| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best på Rosenborg? |
| André Hansen |
|
76% |
[ 114 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 4 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
9% |
[ 14 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
5% |
[ 8 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 3 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 149 |
|
| Author |
Message |
Indreløper Veteran

|
Posted: 22.09.2015 17:52 Post subject: |
|
|
Dagens sarv. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.09.2015 17:54 Post subject: |
|
|
Og herregud som jeg digger hun der Berit Paulsen fra Hamar i kommentarfeltene i Adressa! Hun fortjener æresmedlemskap i Kjernen etter denne helga. Hun er over alt med sin ukritiske støtte, og nedsabling av moralister  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.09.2015 17:58 Post subject: |
|
|
| Tatt seg ut at man skulle betale for å lese pisset han lirer utav seg ja. Hele fyren er en vits. Bortkastet tid å la seg provosere av våset. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.09.2015 18:09 Post subject: |
|
|
| Vi bør avlyse kampen i morgen i respekt for det Bakenga og Molde har blitt utsatt for. Fotball er tross alt uviktig slik situasjonen har blitt, det vil være uverdig med cupkamp nå. Spillerne er nok preget av alvoret de også. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 22.09.2015 18:11 Post subject: |
|
|
Rakk å lese før det ble pluss ut av det, og dette er virkelig tafatt av en journalist. Kroken vender seg etter vinden som et enslig tre på et jorde. Hadde vært mer naturlig om dette kom fra en av aktørene som faktisk var involvert i det - om det i det hele tatt skulle ha blitt skrevet noe slikt. Dette undergraver nøytral presse så jævlig. Men er ikke sjokkert over at han lir av seg dette igjen. Kroken har vel flekset foran speilet i morrest og selv syntes han var mann nok til å påta seg ansvaret som talerør for et samlet, ikke bare supportermiljø, men for hele trøndelag og alle trøndere. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.09.2015 18:25 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: | Kroken er en klovn, og denne lederen var såpass sirkus at den var verdt pluss-billetten denne måneden alene  |
Avbestill det søppelet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.09.2015 18:29 Post subject: |
|
|
| Husk å bruke adblock på adressa.no |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.09.2015 18:31 Post subject: |
|
|
Jeg har en bisarr humor, og er sint på pengene mine...
Forøvrig drømmer jeg om at man kan gjenskape slike følelsesladde supporterbilder også på Lerkendal. Da stilner nok krotikken!
http://youtu.be/e7osa7zZwzE
 _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 22.09.2015 18:35 Post subject: |
|
|
Har nå lest der Kroken skriver og må si jeg er alvorlig bekymret for hans psykiske tilstand. Håper han får den hjelpen han trenger.  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.09.2015 18:54 Post subject: |
|
|
Forsidebilde for morgendagens utgave. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.09.2015 19:11 Post subject: |
|
|
Navn: The Hook.
superkraft: giftig penn _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.09.2015 19:17 Post subject: |
|
|
#holdkjæftdetevisometrondheim
Kroken er ikke Trondheim, vil ha meg frabedt at han ber folk om unnskyldning på mine vegne. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 22.09.2015 19:19 Post subject: |
|
|
| Har bakenga blitt utsatt for rasehets? Står det i artikkelen. Tipper kroken sitter å modererer kommentarfeltet selv, fikk to seriøse meldinger slettet. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.09.2015 19:24 Post subject: |
|
|
I rettferdighetens navn står det at han tidligere har blitt utsatt for rasehets, ikke at han ble det nå _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 22.09.2015 19:26 Post subject: |
|
|
| Mente tidligere:) men ved den forrige feiden mellom oss og han, så mener jeg å huske at han IKKE ble rasehetset? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.09.2015 19:38 Post subject: |
|
|
Fra Twitter:
@SjantenIkaros
Vi har sunget "etter matchen skal du dø!" og "drep dem Vål'enga, drep dem" i to tiår. Når kommer politianmeldelsen? #instagate
Får håpe Aftenposten beklager på vegne av Oslo snarest! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.09.2015 19:44 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man skal bli kritisert for tribunekultur og rivalisering/hat mot smurfene.
Det virker som at NFF og fotball-eliten i Norge ønsker en så steril tribunekultur som mulig. Forbud av pyro er latterlig, så fram til det ikke forstyrrer spillet. At det skal slås ned på drittslenging til vår erkerival under kamp er helt vanvittig, det er jo en del av fotballen. Fotball er følelser, og om vi ikke skal ha muligheten til å uttrykke de i løpet av en fotballkamp, da har vi ett fotballregime som ikke forstår hva det handler om.
Så er det fantastisk svakt av media og bare fokusere på det Rosenborg-supporterne sier, men ikke i det hele tatt på at en smurf oppfordrer på drap av trøndere, om de først skal ta dette fram i media. Det er jo langt drøyere enn noe av det vi kom med, så vidt jeg vet. Det virker som at media bare er ute etter supporterne til Norges beste lag, mens hva andre supportere uttaler blir blokkert.
Det er klart at Bakenga får dritt slengt mot seg når først ansetter Solbakken som sin agent, for så å gå til smurfegjengen. Han er på ingen måte den første som får oppleve, og sannsynligvis ikke den siste som får oppleve det. Det handler ikke om rasisme, men om at han valgte den ene klubben i Norge som han ikke skulle gå til. Det er jo heller ikke slik at han trodde at det skulle gå smertefritt for seg om han først tok det valget.
Vi trøndere hater smurfene, og det kommer vi alltid til å gjøre. Jeg kommer alltid til å ønske dem det verste, og det kommer jeg alltid å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.09.2015 20:20 Post subject: |
|
|
| Med fare for å få moralpoletiet på nakken så er det KJETIL KROKSÆTER driver med utdriting av rbk supportere. Skulle ha kalt det mobbing men i å med at jeg i motsetning til Kroksæter faktisk vet hva definisjonen på mobbing er så gjør jeg ikke det. Jeg skjemmes på hans vegne. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 22.09.2015 20:25 Post subject: |
|
|
| Det må jo nærme seg mobbing fra hans side snart ja, angrep på angrep der man ikke får mulighet til å forsvare seg uten at det blir vridd om til noe negativt igjen. Kroken begynner å dra det farlig langt nå. Trist type |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Wirk Junior
|
Posted: 22.09.2015 20:47 Post subject: |
|
|
Først og fremst må jeg oppklare noen av mine egne meninger så poenget mitt ikke forsvinner i gjentatte kommentarer om hva som bør tolereres og ikke.
Jeg, i likhet med så å si alle andre fra Kjernen, tar avstand fra drapstrusler. Håper gjøken bak tastaturet blir straffet. Har ingenting med fotball å gjøre.
Jeg, i likhet med mange andre, forstår at pyro er farlig i store folkemengder. Selv om det visuelt sett er kult, er det ulovlig og bør ikke brukes uten at det er klarert med sikkerhetsansvarlige på den aktuelle stadion.
Jeg, i likhet med mange andre trøndere, synes det å rope «søppel», «svin» og «Hate Molde by» virker uintelligent og barnslig. Det er flere av oss som kampen i gjennom synger oss hese, men som rett og slett unngår å synge med på slike rop. Betyr det at jeg dømmer de som faktisk synger med? At jeg kritiserer foreldrene deres for dårlig oppdragelse for den del? Nei.
Jeg, i likhet med så å si alle andre fra Kjernen, synes det å løpe inn på banen etter kamp også er fullstendig unødvendig. Bør gå an å ikke la seg provosere av en ensom sjel som føler seg tøff når han gestikulerer foran kjernen etter kamp. Det samme med spytting. Ufyselig oppførsel av noen enkelte.
Med andre ord, jeg forstår en del av de kritiske synspunktene etter gårsdagens kamp, jeg har full forståelse for at enkelte mener at hetsen av Bakenga er lite kreativt og usmakelig. Men hvorfor i alle dager blir hets av en motspiller presentert i media som en sak med stor nyhetsverdi. Det finnes så utrolig mange eksempel på slike saker. Da Rosenborg besøkte Stabæk med Mix på banen, ble han utsatt for mye mer hetsing enn det Bakenga ble. Neste gang Rosenborg besøker Viking, så tror jeg ikke akkurat at De Lanley blir mottatt med applaus. Så hvis TV2 og Jesper Mathisen skal sitte på sin moralske høyborg og zoome inn på enkeltpersoner, for så å henge de ut, så får de se til å gjøre dette med flere enn Kjernen. Ser også for meg scenarioet når Liverpool tar imot Manchester City og Raheem Sterling. «Ekspertene» i TV2-studioet vil være i ekstase over det brennende engasjementet. På søndag ble det samme engasjementet omtalt som usmakelig hets og mobbing fra en gjeng med «fulle trøndere med ølmage». Det er helt i orden å være motstander av den delen av tribunekulturen, men uforståelig nok, så har slike som Jesper Mathisen gjennomslagskraft i landets medier. Da har man et ansvar for å være objektiv og konsekvent i slike uttalelser. Min mening er at det er dårlig journalistikk.
Ja, jeg synes mye av dette er overdrevet i ettertid, og jeg mistenker at reaksjonene ikke hadde vært de samme med en annen supporterklubb involvert. Det er helt riktig at Kjernen har noen interne problemer som bør ryddes opp i, og det er nok noen flere råtne egg enn i mange andre supporterklubber. Mye på grunn at vi rett og slett er mange flere egg. Men selv var jeg i Molde, og opplevde stort sett at det meste var i orden. Den lille lokalavisa i Molde er vel knapt verdt å nevne. Det skaper et inntrykk av at vi møtte opp med kniv og slagvåpen. Puben vi var på før kamp var etter ryktene storfornøyde med oss. Politiet hadde et meget bra opplegg, slik at vi ble geleidet rundt sentrum. Og sett bort i fra individene som skapte trøbbel under kampen, så var visst de sikkerhetsansvarlige relativt fornøyde med oss. Vi hadde vel scener i Mjøndalen, der deler av Klanen ikke akkurat var vennlig innstilte. Det rettferdiggjør absolutt ikke enkelthendelsene som skjedde på Aker Stadion, men å påstå at Kjernen er så mye verre enn andre blir helt feil.
Mediene må slutte å krisemaksimere forholdene i Kjernen. Skal media i så stor grad rakke ned på supporterkulturen i kjernen, må de rakke ned på flere. Hvor mange er det ikke som hyller utenlandsk tribunekultur? Har vært flere innslag i noen av landets største aviser og kanaler om den fantastisk gode stemningen i blant annet Sverige. For å si det slik, hadde et av de svenske storlagene kommet til Molde, så hadde vel ingen fått sove natt til mandag på grunn av frykten og de forferdelige scenene de var nødt til å oppleve på Aker Stadion. Hadde umiddelbart blitt innført 18 års aldersgrense til neste hjemmekamp. Betyr det at jeg ønsker svenske tilstander med mer pyro, mer vold og mer hets? Nei. Men hyll tribunekulturen i Norge, som kun med noen få unntak er eksemplarisk, fremfor å hylle ville tilstander i utlandet, for så å bli fullstendig forferdet når noe lignende en sjelden gang skjer i Norge.
Stort sett så er Kjernen en av få supporterklubber i Norge som evner å skape stemning i en eller relativt grå liga. Regner med mange av moldenserne som søndag tok turen på kamp synes det er ekstra artig når det kommer en horde fra Trøndelag og skaper solid stemning på en ellers fullsatt stadion. Personlig synes jeg 600 høylytte medlemmer fra Klanen skaper en mye bedre ramme rundt en kamp på Lerkendal kontra 25 høflig applauderende medlemmer fra Maakeberget. For meg og veldig mange andre har stemning på arenaene stor betydning for opplevelsen. Uten disse supporterklubbene vil norsk fotball dø ut.
Og til Mushaga Bakenga. Selv om ropene du ble utsatt for var noe usmakelig og barnslig, betyr «hetsingen» bare at folk bryr seg om deg. For Kjernen er du trønder og RBK-gutt. Det smerter å se deg i Molde-drakt.
Last edited by Wirk on 22.09.2015 23:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 22.09.2015 20:52 Post subject: |
|
|
Suverent innlegg, burde ha stått i ordet fritt. Takk.
Hilsen full Trønder med ølmage. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 22.09.2015 21:03 Post subject: |
|
|
Bare å send til adressa så kommer det, kanskje, med. Ikke send direkte til kroken. Forøvrig et av de klareste og innleggene på denne siden i denne saken. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 22.09.2015 21:15 Post subject: |
|
|
| Kjetil "Holier than thou" Kroksæter wrote: | | Min reaksjon på alt dette er en følelse av uhygge. Jeg spiller av videobilder gang på gang og kjenner at dette er ekkelt. Oppførselen tilhører ikke det samfunnet vi lever i, og slett ikke fremtidens idealsamfunn. Sant å si minner det patetiske opptoget i Molde mer om massesuggesjonen fra en tid vi hadde lagt bak oss. |
| Quote: | | I mine øyne er dette klassisk mobbing, men jeg kan ikke fri meg fra en grumsete undertone av noe verre. |
Ånei Kroken, nå gikk du jo rett i Reductio ad Hitlerum-fella! To ganger faktisk. Det er meget pinlig spør du meg.
Legger en link til deg her så du kan lese deg litt opp jeg Kjetil. Kjedelig om du skulle plumpe uti en gang til om 8-9 måneder.
https://en.wikipedia.org/...d_Hitlerum _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.09.2015 21:24 Post subject: |
|
|
| Det mest komiske her er jo at Kjernen kritiseres for å ikke ha fascistisk kontroll over alle på tribunen, samtidig som de kritiseres for å minne om fascister fordi de synger i kor. |
|
| Back to top |
|
 |
|