View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.09.2015 08:56 Post subject: |
|
|
Som flere sier, Annan er en spiller man elsker å ha på sitt eget lag og hater å spille imot. Han klarer å bryte opp mønsteret til motstanderen slik at de havner i ubalanse. Ser gjerne han i RBK-trøya igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.09.2015 08:58 Post subject: |
|
|
Om Sælnes skulle forsvinne i vinter ønsker jeg meg gjerrne Annan. Han dekker store rom, slår pasninger av bra kvalitet og vinner mange baller høyt i banen.
Litt usportsligheter tåler vi. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.09.2015 09:10 Post subject: |
|
|
Annan er jo en helt annen type enn Selnæs så det vil jo være en elendig erstatning. Dessuten, den Annan som spilte for oss var pur klasse, den Annen vi så i går var so-so. En haug med dårlige pasninger. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.09.2015 10:41 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | . Da vi møtte Real Madrid var han den eneste spilleren som så ut som han hadde noe å gjøre på banen. |
I Madrid?
Skjelbred var bedre. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.09.2015 13:24 Post subject: |
|
|
Mye tøys fra Annan i går, men han bidro også blant annet med mange brudd og jeg husker i alle fall en aldeles utsøkt 50-meterspasning fra omtrent midtbanen ved venstre sidelinje og ut på høyresiden.
Dette må imidlertid ikke tolkes som et kjøpssignal. Han har en fortid, men ingen fremtid i RBK. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 24.09.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Annan er jo en helt annen type enn Selnæs så det vil jo være en elendig erstatning. Dessuten, den Annan som spilte for oss var pur klasse, den Annen vi så i går var so-so. En haug med dårlige pasninger. |
Uenig. Synes han var svært pasningssikker hele kampen, og i tillegg slo et par crossere til kantene til Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Trollunge Junior
|
Posted: 24.09.2015 15:06 Post subject: |
|
|
Syns vi savner en Strandberg type, en stopper som kan ta med seg ballen å skape ubalanse. Vi blir veldig forutsigbare da alt skal gjennom Sælnes. Så Stabæk tok han ut effektivt i går. Eventuelt en plan B som ikke innebærer å bare slå meningsløst langt på Søder |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.09.2015 15:52 Post subject: |
|
|
Nicolai Næss (1993) og Birger Meling (1994) er spillere jeg ikke hadde hatt mot å se i RBK-drakta.
Begge var strålende i går, spesielt (Brynjar eller er det Birger) Meling. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 24.09.2015 16:18 Post subject: |
|
|
Meling var god i begge kampene mot oss. Kan vel spille alt fra høyre ving til venstre back også..
Kjøp i vinter!  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.09.2015 16:52 Post subject: |
|
|
Det som avgjør da blir vel om Kåre fulgte godt nok med på juniorene det året han var assistent i Viking samtidig som Birger Solberg Meling var der? Han fikk i alle fall ikke A-lagskontrakt med Viking og forlot klubben sommeren 2013. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 24.09.2015 17:51 Post subject: |
|
|
Ganske få som ser at Holmar og Bjørdalen ikke er på høyde med Tore og Strandberg. Slapp så å si ikke inn mål med de 2 siste nevnte. Håper vi får tilbake gode gamle Tore, ellers må vi se etter en god midstopper.
Skjelvik var elendig mot Stabæk. Pasningene hans forbedrer seg ikke. Hvis man sammenligner Skjelvik med Svensson, så er Skjelvik null. Håper vi får se ny venstreback etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.09.2015 19:36 Post subject: |
|
|
Trollunge wrote: | Syns vi savner en Strandberg type, en stopper som kan ta med seg ballen å skape ubalanse. Vi blir veldig forutsigbare da alt skal gjennom Sælnes. Så Stabæk tok han ut effektivt i går. Eventuelt en plan B som ikke innebærer å bare slå meningsløst langt på Søder |
SÃ¥ sant som det er sagt. |
|
Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 25.09.2015 00:14 Post subject: |
|
|
Trollunge wrote: | Syns vi savner en Strandberg type, en stopper som kan ta med seg ballen å skape ubalanse. Vi blir veldig forutsigbare da alt skal gjennom Sælnes. Så Stabæk tok han ut effektivt i går. Eventuelt en plan B som ikke innebærer å bare slå meningsløst langt på Søder |
Strandberg tok vel strengt tatt aldri med seg ballen over midten... En Reginiussen eller Hoftun-type mener du vel?  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 25.09.2015 00:18 Post subject: |
|
|
Jo, Strandberg tok ofte med seg ballen fremover, forserte ledd og skapte ubalanse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.09.2015 00:18 Post subject: |
|
|
Han gjorde vel forsåvidt det under Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.09.2015 08:57 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Ganske få som ser at Holmar og Bjørdalen ikke er på høyde med Tore og Strandberg. Slapp så å si ikke inn mål med de 2 siste nevnte. |
- Hvis sist sesong er målestokken, så slapp vi altså inn totalt 43 seriemål på 30 kamper med Strandberg og Tore som førstevalg.
- Etter at Holmar kom i fjor høst slapp vi inn 8 mål på 10 kamper. Til nå har vi sluppet inn 20 seriemål på 24 kamper med Holmar og enten Strandberg, Skjelvik eller Bjørdal.
- Med Bjørdal ved siden av Holmar har vi nå sluppet inn 4 mål på 7 seriekamper, noe som i snitt ville gitt oss magre 17 baklengs i løpet av en sesong.
- Med Strandberg som Holmars makker slapp vi inn 9 mål på 13 kamper. Solid, men ikke like bra som Bjørdal.
- Vi har også 2 baklengs på 3 Europa-kamper mot ganske kvalifisert motstand med det nåværende midtstopperparet.
Jeg er ikke uenig i at Tore/Stefan totalt sett er et bedre midtstopperpar enn Holmar/Johan, men det er ikke først og fremst defensivt de er sterkere. Jeg vil kanskje påstå at Holmar og Johan er bedre der: mer plasseringssterke enn Strandberg og mer duellsterke enn Tore. Offensivt, derimot, er begge et nivå svakere med ball enn både Tore og Stefan, og det ser vi kanskje på scoringsstatistikken. Vi trenger en spillende midtstopper i laget. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 25.09.2015 10:01 Post subject: |
|
|
Enig, zaphod. Tore og Holmar eller Bjørdal hadde vært best. Kanskje bør Holmar være førstevalget som makker,jeg syns han har vært litt bedre enn Bjørdal sjøl om Bjørdal er farligere på dødballer. Men Holmar kan jo trene på avslutninger (og ta Konradsen med)  |
|
Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 25.09.2015 13:19 Post subject: |
|
|
Defensivt tror jeg ikke det er mye forskjell nei, i hvert fall ikke når det gjelder å forsvare egen boks. Mitt poeng er hva vi mister offensivt, hvordan vi transporterer ball fra bakre firer og opp i mellomrom evt setter opp kanter 1 mot 1, 2 mot 1 med back. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 25.09.2015 19:25 Post subject: |
|
|
Hvis Tore er like god som før når han er tilbake i matchform kommer han til å bli dynamitt i tospann med Bjørdal. Garantert. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:58 Post subject: |
|
|
Brakkebirger wrote: | Om Sælnes skulle forsvinne i vinter ønsker jeg meg gjerrne Annan. Han dekker store rom, slår pasninger av bra kvalitet og vinner mange baller høyt i banen.
Litt usportsligheter tåler vi. |
Nei takk. Vi bygger oss en identitet som ikke en type som Annan passer inn. Verste typen spiller vi skal ha er folk som klager på dommer og banner og steiker. Ufyselige voldsmenn som Annan har ikke noe på et RBK å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 25.09.2015 21:25 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Hvis Tore er like god som før når han er tilbake i matchform kommer han til å bli dynamitt i tospann med Bjørdal. Garantert. |
Tror TR og Bjørdal blir litt for like. Tror TR+Eyjolfsson vil være en bedre match, og som andre påpeker så mener jeg også at han har vert det lille hakket over Bjørdal i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 25.09.2015 22:04 Post subject: |
|
|
Holmar er god nok til å spille og veldig god for et tredjevalg, men noen helt uvirkelig legendarisk spiller synes jeg ikke han er. Ikke enda i alle fall. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 25.09.2015 22:51 Post subject: |
|
|
Er langt fra sikker på Meling. Han har hatt en fantastisk god sesong - men jeg vet ikke om det skyldes kvalitet eller litt amerikansk magi. Litt liten, litt spinkel og jeg klarer ikke helt å se at han er et voldsomt løft fra Skjelvik - eller Midtsjø.
Jeg er helt enig i det som enkelte sier her - at Annan har en fortid, men ingen framtid hos oss. Det er småklamt å forsvare idiotien hans hver helg. (Men det skal sies; hvis vi signerer han, vil jeg forsvare ham langt utover det som er rimelig. Jeg gjorde det sist.)
Jeg synes i grunnen det er litt vanskelig å vite hva vi trenger når vi ikke vet hvem som forsvinner til vinteren. Vi kan vel forvente at Jensen forsvinner. Han erstattes av Konradsen. Det byttet er allerede klart.
Hvis Helland eller Selnæs forsvinner, er det større problemer. Begge er tilnærmet uerstattelige slik de framstår denne sesongen. De er unge, de er trøndere og de dominerer. I tillegg har de den x-faktoren som gjør at jeg drømmer de store drømmene når jeg ser dem spille. Jeg kan ikke umiddelbart se noen aktuelle erstattere som er økonomisk mulig å hente.
Helland kan muligens erstattes av Samuel Adegbenro, men da tror jeg nesten av siddisene rundt meg kommer til å storme ned huset mitt. Et annet alternativ ville vel vært å kjøpe Asante på grunn av farten.
Selnæs kan jeg nesten ikke se at vi klarer å erstatte. Et alternativ er jo å omskolere Villmann til ballvinner med pondus og hente Sørloth tilbake som backup-spiss. Problemet er at vi da mangler en ballfordeler sentralt - kanskje i hele førsteelleveren.
Jeg satser på at Bjørnebye og Dyrhaug, Hoftun og Ingebrigtsen har større peiling enn meg. Og jeg tar vel ikke mye feil da heller. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.09.2015 22:45 Post subject: |
|
|
Asante er et godt forslag som erstatter til Helland, digre. Syns ikke han var spesielt god i Start men har blomstret iår, er vel han som ligger bak Jensen på flest assist i TL? |
|
Back to top |
|
 |
|