| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.09.2015 20:42 Post subject: |
|
|
| Skulle gjerne sett Birger Meling på venstrebacken vår, klasse når han kom inn mot England i dag. Enorm innleggsfot. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2015 23:21 Post subject: |
|
|
| Er han i slekt med Brynjar, tro? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.09.2015 00:27 Post subject: |
|
|
| Det passer i allefall godt med et; "Jo, han Brynjar er far has Birger" |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 08.09.2015 17:29 Post subject: |
|
|
Krekar-Meling er jo født i Stavanger og har kontor der, så kan nok hende det ligger noe i det. Far er han ikke. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2015 23:01 Post subject: |
|
|
Min ranking av aktuelle kjøpsobjekt foran 2016-sesongen på venstre backplass viss det skal være en norsk spiller:
1. Meling
2. Grøgaard
3. Ringstad (litt for skadeutsatt) |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.09.2015 06:54 Post subject: |
|
|
| Og der henta Stabæk Annan. Kjenner det svir. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.09.2015 09:29 Post subject: |
|
|
Næsj, Annan falt aldri i smak hos meg. Knallgod, men for mye ufint. Gråter på ingen måte over å ikke få ham tilbake. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 11.09.2015 09:56 Post subject: |
|
|
Kjenner egentlig ikke at det svir. Ja han var meget god for oss. Falt igjennom på høyt nivå.
Mistenker at han er nærmere 40 år nå.... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.09.2015 10:22 Post subject: |
|
|
| Så da han spilte på 12-årslaget til "Super Rainbow Stars" var han egentlig 22?Ikke rart at han falt sånn igjennom i VM 2010, siden han som 34-åring nok var ganske over the hill. |
|
| Back to top |
|
 |
rbk_96 Junior
|
Posted: 11.09.2015 12:25 Post subject: |
|
|
Brandur Hendriksson, spiller i FCK nå. Stort talent fra Færøyene.
Edit: Sett ham i kamper for Færøyene, har imponert meg med tanke på at han har spilt for ett lag som i utgangspunktet har vært mye svakere en motstanderne. Kan komme billig nå, før FCK begynner satse mer på ham og kreve mye mer. Nå er han 3. i rekka bak klubbkaptein Delaney og ex. Wigan/Stuttgart proff William Kvist.
Transfermarkt profil
Last edited by rbk_96 on 13.09.2015 17:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.09.2015 19:31 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Så da han spilte på 12-årslaget til "Super Rainbow Stars" var han egentlig 22?Ikke rart at han falt sånn igjennom i VM 2010, siden han som 34-åring nok var ganske over the hill. |
Hehe :p
Mange her som er glad for at vi ikke var på banen, men taktisk sett mangler vi faktisk en sånn spiller i stallen slik at vi kan varriere mere utifra motstander og avlaste Ole ved behov.
Trist, men stoler på at det er kalkulert. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 16.09.2015 00:02 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Jeg tror det der er noe av en anakronisme, spesielt hvis vi snakker om såpass toppede juniorlag som Rosenborg sitt. Det er klart at en back verken vil få mye ballkontakt eller offensiv utvikling dersom juniortreneren alltid bruker plassen til å plassere sin lokale Klodrik, med to keivfoter, skoliose og briller med ujevn styrke. |
Tja. Det er ikke så lenge siden midtstoppertalentet Robin bjørnholm ble trukket fram og benyttet som spiss. Han kunne i dag vært en hurtig, duellsterk midtstopper, men ble pga farten og ikke målteften prioritert som spiss. Ikke at han gjorde seg bort som spiss, men tror mulighetene hans for å lykkes ville vært større om han ble drillet som midtstopper. _________________ mvh HeXX
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 18.09.2015 19:04 Post subject: |
|
|
Viking - Godset nå.
De 2 nigerianerne på Viking har virkelig imponert så lang ti år, blir fint å følge med.
Spillere med hurtighet, styrke og teknikk. (Kan gjøre ting på egenhånd)
Noe for RBK.
Spesielt med tanke på at Søder kan bli solgt i vinter. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.09.2015 21:09 Post subject: |
|
|
Ikke en aktuell spiller men kan nevne at Badou scoret hattrick i dag for Osmanlispor, han står med 5 mål og 1 assist på sine første 5 kamper i Tyrkia etter overgangen fra Bodø/Glimt.
Last edited by Vegard2711 on 19.09.2015 01:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 19.09.2015 00:13 Post subject: |
|
|
| Dumt vi ikke kom på banen der gitt... |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2015 08:42 Post subject: |
|
|
Gjerne noen Afrika-folk inn snart, for jeg er drittlei av å lede TL overlegent og spille e-cup med spillere som skjønner hva trener og medspillere sier. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 19.09.2015 09:35 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: | Viking - Godset nå.
De 2 nigerianerne på Viking har virkelig imponert så lang ti år, blir fint å følge med.
Spillere med hurtighet, styrke og teknikk. (Kan gjøre ting på egenhånd)
Noe for RBK.
Spesielt med tanke på at Søder kan bli solgt i vinter. |
Skikkelig spennende spillere. Men fungerer de godt i lagkollektivet?
Vi bygger nå kollektiv, og 1. prioritet for spillere inn, er at de tilfører kollektivet noe. Så, er det selvsagt også et stort pluss om de også er veldig flinke til å gjøre ting på egen hånd.
Problemet er at det er svært vanskelig å finne spillere som i 85 minutter er glimrende i kollektivet, og resten av tiden er strålende på egen hånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 19.09.2015 11:35 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Gjerne noen Afrika-folk inn snart, for jeg er drittlei av å lede TL overlegent og spille e-cup med spillere som skjønner hva trener og medspillere sier. |
Jeg kjenner til dine meninger rundt afrikanske spillere, men helt ærlig: tror du det er umulig å drille en afrikansk spiller inn i et fungerende kollektiv?
Kåre har jo ikke engang fått sjansen til å gjøre det. Det er veldig mye bra som kommer fra disse afrikanske akademiene, og som også vi kunne benyttet oss av. I nyere tid: Fofana, Badou, Kara, Sane, Samuel Adegbenro, Aaron Samuel og Fred Friday. Sikkert flere.
Noen av de desidert største profilene i TL i dette årtusenet har vært afrikanske; Anthony Annan, John Obi Mikel, Somen Tchoiy, Mame Biram Diouf, Didier Konan Ya. Noen av de dominante i TL, andre slo gjennom internasjonalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2015 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er på tide å ta lærdom av fortiden og innse at det er ekstremt vanskelig for ikke å si umulig å få spesielt de offensive spillerne derfra til å inngå i et effektivt kollektiv med gjennkjennbare trekk. De kan være strålende fysisk og teknisk, men dimensjonen med intuitiv forståelse av roller og samhandlingsmønster mener jeg avhenger mye av kultur/bakgrunn og språk. Jeg ønsker å se et RBK-lag med en tydelig spillestil og spillere som publikummet vårt kan relatere seg til, sånn som i år.
Blant de som ramses opp her er det mange som er gode individuelt, men å sette sammen et lag der summen er større enn hver enkeltspiller lagt sammen er storartet når det lykkes. Annan var bra. Tchoyi kunne i sin tid vært en fin spiller for oss. Men når det blir snakk om angrepsspillere fra Afrika sier jeg takk, men nei takk. De som har vært hos oss har uten unntak vært allergifremkallende for alle som ser fotball som et lagspill. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.09.2015 17:32 Post subject: |
|
|
Tror kanskje det er enklest med en fremmedkulturell spiller i bakre firer? Rollene fremover er ganske spesielle og krever mye læring. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2015 19:56 Post subject: |
|
|
Ja, hvordan de seks fremste spiller kan være vidt forskjellig og basert på intrikate modeller, men veldig mange lag spiller jo med en flat firer og soneforsvar bak. Likevel er jeg glad for at vi endte opp med Bjørdal heller enn Sanè, men da er vi mer over på ting som går på personlighet og utenomsportslige ting heller enn det prinsipielle med at den ene er norsk og den andre er afrikaner. Å bytte ut Selnæs, Søder, en av indreløperne eller kantene med en ny mann fra en annen fotballkultur og med fransk eller spansk som morsmål vil jeg være sterkt kritisk til. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 19.09.2015 20:05 Post subject: |
|
|
| Oppmannen. Du kan ikke generalisere slik. Selvfølgelig kan du finne spillere fra ethvert verdenshjørne som vil storspille under Kåre. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.09.2015 01:31 Post subject: |
|
|
Skal glatt gå med på det den dagen jeg ser at det skjer, men inntil da velger jeg å være skeptisk. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.09.2015 18:54 Post subject: |
|
|
Chuma Anene, hvordan i svarte klarer han å spille fast i Russland??? han putta i dag, er det noe Reka og vi i Norge overså???
Selv håper jeg virkelig Sir Loth kommer hjem og klarer å pushe Søder samt Villmansson blir vår sentrale potet, for han gjøre en himla jobb i sentrallinja! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|