View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.08.2015 22:30 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Har det rablet fullstendig for meg eller er stallen vår plutselig verdt et par hundre millioner kroner?
Hansen 5
Reginiussen 5
Eyjolfsson 5
Bjørdal 3
Skjelvik 12
Svensson 20
Jensen 20
Selnæs 25
Midtsjø 15
Vilhjalmsson 5
Mikkelsen 8
Søderlund 20
de Lanlay 10
Helland 25
Konradsen 10
= 188 millioner (+ resten)
Jeg føler dette er rimelig konservativt også. Snakk om natt og dag fra i fjor. |
Du glemte en.
KÃ¥re 50
 |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 17.08.2015 22:39 Post subject: |
|
|
Kommer vi til EL tror jeg du kan legge på ihvertfall 10 millioner på både Selnæs og Helland. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.08.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Blir jo veldig subjektivt da, men ville sagt noe slik (verdien, ikke hva klubben nødvendigvis ville sluppet de for per dato).
Hansen 3
Reginiussen 6
Eyjolfsson 10 (bare 25 år!)
Bjørdal 1
Skjelvik 9
Svensson 15
Jensen 19
Selnæs 25
Midtsjø 12
Vilhjalmsson 3
Mikkelsen 5
de Lanlay 7
Helland 20
Konradsen 10
= 133-ish |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2015 22:59 Post subject: |
|
|
133-ish = 145
Du er ikke på jordet med anslagene der, jeg ser det. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 17.08.2015 22:59 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Har dere lagt merke til hva Bjørnebye sier om den overraskende signeringen av Konradsen?
- Så dukket muligheten opp når behovet vårt var som størst.
|
Kan jo bli religiøs av mindre. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.08.2015 23:08 Post subject: |
|
|
attach wrote: | 133-ish = 145
Du er ikke på jordet med anslagene der, jeg ser det. |
Hahaha!
Jeg er jævlig glad det ikke er jeg som står for økonomien i klubben. Du aner ikke hvor glad jeg er for utviklingen i norske matvarebutikker, hvor man nå bare kan mate en boks med mynter istedenfor å måtte regne ut selv.
Er forøvrig greit fornøyd med mine anslag. Vil alltid svinge litt, avhengig av form og så videre. Kan vel uansett være enige om at stallen er langt mer verdt nå enn den var for ett år siden, og at vi derfor kan tillate oss å satse litt.
Skulle det i tillegg føre til E-cup og inntektene der, begynner snøballen å rulle. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.08.2015 23:15 Post subject: |
|
|
Tror vi etter denne måneden kan legge på ± 100 mill. i forhold til attachs estimat.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.08.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg tolker det slik at verdien dere oppgir er markedsverdi i dag, og da tror jeg personlig det ser slik ut:
Hansen 3
Reg 3
Eyulf 9
Bjørdal 1,5
Skjelvik 9
Svensson 13,5
Jensen 13,5
Selnæs 27
Midsjø 13,5
Villy 4,5
Mikkelsen 7
Søderlund 13,5
Helland 18
Konradsen 4,5
De Lanley 4.5
= 148
Dette er altså ikke verdien jeg mener de har for RBK (med andre ord ikke laveste aksepterte bud fra vår side), eller hva de burde ha gått for, men hva jeg mener man realistisk kan forvente å få i markedet ved salg. Hansen, Reg, Bjørdal, De Lanley, Vilhjalmsson, Konradsen er nok spillere som vi neppe får solgt for større summer til ikke-skandinaviske klubber per i dag. Når vi selger nedover i Norge, er det fryktelig vanskelig for oss å ta oss bedre betalt enn disse summene. Vi må betale mer den andre veien, selv om spilleren er den samme og ikke har utviklet seg i noen retning. Ta dette med en klype salt, men tror jeg har lest at Bastia bød 0.5 mill euro for Konradsen.
Dew må huske Søderlund:) |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.08.2015 23:51 Post subject: |
|
|
Glemte Søderlund ja!
10 millioner. Oppe i 155 millioner, da (håper jeg..).
Så tror jeg ikke vi slipper Sæter/Helmersen for en slikk og ingenting heller. Lunna blir sikkert ut karrieren, legenden Dorsin legger opp og Stamnestrø går gratis til Ranheim. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 17.08.2015 23:57 Post subject: |
|
|
Sæter/Helmersen/Steiring og Solli bør lånes ut til en klubb de får spille jevnlig førstelagsfotball. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:15 Post subject: |
|
|
Helmersen er skadet så det er ikke aktuelt.
De tre andre er for unge spør du meg. Det passer de fint å spille på et topplag i 3.divisjon og eventuelt 2.divisjon neste sesong. Ingen av de hadde neppe spilt seg inn på et OBOS-lag per i dag, så da kan de heller fortsette å trene med norges beste lag og spille for rekrutt. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:20 Post subject: |
|
|
Det er mye rart som løper rundt i OBOS-ligaen. Klart de kunne spilt seg inn. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:24 Post subject: |
|
|
Da ville jeg antatt de var mer profiler i 3.divisjon. Uten at jeg har sett noen kamper selv, leser jeg rapporter hvor de ikke utmerker seg nevneverdig. Er de gode nok for OBOS så gjerne finn et utlån, men tror Ola By hadde slitt med å finne plass til de på Ranheim f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2015 00:33 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig, vi snakker om tenåringer her, hello. Unge Sørloth som nærmest ble dødsdømt før denne sesongen har jo tydeligvis stått opp fra de døde og pdd ikke er så verst allikevel. Ting skjer så fort i dagens fotball at man knapt nok henger med. Da spesielt på hvem som til slutt tar steget.
Det å avskrive disse ung-gutta fordi de er for unge, er i det minste håpløst! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:33 Post subject: |
|
|
Blakstad, lillebror Reginiussen og Løkberg ville neppe fått innhopp hos RBK i det hele tatt. Om man skal se på det andre veien.
Mye som spiller inn. Tror ikke unggutta våre hadde gjort seg bort i OBOS-ligaen. Hvordan motivasjonen deres måtte være i 3. div skal jeg ikke uttale meg noe om, men det er neppe særlig givende.
De har ferdighetene som skal til, men trenger tid og tillit for å senke skuldrene nok til å få gjennomført det de gjør på juniornivå. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:37 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Selvfølgelig, vi snakker om tenåringer her, hello. Unge Sørloth som nærmest ble dødsdømt før denne sesongen har jo tydeligvis stått opp fra de døde og pdd ikke er så verst allikevel. Ting skjer så fort i dagens fotball at man knapt nok henger med. Da spesielt på hvem som til slutt tar steget.
Det å avskrive disse ung-gutta fordi de er for unge, er i det minste håpløst! |
Hva snakker du om nå? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:40 Post subject: |
|
|
Sæter, Solli og co får jo innhopp fordi de er unge og store talenter, ikke nødvendigvis fordi de holder høyt nivå akkurat nå. Jeg er ganske sikker på at en spiller som Mads Reginiussen går langt utenpå ungguttene våre akkurat nå, forhåpentligvis gjør han ikke det om et par år.
Motivasjon er bare tull. Dette er seriøse gutter, selvsagt gir de alt de har i 3.divisjon, det er jo det som er kamparenaen deres. Og om de ikke gjør det så kan jeg melde her og nå at de aldri kommer til å ta noen steg, men det er selvsagt ikke realiteten. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2015 00:41 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Aristoteles wrote: | Sæter/Helmersen/Steiring og Solli bør lånes ut til en klubb de får spille jevnlig førstelagsfotball. |
Helmersen er skadet så det er ikke aktuelt.
De tre andre er for unge spør du meg. Det passer de fint å spille på et topplag i 3.divisjon og eventuelt 2.divisjon neste sesong. Ingen av de hadde neppe spilt seg inn på et OBOS-lag per i dag, så da kan de heller fortsette å trene med norges beste lag og spille for rekrutt. |
Jeg svarte deg vel på dette, Hello. Mulig jeg missoppfattet noe? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:45 Post subject: |
|
|
Okei, da er det bare litt merkelig at du svarer med noe som ikke henger sammen med det jeg skrev. Jeg har da ikke avskrevet noen fordi de er for unge. Og Sørloth vet jeg ikke hvorfor du bringer opp, han er i en fin alder for utlån og det har vist seg å passet perfekt for han. Kanskje om 2-3 år det gjør det samme for Sæter, Solli, Steiring, Helmersen og co også? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2015 00:53 Post subject: |
|
|
Okay, mulig det er jeg som missoppfatter hva du mener her. Fikk følelsen av at du mener unggutta ikke er til å satse på. Beklager missoppfattelsen.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:57 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg følger ungguttenes utvikling i hovedsak på dette forumet, og det er vel det beste stedet om man ikke går på kamper og treninger.
Har ikke sett at noen er desidert for gode for 3.div. som enkeltspillere.
Som lag bør de snarest innta 2.div.
Topp 1.div. og nederst i eliteserien bør være gode arenaer å prøve seg på etter at de har prestert godt i 2.div. neste år. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:59 Post subject: |
|
|
Det er en misforståelse ja. Ingenting jeg håper på mer enn at vi klarer å fostre opp unggutter fra egen junioravdeling. Jeg tror bare vi skal være nøkterne når det kommer til utviklingen deres og ikke stresse med at de skal bli gode så jækla fort. Alle kan ikke være Ødegaard/Ajer. Et utlån kan være smart for flere av de, men da bør de være på OBOS-nivå først, mener jeg. Og om de er det allerede så er jo det flott, selv om jeg tviler. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.08.2015 08:22 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Må innrømme at jeg følger ungguttenes utvikling i hovedsak på dette forumet, og det er vel det beste stedet om man ikke går på kamper og treninger.
Har ikke sett at noen er desidert for gode for 3.div. som enkeltspillere.
Som lag bør de snarest innta 2.div.
Topp 1.div. og nederst i eliteserien bør være gode arenaer å prøve seg på etter at de har prestert godt i 2.div. neste år. |
Både Steiring, Solli og Sæter er milevis for gode til å spille i 3.divisjon og hadde det ikke vært for at vi trenger dem for å rykke opp, så hadde det nok vært riktigst å låne dem ut til et lag i 2. eller 1.divisjon, forutsatt at de kunne bo i Trondheim og fortsatt trene noen økter med A-laget. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.08.2015 02:55 Post subject: |
|
|
Drar fram denne igjen. Vi er foran skjema til Moldes poengrekord på 71 poeng! Dere får ha meg unnskyldt, men frem til at vi ikke har kjangs på rekorden, vil nok akkurat denne posten oppdateres, hehe.
Ikke akkurat rom for feil, men vinner vi de resterende kampene havner vi på 78 poeng!
Rosenborg 2015
Runde 18:Â Â 42Â Â poeng
Runde 19:  45  poeng  (Lillestrøm 0-5)
Runde 20:  48  poeng   (Vålerenga 2-0)
Runde 21:  ––  poeng   (Mjøndalen hjemme)
Runde 22:  ––  poeng   (Tromsø borte)
Runde 23:  ––  poeng   (Stabæk hjemme)
Runde 24:  ––  poeng   (Molde borte)
Runde 25:  ––  poeng   (Viking hjemme)
Runde 26:  ––  poeng   (Start borte)
Runde 27:  ––  poeng   (Bodø/Glimt hjemme)
Runde 28:  ––  poeng   (Strømsgodset borte)
Runde 29:  ––  poeng   (Haugesund hjemme)
Runde 30:  ––  poeng   (Aalesund borte)
Molde 2014
Runde 18:Â Â 43Â Â poeng
Runde 19:Â Â 44Â Â poeng
Runde 20:Â Â 47Â Â poeng
Runde 21:Â Â 50Â Â poeng
Runde 22:Â Â 53Â Â poeng
Runde 23:Â Â 56Â Â poeng
Runde 24:Â Â 59Â Â poeng
Runde 25:Â Â 62Â Â poeng
Runde 26:Â Â 65Â Â poeng
Runde 27:Â Â 65Â Â poeng
Runde 28:Â Â 68Â Â poeng
Runde 29:Â Â 68Â Â poeng
Runde 30:Â Â 71Â Â poeng _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
LÆX Junior
|
Posted: 19.08.2015 03:09 Post subject: |
|
|
6 poeng potensielt å miste da. Moille borte og Godset borte er vel de mest åpenbare lavoddsene til akkurat det, men tror revansjelysten til å kjøre over smurfene er vanvittig stor hos spillerne. Ellers er vel Aspmyra en trasig plass for oss historisk sett (?).
Hadde vært aldeles kakedigg å stappe poengrekorden ned i gapet på I´ene. _________________ "He's been like a fresh of breath air" - ROY KEANE |
|
Back to top |
|
 |
|