English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Mjøndalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Lund Hansen
2%
 2%  [ 4 ]
Svensson
4%
 4%  [ 8 ]
Lædre Bjørdal
25%
 25%  [ 42 ]
Eyjolfsson
4%
 4%  [ 7 ]
Skjelvik
1%
 1%  [ 3 ]
Midtsjø
37%
 37%  [ 62 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
9%
 9%  [ 16 ]
Mikkelsen
6%
 6%  [ 11 ]
Wiljalmsson
5%
 5%  [ 9 ]
De Lanlay
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 165

Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:29    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Noe av problemet er vel at forsvarsspillerne og dels beckene er for dårlige pasningsspillere, dvs for lite kreative og for svake til å passere ledd. Det er her jeg tror Sane kunne vært god. Det blir bedre med Tore.
En stor takk til Vilhjalmsson. Det målet var utrolig viktig og gir han selvtillit.
Kåre har ikke bruk for en Ødegård. I dag hadde en sånn spiller vært viktig.
Og som Bommel tol stadighet nevner. Indreløperne ligger for høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 23.08.2015 23:33    Post subject: Reply with quote

Fikk trøye av Helland i dag. Very Happy
Vanskelig å finne noe negativt å melde om denne kampen.

🎶 Sha-la-la-la-la-la-la
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Nå må vi i hvert fall avgi ett poeng pr runde mer enn Stabæk i resterende kamper for at gullet skal glippe. En liten milepæl det.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

suruk wrote:
Herlig med tre poeng! Tror ikke vi brukte så mange krefter heller. Gleder meg til torsdag!

Hvem er forresten denne surgjeipen som sitter i garderoben under feiringa?

Dopingkontrollør?

Ja, surkuk, de sa så på fjernsynsapparatet.
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

Lunna 5
Svensson 5
Holmar 5
Bjørdal 6 BB
Skjelvik 5
Jensen 5
Konradsen 4
Midtsjø 6
Mikkelsen 5
Vilhjalmson 4
De lanlay 4

Helland 5
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Firetretre
Junior

PostPosted: 23.08.2015 23:51    Post subject: Reply with quote

Har lest her inne i mange år nå, men først nå måtte jeg registrere meg, dette for å komme med følgende utbrudd;

Håper inderlig at møkkalaget Mjøndalen rykker ned - flere divisjoner!
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:55    Post subject: Reply with quote

Vælkømminj, og enig Tommel'n opp!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 23.08.2015 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg henger meg litt på Abjoern her. Mjøndalen spilte forferdelig kynisk i dag, men det holdt på å ga de uttelling, ingen kan kritisere de for å ha et realistisk syn på eget lag og prøve seg på en taktikk som kan føre til at de stjeler med seg et poeng eller tre. Spesielt når de for en uke siden fikk 4-0 i sekken med "sitt spill".

Fokuset bør være på at vi spiller dårlig og hvordan vi kan bli bedre mot slike lag som legger seg lavt. Vi sleit mot Vålerenga og vi sleit i dag mot Mjøndalen, sånn kan det ikke være bare fordi de parkerer bussen totalt. Dette må øves på. For ellers blir jo dette den gjengse taktikk etterhvert.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Kåre og spillerne bør droppe å sutre i hvor lavt Mjøndalen lå. Vi kan gjøre det, men de bør ikke gjøre det. Det var nok helt sikkert Mjøndalen sin beste strategi i kortsiktig perspektiv for å få med seg poeng i denne kampen. Men jo mer spillere og trenere sier at de misliker det jo mer fristende burde det bli for kommende motstandere å gjøre det.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 00:28    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
hellvikrunner wrote:
Stor takk til kjernen for herlig stemning på tribunen RBK

Støttes! Det er mange ting som gjør at jeg er stolt RBK- supporter om dagen, men øverst på lista står Kjernen. Objektivt sett milevis forran alle andre supporterklubber i Norge, og virkelig kronen på verket - både i motgang og når poengene renner inn. Kan også nevne at jeg setter stor pris på fraværet av apekatter og nynazister - virkelig en gjeng jeg kan identifisere meg med.

Skal jaggu melde meg inn!

Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 24.08.2015 00:34    Post subject: Reply with quote

Lunna 5
Svensson 5
Holmar 5
Bjørdal6 BB
Skjelvik 5
Konradsen 6
Jensen 5
Midtsjø 6
Mikkelsen 4
Vilhjalmsson 5
Lanlay 4
Helland 4
Søderlund 4
Selnæs 5
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 01:16    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
sidney wrote:
hellvikrunner wrote:
Stor takk til kjernen for herlig stemning på tribunen RBK

Støttes! Det er mange ting som gjør at jeg er stolt RBK- supporter om dagen, men øverst på lista står Kjernen. Objektivt sett milevis forran alle andre supporterklubber i Norge, og virkelig kronen på verket - både i motgang og når poengene renner inn. Kan også nevne at jeg setter stor pris på fraværet av apekatter og nynazister - virkelig en gjeng jeg kan identifisere meg med.

Skal jaggu melde meg inn!

Stjeler denne og er helt enig! Følte at de største «heroene» stod på ØØ, i kveld. Maken til innlevelse i denne kampen og for øvrig i kamp etter kamp (borte som hjemme) gjør meg bare så sinnssykt stolt. Ofte tar jeg meg i å bare se beundrende på dere - der jeg sitter på langsiden. Hadde kroppen tillatt det, skulle jeg så gjerne ha hoppet og synget med dere.

Samtidig vil jeg rette en stor takk til attach (regner jeg med) som har fått fart på BB-avstemningen, til de som skriver børs og de som bidrar med herlige kommentarer på dette forumet.

For et engasjement! Tommel'n opp! RBK
EspN
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 03:53    Post subject: Reply with quote

Lov og ha en dårlig kamp.Virket som spillerne hadde hodet i torsdagens kamp.

Men det som skuffer meg mest er feilpasninger i kamp etter kamp.Mente vi trente mye med ball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kings
Senior

PostPosted: 24.08.2015 07:02    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Lov og ha en dårlig kamp.Virket som spillerne hadde hodet i torsdagens kamp.

Men det som skuffer meg mest er feilpasninger i kamp etter kamp.Mente vi trente mye med ball.

85.7% er langt ifra dårlig pasningsprosent. Noen feilpasninger må man regne med.
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 08:13    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen: 5
Svensson: 5
Bjørdal: 6
Holmar:6
Skjelvik: 5
Jensen: 5
Konradsen: 4
Midtsjø: 6 BB
Mikkelsen: 5
Vilhjalmsson: 5
de Lanlay: 4
Helland: 5
vegran
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 08:43    Post subject: Reply with quote

Makkverk wrote:
suruk wrote:
Herlig med tre poeng! Tror ikke vi brukte så mange krefter heller. Gleder meg til torsdag!

Dopingkontrollør?

Får håpe oksesteroidene til Svensson ikke ga utslag da!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2015 08:51    Post subject: Reply with quote

Slitekamp - ja. Vanskelige arbeidsforhold - ja. Men det unnskylder ikke at spillerne ikke var villige til å ofre tre kalorier etter hverandre for å vinne kampen, ikke i hele første omgang, og ikke etter at uttellingen kom. Det er greit å ha selvtillit på at mulighetene kommer, men de kan ikke rusle rundt og tro at det kommer av seg selv. Ansvaret for hviling av spillere ligger hos trenerteamet; de som skal spille må jaggu gi jernet uansett.

Vi får håpe den svake prestasjonen var tilstrekkelig vekker, for jeg synes denne kampen faktisk var den vi mest hadde fortjent å tape poeng i, denne sesongen. Hvis ikke spillerne tar hintet av dette, så taper vi i Tromsø.

Børs:

Lunna 5 - Ingenting å gjøre, har tilsynelatende grei kontroll på det lille som kommer. Noen unødvendige fotfeil.

Svensson 4 - Sliter litt for mye mot Mads Hansen begge veier, og opptrer som lagets hovedbrems på vei framover når han ikke finner Jensen.

Bjørdal 5 - Bidrar sammen med stoppermakker til alt for lavt balltempo offensivt. Nær scoring. Taper for mange av duellene de siste ti.

Eyolfsson 4 - Også han for dårlig i powerplay, og virker ikke helt på når Mjøndalen plutselig vil noe.

Skjelvik 4 - Langsom med ball offensivt, og spiller på alt for lav risiko. God kontroll på sida si.

Jensen 5 - Den eneste som virkelig prøver å sette RBK-mønsteret i første omgang, først og fremst med ball i beina, uten å ha med seg medspillerne. Forsvinner helt utover i andre.

Konradsen 4 - Feilposisjonert og passiv som regista. Blir veldig stillestående, og virker usikker på rollen. Krangleassist.

Midtsjø 4 - Til tross for enkelte lekne inngripener blir kvaliteten nesten 100% upresist. Isolerer vingen sin, går konsekvent innover, og senker balltempo med veldig upresise kortpasninger. Selger seg konstant defensivt.

Mikkelsen BB 5 - Villig til å utfordre og slå inn, og noen av innleggene burde ha ført til avslutning. Flink til å holde bredde. Ikke hans spisskompetanse med så lite rom.

Vilhjalmsson 5 - Blir litt avventende på topp, og kunne med fordel forsøkt å møte litt mer for å skape rom. Effektiv når muligheten først kom.

De Lanlay 3 - Tydelig uvant med å møte så lave lag, og gjør det meste feil. Trekker inn for tidlig, velger initiativ det er veldig vanskelig å nå (type 50-meters chip på førstetouch) og sliter med å komme forbi mann.

Helland 5 - Lykkes jo ikke med allverden, men gir likevel laget den ekstra dimensjonen som sjanseskaper. Nær scoring x3, hadde scoret dersom han spilte fra start. Lat/sliten.

Søderlund - Får ikke egentlig til så mye, en unødvendig offside og mange duelltap med en primitiv midtstopper hengende i trøya.

Selnæs - Vinner dueller og spiller ball i rom umiddelbart.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2015 09:23    Post subject: Reply with quote

Klart, når det eneste Mjøndalen fokuserer på er å ligge ultradefensivt innenfor egen 30 og fokusere all kraft på å støte opp i våre spillere, blir det jævla vanskelig å spille ball. Vanskelig for spillerne å finne rom å gå i når motstanderen kun jobber med det defensive.

Til Mjøndalens forsvar må det sies at de ikke pleier å spille sånn, de er vant til å presse høyt og bruke mer krefter offensivt, men de innså etter sist RBK-kamp at det ikke var noe å hente der siden RBK er så mange hakk bedre. Det er lov å prøve.

Løsningen for vår del må delvis være å ha enda mer fokus på nøyaktighet i pasningene - å tørre (og klare) å få ballen frem til en medspiller som ikke har mye rom, istedenfor å spille ballen på tvers og tilbake. Der er det en konkret mangel på rene tekniske ferdigheter. Særlig hos stopperne.

Neste del av løsningen må være å la ballen gå raskere. Bruke færre tøtsj. Helst én berøring, eventuelt to.

Men det er jo fint å ha noen utviklingsområder også.

Alt i alt, en drittkamp som snart er glemt, og vi vil ikke møte mange motstandere som går for 0-0 før kampen starter.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 09:41    Post subject: Reply with quote

Makkverk wrote:
suruk wrote:

Dopingkontrollør?

Det var derfor gutta spilte så dårlig. Måtte lure dopingkontrolloeren fra første spark

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 10:04    Post subject: Reply with quote

Børs:

Lunna - 5
Svensson - 4
Bjørdal - 6
Eyjolfson - 5
Skjelvik - 5
Jensen - 4
Konradsen - 4
Midtsjø - 5
Mikkelsen - 4
Vilhjalmson - 5
De Lanlay - 4

Helland - 5

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
HÃ¥vardF
Junior

PostPosted: 24.08.2015 11:31    Post subject: Reply with quote

Synes Jensen får litt for lite kred av noen av dere denne gangen. OK, han forsvinner kanskje en del utover i andre, men er den som pisker på for å få fart i de andres bevegelser i første, både verbalt til medspillerne og ved å faktisk prøve sjøl.

Hørte ellers en Mjøndalenfan på vei ut si at dommeren ødela kampen for dem. OK, lykke til med dommerne i OBOS.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 12:06    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del synes Jensen får for mye kred av en del. Hadde selvfølgelig dårlige arbeidsvilkår, men Midtsjø løste oppgaven bedre og hadde ikke så negativt kroppspråk når ingen gikk på løp. Jeg var ovverasket over at det var Midtsjø som ble byttet ut og ikke Jensen.

Jeg ville valgt Konradsen som indreløper og Jensen som sentral når man så i hvilken retning kampen gikk, men nå er det Kåre som er trener og ikke jeg.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 12:17    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Yann gjorde det litt vanskelig for oss i går. Han trakk alt for mye inn i banen tidlig. Når de ligger med 11 mann bak så kan vi med fordel stå bredt slik at vi kan vende spill for å finne åpninger. Mikkelsen lyktes vesentlig bedre enn Yann Erik i går med å få til noe nettopp fordi han lå bredere(og tok de rette løpene inn i boks til rett tid riktignok).
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har vanskelig for å gi Jensen så stor kreditt for gårsdagens kamp all den tid den eneste bevegelsen han gjorde i førsteomgang var å jogge seg opp til Mjøndalens forsvar og stille seg der med mann i rygg.
Når han først fikk ballen var det mye innsats. Men det blir litt feil når indreløperen konstant står feilvendt for høyt i banen.
Jeg vet ikke om dette er en del av kampplanen eller om Jensen rett og slett har blitt altfor heit på grøten den siste halvdelen av den spilte sesongen. Har ikke hatt målgivende på år og dag, men skyter fra alle vinkler og hold, og beveger seg altfor ofte som en hengende spiss.

Last edited by bommel on 24.08.2015 12:35; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2015 12:29    Post subject: Reply with quote

Antar det blir bedre med mer øvelse i rollen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb