View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 17.08.2015 09:36 Post subject: |
|
|
Adressa i dag: - Han kjøpes ikke for at noen skal selges
Quote: | - Dette er ikke en overgang som skjer fordi vi skal selge noen. Det er en overgang som skjer fordi det er behov. Det er slitasje i troppen og dobbelt så mange kamper i høst, sier Bjørnebye.
- Vi har ingen planer om å selge, så vi håper vi får ro til å jobbe med den troppen vi har.
Ingebrigtsen regner også med at troppen han har om en måned, er identisk med den han har nå.
- Jeg er veldig sikker på det, men både du og jeg vet at hvis Arsenal byr på Pål André i morgen, så må vi selge. Men det er klart at det blir langt dyrere og vanskeligere når vinduet vårt stenger tirsdag. |
|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.08.2015 14:43 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Ingeman wrote: | Vi er fornøyde med SD, trener og det er en helt sykt positivitet på forumet. Lenge siden det har vært så gøy å være her. |
Ja erru gæern, alle piler peker oppover. Bare se her:
senador wrote: | Dette er en klassespiller ! |
|
 |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
LÆX Junior
|
Posted: 17.08.2015 15:33 Post subject: |
|
|
For et aldeles vanvittig overgangsvindu. Jeg hadde vært happy med 1 av AK eller Mattias. I tillegg linkes Tarik tilbake?
Jeg har ikke allverdens kunnskap om Konradsen, men når Kåre sier at han i likhet med Yanni er skreddersydd for systemet tror jeg han...om han hadde sagt at Jan Berg og Jan Åge Fjørtoft har gjort comeback fordi de er skreddersydd vet jeg ikke hvor tøffe spørsmål jeg hadde stilt ved det engang. Er det mulig...begynner å angre sykt på ferieturen som spolerer borteturen til Moille.
FÃ¥r ta en par bortekamper i EL i bytte da _________________ "He's been like a fresh of breath air" - ROY KEANE |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.08.2015 15:35 Post subject: |
|
|
Hører fra Godsetfans også at Konradsen er en bra fyr, gode holdninger og arbeidsom. Passer betraktelig mye bedre inn i klubben enn Sanè f.eks.
Ja, knallvindu. Er litt bekymra for økonomien, har messet konservativt forbruk lenge, men vi kvaller til EL, vi tar gull, vi får kanskje en cupfinale/cupseier også. VI HAR RÅD |
|
Back to top |
|
 |
LÆX Junior
|
Posted: 17.08.2015 16:05 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå at vi har sprengt banken med Konradsen kjøpet. Jeg nekter å tro at vi overforbruker på linje med Hamren eksperimentet... _________________ "He's been like a fresh of breath air" - ROY KEANE |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.08.2015 16:40 Post subject: |
|
|
Mildt sagt en grunn til at overgangssummen blir holdt "hemmelig" mellom klubbene vil jeg tro. Rennes vil ikke innrømme at de har gjort en dårlig deal. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.08.2015 18:01 Post subject: |
|
|
Har lest over de siste sidene i Konradsens tråd på supporterforumet til Rennes, og den generelle tonen er at han "er en veldig fin fyr", men "for svak for Rennes". Han har fått mange sjanser til å overbevise, uten å klare å gjøre nettopp det, i supporternes øyne. Noen har i lengre tid håpet at han skulle bli solgt, men ikke sett store sjansen for det ("hvem skulle ville kjøpe ham?"). Alle ønsker han derimot lykke til videre.
Noe annet enn slike vurderinger ville selvsagt vært nærmest sjokkerende, da vi ellers aldri ville kunne hentet ham. Alt er relativt, og selv om han langt fra har imponert Rennes sine supportere, har han likefullt spillt regelmessig i Ligue 1, hvor nivået er veldig mye høyere enn i Tippeligaen. Han burde helt klart bli en verdifull tilvekst for oss. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 17.08.2015 18:04 Post subject: |
|
|
Er han Rennes' Tobias Mikkelsen? _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.08.2015 18:09 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Ja, knallvindu. Er litt bekymra for økonomien, har messet konservativt forbruk lenge, men vi kvaller til EL, vi tar gull, vi får kanskje en cupfinale/cupseier også. VI HAR RÅD |
Tror ikke du skal være veldig bekymret for økonomien. Det forsvinner ganske sikkert en spiller eller 2 etter sesongen, og da snakker vi trolig om 20+ mill pr.stk. Verdien på spillerstallen vår har økt dramatisk fra i fjor. Selnæs alene har jo gått fra billig-salg til Viking til "20 mill er alt for lite"  |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 17.08.2015 19:21 Post subject: |
|
|
Verdien på spillerstallen i RBK har økt betraktelig etter Kåre tok over. I fjor mente mange at 6 millioner for Søderlund var 6 millioner tapt. Ingen kunne finne på å bruke penger på Søderlund. I år ville man neppe solgt han for mindre enn 15-20 millioner. Et beløp ingen ville trodd var mulig i fjor. Klubben sitter på mye større verdier nå.
Det blir også mye enklere å ta litt risiko i spillermarkedet når man har trygghet i at man kan selge enkeltspillere for 20-30 millioner hvis det skulle bli økonomisk krise. I tillegg ser man jo en trend i at trenerteamet får det beste utav spillerene i stallen og mangedobler verdien på flere av de. Da er det dumt å ikke hoppe på muligheter som Konradsen til en fornuftig penge. Sannsynligheten for stor avkastning er høy. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 18.08.2015 00:07 Post subject: |
|
|
Rennes har overlevd i fransk eliteserie helt siden 30- tallet, men aldri vunnet serien og aldri gjort furore i europeisk sammenheng. En klibb kjent for sine tradisjoner og sitt ungdomslag. Stadioen tar knapt 30.000 ... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2015 22:18 Post subject: |
|
|
Det er knapt, men han Konrad virket bunnsolid. Alt så jo så lekende lett ut. Han skal visstnok også ha kostet overraskende lite. Herlig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.08.2015 22:24 Post subject: |
|
|
Ser med en gang at dette er en klassespiller. Vi får et luksusproblem på midtbanen utover høsten.  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke det blir mye problem. Både Midtsjø og Jensen har godt av å få stå over en kamp eller 2. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:29 Post subject: |
|
|
Pur klasse.
Kåre har et jævlig hyggelig luksusproblem  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.08.2015 08:49 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om vi ikke rett og slett kan ha løst Mike-problemet vårt her.
Nå fikk jo Konradsen selvfølgelig den gunstigste perioden av kampen, men jeg synes laget ble mye mer balansert med en gang han kom innpå, og han viser tydelig at han har et høyere nivå i beina og hodet. Jeg ble spesielt imponert over registeret hans offensivt, og det er jo nettopp det vi trenger når vi selger Mike for 100 millioner.
Midtsjø har gjort en glimrende sesong så langt, og kommer nok til å få mye spilletid også i høst, men slik jeg ser det er Konradsen på et nivå som gjør at Midtsjø må være i absolutt toppform for å danke ham ut. Akkurat nå tror jeg
Jensen - Selnæs - Konradsen
er vår sterkeste oppstilling, og så gleder jeg meg til å se hva
Jensen - Konradsen - Midtsjø
kan få til, kanskje allerede på søndag (dessverre for Vilhjalmsson, som til tross for svært lovende tendenser neppe vil få lov til å bremse Søderlunds jakt på 25 seriemål). |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.08.2015 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg synes Konradsen så kanon ut, men er en litt annen type enn Midtsjø. Digger energien vi har med Jensen og Midtsjø på indreløperne, Konradsen virker "roligere". |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.08.2015 10:03 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | .......
Jensen - Selnæs - Konradsen
er vår sterkeste oppstilling, og så gleder jeg meg til å se hva
Jensen - Konradsen - Midtsjø
kan få til, ......... |
Hva i all verden har Midtsjø gjort for å miste plassen til Konradsen. Evt. hva har Konradsen vist som tilsier at han er bedre enn Midtsj? Konradsen så bra ut i går, men det var da på slutten av en kamp når rom begynte å åpne seg, og kunn i kort tid. Ikke nok til å forsvare å ta plassen til en av tippeligaens beste midtbanespillere. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.08.2015 10:10 Post subject: |
|
|
To forskjellige spillere og to veldig gode spillere. Nå kan vi variere ut fra kampbildet. Konradsen når vi trenger ro, og midtsjønåt vi trenger propell. Fantastisk. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.08.2015 10:17 Post subject: |
|
|
Zzyzx: Et forbehold jeg også tar, dersom du leser hele innlegget. Begrunnelse er også gitt, faktisk, og utbrodert i kampbørs. Fint om du kan forholde deg til det jeg skriver, det gjør at diskusjonen flyter litt lettere hvis jeg slipper å gjenta det innlegget du nettopp leste.
Jeg hugger ingenting i stein her, og Konradsen må vise det nivået jevnt for å skyve Midtsjø ut av laget (det er neigu ikke lett!). Jeg sier heller ikke at det er riktig å sette Midtsjø ut umiddelbart, selv om jeg tror oppstillingen med Konradsen isolert sett er bedre. Det er flere hensyn å ta her, og Midtsjø må uansett ses på som et førstevalg i elleveren for neste sesong, når vi mister en eller flere i det leddet.
Det jeg uttrykker er rett og slett en personlig mistanke om at Konradsen akkurat nå er en litt bedre, mer komplett og mer rutinert spiller enn stortalentet Midtsjø, selv om også han er blant ligaens beste. Vi har tre knallgode indreløpere, og jeg håper vi klarer å bruke bredden til noe fornuftig, ikke bare krisehåndtering. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.08.2015 10:23 Post subject: |
|
|
Enig med Zzyzx. Midtsjø har vært en åpenbaring i år. Konradsen kom inn å gjorde en godkjent jobb i en halvtime i går. Å hevde ut i fra den halvtimen at vår sterkeste oppstilling er med Konradsen er for dumt etter min mening. Konradsen blir sikkert bra å ha men Midtsjø har spilt strålende i hele år. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 21.08.2015 11:42 Post subject: |
|
|
Aristoteles,
jeg er helt enig med Zaphod, det er ikke vanskelig å se at Konradsen rett og slett har et meget høyt nivå og at han antakelig innehar et nivå noe over Midtsjø. Du må også huske på at dette ikke bare er basert på en halvtime med RBK, han er jo ikke en ukjent fotballspiller og flere har sett ham spille en del (U21, SIF og B/G). _________________ Takk.
Last edited by TomH on 21.08.2015 22:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.08.2015 13:19 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg til å se mer av Konradsen, håper virkelig han er god sentralt, det vet kanskje noen andre mer om enn meg?
Om Selnæs fortsetter å være litt småskadet er det jo fint å ha noen som er et klart alternativ for plassen hans. Ikke at Viljhalmson har gjort det dårlig, men han trengs som backup for Søder. Mike er best som indreløper å jeg kjenner jeg får vondt når han må spille sentralt med tanke på hva vi mister. Tror ikke man kunne gjort en mye bredre forsterkning på midtbanen! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.08.2015 19:15 Post subject: |
|
|
Aristoteles: jeg er fullstendig klar over at man kan mene at Midtsjø fortsatt er den beste spilleren i posisjonen. Spesielt overbevisende blir den meningen hvis man backer det opp med hva Midtsjø gjør bedre enn Konradsen. Det betyr ikke at det er "for dumt" å hevde noe du er uenig i.
Og nei, det er ikke utelukkende gårsdagens halvtime som ligger bak, det er gårsdagens halvtime, tidligere inntrykk, og det faktum at Konradsen har en foreløpig langt sterkere fotball-CV enn Midtsjø, med flere titalls kamper i en langt bedre liga enn den norske. Det handler om at han viser et nivå som erfaringen allerede antyder. For å sette det på spissen: hvis Rosenborg hadde kjøpt Iniesta, og Iniesta hadde gått inn og dominert i første innhopp, hadde det da vært idiotisk å tro at Iniesta er bedre enn Midtsjø?
Du skal ikke se bort ifra at magefølelsen hadde vært annerledes dersom det var Bjørn Egil Grusflå, nyankommet fra Rødde, eller for den saks skyld Stamnestrø som hadde levert en sterk halvtime. |
|
Back to top |
|
 |
|