge et nivå svakere med ball enn både Tore og Stefan, og det ser vi kanskje på scoringsstatistikken. Vi trenger en spillende midtstopper i laget.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 25.09.2015 10:01    Post subject: Reply with quote

Enig, zaphod. Tore og Holmar eller Bjørdal hadde vært best. Kanskje bør Holmar være førstevalget som makker,jeg syns han har vært litt bedre enn Bjørdal sjøl om Bjørdal er farligere på dødballer. Men Holmar kan jo trene på avslutninger (og ta Konradsen med) Smile
Back to top
RBK 2014
Junior

PostPosted: 25.09.2015 13:19    Post subject: Reply with quote

Defensivt tror jeg ikke det er mye forskjell nei, i hvert fall ikke når det gjelder å forsvare egen boks. Mitt poeng er hva vi mister offensivt, hvordan vi transporterer ball fra bakre firer og opp i mellomrom evt setter opp kanter 1 mot 1, 2 mot 1 med back.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.09.2015 19:25    Post subject: Reply with quote

Hvis Tore er like god som før når han er tilbake i matchform kommer han til å bli dynamitt i tospann med Bjørdal. Garantert.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.09.2015 20:58    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Om Sælnes skulle forsvinne i vinter ønsker jeg meg gjerrne Annan. Han dekker store rom, slår pasninger av bra kvalitet og vinner mange baller høyt i banen.

Litt usportsligheter tåler vi.

Nei takk. Vi bygger oss en identitet som ikke en type som Annan passer inn. Verste typen spiller vi skal ha er folk som klager på dommer og banner og steiker. Ufyselige voldsmenn som Annan har ikke noe på et RBK å gjøre.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 25.09.2015 21:25    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Hvis Tore er like god som før når han er tilbake i matchform kommer han til å bli dynamitt i tospann med Bjørdal. Garantert.

Tror TR og Bjørdal blir litt for like. Tror TR+Eyjolfsson vil være en bedre match, og som andre påpeker så mener jeg også at han har vert det lille hakket over Bjørdal i høst.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.09.2015 22:04    Post subject: Reply with quote

Holmar er god nok til å spille og veldig god for et tredjevalg, men noen helt uvirkelig legendarisk spiller synes jeg ikke han er. Ikke enda i alle fall.
digre
Proff

PostPosted: 25.09.2015 22:51    Post subject: Reply with quote

Er langt fra sikker på Meling. Han har hatt en fantastisk god sesong - men jeg vet ikke om det skyldes kvalitet eller litt amerikansk magi. Litt liten, litt spinkel og jeg klarer ikke helt å se at han er et voldsomt løft fra Skjelvik - eller Midtsjø.

Jeg er helt enig i det som enkelte sier her - at Annan har en fortid, men ingen framtid hos oss. Det er småklamt å forsvare idiotien hans hver helg. (Men det skal sies; hvis vi signerer han, vil jeg forsvare ham langt utover det som er rimelig. Jeg gjorde det sist.)

Jeg synes i grunnen det er litt vanskelig å vite hva vi trenger når vi ikke vet hvem som forsvinner til vinteren. Vi kan vel forvente at Jensen forsvinner. Han erstattes av Konradsen. Det byttet er allerede klart.

Hvis Helland eller Selnæs forsvinner, er det større problemer. Begge er tilnærmet uerstattelige slik de framstår denne sesongen. De er unge, de er trøndere og de dominerer. I tillegg har de den x-faktoren som gjør at jeg drømmer de store drømmene når jeg ser dem spille. Jeg kan ikke umiddelbart se noen aktuelle erstattere som er økonomisk mulig å hente.

Helland kan muligens erstattes av Samuel Adegbenro, men da tror jeg nesten av siddisene rundt meg kommer til å storme ned huset mitt. Et annet alternativ ville vel vært å kjøpe Asante på grunn av farten.

Selnæs kan jeg nesten ikke se at vi klarer å erstatte. Et alternativ er jo å omskolere Villmann til ballvinner med pondus og hente Sørloth tilbake som backup-spiss. Problemet er at vi da mangler en ballfordeler sentralt - kanskje i hele førsteelleveren.

Jeg satser på at Bjørnebye og Dyrhaug, Hoftun og Ingebrigtsen har større peiling enn meg. Og jeg tar vel ikke mye feil da heller.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 26.09.2015 22:45    Post subject: Reply with quote

Asante er et godt forslag som erstatter til Helland, digre. Syns ikke han var spesielt god i Start men har blomstret iår, er vel han som ligger bak Jensen på flest assist i TL?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 159, 160, 161  Next
Page 11 of 161

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb