English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steaua Bucuresti - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
76%
 76%  [ 192 ]
Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 2 ]
Skjelvik
9%
 9%  [ 24 ]
Jensen
5%
 5%  [ 15 ]
Selnæs
3%
 3%  [ 8 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
2%
 2%  [ 7 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 251

Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 01:49    Post subject: Reply with quote

Tross advarslene, jeg sikter på seier! Vi er mye bedre enn dette laget over to kamper!
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 03:03    Post subject: Reply with quote

En eier som tar ut laget, en spiller som nylig har vært i fengsel, supportere som boikotter laget og en trener uten papirene i orden... kjenner jeg blir sint om disse skal ødelegge festen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
VW
Junior

PostPosted: 18.08.2015 06:54    Post subject: Reply with quote

Hei

Hvordan forbereder Rosenborg seg til kampen når motstanderen er såpass ukjent for oss her oppe i nord?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2015 08:09    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke, men jeg antar at det må være tjenesteforsømmelse å ikke i det minste se de siste kampene deres i reprise for å forsøke å danne seg et bilde av hvordan de oppfører seg på banen.
Henri
Legende

PostPosted: 18.08.2015 08:28    Post subject: Reply with quote

De ser vel alltid en kamp eller to live også, brukte vi ikke Bjørn Hansen som speider tidligere i år?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 08:38    Post subject: Reply with quote

Jo, mener de sendte han til Island, eller var det Færøyene. Var i alle fall i runde 1 eller 2 av EL.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 18.08.2015 15:48    Post subject: Reply with quote

Jeg liker egentlig ikke å lese inne i denne tråden, kjenner forventningene mine stiger for hver post jeg leser. Jeg innstilte meg selv på at vi skulle trekke værst/best(perspektiv) mulig motstand i trekningen, og gjorde meg opp meningen om at gruppespillet var laaangt unna. Men nå sprekker snart boblen jeg prøver å leve i fordi rbk.no melder at dette er et lag som ikke scorer mye og at vi burde ha en god sjanse.

TL;DR: Forventer ingenting og hopper i taket(over øvre øst) om dette går!
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 18.08.2015 16:05    Post subject: Reply with quote

Er i Bergen for å sjå Metallica. Nokon her som veit om denne blir vist i Bergen en plass?
Rekna med Metallica ikkje går på før 22:00 Razz

Satsa på Sol i Bergen der vi kan juble for seier til RBK og sjå Metallica etterpå. Cool
Back to top
LÆX
Junior

PostPosted: 18.08.2015 16:40    Post subject: Reply with quote

Den blir garantert sendt på fotballpuben oppi sentrum der (den heter altså fotballpuben)
gisp!
Legende

PostPosted: 18.08.2015 17:06    Post subject: Reply with quote

Kort presserunde før jeg iler på trening.
Gazeta Sporturilor skriver at de tror følgende starter for Steaua i morgen.
Cojocaru - Alcenat, Papp, Tosca, Guilherme - L. Philip, Muniru - Ad. Popa, Hamrouni, Chipciu - Tade

For få dager siden bød eieren Becali frem Tadé gratis og skjelte ut keeper Cojocaru. Venstreback Guilherme og høyreback Alcenat har også fått se i media at de ikke duger.

Becali skjelte også ut Radoi etter den skuffende uavgjortkampen sist og sa at han ikke var flink til å motivere spillerne.
Radoi reagerte på pressespørsmål om han kan miste jobben etter torsdag med å svare at det er ikke sikkert han venter så lenge med å trekke seg. Jeg kom ikke til klubben for pengene.

Senere samme kveld var det helt andre toner fra Becali. jeg elsker Radoi mer enn jeg elsker Steaua. Ja faktisk ti ganger mer.
Og på torsdag skal Radoi sitte i suiten min og lede laget, uttalte den snakkesalige eieren.

Samtidig har Becali uttalt i media at klubben er til salgs for den som blar opp 20 millioner Euro.

Ulike syn i rumensk fotball
Narcis Raducan, som er president i den rumenske klubben Panduri Targu, uttalte før generalforsamlingen i LPF, den profesjonelle ligaen i Romania, at UEFAs sanksjoner mot Steaua burde være et varsel til rumensk fotball.
-Vi må lære å tilpasse oss kravene i internasjonale fora. Boten er en advarsel om at vi må respektere reglene, fordi UEFA leker ikke. Jeg ser på dette som en bot til rumensk fotball, og ikke bare til Steaua.

ACS Poli Timişoaras sportsdirektør Daniel Stanciu er imidlertid av en annen oppfatning.
-UEFAs beslutning er riktig, men mitt synspunkt er at eiere og ledere må få lov til å ansette den treneren de tror kan gjøre jobben, uansett om de har papirene UEFA krever.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 17:59    Post subject: Reply with quote

Han høres jo helt schizofren ut han eieren!
bjorjost
Proff

PostPosted: 18.08.2015 22:48    Post subject: Reply with quote

FAllhøgda er stor no som vi har så god framgong, håpar ikkje laget er like avslappa og sikre på Europa som mange av fansen...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 22:52    Post subject: Reply with quote

Tror neppe vi undervurderer noen som helst vi møter i Europa League nå. Vi har en stall hvor knapt noen spillere har vunnet noe som helst tidligere, og er urutinert i e-cup. Om noe så bør vi være på vakt for å unngå overtenning.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 23:00    Post subject: Reply with quote

Ja, vanskelig å se for seg at vi undervurderer Steua. Skulle tatt seg ut.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

Det blir helt sikkert ingen undervurdering av Steaua. Heller tvert imot med tanke på at spillerne innrømmet at de var nervøse til og med mot en klubb som Debrecen.
Back to top
hildrum
Junior

PostPosted: 18.08.2015 23:35    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om noen viser denne i København?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 18.08.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

En av sportsbarene kanskje? Razz Det finnes jo flust av dem. O`Learys på hovedbanegården er et hett tips.
hildrum
Junior

PostPosted: 18.08.2015 23:49    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! will try....
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.08.2015 23:54    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Han høres jo helt schizofren ut han eieren!

Min tolkning er at Becali spiller et spill i media, mens Radoi ikke er helt med på det, eller i alle fall ikke liker å få så karakterdrepende karakteristikker av seg selv spredd av Becali i media uten å ta igjen på en dannet måte.

Ã…Ã¥h, herregud for en keeper/back/spiss/trener
(stryk det som ikke passer)
Becali trenger penger. Det eneste selskapet hans som har gått med overskudd de siste årene skal, ifølge rumenske medier, være Steaua.
Selv om det da kan virke litt merkelig å rakke ned på enkeltspillere, så kan det allikevel være slik at Becali prøver å snakke opp verdien på klubben. Det blir som å selge en bruktbil og fokusere på den lille bulken i døra, så overses kanskje tilstanden ellers?

En scene fra bruktbilhandel.
Den der går det da kjapt å få rettet ut. Betaler du med cash eller ... åh bankoverføring, er ikke det litt tungvint?

Da er det naturlig for ham å skylde på "udugelige" Radoi og et par av spillerne.

Hvem er det som pleier få skylda når det blir baklengsmål på løkka?
Typisk keeperen.

Og hvem sin skyld er det at laget ikke scorer mange nok mål?
Typisk spissen.

Becali velger å skylde på keeperen og to backer pluss spissen, da spillerstallen sett under ett implisitt kan oppfattes å være på CL-nivå og må verdsettes deretter?

Harru et par millioner til spillerkjøp?

George Becali

I dag presenterte Fanatik konkret sum og noen navn som utfyller de tidligere uspesifiserte påstandene som har levd en stund om at Becali har lånt penger av Radoi.
Mer om det lenger nede.
Denne artikkelen ga også konkrete navn til påstandene om at Radoi har fått kjøpe de spillerne han ville ha, og fikk brikkene til å falle på plass angående spillerkjøp for sine egne penger.
Fjorårets toppscorer i Romania, Gregory Tadé, og etterhvert spilleberettigede Sulley Muniru, som klubben presenterer på sine sider med å fortelle hvem han er bror til og ramser opp mest fra brorens karriere, er de to dyreste Radoi har kjøpt for pengene han lånte bort til Becali.

Utskjelt og elsket
Noen ikke navngitte spillere skal ha sagt i media at Radoi sier for mye i pausen. De hevder de ikke får ikke med seg alle instruksene fordi det blir for mye. Det er angivelig deres forklaring på at de ikke presterer bedre.
Dette har Becali grepet begjærlig og media har stått klare med mikrofon og kamera når tre-sekunders-analysen fra eieren smeller etter nok en kamp uten hjemmeseier: -"Radoi sier for mye i pausen. Han kan ikke motivere spillerne."

Når spørsmål fra media om trenerens fremtid ikke blir kontant avvist av blakke Becali, men liksom får henge i lufta for å ikke få fokus på at spillerstallen slett ikke er verdt all verden lenger, så vokser snøballen raskt.

Konfrontert med uttalelsene fra eieren og spørsmål om han tror han må gå etter play-off kampene hvis de taper mot Rosenborg, kontrer den æreskjelte Radoi like etter, på en pressekonferanse i et annet rom, med at han trenger da ikke vente til etter kampene. Han kan da komme til å trekke seg før torsdagens kamp han?

Da ble det jaggu andre toner fra Becali senere på kvelden.
Plutselig elsket han Radoi over alt på denne ord. Han klarer til og med å tallfeste denne kjærligheten til "10 ganger mer enn Steaua".
-Jeg står last og brast med Radoi, lyder det fra Becali etter at Radoi på TV sa at han gjerne kunne trekke seg han hvis det var det om å gjøre.

For å binde Radoi fast til masta smører han på med:
-Jeg vet at Radoi ikke kommer til å slutte. Han er ingen feiging. Det er den største prestasjonen i rumensk fotball at jeg har klart å hente ham til Steaua som trener. Han kommer til å bli den største treneren i Romania.

Senere gikk Becali ut i media og fortalte at nå har Radoi lovt ham at han ikke skal stikke av.

Du skal få tilbake når ...

George Becali er en gammel kjenning.

Becali har kanskje ikke likviditet til å la Radoi gå fra borde?
Det er hevdet at de siste månedene skal Radoi ha brukt 2 millioner amerikanske dollar (drøyt 16 millioner norske kroner) av sine private midler for å få finansene til klubben/klubbeieren til å gå rundt. Herunder penger til å kjøpe spillere.

Den nyansatte treneren, som jo ikke er trener, men sportsdirektør, eller egentlig er han jo ikke sportsdirektør, men trener, tjente rikelig på fem år i araberfotballen.

Steaua har også tjent rikelig på spillersalg. Bare de siste tre sesongene har de solgt ni spillere til budsterke ligaer som Premier League, La Liga, tyrkisk Süper Lig, Chinese Super League, Quatar Stars league og Saudi Professional League, men kun småpenger er pløyd inn igjen i klubben via spillerkjøp.

Å signere på gratis overgang, låne fra storklubber og ellers kjøpe billig nasjonalt, mange fra andre nivå, trenger dog ikke være dumt om det er en bærekraftig plan bak.

I tilfellet Steaua virker det som om planen kun var bærekraftig for klubbeier Becali. Det berettes at han skal ha tatt ut rause 17 millioner Euro (155 millioner norske kroner i dagens kurs) i utbytte de siste årene, hvorav 10 millioner i 2013.

Samling i bånn Bucuresti
Steaua har ikke råd til å ryke mot Rosenborg.

Nå har både tidligere spillere og managere stått frem i media med råd om hvordan de skal komme seg ut av rotet og vinne mot Rosenborg.
Denne gjengen spiller for både egen og klubbens fremtid.

Felix Grigore, daglig leder i CS Universitatea Craiova, det rumenske laget som Steaua skal møte i neste seriekamp, har bedt om at det blir hentet inn et utenlandsk trenerteam for å få rettferdig dømming. Han er redd noen kan legge urimelig press på dommerne for å få et resultat som gavner folk i Steauas ledelse.
Han kjenner dem vel bedre enn oss?
gisp!
Legende

PostPosted: 19.08.2015 00:11    Post subject: Reply with quote

"Koffertsaken" dreier seg om da Becali ville gi raust med penger til et annet lag for å sørge for et gunstig resultat for Steaua i rumensk serie.

25. juni 2013 vedtok UEFA, på bakgrunn av "koffertsaken", å utestenge FC Steaua Bucuresti fra en UEFA-cupdeltagelse de ellers ville vært kvalifisert for.
Imidlertid ble dette, på grunn av formildende omstendigheter, gitt med en prøvetid på fem år. Hvis klubben ikke gjorde noe mer ulovlig i den tiden, skulle straffen utgå.

Quote:
The CDB also carefully analysed the situation of Steaua and, taking into account certain mitigating circumstances, the following sanction has been imposed:

• Steaua are not eligible to participate in one UEFA club competition for which the club would otherwise qualify. This sanction is deferred for a probationary period of five years.

Nå ble klubben faktisk bøtelagt av UEFA 17. august 2015, så da trer vel straffen i kraft neste sesong eventuelt? Eller blir det iverksatt umiddelbart?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.08.2015 00:17    Post subject: Reply with quote

Snart vet vi mer (om ikke mer) om denne klubben enn samtlige konkurrent-klubber i Tippeligaen, gisp!! Very Happy
vegardj
Rutinert

PostPosted: 19.08.2015 00:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke lenge siden Steaua måtte spille for tomme tribuner også. Hvorfor var det?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.08.2015 00:24    Post subject: Reply with quote

Jeg håper vi følger Mike Jensen sine ønsker og går offansivt til verks. Høyt aggressivt og kollektivt press hvor vi tvinger dem til å spille der de er dårligst. Frykter at vi legger oss bakpå og prøver å utnytte kontringer slik Loberto foreslår på rbk.no da tror jeg vi smeller inn et 4-0 tap. Nervøs.com
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 19.08.2015 00:38    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...slagplanen

Hoftun og Henriksen som har spionert på SB for Rosenborg. Analytikeren som gjør videoanalysene mener vi har en fair sjanse.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.08.2015 00:40    Post subject: Reply with quote

Hadde vært kjekt om Eggen hadde vært spion isteden. Han hadde gitt beskjed om at vi måtte gå istrupen på dem og lage vanskeligheter for dem isteden for å ligge bakpå og kontre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 53, 54, 55  Next
Page 9 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb